{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
17.045 visninger | Oprettet:

Affugter on natten sundt? {{forumTopicSubject}}

Hey, er der nogen der ved om det er sundt at sove med en affugter kørende om natten? (i samme værelse)

Jeg døjer med fugt og mug i mit soveværelse, så har fået en affugter af udlejer som vi skal afprøve, jeg ved bare ikke om det er ok at have den tændt om natten når vi sover der?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Affugter on natten sundt?
  • #1   20. aug 2012 Du skal ikke sove der når der er fugt og mug!!!

  • #2   20. aug 2012 Som der bliver skrevet er det ikek godt at sove i fugt og mug - Men for at svare på dit spørgsmål sker der ikke noget ved den, bortset fra at du nok oplever en god tørhed i halsen når du vågner

  • #3   20. aug 2012 Jeg har ikke ligefrem andre steder at sove i vores lille lejlighed, så jeg har ikke ligefrem noget valg, kunne jeg så fandt jeg en anden lejlighed.

    Kim S. Tak smiley Jeg kan sætte den på low, så kan det være jeg kan undgå den tørre hals ^^


  • #4   20. aug 2012 Du må også gerne slukke for affugteren om natten hvis det skulle larme, det sker der ikke så meget ved, så tænd den når du står op, men ellers som skrevet så sker der ikk noget at sove i smiley - Hvor høj er luftfugtigheden i værelset?

  • #5   20. aug 2012 Har sovet med affugter tændt i flere uger, i mit gamle hus.
    Sker der Intet ved. Har enda astma


  • #6   20. aug 2012 Jeg aner ikke hvad fugtigheden er, men intet blive tørt, alt er klamt og fugtigt. Vi fik nye plastikvinduer og gik væk fra træ, desværre uden udluftning i dem så det er bæ. Der er mug i tapetet og på plastikket på vinduerne pga. Det. Sengen er klam og ulækker konstamt og støv bliver til smat, så den er høj

  • #7   20. aug 2012 Nu læste jeg at det var en affugter fra udlejer, hvis det er sådan en fra harald, så vil det tage rigtig rigtig lang tid ! plus at hvis kilden til fugten ikke er fundet og bliver udbedret så hjælper en affugter ikke meget smiley

  • #8   20. aug 2012 I skal finde kilden HVORFOR det er fugtigt, og så skal i have fjernet alt det der er fugtigt og det der er gået skimmel i, så vil det gå iorden, med en affugter nu vil i kun holde det nede smiley

  • #9   20. aug 2012 Carsten fra Randers : KAN DU SÅ KOMME UD AF DET HUS MED SAMME !
    du skal IKKE sove i det hus hvis det er på den måde som du beskriver det, det kan give en masse slemme følger for dit helbred senere i livet,
    jeg er tømrer, og vil da anbefale dig meget kraftigt at han får det lavet imens at du sover hos en ven eller en anden du kender, eller alternativ find et andet sted, ligemeget HVOR!

    Hilsen Niklas M//


  • #10   20. aug 2012 Der erfugtigt pga de nye vinduer, det er et gammelt hus, så der er kuldebroer pga de skod vinduer. Som sagt plastik uden udluftning.

    Der er mug, ikke skimmel så vidt vi ved, i tapetet. Men der er kun kommet en harald skrald affugter vi skulle prøve med. Den har kørt i ca. To timer og der er allerede ok med vand i den.


  • #11   20. aug 2012 Er det en leje bolig, så skal det der ordnes ASAP! og vil udlejer ikke lave skaderne så få fat i lejernes landsorganisation. ellers flyt, sådan et klima skal du ikke sove i.

  • #12   20. aug 2012 Niklas, kan du sige hvem jeg skal have fat i for at få det fixet så? Så udlejer kan få bevis påhvad han skal.

  • #13   20. aug 2012 https://picasaweb.google.com/101803941802892516190/Mug

    Der kan man se hvad det ligner.


  • #14   20. aug 2012 Vi havde maleren nede og kigge og han sagde det bare er mug, som skal vaskes af og holdes nede, evt. med en affugter, men er det da helt hen i vejret?

    nogen der arbejder indenfor faget der kan komme med noget jeg kan gå videre med?


