{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.072 visninger | Oprettet:

Iphone 4s muligvis stjålet, hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}

Hej har virkelig været uheldig, har lige hentet mig en fin iphone 4s.

Kort version: Jeg køber tlf og prøver den med mit simkort i, virker fint (den var jailbreaket) så kører jeg hjem og gendanner den, og den siger at jeg skal indsætte det simkort der kom med telefonen! Så prøver jeg at ringe til personen igen, men den går på lyca mobile telefonsvarer.. Så tror squ at den er stjålet.

Kan jeg så uden frygt for at blive meldt for tyveri gå ind til det teleselskab den er købt ved, og høre om de kan låse den op? og hvis det nu viser sig at den er stjålet, er det så sikkert for mig at gå ind på politistationen med den? jeg kan ikke bevise hvem jeg har købt den af pga. vedkommende har brugt lyca mobile betalingskort. Men jeg har tilgengæld en kopi af annoncen, men jeg kan jo stadig ikke identificere telefonen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Iphone 4s muligvis stjålet, hvad gør jeg?
  • #1   13. sep 2012 hvis den låst, betyder det ikke at den er stjålet. det kan godt være, men det ikke sikkert. prøv at sætte nogle forskellige simkort i, (3-Telia osv, fra din venner/familie fx) også se om du kan komme videre. nå du så har fundet ud af hvilke salgsskab det er, så ringer du bare til dem og fortæller imei nummert, så åbner de den smiley

• #2   13. sep 2012 med mindre den er ståjlet

• #3   13. sep 2012 Ja okay men der sidder jo et telenor simkort i som ikke skulle være aktiveret så han sagde jeg bare kunne smide det ud. Den har åbenbart været jailbreaket og låst op (kan man selv gøre uden at en teleudbyder skal gøre det hvis man jailbreaker nemlig) men det tænkte jeg jo ikke over lige der.

Den spørger efter en pinkode når jeg sætter telenor kortet i og når jeg sætter mit eget i siger den at den skal have det kort den blev købt med.

Og når jeg ringer til det tlf jeg skrev med går den på lyca mobile som er et betalings kort man kan købe i f.eks. super brugsen eller på en tank.

Så mit spørgsmål er egentlig om jeg vil blive anmeldt for tyveri hvis jeg kommer med telefonen til politiet. Det eneste jeg har er telefon nummeret som jo bare er købt i et supermarked el. lign, en kopi af annoncen og beskederne der blev sendt frem og tilbage indtil jeg købte telefonen. -Jeg kan med andre ord ikke bevise hvem jeg har købt telefonen af, og er bange for at det kommer til at stå på min straffeattest, da jeg jo intet kan bevise..

• #4   13. sep 2012 Hvis den er stjålet skal du oplyse hvor du har den fra altså navn og adr så sker der ikk dig noget men den plejer bare skrive imei låst

• #5   13. sep 2012 hvor har du hentet den fra?

• #6   13. sep 2012 Var den mistænkelig billig?

• #7   13. sep 2012 Hentede den i Klarup ved Aalborg, jeg prøvede telefonen med mit simkort og det virkede fint så tænkte der ikke var noget galt med den.

Tja den har smadret glas så tænkte ikke at den var "mistænkelig billig" ville selv lave den og spare på en ny 4s.

Men er jo selv ude om det, og vil ikke straffes for en anden mands gerning, og det gør jeg jo sikkert når jeg ikke fortælle hvem det er jeg har købt den af..?

• #8   13. sep 2012 Men når jeg søger på brugerens navn (lyder som et efternavn) fra gul og gratis i aalborg på krak dukker der én person op, måske det er vedkommendes far eller sådan noget? Det ville da være dumt at bruge sit efternavn til sådan en svinder bruger..

• #9   13. sep 2012 altså hvis du ved hvor han bor, så er det jo klaret? eller handlede i ikke hos ham?

• #10   13. sep 2012 Dum som jeg var gik jeg med til at handle ved super best i Klarup, da han "arbejdede i nærheden" så det var nemt for ham lige at smutte derover.. smiley

• #11   13. sep 2012 Rødhætte desværre ikke, det er en 16 gb iphone 4s med smadret glas.

Ville ellers have været super nemt hvis det var gerningsmanden, men kan se det ikke er på de info du skriver. Ellers mange tak for hjælpen smiley

• #12   13. sep 2012 Prøv at få nogen andre til at ringe til ham og sige forkert nummer, så ved du om han engang imellem er på det nummer.
    Du mister bare tlf hvis den er stjålet, du er jo ærlig og går til polisen, men hvis ikke den er meldt stjålet, så får du jo lov at beholde den.
    hvis jeg var dig gik jeg til en forhandler og forklarede mit problem, så prøver de lige med nogen forskellige kort og så spiller den sikkert igen.

• #13   13. sep 2012 Jah prøver nok at tage ind til en forretning i morgen smiley

Når jeg ringer går den på lyca mobile voice mail, men ja kan da lige prøve man ved jo aldrig om han har kunnet spærre mit nummer eller sådan noget?

Og hvis den var meldt stjålet kunne jeg vel se det når jeg sætter den til itunes at den er blokeret?

Men tak for jeres svar prøver om jeg kan finde en løsning i morgen smiley

• #14   14. sep 2012 fundet ud af noget ?

• #15   14. sep 2012 Nej ikke rigtig. Ringede til telenor i morges, hun kunne kun sige at den ikke var et halvt år gammel endnu så den kunne ikke låses op endnu..

Ellers nogen forslag mike? smiley

• #16   15. sep 2012 Nope.. Troede bare ikke at en tlf. måtte være operatør spærret, længere smiley

• #17   15. sep 2012 Nåh, nej men ved jo heller ikke om den er købt i usa f.eks. det er lidt træls.. smiley men hvis den var stjålet og det var meldt går jeg ud fra at den ville sige det på itunes, og hende damen fra teleselskabet kunne ikke sige om den var, men kun sim-låst..

Så ved ikke om jeg bare skal vente og prøve at få den låst op igen smiley

• #18   15. sep 2012 Mener da der er flere der låser dem op, det er jo ikke et mekanisk indgreb, så den bliver ikke skadet af det.

• #19   15. sep 2012 Den er ikke lås mere pga du gendannede den, den kan unlockes via Jailbreak og ultrasn0w.
    Men når du gendanner den forsvinder din jailbreak og dermed din unlock.

• #20   15. sep 2012 Den er låst igen mener jeg.

• #21   16. sep 2012 Ja . C det er nemlig det jeg tror var tilfældet da jeg kunne bruge mit sim kort i jo, og ikke kan mere da den er gendannet. Så tænker lidt om den er købt i udlandet, men kan bare ikke se at man ville tjene noget særligt på at gøre så meget ud af det, når man bruger et taletidskort til kontakt med køber :s

Kommentér på:
Iphone 4s muligvis stjålet, hvad gør jeg?

Annonce