{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.525 visninger | Oprettet:

hvad gør man?? (kamphunde) {{forumTopicSubject}}

hej bg
er lige flyttet ind i et nyt boligområde, hvor der bor mange lavkulturelle mennesker, der lader deres kamphunde løbe rundt.
området består af rækkehuse uden have, dvs hundene befinder sig på offentlige arealer, p-pladser, legepladser mm.

spørgsmålet er hvad er lovligt at gøre i sådan sag? har prøvet at tale med ejere, som hovedsagligt er unge skaldede mænd med tattoos i hele fjæset, formendtlig med en IQ, der næppe overstiger hundenes.

vil det være lovligt at skyde dem? forgifte dem? køre dem ned? hvad fanden gør man?

det er såmænd ikke fordi jeg hader hunde eller dyr i det hele taget, men når en hund udgør en potentiel fare, bør den vel ikke rende frit rundt.
går man rundt med en kniv eller pistol i nattelivet, uden at man stikker folk ned eller skyder på dem, får man jo 6 måneder i spjældet, simpelthen fordi en kniv eller en pistol udgør en potentiel fare for andre mennesker.
det samme bør vel gælde for at slippe en kamphund løs

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad gør man?? (kamphunde)
  • #1   3. nov 2012 Var sgu flyttet igen. Fandeme om jeg vil bo sådan et lavstatus sted

• #2   3. nov 2012 Meld dem til politiet. Man skal føre sin hund i snor, uanset race.

• #3   3. nov 2012 Nu er begrebet kamphund først rigtigt, når den rent faktisk bruges til kamp. Ellers hedder det en Muskelhund. De behøver ikke nødvendigvis være til fare for andre.
    Har du set hundene gøre noget forkert?
    Bare fordi hundene er blevet stemplet, så er alle ikke ens.

• #4   3. nov 2012 ring til politiet og snak med dem om det. fordi der er meget strenge regler inden for muskel hunde.
    - der er intet galt med muskel hunde, det er ejerne der er problemet. smiley

• #5   3. nov 2012 En schæfer udgør også en ligeså stor potentiel fare, som enhver anden hund.. Det er miljøet der skaber hundens adfærd, ikke racen!

• #6   3. nov 2012 gætter på at 80 procent af dem der svarer, vil svare noget lavintelligent a la "skyd lortet"...

Men ring til politiet...det giver nogle rimeligt hæftige bøder hvis det er listehunde...lufter jeg f.eks. mine uden mundkurv kan jeg vist straffes med op til 3500, selvom de er i snor...

Jeg er generelt træt af uansvarlige ejere, listehunde eller ej...de ødelægger det for os hundeejere der godt kan styre vores hunde og være vores ansvar voksen

• #7   3. nov 2012 Kamphund?? Labrador eller?

• #8   3. nov 2012 Morten S> det er vel fair nok at kalde dem kamphunde, hvis det er nogle af de oprindelige kamphunderacer, som Amstaff, bullterrier, staffordshire bullterrier og pitbull...

Faktisk vil jeg næsten sige at begrebet "muskelhund" er værre, fordi det giver sådan en dejlig bekvem kasse hvori man kan putte alt i som har bidt, og så står jeg og andre igen for skud, fordi en rottweiler, mastiff eller boxer har bidt....

• #9   3. nov 2012 meld det til politiet (anonymt), og hvis det så ikke hjælper så kan man få tilladelse til at skyde dem/den. Det var det sammen der skete for vores nabos hund (den blev ikke skudt) men det hjalp, og hundende blev inde, kender godt føelsen. Den samme nabo havde en gang en hund, den bed og gøede efter alt og alle, indtil at den blev kørt ned en nat, hvor bilen blev skadet for 30000 kr.

• #11   3. nov 2012 Med den tankegang du har der burde du få et klip i kørekortet og en bøde på 3000. da du ejer en bil og udgøre en potentiel fare for at kører overfor rødt.

• #12   3. nov 2012 Mikkel J> du kan kun få lov at skyde dem, hvis du bor ude på landet...i byzoner vil det aldrig nogensinde kunne gøres legalt....

derudover skal man på forhånd advisere om det i lokalavisen eller lign. så ejer har en chance for at reagere...

Løse hunde og deres ubrugelige, uansvarlige ejere er kun til gene...jeg vil gerne bare gå i fred når jeg lufter mine, men det er godt nok svært hvis man ikke står tidligt op....

• #13   3. nov 2012 Brian - Synes bare kamphund lyder overdrevet, hvis ikke hunden er brugt til kamp.
    Og ja i 9 ud af 10 tilfælde er det ikke hundens egen skyld, men derimod ejeren.
    Men vil også sige det skal politi anmeldes.

