{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

løn kontra interesse i arbejde {{forumTopicSubject}}

Er pt. ved at videreuddanne mig. Denne videreuddannelse vil højst sansynlig medføre at jeg efter endt uddannelse står med en rigtig fin månedsløn. Problemet er at jeg ikke har den mindste interesse for studiet, og heller ikke er sikker på jeg vil finde mine fremtidige jobs interessante.

Så jeg går lidt med tanken om fuldstændig at skifte linie. Altså en helt ny grunduddannelse. På den måde kan jeg få mig et job som jeg finder underholdende, men ikke giver så god en løn, og oveni det, vil min nuværende grunduddannelse være lidt spildt.

Jeg har pt. en grunduddannelse som jeg har arbejdet indenfor i 3 år før jeg begyndte min videreuddannelse.

Hvad er jeres tanker omkring sådan et valg. Hvad ville i vælge? Løn og den medfølgende økonomiske frihed, eller interessen i sit arbejde?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  løn kontra interesse i arbejde
  • #1   4. nov 2012 Helt klart interessen i at vågne op og skulle på et job som er fedt og man er glad for og så mindre i løn smiley

• #2   4. nov 2012 intet arbejde er værd at udføre hvis man ikke har interessen eller lysten/glæden ved at stå op og gå på arbejde.

hvis du er så afklaret som du lyder til, så er der kun én vej, SKIFT

• #3   4. nov 2012 Jeg gider ikke at gå på arbejde hvis ikke jeg syntes det er sjovt. Jeg ville simpelthen miste motivationen. Et godt job er langt mere end en god løn.

• #4   4. nov 2012 kommer an på hvordan man er som person..

Jeg har valgt og blive mekaniker da det noget der interressere mig..det noget jeg bruger min fritid på, og at kunne synes det pisse fedt og komme på arbejde HVER dag, gør jeg at har lyst til at være det..Lønnen er ikke den bedste, men man kan leve af det smiley

Kunne sikkert godt gå på gymnasie, handelsskole og alt mulig andet fin, og få mig et arbejde på et kontor..men det har jeg ihvertfald for meget krudt til at kunne

Der ville da ikke værre noget mere træls end at skulle tvinge sig selv på arbejde hver dag

Du lever kun 1 gang, så gør det du føler er rigtigt..pengene er ikke vejen til lykke..tværtimod..

• #5   4. nov 2012 Hvad man vil idag er ikke garanti for næste år;)
    Jeg var i drømmen om have bilhandel min far havde noget stort, så gik branchen ned, jeg troede jeg aldrig blev til noget, endte som formand ved industri firma ved byggerier,senere tog ledelse på uni sad på arbejdslederposten, den dag idag driftleder.
    Men må indrømme sidste 10 år har slidt enormt, vil gerne have almindelig liv, tid til hobby og lave mit hus færdig. Penge er godt de første 5-7 år, men så kører man træt i de høje stillinger og søger tilbage hvor nan startede.

• #6   4. nov 2012 Du skal da lave noget resten af dit liv som du interesserer dig for. Penge kommer og går hele livet.
    Jeg har skiftet uddannelse efter at læse 2 år på universitetet, har jeg skiftet til en anden uddannelse på uni og startet forfra. Fra Robot-teknologi til Maskin-ingeniør. Jeg havde de samme tanker, og jeg er SÅ glad for at være skiftet.

• #8   4. nov 2012 Det handler ikke om hvad man laver fra 7-16.. bare man har råd til og gøre hvad man vil, når man har fri.

• #9   4. nov 2012 Gør færdigt hvad du har begyndt. Om ikke andet, så har du det mere at skrive på et CV bagefter. smiley
    MEN!! Derudover vil jeg stemme i koret med de andre; hvis du kommer til at arbejde med det du brænder for ved at skifte udd.-retning, så skift.

Bare husk man godt kan få begge dele nogen gange.. smiley

• #10   4. nov 2012 SKIFT. At lave noget der ikke siger en en skid vil langsomt dræbe dig og gøre dig til en mavesur stodder.

• #11   4. nov 2012 Toyo R: Lyder som om at du er ret ene med den holdning. 7-16 er alligevel halvdelen af den tid du er vågen, for mig er det godt nok ikke lige meget.

• #12   4. nov 2012 som alle andre.. Lav noget du kan lide.. og være realist..

• #13   4. nov 2012 umiddelbart er rådene temmelig ensidige herinde.. gad vide hvad jeg skal tolke ud af det smiley
    Har planlagt at snakke med studievejlederen i løbet af den kommende uge, samt tage kontakt til ny uddannelsessted og få noget mere info. Så må vi se hvor det bærer hen af.
    Takker for rådene guys.

• #14   4. nov 2012 Nu ved jeg ikke hvad du læser til, men en ide at tage med er om det er muligt at få job indenfor det fag du er uddannet til. Altså om det er en branche der er ved at gå ned, alle/ingen vil være, eller ligger i den anden ende af landet.

• #15   4. nov 2012 Du kan ikke købe dig en god hverdag

Kommentér på:
løn kontra interesse i arbejde

Annonce