{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.366 visninger | Oprettet:

spar penge på service {{forumTopicSubject}}

faldt lige over det her tilbud fra sweetdeal og ville dele det med jer for 800 kr for et service med alt det


Motorolie og oliefilter skiftes
Undervogn og styretøj kontrolleres visuelt for tæring og fejl
Op til 4,2 liter motorolie påfyldes
Bremser foran adskilles, renses og smøres
Bilens frostvæske udmåles og efter fyldes
Kontrol af bilens viskeranlæg og viskerblade
Bremsevæskens kogepunkt kontrolleres
Kontrol af dæktryk samt inspektion af slidebane
Smøring af dørhængsler og låse
Klima service
Udvendig kontrol af lys og lygter
Testkørsel af bilen for evt. mislyde fra motor, transmission, bremser m.m.


http://www.sweetdeal.dk/deal/haderslev/skorstensgaarddkhaderslev081012


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spar penge på service
  • #2   8. okt 2012 og hvis nu de alligevel har hjulene af kan de jo lige smide vinter dækken på i stedet for hehe hader det som pæsten

  • #3   8. okt 2012 Det er en fin pris..

    men om det er billigt eller ej kommer an på hvilket mærke olie der er blevet hældt på..

    Det eneste arbejde der reelt er foretaget er olieskift og bremserensing.. begge ting tager 1 time i alt.. hvis olien kun koster 200kr for 4 liter så har det kostet 600kr i timen.. eller er det bare mig c",) ??


  • #4   8. okt 2012 Testkøre bil = joyride! og kun 4.2 liter olie? det kan sku blive dyrt for nogle smiley

  • #5   8. okt 2012 har heldigvis 1 liter til at ligge mener min skal bruge 4.5 liter

  • #6   8. okt 2012 nå 3.8 liter står det kan det virkelig passe på en 2,0 tdi motor det er sku ikke meget ikke så mærkelig at turboerne står af i dem så tit

  • #7   8. okt 2012 Opfylder de så også alle krav til serviceeftersyn efter fabrikkens krav?
    Og er olien den rigtige, eller bare det billigste?

    Jeg tror stadig jeg fortsætter hos VW med min bil smiley


  • #8   8. okt 2012 Når der er 65% rabat, er der så også kun 35%service? Det jo ikke engang nok til deres timeløn?

  • #9   8. okt 2012 Der står bare klima service, det kan for så vidt også være et synstjek ligesom alt det andet der bliver tjekket på 10 sek bare for at få listen til at være lang smiley

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #10   8. okt 2012 Kelevra - Mængden af olie i bundkarret har da intet at gøre med turboens holdbarhed at gøre? Om du så 600 liter olie i bundkarret, gør ikke turboen bedre...

    Jeg har så set et par lånebiler fra skortensgaard, de reklamerer med nærmest "tyske" værkstedspriser, om det er et godt værksted ved jeg intet om...


  • #12   8. okt 2012 For satan en olieopsamler man skal have, og det må da tage noget tid at få den tømt igemmen en bette bundprop smiley

  • #13   8. okt 2012 Jesper .

    Det er faktisk ikke helt rigtigt, selvfølgelig er der andre ting som spiller ind på turboens generelle holdbarhed, men i forhold til oliens afkøling, micro partikel indhold og nedbrydning så vil det faktisk give en længere "holdbarhed" på olien, og derved have en olie som er on-spec i længere tid..

    At det så ikke er så praktisk, rent plads mæssigt er så en anden sag..


  • #14   8. okt 2012 Billigt. Man må gå udfra de hælder olie på der overholder kravene på den enkelte bil.

    De håber nok på en del mersalg.


  • #15   8. okt 2012 De hælder sikkert bare spildolie på for at holde prisen nede smiley

  • #16   8. okt 2012 ja og husk at sweet deal skal ha 50% af prisen så de penge værkstedet får er 400 kr men bare et olie skift koster jo ihvertfal 800 kr og så filter og sådan så er det sku hurtig tjent hjem.

    men ja de finder sikkert mange fejl på bilerne så de får mer salg


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #17   8. okt 2012 Kent R - Jeg tror da nok VW har regnet en del på det med holdbarhed, olieafkølings metoder osv, siden der efter en anden brugers udsagn "kun" skulle være 3,8 liter i bundkarret...

