2.714 visninger
|
Oprettet:
Rust arbejde i Nissan Patrol hvem gør det? {{forumTopicSubject}}
Har en 2.8 RD28T fra 1997 der trænger gevaldigt til en omgang og et syn.
PM tak eller tlf 40 78
78 75
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/582826_4541080966040_2073070385_n.jpg
Tjek evt. mit fotoalbum hvad vi laver på mit arbejde Nielsen & Søndergaard N-S.dk
maj 2007
Følger: 98 Følgere: 97 Biler: 10 Emner: 69 Svar: 2.235
dec 2003
Følger: 37 Følgere: 35 Biler: 2 Emner: 92 Svar: 2.517
aug 2003
Følger: 20 Følgere: 19 Emner: 63 Svar: 1.332
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Men pænt CO2 arbejde.
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Der må ikke laves svejsninger i buk/originale svejsninger og skal svejses 20mm væk fra buk/svejsninger/befæstigelse.
Dog skal rustreperationer foretages i "et stykke" som mit dog er 2, men det er 2 individuelle rust reperationer og med den sætning menes at der ikke bare må "lappes" med 3 stykker plade svejset sammen til et "U" eks istedet for at bukke det som jeg havde forhørt mig om ved synsvirksomheden og gjort det efter.
Blot det er gjort i tilstrækkeligt tykt materiale med 20mm til buk/svejsninger.
Og hvis jeg ikke måtte gå på tværs af "bukket" på den originale ramme så vilel synsmanden jo ikke ha opfordret mig til a lave en "U-profil" og sætte op og svejse i
Det samme med befæstigelsen til karossen, for det er ikke en bærende del af undervognen og er simpelthen lavet sådan for at man kan se det er lavet ordentligt, istedet for at være fusket med et par klatter og evt. en plade inde bagved...
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
aug 2003
Følger: 20 Følgere: 19 Emner: 63 Svar: 1.332
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
I samlingen ned langs skaringen skal der fuldsvejses.
aug 2003
Følger: 20 Følgere: 19 Emner: 63 Svar: 1.332
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Der er da alt for meget arbejde i al den svejsen.
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Men kan godt se ideen med at lave en firkant profil og udskifte hele stykket, men så skal du jo alligevel svejse den firkantprofil sammen et sted?
Og det stykke længst væk er kun et "L" da der sidder en tværramme bagved der
Men nu er der jo også stor forskel på at punktsvejse en vange i en selvbærende bil og så reparere en chassis ramme.
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Hvad synes i om det?
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
For hvis den er med ramme som min, så har dine paneler i karossen ikke noget at sige, medmindre du vælter ned over en knold, men så skal der nok være noget andet der gir/river sig løs hvis de svejser en firkant rør i panelerne!
Men kan godt se ideen i det.
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Nogen der ved hvem der er billigst med rep sæt til kalipere, Nissan Patrol 1997/7 RD28T?
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Men som sagt, så må der altså godt være tæring i din panelkasser til syn hvis den ikke er selvbærende.
Der må være hul helt op til 10x10cm så længe der ikke er "skarpe kanter" til fare for eks. en cyklist.
Jeg havde held ved Thansen at få komplet nye bagbremser til min Mitsubishi for 1000kr. hvor jeg ellers kun ku finde bakkerne til 600k STYKKET andre steder.
Men Patrol mv. burde der være nogle der har kendskab til da det jo nærmest er 4x4erenes svar på Golf
Hvis du ikke allerede er det, så meld dig ind i 4x4 gruppen, der kan det sikkert ske nogle har noget liggende
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
PS! Samme pris samlet som 2 helt nye.
Rust arbejde i Nissan Patrol hvem gør det?