{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Elektronikforsikring - Hvor godt dækker den?
  • #1   20. okt 2012 Jeg har hos GF, den dækker hvis vi fx, taber en Iphone i toilettet, eller kører den over i indkørslen.
    Den dækker også, hvis vi vælter PC ned af bordet, eller TV falder ned.

• #2   20. okt 2012 Ja men hvordan dækker den??

Får man en sum penge, eller penge til at købe en tilsvarende?

• #3   20. okt 2012 Uha, tror du får en tilsvarende, så vidt jeg husker.... Eller ja pengene til en tilsvarende, de har jo nogle folk der sidder med "ekspertise" i sådan noget, ligesom hvis du får stjålet dit bilstereo, så kan du få pengene, eller de finder noget "tilsvarende"

• #4   20. okt 2012 Men jeg kan ikke få en tilsvarende mac den den ikke produceres med de specifikationer mere, hvordan er jeg så stillet? Får jeg så den mac der ligger tættest op af?

• #5   20. okt 2012 vi har fået dækket vores flere gange...

• #6   20. okt 2012 Nej det er jo det, de laver ny hvert år jo.
    Tror du får nyværdis summen, da GF's forsikring dækker op til 5 år gammelt elektronik.

Giv dem et kald mandag smiley

• #8   21. okt 2012 alka dækker alt der er under 4 år 1065 kr i selvrisiko men jeg får hele beløbet hvis jeg smadrer eks mit tv

• #9   21. okt 2012 Du får dagsprisen, ikke den pris du gav da du købte det ødelagte,

Eks et tv til 20000kr 3 år gammelt, findes i dag til 4500kr.
    Så vil du modtage 4500kr - din selvrisiko.

• #11   21. okt 2012 Ved topdanmark er det også dagsprisen,

Det står nyprisen i 4 år uden afskrivning,
    Men nyprisen er = dagsværdien, ellers kunne man jo købe et tv til 20000 kr og efter 3 år og 11 måneder melde lortet skadet, og så få 20000kr . Men det gør man ikke, arbejder selv i et forsikringsselskab, og ved at topdanmark Ikke giver købsprisen i erstatning.

• #12   21. okt 2012 Fra topdanmarks hjemmeside

Hvordan erstatter vi skaderne?
    1. Reparation
    Topdanmark dækker skaden ved at reparere gen- standen, hvis den kan sættes i væsentlig samme stand som før skaden.
    2. Totalskade
    Hvis det ikke kan betale sig at reparere genstanden, dækker vi til nyværdi pa° en af disse ma°der:
    2.1. Genlevering
    Du fa°r en tilsvarende ny genstand, dvs. en genstand som i al væsentlighed svarer til den beskadigede genstand.
    Ønsker du ikke den genstand, vi tilbyder, fa°r du i stedet for en kontanterstatning.
    2.2. Kontanterstatning
    Vi betaler en kontanterstatning, der svarer til den pris, vi skal betale for en tilsvarende gen- stand hos den leverandør, som vi har anvist.
    Selvrisiko
    Vi fratrækker en selvrisiko pa° 500 kr. pr. forsikringsbe- givenhed. Beløbet gælder i 2009.

• #14   21. okt 2012 Kenneth,
    Det har været fordi jeres produkter har kostet det samme, nogle ting holder prisen bedre end andre, nogle stiger ovenikøbet og så får man også mere end købsprisen,

Fra tjm-forsikring.dk
    9.3.3. Kontanterstatning
    For nye genstande, d.v.s. genstande, som er indkøbt som nye indenfor de sidste 2 a°r og i øvrigt er ubeska- digede, betales der nyværdi svarende til prisen for genanskaffelse af en tilsvarende ny genstand hos den leverandør, som selskabet har anvist.
    For brugte genstande, d.v.s. genstande, som er 2 a°r gamle eller mere, eller købt som brugte, og i øvrigt er ubeskadigede, fastsættes erstatningen til genanskaf- felsesprisen for en tilsvarende brugt genstand hos den leverandør, som selskabet har anvist.
    Kan selskabet ikke anvise en leverandør, fastsættes erstatningen for brugte genstande til genanskaffelses- prisen for nye genstande med et rimeligt fradrag for værdiforringelse som følge af alder, brug og lignende.
    For brugte genstande gælder i øvrigt, at kan helt identiske genstande ikke skaffes, udbetaler selskabet kontanterstatning svarende til prisen for en tilsvarende brugt genstand, som i kvalitet, værdi, ydelse, anven- delse og udseende er nærliggende at sammenligne med.
    Ved kontanterstatning fratrækker selskabet den rabat, som selskabet kan opna° hos en leverandør.

Når du har udvidet elektronik så er det 5år uden afskrivning

• #15   21. okt 2012 Kenneth,
    Hvilket selskab er du hos, for så kan jeg evt se deres utrolige betingelser.

• søren P
    søren P Tilmeldt:
    feb 2019

Følger: 1 Svar: 2
    #17   8. feb 2019 Hejsa

Lille spørgsmål. Har fået dækket totalskaden på en pc, men den virker egentlig fint nok. Må jeg bruge den efterfølgende når sagen er afsluttet ved selskabet?
    Det eksakte ordlyd i mailen fra dem er: Herefter kan den skadet Pc bortskaffes/skrottes.
    Der vil umiddelbart ikke stå noget i forpligtigelser/betingelser omkring det.

• søren P
    søren P Tilmeldt:
    feb 2019

Følger: 1 Svar: 2
    #19   8. feb 2019 De har efter billeder vurderet den til totalskadet. Den er knækket over i den ene side uden jeg har opdaget hvordan. Den har også modtaget væske. Den kan komme med en mærkelig fejl i blæseren nogle gange, hvor knækket er.

Kommentér på:
Elektronikforsikring - Hvor godt dækker den?

Annonce