{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.097 visninger | Oprettet:

Jens L
Jens L
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 62

Billigste bil at forsikre som 18årig {{forumTopicSubject}}

Ja i har sikkert set emnet 300.000 gange..
Jeg fandt bare ikke noget brugbart i min søgning..

Men som overskriften siger.. Hvilken bil er så den billigste i forsikring som 18årig? (er også med på at det afhænger af selskab osv osv.)
Men sådan lidt generaliseret...

Jeg mener at have læst at en favorit 1,3 skulle være billig.. men.. hos GF kommer den til at koste mig 13000.. altså væsentligt mere en hvad en sådan bil koster i indkøb..

Hvad er med til at gøre forsikringen billig? Ud over en lille kedelig motor?

Mvh. Jens

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Billigste bil at forsikre som 18årig
  • Jonas K
    Jonas K Tilmeldt:
    sep 2012

Emner: 33 Svar: 97
    #1   14. nov 2012 vw polo 1.0

• #2   14. nov 2012 hyundai i10 smiley

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #3   14. nov 2012 Splinter ny chevrolet.. 1år gratis kasko, efterfølgene 2år for 5600kr.. Blir nok ik billigere.. At bilen så er det dyrere i indkøb er en anden side af sagen..
    Men alt du kan finde med under 1,3liter og 70hk, er "billigere" end de sjovere vogne

• #4   14. nov 2012 Du kan som udgangspunkt tjekke de forskellige selskabers hjemmeside, og prøve dig frem. De fleste hjemmesider kan du beregne din pris. Dog skal det siges, at den faktiske pris kan være en anelse i plus/minus i forhold til det du får oplyst. Personligt ville jeg ringe til de forskellige selskaber og høre dem ad. Jo mindre motor, jo billigere. Ved ikke om de stadig køre de der "respekt for fart" kurser. Det koster vist 3500kr, men så sparer du til gengæld meget for forsikringen.. Kan googles smiley

• #5   14. nov 2012 jeg har lige tegnet en forsikring ved GF som 18 årige og kommer a med 12708 om året med fritids ulykkesforsikring i prisen med en ren ansvar og en selvrisiko på 8000 og køre rundt i en livlig 1,4 Citroën ZX smiley

• Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    jan 2012

#6   14. nov 2012 Jeg har hørt det med de små kedelige motore og prøver også at finde biler der går ind i den kategori.

Chevrolet gælder vidst kun hvis du er 21 desværre.

Jeg har også tænkt mig at ringe rundt for at få en ordentlig pris men efter mange forsøg har jeg erfaret at GF's beregner er billigst og bruger derfor den til et overslag for ligesom at kunne lægge mig fast på et par modeller jeg så kan kigge efter og ringe rundt og få priser på.

Derfor vil jeg gerne have hjælp til at støve de modeller op smiley

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #7   14. nov 2012 Jens
    Ja, havde sq ik læst det med småt, kun hørt at det gjaldt for alle, endda dem som aldrig havde kørt før smiley

• #8   14. nov 2012 corsa b 1,0 12v koster ingen penge at forsikre, jeg har en til salg smiley

• #9   14. nov 2012 når man tegner ved GF kan du "snyde" dem ved at tegne en fritidsulykkesforsikring sammentid så falder den anden nemlig og det bliver som regel billiger i sidste ene spare ca. 2000 kr. ved at have to forsikringer ved GF;)

• Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    jan 2012

#10   14. nov 2012 Hørte det tilfældigt i en reklame forleden og lyste helt op.. ind til der så lige kom den hage med de 21år..

• #12   14. nov 2012 Ville tro at så længe det er 1,3 motor eller derunder, så burde det være billigt. GF er klart det billigeste, dem bruger jeg selv, og giver omkring 7000 for ansvar. Men hos GF er forsikringen også så skrapet som den kan blive.. De store som Tryg, Codan, Nykredit og alt det der gider ikke have unge billister, så derfor kan man få et tilbud på små 27000kr bare for ansvar. Men ring rundt og hør. Så kan du få den korrekte pris.

• Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    jan 2012

#13   14. nov 2012 Jeg regner også med at samle mine forsikringer hos GF da det er der jeg har min knallert nu og mine forældre har også hos GF. Jeg kan bare ikke tegne ulykkesforsikringen endnu da jeg stadig står i de gamles. Og der er jo ingen grund til at betale for den når jeg kan stå i deres lidt endnu smiley

• #14   14. nov 2012 Det varrierer meget og ikke kun med hensyn til motorstørrelse

jeg betaler lige nu 5.700 for min ford fiesta og 6.700 for min polo årligt, begge er 1.3'ere, jeg har tidligere fået et tilbud på en nyere bil (kan ærligt ikke huske om det var swift eller saxo) hvor de ville have 12 klik selvom den havde færre heste.
    Har også lige fået tilbud på en 100 nx som jeg skal give 10.8 for, altså mindre end den anden bil jeg overvejede, på trods af at det er en 1.6'er med targatag! smiley

Det har selvfølgelig noget at gøre med bilens motor osv, men også rigtig meget at gøre med hvor mange ulykker der er årligt i bilmodellen osv..

Jeg kan klart anbefale gjensidige forsikring som jeg har brugt til alle mine biler, da jeg var 18 kostede det mig 8.500 for en polo fox 1.3 og det var det billigste jeg kunne finde smiley

• #15   14. nov 2012 Danni A> Ved ikke om man bliver snydt. De tilbød det selv til mig smiley

Tobias A> har du alle dine andre forsikringer hos Tryg? Jeg har nogle gennem Tryg og de kom med et sygt latterligt "tilbud"

• #18   14. nov 2012 Tobias> Så må de have noget ancinitet fra andre selskaber eller alle deres andre forsikringer samme sted. jeg ringede rundt og de var helt sygt det de kaldte for tilbud..

• Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    jan 2012

#19   14. nov 2012 Jeg mindes også at have hørt det med ulykkes statisikkerne.. men var ikke sikker på det.

Har også en kammerat der har snakket om gjensidige mener jeg nok..

Men ind til videre tak for alle de gode råd og forslag!

• #21   15. nov 2012 Det lyder sku vildt. Jeg mener de tilbød mig noget i retningen af 16500kr for ansvar i en alder af 26..

• #22   15. nov 2012 prøv at kontakte selskabet der hedder etu forsikring,der kan du muligvis få den til ca 8000 bare bilen har under 90 hk, ved ikke om de stadig køre med det men jeg havde det da jeg lige var startet næsten smiley

• #23   15. nov 2012 noget gammelt vw (golf 2, polo osv) de er billige i reservedele, billige i indkøb, billige at holde kørene og billige at forsikre smiley

skulle give 9500 som fårste års billist for min golf 2 gtd smiley (ansvar)

• Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    jan 2012

#24   15. nov 2012 Mht. ancinitet.. hvordan fungerer det helt præcist?
    Er det fra dag 1 man tjener op eller er det på måned eller år eller?

For PT. kører jeg i de gamles twingo som de bare har til at stå og kede sig hvis ikke jeg låner den.. og kan se at GF har sådan noget så jeg kan blive skrevet i som bruger og samtidig optjene ancinitet? Men jeg regner ikke med at der går et helt år endnu før jeg køber bil, så spørgsmålet er om det kan betale sig for mig at betale dem den stigning en det vil medføre i deres forsikring for at optjene ancinitet et par måneder..

• #26   15. nov 2012 Jeg ved at det er fra dag 1 du begynder at optjene. Og hvis du kommer til at stå som bruger, så optjener du vel også. Det er bare at give et kald til forsikringsselskabet..

• Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    jan 2012

#27   15. nov 2012 Jonas

Kigger også lidt på en G2..TD.. men den skal jeg sq alligevel (ifgl. hjemmesiden) af med 12000 for..

• #28   15. nov 2012 Hvis jeg må give et råd, så ring til Topdanmark og hør dem ad.

Jeg har lige fået forsikret min vectra hos dem for et par måneder siden
    og de skulle have 13.000 om året for en 21årig uden forsikring før - De andre steder
    jeg tjekkede skulle have omkring 20-21.000kr.

- Grunden? De har indført et nyt beregningssystem som gør det billigere for unge smiley

• #29   15. nov 2012 ring til gensidig smiley

det kommer jo også an på hvor mange km du køre... jeg køre ca 20-25k smiley

• Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    jan 2012

#30   15. nov 2012 De kører med noget der hedder superelitebarn.. som skulle give mig mulighed for at optjene op til 3års ancinitet.. (regner ikke med mere end et par måneder) Men lidt har jo også ret! Spørgsmålet er bare om det kan betale sig.. eller om det lige så godt kan betale sig at starte fra 0 i egen bil.

• #31   15. nov 2012 Den mindste bil med den mindste m,otor så er du godt på vej til billig forsikring

• Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    jan 2012

#32   15. nov 2012 Jeg siger mange tak for alle de gode råd der kommer her inde!!
    Det er super fedt!
    Hvad der er sparet er jo tjent og kan jo så gå til noget andet sjovt (som at fylde tanken op.. hmm..)

De priser jeg beregner er udfra et kørselsbehov på 15000 om året..

• #33   15. nov 2012 RUNA forsikring koster intet er 20 og skal gi 6000 for en golf 5 2.0 ellers få en golf 1 eller golf 2 fra start 80 de kan forsikrede som klassisk og jeg giver 1300 om året mener jeg

• Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    jan 2012

#34   15. nov 2012 Ja det lyder jo heller ikke dårligt!

Der er nok at tage fat på! Men det lyder til at det kan betale sig! smiley

• #35   15. nov 2012 De er billige rigtig billig !

• #36   15. nov 2012 Skoda forsikring hos Top danmark. Tag fat i en autoriseret forhandler du kan tegne den igennem. Nogen påstår de kun kan gøre det hvis du køber en Skoda hos dem, men de kan med alle Skoda'er. Er bare spørgsmål om de gider bruge deres arbejdstid på noget de ikke tjener på.

http://www.skoda.dk/Kundeservice/Forsikring/Topdanmark/

For 7 år siden gav jeg 6400kr med kasko for en Skoda Felicia 1.6 som 18 årig begynder. Kender ikke deres nye priser, da de ikke længere er tilgængelige online. Men måske du skulle kigge på f.eks. Octavia smiley

• #37   15. nov 2012 noget så kedeligt som en Gammel Suzuki Alto smiley hvis du kan finde en der ikke er rustet væk OG stadig kører smiley de er billige i forsikring og vægt/grønafgift og kører vel 18-20 km/l.. personligt skal jeg aldrig ind i sådan en smiley men det er et forslag smiley

• #38   15. nov 2012 Jeg gav lige under 8tusind for min golf hos Himmerlandsforsikring

• #39   15. nov 2012 Gav 4000kr i ansvar forsikring for Puntoen da jeg var 18.
    Jeg kan så ikke huske selvskabet.

• #40   15. nov 2012 gider ikke læse hele tråden, men hvis det er en skoda så snak med forhandleren, de har samarbejde med topdanmark http://www.skoda.dk/Kundeservice/Forsikring/

ved min svoger gav næsten ingen penge som ny bilist og under 1,6 motor

Kommentér på:
Billigste bil at forsikre som 18årig

Annonce