{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barn bag på mc
  • #1   12. sep 2012 Du kan få et barne sæde ligesom til en cykel, men en 3-4 år syntes jeg

• #3   12. sep 2012 Regler for børn på motorcykel

Det er forbudt at transportere børn under fem år på en almindelig tohjulet motorcykel.
    Børn fra fem år og opefter må gerne transporteres på motorcykel, hvis barnet har styrthjelm på. Barnet skal desuden sidde på et særligt barnesæde.

Krav til barnesæde:
    Barnesædet skal sikre, at barnets fødder ikke kan komme ind i baghjulets eger, og at barnet ikke falder af motorcyklen under kørsel, selvom det falder i søvn.
    Barnesædet skal være forsynet med en rygstøtte på mindst 25 cm samt sidestøtter. Rygstøtten kan evt. bestå af en topboks.
    Barnesædet skal være forsynet med fodhvilere, hvis motorcyklen ikke i forvejen har fodhvilere, som barnet kan benytte.
    Barnesædet må ikke være forsynet med sele eller lignende, der fastholder barnet i tilfælde af et uheld.
    Når barnet er 135 cm højt eller derover, må det sidde på det almindelige passagersæde på motorcyklen.
    Her er de nye satser:

Motorcykel - øvrige takster:

Kører uden hjelm/ikke har spændt hjelmen 1500 kr.

Kører ved siden af andet køretøj 1000 kr.

Transporterer børn under 135 cm 2000 kr. + klip

Ikke har sørget for, at passager under 14 år har styrthjelm på 2000 kr. + klip

Har flere passagerer med, end motorcyklen er godkendt til (bøde til alle) 1000 kr.

Hvis du laver flere forseelser samtidigt, bliver bøderne lagt sammen.

Bemærk: Ovenstående er vejledende bødetakster. De gælder ikke, hvis der er sket et færdselsuheld eller der er opstået situation, hvor din kørsel er til fare eller ulempe.

Hvis du har en særlig lav indtægt eller hvis du er under 18 år, kan du få nedsat bøden til det halve, dog min. 500 kr.

• #4   12. sep 2012 i min verden skal børn ikke sidde bag på en mc før de kan nå fodhvilerne, at det så er lovligt at have børn bag på mcen fatter jeg heller ikke

• #5   12. sep 2012 Kører selv med mine 2 børn bagpå men først fra de blev 8 år,da jeg synes det er mest forsvarlig fra den alder

• #6   12. sep 2012 Husk nu de skal have alt det beskyttelse på man kan opdrive

• #7   12. sep 2012 Ja det er lidt tosset regler mht Børn på motorcykel et sted.

Op til 5 år, er der ingen krav til hjelm, men i stedet en barnestol hvor de ikke må spændes fast i smiley

• #8   12. sep 2012 R.B

Læs nu rigtigt

Det er forbudt at transportere børn under fem år på en almindelig tohjulet motorcykel.

• #9   12. sep 2012 Et barn har slet ikke noget at gøre på sådan en dødsmaskine

• #10   12. sep 2012 Hvor mange gange hører vi om børn der er kommet til skade på en så kaldt "dødsmaskine" ?
    Hvor mange tilfælde har vi med dødsfald på en lege plads eller børnehave alene i 2011-2012 ? Så skal vi så også stoppe med at sende vores unger på lege pladsen ?
    Ungerne elsker at komme med ud og trille og det er de færeste der bruger det som et dagligt transport middel.

• #11   12. sep 2012 Carsten T det er da kun en dødsmaskine fordi der er bilister på vejene så

• #12   12. sep 2012 Jeg ved da at hvis en motorcykel rammer en bil taber motorcyklen hver gang

• #13   12. sep 2012 Sådan er det for det meste, Husk 90% af gangene er MCèn overset men det er nu også sagen udvedkommende.

De fleste ændrer total køre stil lige så snart der er et barn bag på også får den nok heller ikke 100 hvor vi må 80 osv men ja det kan altid ske.

