{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.699 visninger | Oprettet:

hjælp til opvaskemaskine fejl {{forumTopicSubject}}

jeg har lidt problemer med min opvaskmaskine gorenje gvi7684, og jeg håber der er en der kan give mig lidt hjælp.
den starter fint programmet og tager vand ind, så begynder den at spule og skifter mellem de forskellige områder (top, bund og midt) når den har spulet lidt med de forskellige punkter så bipper den 5 gange som er en eller anden fejlkode og lukker derefter vandet ud af maskinen, den har gjordt det for nogle mdr siden en gang eller 2, men så kørte den fint et stykke tid igen og nu laver de den fejlen stort set hver gang.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til opvaskemaskine fejl
  • #1   10. nov 2012 det er en indygningsmodel, så der er ikke noget display, men den bipper 5 hurtige bip, som er fejlkoden

• #2   10. nov 2012 jeg tror at det er en udpumpnings fejl eller en owi fejl det kunne godt lyde sådan

• #3   10. nov 2012 hvad betyder owi fejl? jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er når den sprøjter vandet rundt den laver fejl og så derefter luker vandet ud fordi fejlen er kommet, eller om den laver fejlen når den er færdig med at spule og skal i gang med næste trin. den pumper fint vandet ud

• #4   10. nov 2012 owien har flere forskellige ting at gøre blandt andet er det den der giver signal til printet om at stoppe pumpen når den har nået min vandstanden i sumpen.Hvis ikke den registrere min inden for en tid vil den gå i fejl

• #5   10. nov 2012 jeg havde godt tænkt på at det var noget med styringen, da jeg fornemmer at pumper, spul osv. lader til at virke "som det skal" den pumper vandet ud efter den har bippet fejl, inden da er der vand i bunden af maskinen hvis man åbner den.

• #6   10. nov 2012 hvad med niveau regulatoren, eller en slange dertil, ved du hvor jeg finder den på sådan en maskine. jeg tænker hvis der kommer for meget vand i bunden af maskinen måske.

• #7   10. nov 2012 vandstanden i sådan en maskine er styret af et flowmeter som sidder i side kammeret i venstre side set maskinen forfra men hvis det var det ville den gå i fejl max 5 minutter efter den er startet.Jeg tror at den går i fejl når at den skal pumpe vandet ud efter den har skyllet af som jeg skrev ovenfor vil den gå i fejl hvis owien ikke ser min vandstanden i sumpen efter lidt tid

• #8   10. nov 2012 hmm kom til at se lidt nærmer på din maskine tror faktisk ikke den har en owi.I stedet for måler den enten på strøm forbruget over spule pumpen ellers sidder der en tryk sensor henne i spule pumpen. I det ene tilfælde kan man måske være heldig at pille spule pumpen ud og se om der skulle sidde noget i den.hvis der ikke sidder noget i pumpen så skal pumpen skiftes.hvis det er tryksensor skal pumpen osse skiftes

• #9   10. nov 2012 men prøv og tage bundstykket af i bunde hvis der er en owi så er det sådan en rund dims ca ø40mm hvor der går et stik på med ca 5-6 ledninger men tror ikke den har en ellers prøv og tage et billede ned i sumpen så kan jeg hurtig se om den har en

• #10   10. nov 2012 jeg prøvede lige at give en en spand vand ind mens den kørte, så pumpede den vandet ud og kørte lidt videre indtil fejlen kom. så det er nok ikke noget med niveauet. den kører nok kun i 3-4 min før den laver fejlen. jeg kan se den tager vand ind til den når et niveau så løer der lidt ud af afløbsslangen uden at deen pumper, ligesom den løber over, men det vil jeg tro er måden den justere vanthøjden på.

• #11   10. nov 2012 der må ikke løbe vand ud af afløbsslangen på noget tidspunkt uden at afl pumpen køre.Når at den pumper vandet ud efter så kort tid tror jeg at det flowmeteret du skal se nærmer på.Jeg havde bare forstået sådan på det at det først var et stykke længer inde i programmet at den lavede fejlen

• #12   10. nov 2012 du skal lige være opmærksom på at nu du har hældt en spand vand i den kan der stå vand nede i sikkerhedsbakken som du lige skal tømme først.Du kan se om der er kommet vand i bakken ved at pumpen starter og bliver ved med at køre når du starter den

• #13   10. nov 2012 den nemmeste måde at tømme bakken på er at tippe maskinen prøv lige at gøre det som det første

• #14   10. nov 2012 Jeg har haft den nede at ligge tidligere i dag og renset saltbeholderen og den der skifter mellem de forskellige spulesteder så den må være blevet tømt der jeg har prøvet at blæse den ren forskellige steder i slanger mv. Uden det hjalp. Der kommer lidt vand ud af afløbet der den etager vand ind, tror den fylder vand i bunden af maskinen som den så spuler rundt.

