{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fjerne mos på taget?
  • #1   11. okt 2012 damp rens det

• #2   11. okt 2012 Det gør mig ikke noget at skulle bruge de bare næver. Det mere det med alle de regler omkring asbesttage

• #3   11. okt 2012 nemmeste og bedste løsning hvilket dog ikke (hvis jeg husker) er helt lovligt at bruge en lille havesprøjte og sprøjte en blanding af vand og klorin på taget og derefter lade det sidde så vasker regnen det af.
    husk nu på at er det et af de gamle asbest-eternit tage findes der helt spec og temmelige indviklede regler for håndtering og du må IKKE damprense eller lign på det. det vil løsne en masse asbest-tråde som ikke vil bindes af vandet og du vil omgives/indånde det.

• #4   11. okt 2012 Det er også disse regler jeg søger... men de gemmer sig for mig smiley

• #5   11. okt 2012 har min gamle asbest-bog fra da jeg tog certificat men den vil ikke hjælpe dig meget her.
    kan forestille mig at du skal søge de regler der findes for omgang med asbest hos arbejdsmiljø styrelsen og de almene regler for privat håndtering hos din kommune.

• #6   11. okt 2012 Jeg takker for svarene indtil videre smiley

• #7   11. okt 2012 Der skal et firma til , mener vandet du vasker med skal suges op i beholder , det er det rene gift.

• #8   11. okt 2012 taget fra en anden side..
    Du skal følge en række regler, hvis du vil rense et tag med asbest. Ifølge Arbejdstilsynet er det forbudt at højtryksspule asbestholdige tage, men du må gerne rense dit asbestholdige bølgepladetagtag, med en blød svamp og en svag vandstråle.

• #9   11. okt 2012 køb rodalon og bland det efter foreskrifterne, sprøjt det på taget, helst forår eller sommer, vent nogle dage, gentag behandlingen, et eller flere gange, til alt mos er væk, du MÅ IKKE begynde at fjerne det mekanisk, da du så får asbest støvet til at flyve rundt i luften, lad rodalon klare opgaven, men det kan tage hele sommeren alt efter hvor angrebet taget er.

• #10   11. okt 2012 Det er det rene gift? Hvad er det for en udmelding..
    Ja det er farligt for kroppen, men det er ikk sgu ikk rent gift.

Tag og ring til din nærmeste tagmaler og få ham til at give et tilbud på en omgang algebehandling af dit tag, prisen ligger som regel på omkring 1500+ moms ca.

Jeg har selv været tagmaler/vasker i 5 år, og ved hvor meget arbejde du vil få med at ordne det selv, vil sige så meget at når et mosbelsgt tag får en lille smule vand, bliver det glattere end en skøjtebane, så det er ikk risikofrit at selv skrabe og algebehandle det..

Hvor stejlt og hvor mange kvm er dit tag??

• #11   11. okt 2012 VW driver: Jeg har ca 200 kvm asbestholdigt eternittag på 15 graders hældning. Hvad er en fair pris for rens og maling?
    Undskyld jeg låner emnet smiley

• #12   11. okt 2012 Rene: heroppe i Nordjylland vil det ca koste 14-15000 plus moms.
    Og der bliver taget afrenset, samt alt mos + asbestholdigt vand blir suget op i egnede filter, samt algebehandling derefter, og 2 gange maling smiley

• #13   11. okt 2012 Du må gerne bruge højtryk, så længe udstyret er godkendt til det. Alt vand skal suges op og pumpes igennem godkendt filtre.

Asbesten typen der er i eternit plader, er ikke skadeligt for os. Fibrene er for store til at ku sætte sig i lungerne. Udover det så er det også et natur produkt.
    Asbesten typen i s toge tage, og gammel rør isolering er derimod meget skadelig, da de er små nok til at komme ned og sidde fast.

Kommentér på:
Fjerne mos på taget?

Annonce