• #14   12. sep 2012 Havde faktisk en ven der omkom i bil ved at han kørte ud foran en mc,men kunne bilister lære at der også er mcer på vejene så var der ikke så mange ulykker.Jeg oplever næsten på hver tur jeg kører at en eller andet f.......bilist kører ud foran mig,men har kørt næsten 20 år og dermed rimelig styr på situationerne efterhånden

• #15   12. sep 2012 jesper n

Det er svært at tage højde for at noget der må køre 80km/t pludseligt kommer med 280km/t

• #16   12. sep 2012 Det skal du da ikke blande dig i Carsten. Du ved ingenting om emnet, så du kommer med nogle korte, dumsmarte bemærkninger.
    I orden at du ikke kan lide motorcykler, jeg hader bilister der ikke har MC-kort fordi de opfører sig dårligere i trafikken.

De fleste MC-ulykker, hvor der er indblandet en bil, er det kun bilistens skyld og mc'en har kørt den lovlige hastighed.

Så nu har jeg også spammet en forumtråd, uden at komme med andet end min egen mening.

• #17   12. sep 2012 Carsten T lærte du ikke da du fik køre kort at man kan aldrig vuderer en MC`s fart og derved aldrig bare køre ud

• #18   12. sep 2012 Og stop nu bare med at poste her, du udviser bare din mangel på tankevirksomhed, og din uendelige store uvidenhed.

• #19   12. sep 2012 jeg har også motorcykel kort, men må sq give Carsten ret, der er RIGTIG mange idioter på vejene på MC, jeg kører ca. 70.000 km om året i varebil (ja dem som mange andre heller ikke kan lide smiley )og ser tit en MC bulder op gennem rækkerne ved kø, eller også ligger de og kører slalom i fuld firspring mellem bilerne.

OG
    når det så er sagt, så synes jeg der er blevet længer mellem de rigtig store idioter på MC gennem de sidste par år - så hatten af for det smiley

• #20   12. sep 2012 Kim B
    Der er altid en idiot om det så er på en MC/Lastbil/Kasse vogn eller en alm bil
    Men har du set nogen køre sådan med et barn bag på ?
    Det er det hele emnet drejer sig om.
    Lastbilen der trækker ud til overhaling selvom der er kommer hurtigere kørende biler bagfra.
    Varevognen som tror de har mere ret til brug af vejen bare fordi de lever af det. Den tankeløse billist som SMSèr

Syntes det er fedt peter n du overvejder at gi dit bare en anderledes oplevelse på 2 hjul, Og pas på jer selv...

• #21   12. sep 2012 Ja man kan godt læse hvem der kører MC og ved lidt om sikkerhed mm.. og hvem der bare snakker..

Det er farligt at leve drenge..

• #22   12. sep 2012 Kim B
    nu må man jo altså godt overhale stille stående trafik som en række biler op til et kryds på mc hvis dette kan gøres uden at overskride vogn linjen i højre side af banen, så at du oplever det er der intet galt med de gør blot hvad de må i følge færdsel loven, dog må man ikke køre slalom mellem rækkerne

• #23   12. sep 2012 Så længe man ikke krydser en spære linie og ikke ligger der ude når der kommer modkørende.
    Jan N, Man må da ikke ta den inden om (højre side)

• #24   12. sep 2012 hør her om du køre lastbil bus bil varevogn eller MC er der altid idioter forhelvede den diskution har været oppe 1 million gange nu! der findes idioter alle steder sådan er det bare PUNKTUM

• #25   12. sep 2012 Man må godt tage dem indenom hvis de holder stille! Så er det en forbikørsel.. jeg har kørt forbi politiet mange gange på MC, men man må ikke slingre og krydse stregerne..