  • #15   20. aug 2012 fandme ærgeligt du bor i jylland, ellers var jeg sku gerne kommet forbi og forklaret din udlejer at det miljø skal man ikke bo i, hvis det er i så dårlig stand og der er kuldebroer, kan det nok ikke engang betale sig at lave, så skulle det da være hvis i fik lavet hullerne i væggen, og sprøjtet isolering i, revet de gamle indervægge ned, og lavede ny som var helt tætte, eller hvad man siger smiley

  • #16   20. aug 2012 Wow, det er godt nok en ordentlig omgang smiley
    Så dit råd vil simpelthen være at flytte? eller hvordan skal jeg forstå det? du er sikker på det er halvvejs giftigt at sove i ?


  • #17   20. aug 2012 2 sec på google smiley
    http://www.bt.dk/nyheder/jeres-hus-er-farligt


  • #18   20. aug 2012 Citat Google :

    man kan blive forfærdelig syg af at bo i et hus med skimmelsvamp. Hovedpine, øjen irritation o.s.v o.s.v.

    I rigtig slemme tilfælde + allergi for skimmelsvamp kan man dø af det hvis der ikke bliver gjort noget strax!


  • #19   20. aug 2012 Det er ikke for sjov jeg skrev det i første besked, vi kører som håndværkstaksatorer for forskellige forsikringsselskaber med hensyn til rørskader og det er ikke småting vi ser og tro mig det lort er ikke sundt, selvfølgelig er børn mest eller hårdest ramt men mange og jeg mener mange voskne er blevet syge og får varie men af det lort. Jeg siger ikke at det er et så vildt et tilfælde du er udsat for men det er ikke godt. Hvis det er nye vinduer og det er blevet lavet ordenlig brude der jo ikke være kuldbroer, men de er vel ikke blevet isoleret ordenlig fra eller noget

  • #20   20. aug 2012 Niklas - jeg er godt klar over faren ved skimmelsvamp, men dette skulle dog kun være mug, så vidt jeg fik at vide af maleren var det ikke det samme. Self. er det ikke sundt, det er klart, men dog ikke så slemt.

    Henrik P - jeg tror 100% på dig, og jeg agter absolut at få gjort noget ved det, det bliver ikke bare glemt, men nu har jeg fået en affugter der forhåbentlig kan fjerne hvad svampen lever af (fugt) så den går i bero indtil andet er aftalt med udlejer.
    Er det ikke en fornuftig ting synes du?
    Jeg forventer nok ikke at blive boende i denne lejlighed længe endnu, bl.a. pga. det.


  • #21   20. aug 2012 Hvis det område som er "misfarvet" er over 20*20 cm må du ikke opholde dig i rummet mere end 20 minutter om DAGEN ! .

    Reglerne er vilde, men de er der for din skyld ! smiley

    Der findes også "sunde" skimmelsvamp som ikke er skadelige ! der findes mange slags skimmelsvampe..

    men og tørre rummet, fjerne ikke skimmelsvampen.. ALT skal ud, og renses med feks Hysan, også derefter skal tapet ned, og renses, også skal der tages målinger (eller det skal der først). og findes kilden til fugten. derefter kan man starte fra ny med at bygge op smiley

    Hvis jeg befinder mig i et rum med skimmelsvamp i, skal jeg have fulddragt, maske med "kemisk" filter og støvfilter, specielhandsker og fodtøj , også kan vi forsætte ! smiley .


  • #22   21. aug 2012 Den maler du omtaler.. Er det en maler udlejer har sendt? For hvis ja, så er hans udtalelser jo ikke nødvendigvis "sande".. Du bør ikke affinde dig med det fugt. Og til vinter får du yderligere problemer..

    Mvh.


  • #23   21. aug 2012 Jeg er gået i gang med at finde en bedre løsning, tak for alle de inputs, jeg er blevet meget klogere på det pis.

    skal have det væk, eller også er jeg væk fra det asap.


  • #24   21. aug 2012 Lad vinduerne så åben så der sker naturlig udluftning. men der skal finden en kilde der gør at det kommer frem

Kommentér på:
Affugter on natten sundt?

Annonce