• #15   10. nov 2012 lyder mærkeligt hvis du holder på tilløbsslangen kan du så mærke om den lukker for vand tilførslen inden den går i fejl og hvor meget vand står der i maskinen inden den lukker det ud

• #16   10. nov 2012 evt prøv at tage et billede af sidekamret jeg har måske en mistanke til noget der men det er nemmer at se på et billede

• #17   10. nov 2012 Jeg sætter virkelig pris på din hjælpsomhed, jeg er ikke lige hjemme pt, men jeg smider lige et billede op i morgen tidlig. Det er som om den tager vand ind til den når en mængde herefter spuler den det rundt i de forskellige kanaler, det vand den spuler rundt bliver genbrugt når det kommer ned i sumpen så bliver det igen pumpet ind i kanalerne og spulet ud har den har gjorde det et minut eller 2 bipper fenn og pumper vandet ud

• #18   10. nov 2012 altid rart at kunne hjælpe men laver så osse hvidevare til daglig dagen .Jeg prøver lige og se i morgen om jeg ikke kan slå den fejlkode op

• #19   11. nov 2012 godmorgen, jeg fandt faktisk ud af igår at de 5 bip måske ikke er en fejlkode, jeg slukkede for vandet til den, så startede den op og gik i gang og så bippede den 5 gange, men lyste i 2 andre dioder så måske fejlkoden er dioderne der lyser i stedet på forskellig vis. jeg tager lige et billede

• #20   11. nov 2012 sumpen

profilbillede
  • #21   11. nov 2012 bunden

profilbillede
  • #22   11. nov 2012 kunne du snuppe et billede af venstre side af maskinen (den side salt karret sidder i)Du skal lige pille blikket af så kommer du ind til sidde kammeret.Der er ingen owien i den så stop af afløbs pumpen er enten styret af en tryk sensor eller strømforbruget over spule motoren

• #23   11. nov 2012 hvis du har en ohm meter til rådighed så prøv lige at måle modstanden over varmelegemet og skriv hvad den er

• #24   11. nov 2012 hvordan måler jeg modstanden der? er det de 2 pinde der er loddet på.

• #25   11. nov 2012 der sidder et stik på varmelegemet det tager du af der sidder to ben dernede.Det er dem du skal måle på

• #26   11. nov 2012 så er jeg hjemme igen, jeg har målt med de evner jeg nu har, og selvom jeg har prøvet med alle modstandende, så siger den bare nul, som om der ingen modstand er...

profilbillede
  • #27   11. nov 2012 ok er du sikker på måler virker den skal vise ca 0,3 ohm når du holder pindene sammen.Hvis måler gør det så har du fundet fejlen.Jeg mener at varmelegemet skal ligge på omkring 20 ohm hvis din måler ikke viser noget er det fordi varmelegemet er afbrudt og der skal et nyt til.

• #28   11. nov 2012 flowmeteret er den dims der sidder på den sorte slange på der gå op på sidekammeret.Du kan lige prøve at give den et par små dask.Men ellers ser sidekammeret fint ud ingen problemer at se der

• #29   11. nov 2012 fandt lige det her så det passer meget godt med en varmefejl
    E1

Opvaskemaskine undlader at fylde med vand

Hvis pressostaten eller sensor ikke registrerer, at opvaskemaskinen har fyldt med vand indeni fire minutter summeren lyder i tredive sekunder og LED blinker, vil afløbspumpen derefter køre i 60 sekunder og programmet, afbrydes.

Tjek vandforsyningen
    Kontrollér ledningsføringen til vandventil
    Kontrollér ledningsføringen til trykafbryder eller sensor
    Tjek vandventil
    Check trykføler eller vandstandssensoren

E2 E2

Opvaskemaskine ikke dræne

Opvaskemaskine undlader at opdage, at vandet er løbet ud påvist i fire minutter, programmet afbrudt.

Kontroller vandafløb
    Kontroller afløbspumpen ledningsføring
    Check afløbspumpen

E3 E3

Opvaskemaskine gange ud, når opvarmning

Ingen varme påvist i 60 minutter, program afbrudt.

Kontrollér ledningsføringen til varmelegeme og termostater
    Tjek vandeftervarmeflade
    Tjek termostater

E4 E4

AquaStop beskyttelseskredsløb aktiveret

En mikro-kontakten på AquaStop lækagesøgning system er blevet tændt i mere end to minutter. Opvaskemaskinen slukker af tilløbsventilen og dræne vandet afbryde programmet.

