{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rust arbejde i Nissan Patrol hvem gør det?
  • #1   10. sep 2012 Jeg har lige lavet på min Mitsubishi L200
    https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/582826_4541080966040_2073070385_n.jpg

    Tjek evt. mit fotoalbum hvad vi laver på mit arbejde Nielsen & Søndergaard N-S.dk


  • #2   10. sep 2012 skriv en pb

  • #3   10. sep 2012 Puha dem har jeg en del af på min erfarings liste

  • #4   10. sep 2012 Også her.

  • #5   10. sep 2012 Jeg har set det pæne svejsearbejde på den L200, flere har dog kontaktet mig og sagt det rust ikke kan godkendes, det er ikke lavet forskriftsmæssigt, og jeg er da tilbøjelig til at give dem ret.
    Men pænt CO2 arbejde.


  • #6   10. sep 2012 Flere har meldt sig, de seriøse ringer, og det gælder alting, så jeg er sådan set allerede i kontakt med en der også kan lave de sk kanter som man BØR have på sin Patrol, noget der ikke ligner det originale, men som kan holde meget bedre.

  • #7   10. sep 2012 Det er skam lavet efter at ha snakket med en synsmand og er karrosserismed til hverdag, så der sku ikke være noget galt i det smiley
    Der må ikke laves svejsninger i buk/originale svejsninger og skal svejses 20mm væk fra buk/svejsninger/befæstigelse.
    Dog skal rustreperationer foretages i "et stykke" som mit dog er 2, men det er 2 individuelle rust reperationer og med den sætning menes at der ikke bare må "lappes" med 3 stykker plade svejset sammen til et "U" eks istedet for at bukke det som jeg havde forhørt mig om ved synsvirksomheden og gjort det efter.
    Blot det er gjort i tilstrækkeligt tykt materiale med 20mm til buk/svejsninger.
    Og hvis jeg ikke måtte gå på tværs af "bukket" på den originale ramme så vilel synsmanden jo ikke ha opfordret mig til a lave en "U-profil" og sætte op og svejse i smiley
    Det samme med befæstigelsen til karossen, for det er ikke en bærende del af undervognen og er simpelthen lavet sådan for at man kan se det er lavet ordentligt, istedet for at være fusket med et par klatter og evt. en plade inde bagved...


  • #8   11. sep 2012 OK, men jeg havde dog skåret hele vangen over og bukket en ny, så var der også væsentligt mindre at svejse, da kanten jo bare skal punktsvejses, havde også givet et bedre indtryk, synes jeg. Så meget svejsning kan vel heller ikke være ufarligt, må kunne trække en del med al den varme?

  • #9   11. sep 2012 Punktsvejse vangen?

  • #10   11. sep 2012 Ja, den er punksvejset op i vognbunden, i det smalle buk.
    I samlingen ned langs skaringen skal der fuldsvejses.


  • #11   12. sep 2012 Ah nu forstår jeg.. Jeg troede du mente at det arbejde som cawdy viste skulle være punktsvejst, og det ville være forrykt... smiley

  • #12   12. sep 2012 Jeg mener også det er forrykt at lave så mange meter svejsning i en vange, hvorfor ikke bare skære den over og bukke en hel, fuldsvejst i begge ender og punktet op i bunden.
    Der er da alt for meget arbejde i al den svejsen.


  • #13   13. sep 2012 Nu er der også (told) regler for hvor meget af en ramme man må reparere (20%) før det kræver ny afgift, så der vil jeg absolut heller ikke hen smiley
    Men kan godt se ideen med at lave en firkant profil og udskifte hele stykket, men så skal du jo alligevel svejse den firkantprofil sammen et sted?
    Og det stykke længst væk er kun et "L" da der sidder en tværramme bagved der smiley

    Men nu er der jo også stor forskel på at punktsvejse en vange i en selvbærende bil og så reparere en chassis ramme.


  • #14   14. sep 2012 Min panelkasse er heller ikke for pæn, rustmanden siger at hvis den skal bruges til rigtig 4x4 så lægger de et 4 kantet rør og det er så panelet. Det er for at bilen ikke skal bukke på midten når man kører rigtig off-road og bilen nærmest flyver/falder og lander skævt.
    Hvad synes i om det?


  • #15   14. sep 2012 Skal lige være med på om det er en bil med selvbærende/halvbærende karrosseri eller det er med ramme du har?
    For hvis den er med ramme som min, så har dine paneler i karossen ikke noget at sige, medmindre du vælter ned over en knold, men så skal der nok være noget andet der gir/river sig løs hvis de svejser en firkant rør i panelerne!
    Men kan godt se ideen i det.


  • #16   16. sep 2012 Synes også det lyder lidt vildt, men paneler kommer jo igen om 3-5 år og så skal man jo til det samme arbejde igen, og på en bil der kun kører et par tusinde max om året i vinteren, der betyder de ekstra kg de rør vejer ikke en pind.

    Nogen der ved hvem der er billigst med rep sæt til kalipere, Nissan Patrol 1997/7 RD28T?


  • #17   19. sep 2012 Ah, de burde nok ku holde når du ikke kører mere, hvis de blir svejst ordentligt og behandlet smiley
    Men som sagt, så må der altså godt være tæring i din panelkasser til syn hvis den ikke er selvbærende.
    Der må være hul helt op til 10x10cm så længe der ikke er "skarpe kanter" til fare for eks. en cyklist.

    Jeg havde held ved Thansen at få komplet nye bagbremser til min Mitsubishi for 1000kr. hvor jeg ellers kun ku finde bakkerne til 600k STYKKET andre steder.
    Men Patrol mv. burde der være nogle der har kendskab til da det jo nærmest er 4x4erenes svar på Golf smiley

    Hvis du ikke allerede er det, så meld dig ind i 4x4 gruppen, der kan det sikkert ske nogle har noget liggende smiley


  • #18   19. sep 2012 Jeg købte reservedele til mine nymalede kalibere, og ville selv samle dem, altså putte gummiring, stempel og manchet på, men det ville han da gøre svinebilligt mester der, så 15 min arbejde for 600 + moms. Hold da kæft jeg fik ondt i røven der.
    PS! Samme pris samlet som 2 helt nye.


Kommentér på:
Rust arbejde i Nissan Patrol hvem gør det?

Annonce