{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
569 visninger | Oprettet:

Vurdering af A3 - Hvad kan jeg tillade at forlange? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg står med planer om ny vogn, da jeg er kommet over stadiet med gejlede vogne. Nu er det luksus og køreglæde, der trækker.

Men hvad kan jeg tillade mig at forlange for min Audi A3, 1998?

Billederne under min profil er outdatede, der er sket lidt nyt siden da.

Der er ikke luftundervogn på længere, da det kun gav en masse problemer. Smider derfor lige et par hurtige billeder, samt info.

Den har rundet 225000 km, service er overholdt, aldrig kørt vinterkørsel, undervognsbehandlet og passet godt på. Starter og kører fuldstændigt som den skal. Den skal synes til marts, men regner også først med at oprette salgsannonce til den tid, når den er blevet nysynet. Så regner jeg med det vil være lidt lettere, samt at vinteret er slut. Men hvad er en rimlig pris, synes i?

Pft.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vurdering af A3 - Hvad kan jeg tillade at forlange?
  • #1   3. nov 2012 Billede 2

profilbillede
  • #2   3. nov 2012 Billede 3

profilbillede
  • #3   3. nov 2012 Omkring 60 til 70.000.

• #4   3. nov 2012 Ja, det var også lidt min tanke, så er jeg ikke helt forkert på den jo. (=

• #5   3. nov 2012 Du kan nok godt sætte den til salg til omkring 59.900 kr, men jeg ville ikke forvente mere end maks 40.000 kr.
    Dette vurderet på baggrund af de kraftige modifikationer, som henvender sig til en meget snæver målgruppe. Det trækker ned at den er chippet, og det trækker ned at den ikke umiddelbart kan føres tilbage til original stand, og til nytår er den pludselig 15 år gammel i stedet for 14 år gammel.

Men hvad har bilen reelt kørt, og hvad siger kilometertælleren?
    2006 - 157.000 km
    2009 - 172.000 km
    2011 - 73.000 km

Det kan sagtens være der ikke er noget i vejen med det, men med det fokus det har fået i medierne, vil det ikke øge mulighederne for et salg.

Og som afsluttende bemærkning, så er det ikke en fordel at bilen er stylet, det får man intet for, tværtimod. Men hvis du lige finder den rigtige knægt på 18 som er ligeglad med hvad den koster i forsikring, så kan det muligvis godt lade sig gøre at sælge den til lidt mere.

• #6   3. nov 2012 Øhh den har kørt 225.000 km som han skriver? Så fuck da det står på bilviden, måske der er skiftet speedo

• #7   3. nov 2012 Alt dette er jeg udmærket klar over.
    - Den har kørt 223000 nu, 2011 synet er synsmanden der har tastet forkert. Det tror jeg godt du selv kunne regne ud?

• #8   3. nov 2012 Jeg kan sagtens regne ud at der er sket en fejl, men jeg gør opmærksom på at det kan skade salget.

Men alt andet lige, så vil det intet ændre på min vurdering. Jeg vil blive overrasket hvis du får 60.000 kr for den bil. Når de kan købes uden gejl og læder for omkring 30.000 kr.

• #9   3. nov 2012 En forhandler vil sikkert ikke engang røre bilen, så i mange tilfælde kan det betale sig at føre bilen tilbage til så original stand som muligt.

• #10   3. nov 2012 Føre bilen tilbage til almindelig stand??? Den sælges som den er, og selvfølgelig er det da logik, at en forhandler ikke tager den, samt at det ikke er en bil for Hr. og Fru Danmark.

Ja, du kan få samme bil uden lak og læder, men så er det jo sjovt nok en anden målgruppe der henvender sig. - Folk der vil have stylede biler, vil jo nok ikke gå ud og købe en totalt skrabet std. model og så skal til at lave al det arbejde der nu engang er lagt i den. Dit indlæg giver ingen mening for mig.

• #11   3. nov 2012 Målgruppen for stylede biler vil som oftest gerne selv lave det for så er det personligt. Det koster mange penge at style en bil, og du får på ingen måde pengene ind igen, som udgangspunkt får du ikke noget for styling.
    Og hvis du lægger mærke til det, så har jeg også vurderet din bil højere end de 30.000 kr, men målgruppen er lille, og du skal finde en hvor din stil passer perfekt, ellers ryger prisen ned.

Det er ikke for at nedgøre din bil, og den er sikkert fin, men det ændrer ikke på at det er en (næsten) 15 år gammel bil der har kørt 225.000 km, og så er den ikke længere så meget værd.
    Når bilen kommer op i den alder og de kilometer, så er det sjældent udstyret der afgør prisen, men derimod standen.

Du skal have tålmodighed for at sælge en stylet bil, og hvis du vil forlange mere end det dobbelte af hvad en standard bil af samme type koster (ved forhandler), så skal du have MEGET tålmodighed. Men hvis du finder en som Anders K der vurderer den til 60-70.000 kr, så sælg hurtigst muligt, for den reelle værdi er noget lavere, hvis man vurderer efter bilens egenskaber.

Du spurgte efter hvad man ville vurdere din bil til, og jeg forsøgte at komme med et relevant og begrundet bud, men hvis du ikke vil høre sandheden, så lad være med at spørge. Min egen Polo 6N fik jeg heller ikke mere for end hvad jeg ville have fået for en standard bil i samme stand, men den blev dog hurtigt solgt (og ja, jeg ved godt den ikke er stylet særlig meget).

Held og lykke med salget, jeg vil da med glæde høre når du får 60.000 kr for bilen.

• #12   3. nov 2012 Jeg er slet ikke uenig og jeg ved jeg taber på den. Jeg skal bare af med den og have en fremtidig lækker vogn.

Kommentér på:
Vurdering af A3 - Hvad kan jeg tillade at forlange?

Annonce