• #16   3. nov 2012 x - Arhh, Det er sku da en af de værste-..!

• #19   3. nov 2012 næ, hundene gør såmænd ikke noget forkert, ikke endnu i hvert fald.
    men hvis jeg har en pistol i handskerummet og ikke gør noget forkert, så bliver jeg stadig anholdt..
    men ja, der vel ikke andet, end at tage nogle billeder af hunden, som bevis, og så snakke med politiet, og høre om de evt. har lyst til at kigge forbi ejeren..

• #20   3. nov 2012 tror den type folk han beskriver er ligeglade med om de får en bøde på 3500. de ejer sikkert intet på papiret alligevel og den kan så bare sættes på regningen hos det offenlige, hvor han så betaler hans bøder af med 50 kr pr md. smiley

• #21   3. nov 2012 man kan da heller ikke skyde dem inde i byen? smiley

• #23   3. nov 2012 x> mente nu også bare man ikke kunne skyde løs som det passede en, på løse hunde...hehe....men du har ret ang. angreb...

§ 14. Uvane husdyr, løsslupne pelsdyr, tamkaniner og fjerkræ, omstrejfende hunde og katte har den optagelsesberettigede ret til på hensigtsmæssig måde at fjerne fra sin grund og er ikke pligtig at yde erstatning, såfremt dyret derved kommer til skade eller omkommer. Den, der var besidder af dyret, kan fordre det beskadigede eller dræbte dyr udleveret mod betaling af erstatning for voldt skade. For dræbte eller beskadigede dyr skal der ikke betales optagelsespenge eller ufredsbøder.
    Stk. 2. Nedskydning eller anden direkte på drab af dyret sigtende fremgangsmåde må dog kun anvendes, når dyrets besidder i forvejen indenfor det sidste år er advaret. Er besidderen ukendt, kan advarsel indeholdende en kort beskrivelse af det pågældende dyr ske gennem et på egnen udbredt dagblad. Advarsel er dog ufornøden, når dyret angriber andre husdyr eller frembyder nærliggende fare for person eller ejendom.
    Stk. 3. Med hensyn til dræbte eller beskadigede dyr vil i øvrigt de i §§ 6, 8, 9 og 10 fastsatte bestemmelser vedrørende optagne dyr være at iagttage i den udstrækning, de er anvendelige.

• #25   3. nov 2012 Det er så rigtig det med at skyd inde i byen, at det nok ikke er den bedste ide smiley

Men man kan komme rigtig langt med det, bare ved at melde det til politiet, ved vores nabo, der kom sofus betjent ret ud og sagde at par ord. Ved så ikke om de går det mere i dag.

• #26   3. nov 2012 X> det behøver du heller ikke...det står i §14 stk.1

• #29   3. nov 2012 Gider ikke til at læse hvad de andre har skrevet, så gentager jeg dem beklager jeg smiley
    Men bar fordi der er nogle mennesker der ikke fatter at have hund er det altså ikke alle hunde der bør straffes, og indtil de egentligt har været brugt til kamp, er det en muskel hund og ikke en kamp hund, har selv haft den type hunde for år tilbage, er træt af folk der ikke har en kæft forstand på hvad det snakker om, der er aldrig hunden men ejeren der er noget galt med. og selv en pudel/larbadore/gravhund eller min nuværende samojede kan være en kamp hund hvis den bliver forkert opdraget!!!

Det er helt korrekt at hunden skal være i snor, så derfor kontakt politiet og lad dem tag sig af det, med hundens ejer hvis ikke de lytter til dig, bare bliv ved og ved og ved indtil de egentligt gør noget ved problemet...

Men at forgifte, stikke hunden ned skyde den, slå, tæve kvæle eller hvad du eller kunne finde på er nok ikke den rigtige løsning.
    Tror nok du skulle løbe rimeligt stærkt, gå under jorden og finde dig en mindre hær som beskyttelse hvis det var min hund du ville gøre den slags imod, muskelhund eller ej...

Og er det helt galt så ville jeg flytte, det er self ikke alt man kan ændre hvis det er hele kulturen i området det er fucket:)

• #30   3. nov 2012 Prøv nu at tal med ejerne endnu en gang i en venlig tone inde du ringer til politiet. De må vel kunne forstå at det ikke er de mest optimale steder deres hunde løber, da de bl.a. kan blive kørt ned på p-pladsen.

