{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.755 visninger | Oprettet:

tatto og hævelse? {{forumTopicSubject}}

Ja fik lavet i mandags min gamle tatto om tog ca 4 timer
Men min biceps og triceps er hævet og rød. Det r der min tatto er pp biceps og triceps og op til skuldre nak.

Smør den ind 3 gange om dagen men idag er den hævet mere end dag 1. Hmm den er ikke særlig varm og den ser normal ud. Hva kan det være?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tatto og hævelse?
  • #1   11. okt 2012 bare en del af helings processen =)
    - er du mere i tvivl er den eneste rigtige du kan spørge. din tatovør...

• #2   11. okt 2012 helt normalt når huden reparere sig selv

• #3   11. okt 2012 Sørg for at vaske den flere gange dagligt og lade den lufttørre inden den smørres

• #5   11. okt 2012 Er det rødt langt ude fra din tat? Mine har ikke været røde eller hævet nemlig smiley jeg vil helt klart ringe til din tattoovør bare for en sikkerhesskyld smiley

• #7   11. okt 2012 Har kun prøvet en gang at det blev rød, varm og hævet, og der var der kommet betændelse i det.

• #8   11. okt 2012 Du skal også passe på med at smørre den for meget da du lukker den af så den ikke får luft. Jeg kunne ikke tåle alt slags creme . Da der er hormoner i noget af det. Og begyndte at få prikker og rødme. Prøv evt at lade være med at smørre den en dag eller to. Og klør det så vask den over en gang kun med vand smiley

• #9   11. okt 2012 Bare husk der ik skal komme sår på. Det må ik tørre ud og det skal vaskes med sanex sæbe eller andet uden alt muligt i . Og gerne et par gange om dagen hvor man bare skyller det over og dupper det . Og smør pantothenol salve på. ( (Provitamin b5 mod belastet hud )
    Det er vigtigt du ik bruger forkert salve .

• #10   11. okt 2012 Hvis det er rødt og hævet mere end ca 1/2 cm uden for tussen ska du gå til lægen og få tjekket for betændelse.

• #11   11. okt 2012 Der er til dels meget normalt at den er hævet/rød et stykke tid efter, men fortsætter det, også efter huden er helet, eller vender det tilbage her og der (umotiveret) kan det også være et tegn på at der er lagt for meget farve/blæk i tatoveringen. Jeg har en sådan tatovering, det kan afhjælpes ved at få en tatovør til at gå over den igen igen, men denne gang uden nogen form for blæk, da dette vil "punktere" den, og lægge blækket rigtigt (dette fik jeg fortalt da jeg fik dækket en gammel tattoo over i sommers).
    Men så længe den ikke er ældre end nogen få dage, er det 99 ud af 100 bare en del af helings processen, bare husk at holde den smurt med panthenol salve, eller hvad din tatovør nu har anbefalet.

• #12   11. okt 2012 ok, jeg smør den ind med pantothenol. men den er ikke meget rød mere men den hæver efter jeg har stået op så efter 3-4 timer så begynder den hæve stille roligt. men når jeg står op ser min arm næsten normalt ud.

vasker den 1-2 gang daglig kun med vand og smøre den ind 3 gang.

• #13   11. okt 2012 det lyder meget normalt MC L, jeg ville ikke bekymre mig alt for meget over det. Det kan sagtens være fordi armen har fået ro natten igennem, for hver gang du bevæger armen, strækker og folder huden, i takt med bevægelser. Så længe der ikke er tegn på betændelse skulle der ikke være noget ivejen for at se det an et par dage endnu (måske endda en uge) - selvfølgelig uden at jeg har nogen form for lægelig viden, men har efterhånden min del af tatoveringer, og rødme og hævelse har været en naturlig del af det, hver gang. Og jo, der skal selvfølgelig danne skorper på såret, dette er kroppens måde at reparere den beskadiget hud på, og igen, hvis der ikke er betændelse, så bliver den fin når skorperne begynder at falde af.. det klør bare ad helvede til de par dage hvor den gør det.. jeg plejer at ende med at klø skorperne af med FLAD hånd, uden brug af negle.. men det er nok bare min utålmodighed, men alle mine har skam helet fint, på trods af det.

• #14   11. okt 2012 Har aldrig haft sår skorper på mine tusser. Andet end steder som albuen . nej der skal self ik komme sår

god tattovør og pas det godt. = ingen sår og flot tus

Kommentér på:
tatto og hævelse?

Annonce