• #26   12. sep 2012 hehe, jeg mente jo også venstre og ikke højre

• #27   12. sep 2012 Mirza A Det er kun hvis der er mere end et spor i hver retning.
    Ellers er det ulovligt at gøre det på højre side det siger færdselsreglerne i hvertfald

• #28   12. sep 2012 personligt har jeg selv kørt mc igennem tæt på 20 år, dog ikke de sidste 6 år da jeg ikke længere kan kører mc, jeg har set mangt og meget sjov mc-kørsel igennem tiden. op til flere gange har jeg set folk kører hjem fra træf med kraftige tømmermænd og børn bag på mcen, og ja jeg har osse flere gange set hasaderet mc kørsel hvor det umiddelbart har set ud til at der har siddet et barn bagpå. bevares der findes idioter i alle slags trafikanter og jeg tror det er de færreste af os der helt kan sige sig fri fra ikke at lave fjollerier ude i trafikken.

men uanset hvad så mener jeg stadig ikke børn og mc-kørsel hører sammen

• #29   12. sep 2012 Carsten T gider ikke engang svare på det lort der

• #30   12. sep 2012 Godt valg så virker han ikke så dum smiley

• #31   12. sep 2012 Hvad sagde Carsten T så ?

• #32   12. sep 2012 Det er helt sikkert at de fleste ulykker sker fordi billister overser MC'erne. Men faktum er jo stadig at ulykken ikke kunne ske uden at der var motorcykler til. Ergo er det altså farligt at køre MC. Og det er da ikke voldsomt mærkeligt at det sker, da de kan være svære at se. Man overser da ret nemt en MC i høj solskin, og ja, så det faktum at de ret ofte kommer alt for stærkt.

• #33   12. sep 2012 Synes det er fint mange MC'ere bruger de der klamme gule veste... det gør dem sgu nemmere at se...
    Og så giver jeg Carsten T ret i den kommentar med hastigheden... en MC kommer 90% af gangene for stærkt hvis det er uden for by og alm mylretid... Om det så er svært at vurdere hastigheden på den, så skal vi billister sgu bare ikke holde tilbage lige så snart vi får øje på en MC... Der er sgu ikke nogen der nakker dem med vilje, men de er ret tit selv ude om det. Og de taber 98% af gangene.

• #34   12. sep 2012 Anders N
    2011 blev 23 dræbt på MC 90 % var pga de blev overset yngste 18 år
    2011 blev 255 dræbt i bil yngste var et spædbarn
    2011 Druknede 16 mennesker i dansk farevand
    2011 døde 42 mennesker i arbejds ulykke
    Ergo skal vi stoppe med at arbejde og blive hjemme ikke noget med at famge aftensmaden selv, sælge MCèn og få varene bragt ud da det er for farligt at hente dem selv .
    Ja livet er en svær en men jeg elsker nu stadig at side på ryggen af de 2 hjulede Også med ungerne bagpå ( en af gangen).

• #35   13. sep 2012 hamX. du har da ret i at de der gule veste er smarte og man nemmere ser dem, men de er jo efterhånden overalt og på et tidspunkt vil der være så mange ude i trafikken der bærer disse veste at de så bliver overset istedet

• #36   13. sep 2012 Ham x sådan en gang fis,har set et klip på nettet hvor der kommer 4 mcer kørende mod kameraet og den gule vest var ikke særlig tydelig.Men hvid derimod det virker.Din holdning med at du ikke skal holde tilbage er da det klammeste jeg har hørt,selvfølgelig skal du det uanset hvilken fart mc kommer med.Hvis du har svært ved at vurdere hastigheden så venter du da bare til mc er forbi.

• #37   13. sep 2012 Smedens oplysninger taler vist for sig selv,det er sku for dårligt at 90% af dødsulykkerne sker pga en bilist.Bilisterne burde sku have det med i undervisningen når de tager kort at de skal være opmærksomme på mcer på vejene.Jeg plejer som regel at sparke en bule i bilen eller tage et sidespejl hvis nogen kører ud foran mig,men kun i de grumme tilfælde skal lige siges

• #38   13. sep 2012 nu må I sq lige samle sutten sutten op, jer som siger man GERNE må køre mellem rækkerne af biler i tæt trafik!!!