Hvis det stadig ikke hjælper så kan du ringe, men folk er så hurtige til at ringe til politiet...det ødelægger jo tit bare naboskabet og føre til så mange latterlige små sammenstød over ingenting. =)

• #31   3. nov 2012 Tá en tudekiks og flyt. Man høre jo næsten hverdag om folk der plusselig blir angrabet bagfra af de store farlige hunde eller noget! Hvordan tør du køre bil?. Husk ordet kamphund er noget TV2 news og ekstrabladet har opfundet.

• #32   3. nov 2012 hehe...det er ikke dårligt...:-)..

.og jeg er glad for jeg tog fejl ang. folks svar...det virker faktisk okay sagligt i dag...:-)

• Carsten P
    Carsten P Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 85
    #33   3. nov 2012 Generelt få dig et liv !

Racen Kamphund findes ikke det er noget der er opfundet af medierne for at skabe et marked for de personer som kalder sig journalister.

Fordi de er skallede og har tatoer betyder ikke at de af lever stand end os andre

Det er kun den person som står bag hunde som bestemmer hvordan den bliver lidt det samme som opdragelsen af børn de er ski lige så farlige

• #34   3. nov 2012 jeg tror nu også dem der skyder dem, har jagttegn og det hele. Man kan jo ikke bare lige tage et gevær og skyde hunden, det er ikke amerika smiley

• #36   3. nov 2012 og hvid der er en sikkerheds afstand på 5-6 kilometer, så er det i det hele taget dum at skyde med rifel, for der er jo ikke et sted i DK hvor der er over 6 km til det nærmeste hus eller mennesker.

• #38   3. nov 2012 jo jo, måske også lidt for meget for mig, men der vil jo altid være et hus, inde for nogen få km smiley

• #39   3. nov 2012 Din boligforening hvis det er til stede har nok et reglsæt om hvilke hunde der må holdes i den afdeling i nu bor i, så dem ville jeg da starte med at gå til, inden man truer med bål og brand, og om at skyde hunden, der er trods alt nogen der nok holder af det dyr, selvom man er skaldet og med tusser i ansigtet.. Men derfor skal regler selvfølgelig stadig overholdes mht. mundkurv osv.

Og ja, kamphund og kamphund ..Vil også omtale dem som muskelhunde, de kan også være nogen super gode hunde!

• #40   3. nov 2012 man tager man selve landet om det så er på fyn-sjælland eller jylland, så ligner det hinanden. men der vil altid være en dum københavner der tror at hele DK kun ligger i KBH og der er intet andet end traktor og dumme folk på landet

• #41   3. nov 2012 Det er fantastiske hunde...ligesom hunde generelt er...folk skal bare leve op til det ansvar det bærer at have f.eks. en vogtende race som ambullen eller mastiffen....eller være klar over at amstaffen ikke nødvendigvis kan med alle sine artsfæller, og at det måske ikke lige er den man skal købe hvis man er til hundeskov og playdates...til gengæld er det en fantastisk familiehunde...

Men uanset hvordan i vender og drejer den med kamphund, er jeg stadig utroligt ked af udtrykket "muskelhund" fordi alene de 13 listehunderacer, er en bred vifte af racer med forskellige egenskaber...der er enkelte kamphunde, vogtende racer, og en hyrdehund(tror jeg nok tornjaken er, og den er desuden ikke voldsomt muskuløs, men ligner berneren)

det optimale er selvfølgelig racenavnet, fremfor en uklar massebetegnelse....men så ville medierne nok have mindre at skrive om, da der ikke forelægger dokumentation for at nogen enkelt race er ansvarlig for flere angreb end andre....

Men alt det snak til side: ejeren skal straffes for at være uansvarlig, uanset om det er gravhund eller grand danois...

og jeg gentager vist mig selv, så det var sidste ord herfra...:-D

• #42   3. nov 2012 medier, tv2, ekstrabladet, bla bla bla, tænk jer nu om!!!
    alt bliver jo skabt af majoriteterne i samfundet, politikere, medier osv.
    kriminalitet er også et produkt af samfundet, hvor der blev fastlagt nogle kriterier for hvornår man er kriminel og hvilken straf man skal have.

