Donation af krop til videnskab {{forumTopicSubject}}
Jeg hørte noget i radioen idag om at donere sin krop til videnskab, når man engang har stillet træskoene.
Jeg har meldt mig ud af folkekirken for et par år siden og jeg er ikke troende på nogen måde. Ligesom jeg ikke er synderligt interesseret i at have et gravsted på en kirkegård.
Jeg synes det lyder som en fornuftig ting at gøre og jeg havde faktisk gået og spekuleret lidt over om jeg skulle tage stilling til hvad der skal ske med mig når jeg er død. Så jeg tror sgu at jeg gør det... Har undersøgt hvordan og det er faktisk rigtig nemt.
Men hvordan har i det med den slags? Jeg har ikke taget det op med mine nærmeste endnu. Selvom min familie højst sansynligt er væk før mig, så kan alt jo ske. Synes i at det er tarveligt af mig ikke at ønske hverken gravsted(ved donation bliver man kremeret efter brug og urnen sat i anonymt gravsted medmindre andet ønskes) eller højtidelighed?
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.892
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 439 Svar: 3.633
maj 2006
Det er ligegyldigt, om vedkommende er medlem af folkekirken - jeg mener ikke, det har ret meget med sagen at gøre
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.892
maj 2006
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 439 Svar: 3.633
Så vidt jeg har kunne læse mig frem til, så bliver man kun bisat hvis det ønskes. Efter brug af kroppen vil den blive kremeret og sat i anonym fællesgrav. Alt andet skal ske på afdødes eller pårørendes ønske.
maj 2004
Følger: 80 Følgere: 317 Biler: 4 Emner: 1.391 Svar: 13.654
Synes ikke du er tarvelig...men ville da nok overveje at arrangere noget, så de havde et sted at mindes dig, i fald du skulle krepere før familien....jeg er på ingen måde troende, men jeg mistede en god ven i 2006, og det har betydet meget for mig at jeg kan komme ud og vise min respekt...selvom jeg inderst inde ikke tror på hun hører mig....
feb 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Biler: 21 Emner: 8 Svar: 41
Jeg syntes det er lidt tarveligt at der ikke er nogle steder man kan gå hen og sørge for jeg har også en datter som ikke kan forstå at farmor og farfar ikke er her mere og hun ville gerne kunne komme og lægge en blomst ligesom hun gør til sin morfar.
Donation af krop til videnskab