{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
948 visninger | Oprettet:

Donation af krop til videnskab {{forumTopicSubject}}

Jeg hørte noget i radioen idag om at donere sin krop til videnskab, når man engang har stillet træskoene.

Jeg har meldt mig ud af folkekirken for et par år siden og jeg er ikke troende på nogen måde. Ligesom jeg ikke er synderligt interesseret i at have et gravsted på en kirkegård.
Jeg synes det lyder som en fornuftig ting at gøre og jeg havde faktisk gået og spekuleret lidt over om jeg skulle tage stilling til hvad der skal ske med mig når jeg er død. Så jeg tror sgu at jeg gør det... Har undersøgt hvordan og det er faktisk rigtig nemt.

Men hvordan har i det med den slags? Jeg har ikke taget det op med mine nærmeste endnu. Selvom min familie højst sansynligt er væk før mig, så kan alt jo ske. Synes i at det er tarveligt af mig ikke at ønske hverken gravsted(ved donation bliver man kremeret efter brug og urnen sat i anonymt gravsted medmindre andet ønskes) eller højtidelighed?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Donation af krop til videnskab
  • #1   16. okt 2012 Jeg synes ikke, det er tarveligt. Jeg synes, det er udmærket, hvis folk vil give et bidrag til videnskaben. Men jeg synes ikke, du skal gøre det, hvis dine pårørende ikke har det godt med det smiley

• #2   16. okt 2012 Ville nok lige vende den med nærmeste familie såå de også ved hvad ens ønske er.. Også få lavet papir på det så der ingen tivel er

• #3   16. okt 2012 Beslutningen om at donerere er sådan set taget, uanset om de bryder sig om det eller ej... Jeg tænker mere på om hvordan I ville reagere hvis et familiemedlem, som I vidste ikke var medlem af folkekirken, sagde at kroppen skal doneres og at vedkommende frabad sig bisættelse/højtidelighed og gravsted?

• #4   16. okt 2012 Jeg ville ikke have det specielt godt med det, hvis det var én af mine nærmeste. Jeg vil gerne tage værdig afsked. Det er bare en følelse og ikke sådan lige til at forklare.

Det er ligegyldigt, om vedkommende er medlem af folkekirken - jeg mener ikke, det har ret meget med sagen at gøre smiley

• #5   16. okt 2012 Uanset så bliver du stadig bisat,, dog først når de er færdige med din krop

• #6   16. okt 2012 Det er for mig irrelevant. Men det er jo heller ikke rigtigt noget, der kan diskuteres, kan man sige. Det er jo en følelse.

• #7   16. okt 2012 Erik:
    Så vidt jeg har kunne læse mig frem til, så bliver man kun bisat hvis det ønskes. Efter brug af kroppen vil den blive kremeret og sat i anonym fællesgrav. Alt andet skal ske på afdødes eller pårørendes ønske.

• #8   16. okt 2012 hvis jeg kunne frabede mig at mine organer blev givet til en med en livsstilsrelateret sygdom, ville jeg gerne være donor...og så have brændt resterne...

Synes ikke du er tarvelig...men ville da nok overveje at arrangere noget, så de havde et sted at mindes dig, i fald du skulle krepere før familien....jeg er på ingen måde troende, men jeg mistede en god ven i 2006, og det har betydet meget for mig at jeg kan komme ud og vise min respekt...selvom jeg inderst inde ikke tror på hun hører mig....

• #9   30. nov 2012 For halvandet år siden mistede jeg min mor pga sydom og hun havde lavet "min sidste vilje" hvor hun ville på de ukendtes altså ikke nogle steder at gå hen.! Halvt år efter mistede jeg så min far pga sydom i mange år. Han var på hospice de sidste fjorten dage og havde valgt at donere sin krop til videnskaben. Han blev hentet på hospice dagen efter han døde og ca et halvt år efter fik vi brev om han var sat i jorden på de ukendtes.

Jeg syntes det er lidt tarveligt at der ikke er nogle steder man kan gå hen og sørge for jeg har også en datter som ikke kan forstå at farmor og farfar ikke er her mere og hun ville gerne kunne komme og lægge en blomst ligesom hun gør til sin morfar.

Kommentér på:
Donation af krop til videnskab

Annonce