  • #18   9. okt 2012 Jesper .

    Det har de højest sandsynligt, men derfor ændre det stadig ikke ved at olien holder sig længere..
    Men at Vw's turboer tit står af, handler nok mere om at de er presset mere end hvad godt er, eller at den almindelige dansker ikke lader den køle af inden man stopper bilen..


  • #19   9. okt 2012 Kent R >> Tit står af ? hvor får du det fra ?
    En ganske almindelig bil der ikke er tunet går ganske fint med turbo, også fra VW, jeg har endnu ikke haft problemer med dem, slet ikke TDI motorer.
    Og det er ikke nødvendigt at lade dem "køle af", hvis du kører almindeligt i bilen.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #20   9. okt 2012 Kent R

    Det er nok nærmere forkert brug (hård kørsel og vel også tuning, uden nødvendige opgraderinger) og ringe service end alt muligt andet, der gør at de ikke holder vildt længe.

    Hvis det nu er at du mener det er oliens holdbarhed pga mængden, den er gal med, så kan jeg ikke forstå at VW ikke har sat service intervallet drastisk ned forlængst...


  • #21   9. okt 2012 Brian D

    Nu var det jo lige Vw som blev nævnt tidligere, og du vil da ikke sige at de første 2,0 TDI var nogen succes?
    Og jo en turbo har godt af og køle af, om motoren så er standard eller chippet.

    Jesper .

    Og ringe service, hænger ikke sammen med olien om olien er god eller dårlig? Alt andet lige vil en stor overskridelse af service intevallerne jo ikke fremme motorens holdbarhed..

    Arg VWs ingenører har nu nok regnet en hel del på det, og fundet et efter deres mening fornuftig olie mængde.
    Men derfor ændre det ikke ved at en større mængde olie vil gøre den holder sig på spec. i længere tid..


  • #22   9. okt 2012 Kent R >> Du vil forhåbentlig ikke påstå at motoren holder bedre hvis du overfylder med olie ? Jeg tror du ødelægger mere end det gavner.

    2.0 TDI har jeg ikke haft, men det har mig bekendt ikke været noget med olie og turbo'er der gik, det var topstykker og lignende. Og de blev lavet på garanti.


  • #23   9. okt 2012 Brian D

    Hmm ja nogen folk vil bare misforstå, har bestemt ikke skrevet nogen som helst steder at man skal overfylde sin motor med olie.

    Der blev skrevet noget om 600 liter og holdbarhed, og det svarede jeg på..


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #24   11. okt 2012 og hvis folk ikke kan se irionien i at jeg skrev det med 600 liter olie, så har de vidst et seriøst problem... Jeg er PT ved at smide en video op, med en ad de motorer jeg skruer i til hverdag...

  • #25   11. okt 2012 Jesper .

    Jeg så skam ikke noget ironi i det, men hvis man vil misforstå noget så kan man.

    Hvilke motorer er det da?


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #26   11. okt 2012 Kan du dybt seriøst ikke se det ironiske i: "om du så havde 600 liter olie i bundkarret, gør ikke turboen bedre..."?

    Der manglede så et ord i sætningen, som jeg selv lige har tilføjet...

    Det er gasmotorer på kraftvarmeværker, biogas anlæg, lossepladser, bondegårde og rensningsanlæg...


  • #27   11. okt 2012 Var heller ikke dicideret turboladeren jeg kommenterede på, da holdbarheden på f.eks. en turbo er mange andre ting som spiller.
    Hvilket jeg også gjorde opmærksom på, men alt andet lige vil en "stor" olie mængde kunne nemmere holde sig på spec. og derfor grundlæggende være bedre.

    Okay, jamen der er snavset heller ikke det allerstørste problem..


Kommentér på:
spar penge på service

Annonce