hvad gør man?? (kamphunde) {{forumTopicSubject}}
hej bg
er lige flyttet ind i et nyt boligområde, hvor der bor mange lavkulturelle mennesker, der lader deres kamphunde løbe rundt.
området består af rækkehuse uden have, dvs hundene befinder sig på offentlige arealer, p-pladser, legepladser mm.
spørgsmålet er hvad er lovligt at gøre i sådan sag? har prøvet at tale med ejere, som hovedsagligt er unge skaldede mænd med tattoos i hele fjæset, formendtlig med en IQ, der næppe overstiger hundenes.
vil det være lovligt at skyde dem? forgifte dem? køre dem ned? hvad fanden gør man?
det er såmænd ikke fordi jeg hader hunde eller dyr i det hele taget, men når en hund udgør en potentiel fare, bør den vel ikke rende frit rundt.
går man rundt med en kniv eller pistol i nattelivet, uden at man stikker folk ned eller skyder på dem, får man jo 6 måneder i spjældet, simpelthen fordi en kniv eller en pistol udgør en potentiel fare for andre mennesker.
det samme bør vel gælde for at slippe en kamphund løs
mar 2008
Følger: 44 Følgere: 46 Biler: 1 Emner: 98 Svar: 947
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 22 Svar: 503
okt 2006
Følger: 119 Følgere: 125 Biler: 14 Emner: 45 Svar: 2.132
Har du set hundene gøre noget forkert?
Bare fordi hundene er blevet stemplet, så er alle ikke ens.
jan 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 9 Emner: 85 Svar: 306
- der er intet galt med muskel hunde, det er ejerne der er problemet.
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
maj 2004
Følger: 80 Følgere: 317 Biler: 4 Emner: 1.391 Svar: 13.654
Men ring til politiet...det giver nogle rimeligt hæftige bøder hvis det er listehunde...lufter jeg f.eks. mine uden mundkurv kan jeg vist straffes med op til 3500, selvom de er i snor...
Jeg er generelt træt af uansvarlige ejere, listehunde eller ej...de ødelægger det for os hundeejere der godt kan styre vores hunde og være vores ansvar voksen
jun 2007
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 192
maj 2004
Faktisk vil jeg næsten sige at begrebet "muskelhund" er værre, fordi det giver sådan en dejlig bekvem kasse hvori man kan putte alt i som har bidt, og så står jeg og andre igen for skud, fordi en rottweiler, mastiff eller boxer har bidt....
jan 2012
Følger: 20 Følgere: 39 Biler: 3 Emner: 213 Svar: 1.175
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 85 Biler: 1 Emner: 435 Svar: 5.698
maj 2004
derudover skal man på forhånd advisere om det i lokalavisen eller lign. så ejer har en chance for at reagere...
Løse hunde og deres ubrugelige, uansvarlige ejere er kun til gene...jeg vil gerne bare gå i fred når jeg lufter mine, men det er godt nok svært hvis man ikke står tidligt op....
okt 2006
Følger: 119 Følgere: 125 Biler: 14 Emner: 45 Svar: 2.132
Og ja i 9 ud af 10 tilfælde er det ikke hundens egen skyld, men derimod ejeren.
Men vil også sige det skal politi anmeldes.
jun 2007
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 192
aug 2004
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 7 Emner: 120 Svar: 440
men hvis jeg har en pistol i handskerummet og ikke gør noget forkert, så bliver jeg stadig anholdt..
men ja, der vel ikke andet, end at tage nogle billeder af hunden, som bevis, og så snakke med politiet, og høre om de evt. har lyst til at kigge forbi ejeren..
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 601
jul 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 57 Svar: 1.209
maj 2004
§ 14. Uvane husdyr, løsslupne pelsdyr, tamkaniner og fjerkræ, omstrejfende hunde og katte har den optagelsesberettigede ret til på hensigtsmæssig måde at fjerne fra sin grund og er ikke pligtig at yde erstatning, såfremt dyret derved kommer til skade eller omkommer. Den, der var besidder af dyret, kan fordre det beskadigede eller dræbte dyr udleveret mod betaling af erstatning for voldt skade. For dræbte eller beskadigede dyr skal der ikke betales optagelsespenge eller ufredsbøder.
Stk. 2. Nedskydning eller anden direkte på drab af dyret sigtende fremgangsmåde må dog kun anvendes, når dyrets besidder i forvejen indenfor det sidste år er advaret. Er besidderen ukendt, kan advarsel indeholdende en kort beskrivelse af det pågældende dyr ske gennem et på egnen udbredt dagblad. Advarsel er dog ufornøden, når dyret angriber andre husdyr eller frembyder nærliggende fare for person eller ejendom.
