{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

Løn i sommerferie som industritekniker {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg er 1. års lærling som industritekniker, og blev ansat 17. august 2011. Det betyder jo, jeg ikke har optjent nok feriepenge til sommerferien uge 29-30-31, hvor virksomheden har lukket. Jeg fik at vide af mester, at jeg istedet for bare ville få almindelig løn i sommerferien, men at de først ville blive udbetalt i uge 32. Så kom uge 32 og jeg fik udbetalt 4700,- ca og jeg plejer at få 3700 hver 14. dag. Det undrede jeg mig lidt over og nu har jeg så fået løn i går, og der fik jeg igen 3700. Dvs. jeg kun har fået 1000kr for den sidste uge.

Jeg kontakter så min lønchef, og for så at vide at det er fordi SKAT har trukket resten i den sidste uge, fordi sommerferien ikke lå indenfor normal arbejdstid/arbejdsuger om året, så derfor var hele mit fradrag fjernet.

Det syntes jeg jo lyder til mærkeligt, så derfor ville jeg lige høre om der var nogle der har mere forstand på den slags end mig.

Jeg er fuldt medlem af Dansk Metal, så senere i dag, bliver de kontaktet, hvis der ikke lige bliver fundet rede i det.

Mange tak på forhånd.

Kristian

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løn i sommerferie som industritekniker
  • #1   24. aug 2012 jaja, men hvorfor er jeg så blevet trukket meget mere i skat, end jeg plejer i den løn jeg har fået for sommerfeiren?? smiley

• #2   24. aug 2012 det er fordi du har brugt et 14 dags fradrag på den løn du har fået inden de 3 ugers ferie, der ved er der en af de 3 ferie uger der ikke har været noget fradrag at bruge, og du har betalt fuld skat, som du også har fået at vide din lønchef, og så har ferien lagt skæv i forhold til normal udbetalings uger

• #3   24. aug 2012 Jamen det er da ikke helt fair syntes jeg ikke, kan man ikke lave det om eller ringe til skat på en eller anden måde?? Tak for svar ! smiley

• #4   24. aug 2012 han har sikkert fået en 14 dages udbetaling i uge 30 (som dækker over uge 28 og 29) og da uge 29 er en ferie uge, som han normalt skulle ha brugt feriepenge på, men ikke har haft nogen, så har han kun fået udbetalt en uge (uge 28) men de har brugt et 14 dages fradrag, så får han en lønudbetaling i uge 32 som som skulle dække over uge 30 og 31, men da det er ferie får han udbetalt for alle 3 ferieuger 29,30 og 31 og der bliver så brugt et 14 dags fradrag til uge 30 og 31, men ikke noget fradrag til uge 29, da det er brugt i udbetalingen i uge 30

• #5   24. aug 2012 han skriver da at han fik løn igen i går, som var normal, og det er da uge 34 i den her uge, så ergo får han løn i lige uger ?

• #6   24. aug 2012 men om han får løn i lige eller ulige uger er lige meget, da de 3 ferieuger bliver kørt som en ekstra udbetaling, så vil der altid være en af ugerne han ikke får fradrag for, da det normale 14 dags fradrag bliver brugt til kun en uge enten den uge før eller efter ferien (skulle de undgå det skulle de kun ha brugt et uge fradrag i den ene uge enten før eller efter ferien, så havde der været et fradrag til alle 3 ferie uger)

• #7   24. aug 2012 Lasse vi kan jo blive ved med at diskutere, men som jeg forstår på ham så har han udbetalinger i lige uger, og så er det sikker forgået som jeg skriver

• #8   29. aug 2012 Hej undskyld jeg først svare nu, jeg får udbetalt løn i de lige uger smiley

• #9   29. aug 2012 Det er ganske normalt at få løn i lige uger, det gør vi iøvrigt også hvor jeg er...

Kommentér på:
Løn i sommerferie som industritekniker

Annonce