{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.081 visninger | Oprettet:

Chef sletter vagter.. {{forumTopicSubject}}

Hej BG..

Jeg vil høre jer ad, om det er juridisk lovligt, at en chef sletter en arbejdsdag på en vagtplan som er udstedet og gældende?

Arbejder som ungarbejder over 18 hos Rema 1000, og har fået slettet en vagt i denne uge, da en praktikant er under oplæring. Men må han det? Jeg budgettere jo med de vagter jeg får, de snart svært. Har givet ham en opsang. Men hvis ikke det hjælper, hvad kan jeg så gøre? Glæde mig over at have et arbejde eller hvad?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chef sletter vagter..
  • #1   19. sep 2012 det skal blive løgn

• #2   19. sep 2012 Altså du får vel løn for den tid du er der? Du har jo ikke krav på et bestemt antal timer medmindre du er ansat til det.
    Arbejder selv i butik, og vi bruger jo også kun dem over 18 når der er brug for det. Vær glad for det du har, folk vil stå i kø for at overtage det fra dig

• #3   19. sep 2012 ja for den tid jeg er der? men jeg bliver ufrivilligt slettet, det synes jeg ikke man kan?

• #4   19. sep 2012 der ska jo tid til at oplære nye og nogen ska det jo gå ud over smiley

• #5   19. sep 2012 Jeg mener at det skal varsles 14 dage forinden hvis du får tvungen fri eller bliver tvunget på arbejde.
    Spørg din fagforening eller tillidsmand smiley

• #6   19. sep 2012 ringer til fagforeningen smiley

hmmm, skal sgu arbejde i morgen, men skal fodre fisk, så tror bare jeg ringer og siger jeg ikke kommer smiley

• #7   19. sep 2012 Tror det kommer an på dine ansættelses forhold.. Læs din kontrakt.. smiley

• #8   19. sep 2012 Lad mig lige få det på det rene.... først brokker du dig over at du er blevet slettet fra en vagt? og nu brokker du dig over at du skal på arbejde og ikke gider arbejde!?... tror da vist lige du skal tage nogle ting op til overvejelse!. havde jeg været din chef havde det mindst kostet en advarsel!

• #9   19. sep 2012 Har selv været chef i butiksbranchen så nu skal du høre. Han kan godt slette timer hvis han vil det og bede dig om ikke at komme, men du skal stadig have løn for den tid du skulle have været der. Då han alligevel skal betale ville jeg synes det ville være sjovere bare at have en mand for meget på arbejde. Så kan han sætte dig til at vaske kundevogne eller andet trælst.

• #10   19. sep 2012 Har du skrevet under på den arbejdsplan der er gældende, og har han gjort til svarende? Har i begge en kopi af arbejdsplanen underskrevet?
    For så har du krav på løn for de timer der er på den:)
    Og har du en fagforening, så hør dem om reglerne, men vent med at benytte dem til du synes det går helt over gevind, en hver kan dumme sig en gang, men hvis det bliver til gentagelser så skal man slå til. Træd varsomt det kan ende med en opsigelse:)

• #11   19. sep 2012 han må squ ikke bytte dig ud med en praktikant, praktikanter må nemlig som sådan ikke lave et stk arbejde som en anden kan blive betalt for

• #13   19. sep 2012 jeg skal være elektriker fra januar af. og det er udelukkende for at tjene penge jeg er der....

kennet. jeg har ikke sagt jeg ikke gider arbejde, men hvem gider arbejder under dårlige forhold? jeg kommer udelukkende for pengenes skyld, og jeg har brug for de timer jeg for tilskreven. forståeligt?

Kommentér på:
Chef sletter vagter..

Annonce