Stk. 3. Med hensyn til dræbte eller beskadigede dyr vil i øvrigt de i §§ 6, 8, 9 og 10 fastsatte bestemmelser vedrørende optagne dyr være at iagttage i den udstrækning, de er anvendelige.
jan 2012
Men man kan komme rigtig langt med det, bare ved at melde det til politiet, ved vores nabo, der kom sofus betjent ret ud og sagde at par ord. Ved så ikke om de går det mere i dag.
maj 2004
jul 2003
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 79 Svar: 258
Men bar fordi der er nogle mennesker der ikke fatter at have hund er det altså ikke alle hunde der bør straffes, og indtil de egentligt har været brugt til kamp, er det en muskel hund og ikke en kamp hund, har selv haft den type hunde for år tilbage, er træt af folk der ikke har en kæft forstand på hvad det snakker om, der er aldrig hunden men ejeren der er noget galt med. og selv en pudel/larbadore/gravhund eller min nuværende samojede kan være en kamp hund hvis den bliver forkert opdraget!!!
Det er helt korrekt at hunden skal være i snor, så derfor kontakt politiet og lad dem tag sig af det, med hundens ejer hvis ikke de lytter til dig, bare bliv ved og ved og ved indtil de egentligt gør noget ved problemet...
Men at forgifte, stikke hunden ned skyde den, slå, tæve kvæle eller hvad du eller kunne finde på er nok ikke den rigtige løsning.
Tror nok du skulle løbe rimeligt stærkt, gå under jorden og finde dig en mindre hær som beskyttelse hvis det var min hund du ville gøre den slags imod, muskelhund eller ej...
Og er det helt galt så ville jeg flytte, det er self ikke alt man kan ændre hvis det er hele kulturen i området det er fucket:)
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 155 Svar: 2.508
Hvis det stadig ikke hjælper så kan du ringe, men folk er så hurtige til at ringe til politiet...det ødelægger jo tit bare naboskabet og føre til så mange latterlige små sammenstød over ingenting. =)
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 65
maj 2004
.og jeg er glad for jeg tog fejl ang. folks svar...det virker faktisk okay sagligt i dag...:-)
aug 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 85
Racen Kamphund findes ikke det er noget der er opfundet af medierne for at skabe et marked for de personer som kalder sig journalister.
Fordi de er skallede og har tatoer betyder ikke at de af lever stand end os andre
Det er kun den person som står bag hunde som bestemmer hvordan den bliver lidt det samme som opdragelsen af børn de er ski lige så farlige
jan 2012
jan 2012
jan 2012
jun 2004
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 8 Emner: 119 Svar: 882
Og ja, kamphund og kamphund ..Vil også omtale dem som muskelhunde, de kan også være nogen super gode hunde!
jan 2012
maj 2004
Men uanset hvordan i vender og drejer den med kamphund, er jeg stadig utroligt ked af udtrykket "muskelhund" fordi alene de 13 listehunderacer, er en bred vifte af racer med forskellige egenskaber...der er enkelte kamphunde, vogtende racer, og en hyrdehund(tror jeg nok tornjaken er, og den er desuden ikke voldsomt muskuløs, men ligner berneren)
det optimale er selvfølgelig racenavnet, fremfor en uklar massebetegnelse....men så ville medierne nok have mindre at skrive om, da der ikke forelægger dokumentation for at nogen enkelt race er ansvarlig for flere angreb end andre....
Men alt det snak til side: ejeren skal straffes for at være uansvarlig, uanset om det er gravhund eller grand danois...
og jeg gentager vist mig selv, så det var sidste ord herfra...:-D
aug 2004
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 7 Emner: 120 Svar: 440
alt bliver jo skabt af majoriteterne i samfundet, politikere, medier osv.
kriminalitet er også et produkt af samfundet, hvor der blev fastlagt nogle kriterier for hvornår man er kriminel og hvilken straf man skal have.
Så samtlige sociale problemer er et produkt af det samfund vi lever i, så om man vender og drejer det på den ene eller anden måde, vil en kamphund altid være en hund, der udgør en potentiel for sine omgivelser!!
en labrador eller en gravhund udgør IKKE en fare. Ja, den kan bide engang, hvorefter den løber væk, forskrækket over sit eget adfærd, som er fuldstændig unaturlig for dens race.
mens en kamphund kan stille og rolig blive ved med at gnave sin vej gennem dine arme ben, indtil den brækker alle dine knogle, så du skal syes sammen de næste 14 dage.
og selv om du sparker den i hovedet med en hammer, eller stikker den med en skruetrækker, så vil den ikke give slip på dig!
det er fordi den har visse instinkter, som kan vækkes til live af dårlige ejere, der ikke opdrager hunden ordentligt. Da jeg ikke anser mig selv som ekspert på hundeadfærd, har jeg ikke umiddelbart en mulighed at vurdere om den hund jeg så var opdraget ordentlig eller ej.
