{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.052 visninger | Oprettet:

Overfrankering/gamle frimærker? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal sende et brev og fandt nogle frimærker fra '08 på 5,5kr stykket. Det koster jo 8 kr at sende et brev idag, så kan jeg stadig bruge de gamle frimærker og hvis jeg kan, sker der så noget ved at jeg overfrankere brevet(2stk frimærker på ialt 11kr)?

Det er ikke fordi jeg er nærrig og ikke vil købe nye frimærker, men hvis jeg kan bruge dem jeg har, kan jeg jo ligeså godt det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overfrankering/gamle frimærker?
  • #1   9. sep 2012 Haha - fedt spørgsmål. Jeg lytter med glæde med. smiley

• #2   9. sep 2012 Ved at købe frimærkerne har du jo allerede lagt 11 kr. i kassen, så frimærkerne duer selvfølgelig endnu, men du spilder 3 kr. ved at bruge dem til et 8 kr. brev.

• #3   9. sep 2012 Det er da ikke en selvfølge, Martin. Jeg tror ikke mine gamle 5 kroners sedler virker mere, tror du?

Kan da prøve?

• #4   9. sep 2012 Måske er det ikke en selvfølge, men det er sådan det er.
    Så længe frimærkerne ikke er annulleret/stemplet, er de gyldige.
    Med hensyn til femkrone sedler, er det jo heller ikke så tit der kommer nye pengesedler, som der kommer nye frimærker. De stiger jo hvert år.

• #5   9. sep 2012 frimærker kan anvendes hvis der er øre eller kroner angivelse på dem, du kan således ikke bruge frimærker med angivelsen af f.eks. rigsdaler på da denne ikke bruges mere.
    og alle øre / kroner frimærker kan sælges tilbage til postdanmark til pålydende værdi, eller ombyttes til færre mærker med højre værdi - dog kan det være forbundet med et gebyr.

mht rigtige penge, så er mønter og sedler stadig gangbare HVIS de er af samme type, altså en gammel 5 krone uden hul kan stadig bruges, men en 5 kroneseddel kan ikke da den ikke bruges i møntrækken mere.

• #6   9. sep 2012 Øv, så kan mine 100 kg. 5-øre heller ikke bruges mere.....

• #7   9. sep 2012 du kan osse bruge deres sms frankering ... så skal du bare sende en sms til dem så for du en kode du skriver på brevet, det løser dog ikke dit problem omkring allerede købte mærker

Kommentér på:
Overfrankering/gamle frimærker?

Annonce