Check for utætheder
    Check flyde i bunden af ??opvaskemaskinen
    Kontroller AquaStop slange, hvis monteret

E5 E5

Ikke brugt
    E6 E6

Kortslutning detekteret på temperaturføleren

Tjek opvarmning af vand sensorkabel
    Tjek temperaturføler

E7 E7

Temperaturføler detekteret som åbent kredsløb

Tjek opvarmning af vand sensorkabel
    Tjek temperaturføler

• #30   11. nov 2012 når jg tager pindene på multimeteret og holder dem sammen går det ned på 0 det samm sker når jeg sætter dem på varmelegmet så går det ned på 0 som om det er kortsluttet måske.
    jeg formoder at varmelegmet er den store "sølvfarvede" metalting med de 2 tykke sorte vandslanger på hver side i toppen af billedet set fra bunden ikke?

• #31   11. nov 2012 jep det er varmelegemet den store "sølvfarvede" metalting .Det lyder underligt at det bare viser gennemgang er du sikker på at du ikke er kommet til at ramme det samme ben med målepindene der er jo ikke ret meget plads i stikket.Hvis varmelegemet er brændt af ville måler bare vise det samme som når at pindene ikke rører ved noget altså uendelig modstand og ca 20 ohm hvis det virker

• #32   11. nov 2012 du kan lige ane stikket du skal måle i på dette billede i højre nederst hjørne http://www.nettoparts.dk/shop/varmelegeme-til-gorenje-11010p.html

• #33   11. nov 2012 jeg går lige ud og piller det af så jeg bedre kan måle på det, stikket sidder opaf så det kan jeg ikke lige måle på, men det lader til at enene kommer ud længere nede på stikket så man kan måle på det, det er det jeg har gjordt.

• #34   11. nov 2012 ok og ja det er ikke nemt at måle på det så skal du prøve og gøre det forfra liggende på mave og ikke kan se pind når maskinen står inde på plads smiley

• #35   11. nov 2012 så fik jeg pillet den af og målt med et andet multimeter, det siger rigtig nok 0,03 når man holdeer pindene sammen og sætter jeg det på 200 ohm så skriver det 290-300 i display

• #36   11. nov 2012 lidt sjov modstand men varmelegemet er helt sikker død da det kun svare til at det afgiver noget der ligner 180 watt som er alt for lidt.Jeg mener at varmelegemet normal hvis er på 1000w men jeg tror nu osse der er noget galt med printet da det burde være en fejl E3 i stedet når det er varmelegemet og den burde kunne køre selv med et def varmelegeme da fejlen først vil komme meget længere henne i programmet

• #37   11. nov 2012 okay tusind tak for din hjælp steen, jeg må ud og rode lidt mere med den, så kører jeg ned til nettoparts og spørger om jeg må måle på det nye varmelegme inden jeg køber det, jeg har forresten lige modtaget en regning fra en montør der var ude i fredags, han sagde bare at den var utæt i fordeleren og det ikke kunne betale sig at lave den men det synes jeg ikke helt passede da man kunne se den havde været u´tæt længe og der kom nærmest intet ud man kunne ikke se der kom noget ud, der var dog lidt kalk. men på regningen skriver han noget mere. kan jeg lige se vandkammer forstoppet hvad betyder det?

• #38   11. nov 2012 hmm det må betyde et eller andet med at han mener at siddekamret skulle være stoppet så den ikke kan tage vand ind.Havde han taget siden af maskinen da han var der? for ellers kan han da ikke se det og den har jo heller ingen problemmer med at tage vand ind.Det nye varmelegeme skal ligge på ca 40 ohm har lige målt efter på et jeg havde til at ligge de 20 ohm gælder for en vaskemaskines varmelegeme.Det er meget tit at opv er utæt ved skifte ventilen og hvis den ikke direkte er defekt eller vandet løber ud af den så plejer ikke at skifte dem

• #39   16. nov 2012 jeg har lige sat 220 v til varmelgmet i dag, og det blev hurtigt varmt skal jeg love for, så det fejler intet, han havde intet gjordt andet end at lyse med en lygte og tænde den engang.

• #40   17. nov 2012 nå men så virker det jo fint men det er nu stadigvæk lidt mystisk med den modstand du målte men pyt nu med bare det virker.
    hmmm så er der kun tre ting tilbage de ene kan du udelukke hvis du har set at den skifter imellem spulearmene så er omskifter i orden så er der flowmeteret som jeg har nævnt før også printet.Jeg tænkte på prøv og sætte maskinen til lad den tage lidt vand ind også luk for vandet på hanen igen og se hvad der så sker.ellers kan det kun være printet der er noget galt med

Kommentér på:
hjælp til opvaskemaskine fejl

Annonce