en MC skal placere sig som en bil = der kan KUN være EN i en bane, IKKE en holende bil + en MC som presser sig forbi i samme bane

• #39   13. sep 2012 Kim B det er faktisk tilladt for en mc at køre imellem rækkerne ifølge loven

længe leve for mc

• #40   13. sep 2012 At du så måske er lidt misundelig over det,er dit problem

• #41   13. sep 2012 hehe kim b måske du skulle læse op på lovgivningen omkring hvad en mc må og ikke må, og så undskyld hvis jeg forvirrede dig med min høje og ventre fejl

• #42   13. sep 2012 Det er altid nemt at spille klog

• #43   13. sep 2012 "nu må I sq lige samle sutten sutten op, jer som siger man GERNE må køre mellem rækkerne af biler i tæt trafik!!!"

hahahah, ja hvis man skriver det på den måde, så må det jo passe..

Læs lige reglerne igen..

• #44   13. sep 2012 godt så, læs selv lidt i færdselsloven, og snak evt med en kørelærer samtidig ( det sidste gjorde jeg selv igår da jeg er ved at tage taxakort )
    https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=139027#Kap9

Kapitel 9
    Særlige regler for motorcykler
    § 52. <b>Motorcykel må ikke føres ved siden af andet køretøj.</b>
    Stk. 2. Motorcyklist må kun anvende fortov eller gangsti i de tilfælde, der er nævnt i § 27, stk. 2.
    Stk. 3. En passager på en motorcykels bagsæde skal sidde med et ben på hver side af motorcyklen.
    Stk. 4. På motorcykel og i sidevogn hertil må ikke befordres flere personer, end den er beregnet til. Dog må der derudover i sidevogn medbringes et barn under 10 år.
    Stk. 5. Børn med en legemshøjde på under 135 cm må ikke befordres på tohjulet motorcykel, medmindre barnet er fyldt 5 år og anvender et barnesæde eller andet sikkerhedsudstyr, der opfylder de krav, som fastsættes i medfør af § 68. Endvidere må børn under 5 år ikke befordres på trehjulet motorcykel eller i sidevogn til motorcykel, medmindre passagersiddepladsen er forsynet med sikkerhedssele.
    Stk. 6. Med henblik på kontrol af, at bestemmelsen i stk. 5, 1. pkt., er overholdt, kan politiet til enhver tid kræve, at et barn, der befordres på en tohjulet motorcykel, måles. Målingen foretages af politiet.

og så henviser de til § 27 stk 2

Forpligtelser over for gående
    § 27. Kørende, som møder eller kører forbi gående, skal give den gående tid til at vige til side samt i øvrigt give den gående fornøden plads på vejen.
    <b>Stk. 2. Kørende, som kører over fortov eller gangsti, eller i øvrigt fører køretøj ind på kørebanen fra udkørsel fra ejendom ved vejen, skal holde tilbage for gående. Det samme gælder ved kørsel ind på eller over gågade.</b>
    Stk. 3. Ved kørsel på gågade skal de kørende udvise særlig agtpågivenhed og hensynsfuldhed over for gående.
    Stk. 4. Ved busstoppested, beliggende ved kanten af cykelsti, hvor passagererne ikke optages fra eller afsættes på et areal, der er særligt indrettet for dem, skal de kørende på cykelstien holde tilbage og om fornødent standse for på- eller afstigende passagerer.
    Stk. 5. Ved svingning i vejkryds må kørende ikke være til fare for gående, der passerer den kørebane, som skal benyttes under den fortsatte kørsel. Tilsvarende gælder ved kørsel over eller bort fra kørebanen uden for vejkryds.
    Stk. 6. Ved fodgængerfelt på steder, hvor færdslen reguleres af politi eller ved signalanlæg, skal den kørende, selv om han i øvrigt ifølge signalet eller politiets tegngivning kan passere fodgængerfeltet, holde tilbage for gående, som befinder sig i feltet på vej over kørebanen. Er et sådant fodgængerfelt beliggende ved vejkryds, skal den kørende, som efter svingning i krydset skal passere feltet, køre med passende lav hastighed og om nødvendigt standse for at lade de gående passere, som befinder sig i fodgængerfeltet eller er på vej ud i dette.
    Stk. 7. Kørende, som nærmer sig et fodgængerfelt, der ikke er reguleret, skal afpasse hastigheden således, at der ikke opstår fare eller ulempe for gående, som befinder sig i feltet eller er på vej ud i dette. Den kørende skal om nødvendigt standse for at lade de gående passere.
    Stk. 8. Kørende skal så vidt muligt undgå, at køretøjet standses i fodgængerfeltet.