Så samtlige sociale problemer er et produkt af det samfund vi lever i, så om man vender og drejer det på den ene eller anden måde, vil en kamphund altid være en hund, der udgør en potentiel for sine omgivelser!!

en labrador eller en gravhund udgør IKKE en fare. Ja, den kan bide engang, hvorefter den løber væk, forskrækket over sit eget adfærd, som er fuldstændig unaturlig for dens race.

mens en kamphund kan stille og rolig blive ved med at gnave sin vej gennem dine arme ben, indtil den brækker alle dine knogle, så du skal syes sammen de næste 14 dage.
    og selv om du sparker den i hovedet med en hammer, eller stikker den med en skruetrækker, så vil den ikke give slip på dig!
    det er fordi den har visse instinkter, som kan vækkes til live af dårlige ejere, der ikke opdrager hunden ordentligt. Da jeg ikke anser mig selv som ekspert på hundeadfærd, har jeg ikke umiddelbart en mulighed at vurdere om den hund jeg så var opdraget ordentlig eller ej.

Derfor ser jeg det at skaffe hunden af vejen enten gennem politiet eller på andre måder som den eneste rigtige udvej.

• #44   3. nov 2012 Ring til politi og lav evt noget video dokumentation over nogle dage og ring så igen til politiet og det skal du blive ved med

Er selv ejer af en muskelhund og der er love og regler omkring disse hunde som lige så vel skal følges som alle andre love
    Vi følger dem og folk glor sygt meget

• #45   3. nov 2012 Labradorer eller gravhunde eller wtf det nu er for en race, der har været i hænderne på en dårlig ejer, er da sikkert indblandet i ligeså mange sager om folk der er blevet bidt eller angrebet .. det kommer bare ikke i medierne! .. men er det en muskelhund så står pressen der jo med det samme næsten..

• #46   3. nov 2012 Ja så står de der nok vi har en gravhund løbende løs her og oppe i vores forhave kommer den også samtidig med længere oppe af vejen har de en golden som hopper over deres hegn og ind i vores have som er hegnet ind men det er squ nok os der får problemer hvis vores hund får fat i en af de to løse hunde inde i vores have og det er kun fordi vores er en muskelhund

Men så snart vi kommer ud fra grunden så har den mundkurv og snor og ekstra sele på så vi føler os sikre.

Vi har squ ledt hele landet igennem for at finde en mundkurv til den så det endte med vi købte den på morsø og vi bor på fyn

En skam der er så mange der ødelægger det for os andre

• #47   4. nov 2012 Sorensen A> Kæft en gang gylle....nu har jeg set det med...hundebid fra hunde der ikke er kamphunde er ufarlige...jo jo....

• #48   4. nov 2012 Hold nu kæft. Det godt du selv skriver du ik ved en meter om hunde adfærd.
    http://hundenyheder.dk/virker-hundeloven/

Læs nu lidt på tingene inden du blir alt for bange for at gå på gaden.

• #49   4. nov 2012 Sorensen: Tror sku din intelligens ligger en del lavere end både de dødsens farlige "kampehunde" og deres "rocker" lignede ejere med dine sære kommentare uden hold i virkeligheden. "En gravhund og labrador bider kun en gang" hvor fanden har du hørt det henne? Har du nogensinde været i nærheden af en hund før nu da du er flyttet ind i en "ghetto" fyldt med fare?

Selvfølgelig skal hunde føres i snor som der også står i loven. Men at skade et dyr fordi det strejfer alene rundt i et område uden at gøre noget er jo for lavt.

Ring til politiet og få dem til og tage sig af det. Selvtægt er ulovligt i danmark.

• #50   4. nov 2012 alexander... kan du ikke lige vise mig det med loven , hvor der står de ikke må luftes efter mørkets frembrud... og der er ingen lov mod kamphunde, men der er en mod muskelhunde?

• Snoopy
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
    #51   5. nov 2012 ppfftttt enten drejer du nosserne på den, eller hvis den ingen har, så løfter du hunni i haleroden, og lossen i EN gang i lungerne, så er den lige til at passificere.
    det med de låser kæberne er en myte, eller nej de kan "låse" men trækker du halroden bagover trækker det i rygraden så kæben tvinges åben.
    jo det virker, og ja har prøver det på 4 forskellige hunde (hvoraf den ene var min egen, da den ikke kunne med min lillebrors)

men nu kræver det jo man ikke er bange for hunde på nogen som helst måde, hvilket de færreste kan påstå overfor en fremmed hund.

mine hunde har altid fået bidetræning, ikke fordi de skal lære at bide, men fordi de skal lære at slippe MED DET SAMME jeg siger til.

inden min muskel vuffer fik dårlige hofter, blev han lufte med mundkurv inde i byen omkring andre mennesker, ikke fordi han var farlig, men fordi loven kræver det (og så havde han det med at slikke på folks fingre, og det ku godt gøre dem bange)

tag fat i ejeren eller få en ud som kan finde ud af sætte den møgkøter/møgkøtere på plads på den korrekte måde.
    enten lære hunden af det, ellers bliver den holdt låst til den kan få snor på, og låses væk indtil aflivning.
    og så slæb lige ejeren med til aflivning smiley

