{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.114 visninger | Oprettet:

El-kædesav {{forumTopicSubject}}

På mit arbejde har vi en del affaldstræ, som gamle ødelagte paller og transportkasser. Jeg er så begyndt at skære det op til brænde, men har kun haft en håndrundsav og bajonetsav endtil videre. Har overvejet at bruge en el-kædesav, da jeg har en ide om at det vil gå lidt hurtigere.
Men jeg har aldrig brugt en kædesav før, hverken benzin eller el, så ved ikke om det vil være dumt at bruge penge på en el-kædesav til det formål. Ved godt at man skal være opmærksom på søm og skruer, men kan en kæde overleve at tykke i et søm, hvis man ved et uheld rammer et?
Det skal være en el-sav. Benzin er udelukket, da det er noget jeg laver udenfor arbejdstid og ikke skal være til gene for naboerne.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  El-kædesav
  • #1   21. sep 2012 kan godt overleve et møde med et søm, den bliver self sløv, men så er det jo bare og få den slebet igen smiley .. self hvis du tager 5 søm i streg kan det godt være kæden siger stop smiley
    mvh.

• #2   21. sep 2012 du kan fint bruge en elkæde sav til paller og kasser men kædesav og søm er ingen fest. Ja den overlever men den bliver hurtigt moden til slibning og hvis du er uheldige tager den sømmet med rundt og ind i saven. Så var opmærksom ved savning.

Mvh. Anders

• #3   21. sep 2012 køb en el og en kæde fil. så skulle du være kørende, en ny kæde koster omkring 135,- men du skal også være opmærksom på hvis du rammer et søm så kan det slå gnister. vær meget opmærksom på når du køber at du køber en hvor kæde med KEN nr. 115 eller 111 passer på for så kan du få kæde næsten alle steder. den passer på de fleste fra partner og al-ko.
    men den bliver meget hurtigt sløv når du rammer et søm. for blød stål mod hård stål er ikke så godt.
    held og lykke smiley

• #4   21. sep 2012 Når vi saver paller op med benzinkædesav, saver vi bare midt på stykkerne, så er der ingen fare for søm. Det plejer ikke at være et problem.

• #5   21. sep 2012 Sikkerhedsudstyr er også et must, Kan lige se for mig et ben der får snuden af en sav

• #6   21. sep 2012 Vil selvfølgelig være opmærksom på søm og skruer. Ideen var at bruge kædesaven til at dele pallerne op i mindre stykker som er nemmere at tage med rundsaven. Hvad med sikkerhed? Kan man undvære sikkerhedsbukser osv, hvis man bare tænker sig lidt om...?

• #7   21. sep 2012 hvis tommelfingrene vender rigtigt kan det godt lade sig gøre uden skærebukser

• #8   21. sep 2012 vil foreslå dig og bruge sikkerheds sko pga har hørt om mange uheld hvor man skal holde træet med foden og så skærer og så smutter saven og saver i foden. men skærebukser kan man godt undvære bare men passer på, eller brug en stik sav, ved godt der er lidt mere arbejde i det men klingerne er meget billigere smiley

• #10   21. sep 2012 Rundsav og bajonetsav er det bedste at bruge til det formål. Blødt (frisk træ) der vil en kædesav være bedre, men ikek til paller. Du får også meget mere savsmuld og oprydning med kædesav pga det meget bredere spor

• #11   21. sep 2012 Hvis du vil tænke på din familie så køber du både sikkerheds støvler og bukser samme dag som din sav.. Det er kun et snit så er livet måske slut. Tror ikke at familien ville takke dig bagefter pga de sparede penge.

Kommentér på:
El-kædesav

Annonce