så JEG behøver ikke læse reglerne igen, det er de samme som da jeg tog MC kort tilbage i 1994

• #45   13. sep 2012 "Motorcykel må ikke føres ved siden af andet køretøj."

Du fører heller ikke motorcyklen sideløbende, men du foretager en forbikørsel eller overhaling..

Loven siger ikke noget om at en MC skal fylde ligeså meget som bil, men at der skal være plads til den..

• #46   13. sep 2012 en MC fylder reelt set det samme som en bil i trafikken når vi taler baneinddeling. Den mest normale placering vil være enten midt i sporet eller helt til venstre. Dem der kører i højre side er som regel dem der ikke har kørt særlig længe så vær lige obs på det. Der vil altid gælde samme regler omkring vognbaneskift for en MC som for en bil så derfor må man ikke køre på midten selv om man kan smiley

• #47   13. sep 2012 hvor stor bil ?

en ATV er også indregistreret som bil, og så har vi altså en ATV på 200ccm som fylder ligesåmeget som en bil, og en goldwing som fylder mere..

Jeg har kørt forbi politiet på en motard med larmende potter og tonet visir mens de holdte for rødt.. de havde alle grunde til at stoppe mig, og kender en som har været i retten flere gange, men hver gang slap han uden bøde..

• #48   13. sep 2012 der er lige så mange biler som der er mc'er størrelsesmæssigt så du vælger selv noget der passer. Men en MC fylder reelt en vognbane. Og så meget fylder en goldwing nu heller ikke der er bestemt andre der fylder mere. ATV'erne registreres jo så også som en bil under særlige vilkår så?

Jeg har også overhalet politiet inden om om du vil. Uden der er sket noget af det. Jeg har også kørt på midter striben med en politibil bag mig uden at blive stoppet. Det betyder nu ikke at det er rigtigt af den grund.

• #50   13. sep 2012 det er jo så faktisk også det jeg skriver smiley men det er altså forskert skrevet med mindre der er tale om en venstresvingsbane. Så skal du altid hvis du vil køre uden om bilerne kører så langt til venstre som muligt. På en motorvej vil du ikke kunne køre imellembilerne på lovligvis med mindre du vælger ydersporet og kører helt ude i rabatten.

• #51   13. sep 2012 her er så den § som siden henviser til, denne siger OGSÅ det er ulovligt i SAMME VOGNBANE

Forbikørsel og vognbaneskift i tæt færdsel
    § 24. Er færdslen tæt, og fremføres den i flere rækker med en hastighed, der bestemmes af de foran kørende, skal det ikke anses som overhaling, hvis et køretøj i en vognbane føres forbi et køretøj i en anden vognbane. I sådanne tilfælde må der ikke skiftes vognbane, medmindre det er påkrævet efter § 16, stk. 1, § 17, stk. 1, § 18, stk. 3-5, eller det sker for at parkere eller standse.
    Stk. 2. Føres et køretøj i en vognbane, der ved afmærkning er forbeholdt en vis art af færdsel, forbi et køretøj i en anden vognbane, som ikke er forbeholdt en sådan art af færdsel, eller bliver det forbikørt, anses dette ikke som overhaling.

• #52   13. sep 2012 Jesper N>> Du misforstår tydeligvis hvad jeg siger... Men du forstår åbenbart ikke at man kan komme til at dreje ud foran en motorcykel der er 400 meter væk når man kigger... At han så kørte 230 i en 80km zone skulle man bare sådan uden videre tænke sig til?