• #52   5. nov 2012 Det er ingen hunde der hedder kamphunde sååå du må oppe dit eget IQ 2stein

• #53   5. nov 2012 Få dig et liv og flyt, så længe ejerens har styr på hundene kan jeg ikke se problemet. Og går de til angreb så tag fat i kæben og ryk hovedet hårdt bagover, så brækker de nakken smiley
    I øvrigt synes jeg sgu den hundeliv skal ændres, langt de fleste ned store hunde har styr på dem, det er sku langt være ned alle de små pis hunde der er rundt omkring.

• #54   5. nov 2012 Ring til politiet... de overtræder jo tydeligvis samtlige regler omkring den slags hunde

• #55   6. nov 2012 Køb en snigeskytterriffel og læg dig på lur og nak de hunde en efter en, så kommer du hurtigt af med problemmet!!

• #56   8. nov 2012 Ring til politiet man ved aldrig hvornår de går amok , de hunde mangle et advarselsgene og er en tikkende bombe , og så vil slet ikke komme ind på den der er i den anden ende af hundesnoren.

• #57   9. nov 2012 K&p kan du ik vise os hvor der står det henne jeg tænker det må være dokumenteret eller er det bare mund lort du lukker ud?

• #58   9. nov 2012 K&P> du lyder ligesom tumperne inde på nationen, så her må jeg sgu give doktoren ret....

Jeg læste forøvrigt den sjoveste debat derinde den anden dag....først påstår den ene at en pitbull ville kunne udradere en hel børnehave på 2min....

hvorefter en anden kommer til og påstår at antallet af behandlingskrævende bid er faldet markant, efter hundeloven....

To påstande uden hold i virkeligheden, for:
    1. amstaffen, pitbullen og staffyen(staffordshire bullterrier) er avlet specifikt til at kunne lide mennesker, idet man i hundekampenes tid(i 1800 tallet) skulle kunne have sin kamphund boende i huset, uden fare for familien....
    2. Antallet af behandlingskrævende hundebid er faktisk stigende...
    http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/07/23/061215.htm?rss=true

Men lev du bare i din egen boble....men sæt dig ind i hvad du udtaler dig om, eller luk røven....det er jo helt til grin at jeg og andre hundeejere skal stemples som voldspsykopater fordi du lige mangler en syndebuk....

• #59   9. nov 2012 Problemet er jo i virkeligheden ikke køteren, men som regel den taber som holder i den anden ende af snoren smiley

• #60   9. nov 2012 og det er vi slet ikke uenige i...det er uansvarlige ejere der er problemet, generelt, og ikke bare med en bestemt type hunde...

der findes ingen reelle statistikker der beviser hverken det ene eller andet mht. racer...men der findes andre medier end ekstrabladet, og hvis folk nu tog sig sammen og læste andet end spisesedler ville de kunne se at der er uansvarlige ejere af alle racer...og den dag fokus bliver flyttet over på ejeren vil man måske kunne lave en lov der virker....

• #61   9. nov 2012 Enig

• #62   10. nov 2012 du må jo flytte hvis du ikke kan tåle at bo der, det min mening smiley

• #65   10. nov 2012 Ja flyt for satan da , den slags hunde er sindsyge fra fødslen , de bider uden grund og flår nemt en arm eller to af ........

Ironi kan forkomme :o)

• #67   10. nov 2012 Indrag politiet, så må de tage stilling til sagen.

Og nej, hunden er ikke problemet, ejeren er.
    Kender er par amstaff ejere, dejligste hunde tænkeligt.
    Men chihauhauer skulle fandme ind under den lov.

En sct bernhard har et af de bid indenfor hunderacer, burde den være ulovlig? Ejerne burde være ulovlige.

• #68   10. nov 2012 Sorensen Du aner tydeligvis ikke en fis om hunde. Alle hunde kan gå til angreb, og der er en del familie hunde der har overfaldet andre og det har ikke været muskelhunde. Problemet er ejeren ! Jeg har set flere eksempler på muskelhunde der har været i familier uden at gøre nogen fortræd. Det er nok heller ikke uden grund at en staffordshire bullterrier er blev kåret til årets hund i england i flere år.

Ved du overhovedet hvad en kamphund er sorensen??

Så længe der ikke er sket noget endnu så kan du ikke gøre det store. Den skal være i snor men ellers må den jo være der lige så meget som dig smiley

Kommentér på:
hvad gør man?? (kamphunde)

Annonce