{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.069 visninger | Oprettet:

Hjælp til feriepenge- 1. års lærling {{forumTopicSubject}}

Hej derude.... Jeg må sku indrømme jeg er en hat af dimensioner, til det her feriepenge...

Men jeg har lavet en god aftale med min mester, og har fået lov til at få mine feriepenge for dette år udbetalt (16 klik) som er helt fint for mig i hvert falde...

men jeg har jo egentlig ikke ret til dem som 1. års lærling, og kan se de ikke er gået ind på min feriekonto.

Han sagde jeg skulle medbringe mit kort fra feriekonto mener jeg... Men kan simpelthen ikke finde noget på deres hjemmeside.

Han har ikke prøvet det før, så det er sikkert en helt anden måde det skal gøre på.

Jeg ville sætte stor pris på hjælp fra jer! smiley Mange tusind tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til feriepenge- 1. års lærling
  • #1   11. okt 2012 det er først til maj næste år du kan få dem udbetalt hvis du har optjent dem i år

• #2   11. okt 2012 Sikker på det? Er det ikke noget med arbejdsgiveren kan ringe ind og sige jeg holder ferie, og skal have dem udbetalt på et givent tidspunkt?

• #3   11. okt 2012 I det første ferieår (1. maj til 30. april), efter du er startet i lære, har du ret til:

25 dages ferie hvis dit læreforhold er begyndt inden 1. juli
    1 uges ferie hvis dit læreforhold begynder efter 1. juli, og firmaet holder ferielukket mellem 1. oktober og 30. april

Har du ikke optjent ret til feriegodtgørelse for alle feriedagene i disse tilfælde, skal arbejdsgiveren betale dig mindstelønnen i det resterende antal dage.

Feriens længde
    Fra andet ferieår er den årlige ferie 5 uger eller 25 dage. Af ferien skal mindst 15 dage gives i sammenhæng i perioden mellem den 2. maj og den 30. september (ferieperioden). Er feriedagene under 15 dage, skal hele ferien gives i en sammenhængende ferieperiode.

Feriegodtgørelsen
    Feriegodtgørelsen 12,5 % af din løn. Du får ikke feriegodtgørelse af betaling for befordring, kostpenge eller løn, udbetalt under ferie, og ydet feriegodtgørelse.

Feriefridage
    Alle, som har været beskæftiget på virksomheden uafbrudt i 9 måneder, har krav på feriefridage. Feriefridagene betales sammen med din løn. Optjeningen sker inden for ferieåret, som løber fra 1. maj til 30 april.

Inden 1. april skal du meddele virksomheden, hvor mange feriefridage du vil holde i den kommende ferieperiode, der starter 1. maj. Du kan kun afholde 5 feriefridage hvert ferieår.

• #4   11. okt 2012 du skal jo selv optjene dem inden så dvs. du kan ikke bare starte i lære og så regne med at få 16.000 lige ned i lommen uden at lave noget smiley

Kommentér på:
Hjælp til feriepenge- 1. års lærling

Annonce