• #53   13. sep 2012 Ham x så vidt jeg kan se holder du ikke tilbage om den kører 80 eller 230

• #54   13. sep 2012 mirza det var også dens side, jeg fulde med det jeg skrev, så vi er enige,
    der står meget fornuftigt på den side:

Lovgivning/MC særregler

På denne side, forsøger vi at informere om aktuelle ændringer og særregler omkring færdselsloven omkring mc og kørsel på mc.

Først lidt om nyeste omkring kørsel i kø samt akutelle regler om tegn og fagter i Tyskland kontra Danmark.

Gældende lovgivning omkring kørsel i kø på mc

Kørsel mellem rækker er tilladt på MC

Der har længe været tvivl omkring kørsel på MC mellem biler i tæt trafik. Ofte har det nemme svar været benyttet.
    Nej det må man ikke, for så siges intet forkert. Men det svar er faktisk forkert for motorcykler må gerne køre
    mellem rækker af trafikanter, hvis det gøres rigtigt.

Reglen er at der må ikke (køres højre om) inderhales, kun overhales ( vestre om i egen vognbane). Her gælder
    den samme lovgivning for motorcykler, som for bilerne. Man må altså kun overhale venstre om i dansk trafik.

Køres mellem rækker af medtrafikanter, er det derfor vigtigt at motorcyklisten altid bevæger sig i venstre side af en vognbane ved forbikørsel, og aldrig i højre side af en vognbane. Straks forbikørsler foregår i højreside af en
    vognbane bliver det til slalomkørsel eller inderhaling.

Bøde ved kørsel mellem rækker i tæt trafik kan stadig udskrives, trods rigtig placering i venstre side af vognbane.
    Er afstand til det køretøj der overhales ikke stor nok kan bøde udskrives grundet uforsvarlig overhaling.

Ved helt tæt trafik hvor medtrafikanterne er stillestående, må altid overhales. Stillestående trafikanter, betegnes
    som parkerede trafikanter.

Informationerne kommer fra motorcykelbetjente hos Københavns Politi samt flere kørelærer. Færdselslovens
    §24 omhandler emnet. FDM kom tidligere frem til selvsamme konklusion. Lovligt eller ej. Det er altid bedre at
    komme til målet 2 minutter senere end beregnet, end ikke nå målet.

Pas på med tegnsprog i Tyskland

Danskerne tror de signalerer, tak for hjælpen, men er man uheldig får man en bøde på ca. 5.000 kr. for denne venlige hilsen
    Tyskerne accepterer ikke håndsignalering i trafikken. Vores håndtegn for tak for hjælpen, betyder nemlig røvhul i Tyskland. Vores tørren visir af udløser bøde på godt 2.500 kr. da tyskerne mener udtrykket er provokerende. Guderne må vide hvorfor. Det dyreste tegn koster 30.000 kr. Ja der står treidvetusinde. Det er stritten med den uheldige finger der udløser den helt dyre takst.

Hold hænderne på styret, hvis du skal til Tyskland, da dem syd for grænsen ikke accepterer meget.
    Her er den komplette prisliste for håndtegn:
    Fuckfingeren. ca. 30.000 kr.
    Tak for hjælpen, eller asslock. ca. 5.000 kr. (Se billede nedenfor)
    En gange idiot. ca. 7.500 kr.
    Dobbelt idiot. ca. 40 dagslønninger
    Visirafvask. ca. 2.500 kr.
    Række tunge. ca. 2.000 kr.

Alle priserne er maksimalafregningen ifølge tysk politi. Man kan være heldig at slippe billigere. Og så skal signaleringen naturligvis ses af betjenten før det koster.

• #55   20. nov 2012 Hvorfor er det man ikke må viske sit visir rent, man kan jo få sådan er regnfætter til at sætte på fingeren og handsker er udstyret med ruskind på pegefingeren på venstre hånd?

Kommentér på:
Barn bag på mc

Annonce