løn kontra interesse i arbejde {{forumTopicSubject}}
Er pt. ved at videreuddanne mig. Denne videreuddannelse vil højst sansynlig medføre at jeg efter endt uddannelse står med en rigtig fin månedsløn. Problemet er at jeg ikke har den mindste interesse for studiet, og heller ikke er sikker på jeg vil finde mine fremtidige jobs interessante.
Så jeg går lidt med tanken om fuldstændig at skifte linie. Altså en helt ny grunduddannelse. På den måde kan jeg få mig et job som jeg finder underholdende, men ikke giver så god en løn, og oveni det, vil min nuværende grunduddannelse være lidt spildt.
Jeg har pt. en grunduddannelse som jeg har arbejdet indenfor i 3 år før jeg begyndte min videreuddannelse.
Hvad er jeres tanker omkring sådan et valg. Hvad ville i vælge? Løn og den medfølgende økonomiske frihed, eller interessen i sit arbejde?
mar 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 68 Svar: 1.069
sep 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 210 Svar: 2.245
hvis du er så afklaret som du lyder til, så er der kun én vej, SKIFT
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.838
mar 2007
Følger: 145 Følgere: 120 Biler: 12 Emner: 257 Svar: 7.230
Jeg har valgt og blive mekaniker da det noget der interressere mig..det noget jeg bruger min fritid på, og at kunne synes det pisse fedt og komme på arbejde HVER dag, gør jeg at har lyst til at være det..Lønnen er ikke den bedste, men man kan leve af det
Kunne sikkert godt gå på gymnasie, handelsskole og alt mulig andet fin, og få mig et arbejde på et kontor..men det har jeg ihvertfald for meget krudt til at kunne
Der ville da ikke værre noget mere træls end at skulle tvinge sig selv på arbejde hver dag
Du lever kun 1 gang, så gør det du føler er rigtigt..pengene er ikke vejen til lykke..tværtimod..
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 8 Biler: 3 Emner: 81 Svar: 460
Jeg var i drømmen om have bilhandel min far havde noget stort, så gik branchen ned, jeg troede jeg aldrig blev til noget, endte som formand ved industri firma ved byggerier,senere tog ledelse på uni sad på arbejdslederposten, den dag idag driftleder.
Men må indrømme sidste 10 år har slidt enormt, vil gerne have almindelig liv, tid til hobby og lave mit hus færdig. Penge er godt de første 5-7 år, men så kører man træt i de høje stillinger og søger tilbage hvor nan startede.
dec 2005
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 285
Jeg har skiftet uddannelse efter at læse 2 år på universitetet, har jeg skiftet til en anden uddannelse på uni og startet forfra. Fra Robot-teknologi til Maskin-ingeniør. Jeg havde de samme tanker, og jeg er SÅ glad for at være skiftet.
apr 2004
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 11 Emner: 298 Svar: 2.048
jun 2008
Følger: 22 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 61 Svar: 856
MEN!! Derudover vil jeg stemme i koret med de andre; hvis du kommer til at arbejde med det du brænder for ved at skifte udd.-retning, så skift.
Bare husk man godt kan få begge dele nogen gange..
apr 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 3 Emner: 175 Svar: 1.477
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.838
aug 2003
Følger: 16 Følgere: 13 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 64
jul 2004
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 259 Svar: 1.257
Har planlagt at snakke med studievejlederen i løbet af den kommende uge, samt tage kontakt til ny uddannelsessted og få noget mere info. Så må vi se hvor det bærer hen af.
Takker for rådene guys.
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.261
apr 2005
Følger: 54 Følgere: 55 Biler: 8 Emner: 66 Svar: 1.349
løn kontra interesse i arbejde