Derfor ser jeg det at skaffe hunden af vejen enten gennem politiet eller på andre måder som den eneste rigtige udvej.
okt 2007
Følger: 22 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 134 Svar: 1.477
Er selv ejer af en muskelhund og der er love og regler omkring disse hunde som lige så vel skal følges som alle andre love
Vi følger dem og folk glor sygt meget
jun 2004
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 8 Emner: 119 Svar: 882
okt 2007
Men så snart vi kommer ud fra grunden så har den mundkurv og snor og ekstra sele på så vi føler os sikre.
Vi har squ ledt hele landet igennem for at finde en mundkurv til den så det endte med vi købte den på morsø og vi bor på fyn
En skam der er så mange der ødelægger det for os andre
maj 2004
jan 2005
http://hundenyheder.dk/virker-hundeloven/
Læs nu lidt på tingene inden du blir alt for bange for at gå på gaden.
jul 2004
Følger: 87 Følgere: 90 Biler: 5 Emner: 28 Svar: 892
Selvfølgelig skal hunde føres i snor som der også står i loven. Men at skade et dyr fordi det strejfer alene rundt i et område uden at gøre noget er jo for lavt.
Ring til politiet og få dem til og tage sig af det. Selvtægt er ulovligt i danmark.
sep 2007
Følger: 31 Følgere: 29 Biler: 8 Emner: 38 Svar: 63
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
det med de låser kæberne er en myte, eller nej de kan "låse" men trækker du halroden bagover trækker det i rygraden så kæben tvinges åben.
jo det virker, og ja har prøver det på 4 forskellige hunde (hvoraf den ene var min egen, da den ikke kunne med min lillebrors)
men nu kræver det jo man ikke er bange for hunde på nogen som helst måde, hvilket de færreste kan påstå overfor en fremmed hund.
mine hunde har altid fået bidetræning, ikke fordi de skal lære at bide, men fordi de skal lære at slippe MED DET SAMME jeg siger til.
inden min muskel vuffer fik dårlige hofter, blev han lufte med mundkurv inde i byen omkring andre mennesker, ikke fordi han var farlig, men fordi loven kræver det (og så havde han det med at slikke på folks fingre, og det ku godt gøre dem bange)
tag fat i ejeren eller få en ud som kan finde ud af sætte den møgkøter/møgkøtere på plads på den korrekte måde.
enten lære hunden af det, ellers bliver den holdt låst til den kan få snor på, og låses væk indtil aflivning.
og så slæb lige ejeren med til aflivning
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 4
sep 2004
Følger: 53 Følgere: 51 Biler: 6 Emner: 575 Svar: 2.148
I øvrigt synes jeg sgu den hundeliv skal ændres, langt de fleste ned store hunde har styr på dem, det er sku langt være ned alle de små pis hunde der er rundt omkring.
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1869 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.321
aug 2006
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 364
maj 2006
Følger: 16 Følgere: 28 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 1.160
jan 2005
maj 2004
Jeg læste forøvrigt den sjoveste debat derinde den anden dag....først påstår den ene at en pitbull ville kunne udradere en hel børnehave på 2min....
hvorefter en anden kommer til og påstår at antallet af behandlingskrævende bid er faldet markant, efter hundeloven....
To påstande uden hold i virkeligheden, for:
1. amstaffen, pitbullen og staffyen(staffordshire bullterrier) er avlet specifikt til at kunne lide mennesker, idet man i hundekampenes tid(i 1800 tallet) skulle kunne have sin kamphund boende i huset, uden fare for familien....
2. Antallet af behandlingskrævende hundebid er faktisk stigende...
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/07/23/061215.htm?rss=true
Men lev du bare i din egen boble....men sæt dig ind i hvad du udtaler dig om, eller luk røven....det er jo helt til grin at jeg og andre hundeejere skal stemples som voldspsykopater fordi du lige mangler en syndebuk....
mar 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 4 Emner: 39 Svar: 680
maj 2004
der findes ingen reelle statistikker der beviser hverken det ene eller andet mht. racer...men der findes andre medier end ekstrabladet, og hvis folk nu tog sig sammen og læste andet end spisesedler ville de kunne se at der er uansvarlige ejere af alle racer...og den dag fokus bliver flyttet over på ejeren vil man måske kunne lave en lov der virker....
okt 2007
mar 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 16 Emner: 66 Svar: 346
aug 2009
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 128
Ironi kan forkomme :o)
sep 2008
Følger: 79 Følgere: 71 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 725
Og nej, hunden er ikke problemet, ejeren er.
Kender er par amstaff ejere, dejligste hunde tænkeligt.
Men chihauhauer skulle fandme ind under den lov.
En sct bernhard har et af de bid indenfor hunderacer, burde den være ulovlig? Ejerne burde være ulovlige.
dec 2005
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 6 Emner: 148 Svar: 3.618
Ved du overhovedet hvad en kamphund er sorensen??
Så længe der ikke er sket noget endnu så kan du ikke gøre det store. Den skal være i snor men ellers må den jo være der lige så meget som dig
hvad gør man?? (kamphunde)