{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Høj Røgtemperatur Hjælp.!
  • #1   17. nov 2012 I din endetarm eller hvorhenne ?

• #2   17. nov 2012 180 grader er godt nok meget, der går meget varme til spilde der..

Hvad fyrer du med ? og hvordan er det styret.

• #3   17. nov 2012 8mm træpiller - manual styring.. har stillet det oka tror jeg.. bruger ikk sindsygt mange piller eller tror jeg da ikk smiley når man skal tænke på det er gammelt bindingsværk med INTET isolering andet på loftet.. kan os godt få den længere ned i temp men ikk meget.. og det resultere bare i at når det blæser op så vil den ikk vil slå fra så kører den hele tiden..

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #4   17. nov 2012 Hvis vi snakker om pillefyr, stokerfyr osv så vil jeg råde dig til at få kedlen renset inden længe, for der er som HazzarD nævner et kæmpe varmespild, når din røggas temperatur er så høj... På mit lille 10 kw pillefyr er røggas temperaturen under 100 grader, man kan spytte på røg-røret uden det koger eller syder, så har man en rimelig god udnyttelse af røggasserne...

• DisConFlubberated

#5   17. nov 2012 Hvor meget bruger du, hvor mange m2 varmer du op og hvad er det for noget kedel/fyr?

• #6   17. nov 2012 Renser min. hver uge.. Til næsten ingen forskel måske lige max 20 ny renset.. Det er en roca p30... Har hørt den sku være meget U økonomisk.. Varmer 160m2 op 110l kombi beholder (3 mennesker) og så mit fyrrum på 20 ca.. Lige pt ca 24kg pr døgn..

• #7   17. nov 2012 Det lyder af lidt med 25kg til 160kv . Er du sikker på den reelt er så varm ? at det ikke bare er en måler fejl. Har du tilgang til skorstenen, så du evt har mulighed for at smide en spyt klat på et bart rør som Jesper skriver.. Jeg ligger selv på ca 100 til 105 grader og det er målt med 2 forskellige målere, bare for at være sikker smiley

• DisConFlubberated

#8   17. nov 2012 24 kg er vel okay, hvis du siger at huset slet ikke er isoleret... hvor længe har du boet der?

• #9   17. nov 2012 Lyder a lidt ? Meget ? Eller lidt ? Ja sagtens.. Men det fortæller mig ikk noget om temperaturen jo ?

• #10   17. nov 2012 6-7 år. Ja tror da os det er ok.. Men det første år med "nyt" fyr.. Det er sådan set en underforbrændings kedel min far har fyret med brænde i som jeg bare har om konstrueret lidt smiley

• #11   17. nov 2012 Lyder af lidt, som i at jeg nok have forventet en del mere. Havde ikke overrasket mig hvis du havde sagt 40-50 kg med den røggas temperatur..

• #12   17. nov 2012 Har læst om den roca p30 efter.. Den var ikk særlig øko fandt jeg ud a.. Hvis man havde en temp på 150 så skulle man være lykkelig...

• #13   17. nov 2012 Tja.. Det os lige pt.. Det ikk vinter endnu jo smiley det jo lidt svært at regne nøjagtig ud når dagene ikk er ens.. Men har ikk været over 28 kg endnu..

• DisConFlubberated

#14   17. nov 2012 Jeg har en OPOP blackstar med en 10 kw NBE brænder og woody styring, jeg har ikke voldsom meget styr på styringen, der er mange parametre at rode i, men det kører da meget tilforladeligt... Men tjek lige det link her:

http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/MHES.html

Det er samme anlæg som mit, jeg har dog ikke iltstyring eller solceller indbygget, men ham her fyrer altså 250 m2 op med den kedel, efter hvad jeg lige kunne se, også kun en 10 kw... Mit fyr kører pt med 10% ydelse, jeg har dog ikke lavet en indvejning af pillerne jeg kører på nu, men der ryger ca 5 kg i døgnet til 100 m2 hus tror jeg...

• #15   17. nov 2012 Ja ok.. Sjovt at se.. Men det er jo os 1000 indstillinger... Ham der kører fx 900g ind hvert 6. Min hvor jeg kun kører en 3. del ind smiley men alligvel med en så lav røg temp tør ikk tænke på min hvis jeg sku det smiley lyder bare som en voldsom dosis for en 10kW !?

• DisConFlubberated

#16   17. nov 2012 voldsom dosis? han har jo den optimale udnyttelse af røggasserne, når temperaturen er så lav, jeg kan stå med hånden på aftræksrøret når fyret kører fuld skrald og lige er blevet renset, så jeg tror at jeg har nogen lunde samme røggas temperatur som han har... For at det skal køre optimalt, så skal man lave en indvejning, hvor fyret kører med sneglen i 6 min ud i en spand fx, den mængde piller skal så vejes og tastes ind i styringen, og derefter kan man begynde med indstillingerne med hvor meget den skal hælde ind pr gang osv... det virker faktisk ret godt...

• DisConFlubberated

#17   17. nov 2012 De 990 gram er fra indvejningen, det har ikke noget med hvor meget han reelt fyrer ind, det er en faktor der skal bruges i styringen... smiley

• #18   17. nov 2012 Ok.. Kan kun stille drift dosis på mit.. Fx 310g 6.min svare til 15kW

• DisConFlubberated

#19   17. nov 2012 310 g hvert 6, minut? og du kan absolut ikke komme længere ned? Jeg kan bare sætte vandtemperaturen til fx 65 grader, så kører fyret efter det... Når temperaturen er kommet op på 65 grader og er stabil, så lukker fyret stille og rolig ned, og finder et indfyrings interval der passer med varmeforbruget... 100% modulerende og det duer bare! Det laveste den kan køre er 10% = 1 kw, det er det den kører med nu her...

• #20   18. nov 2012 Det ikk meget.. Prøvet jeg i starten da kørte det fint noget tid.. Så blæste det op så ku den ikk følge med.. Den ku godt varme ip og slå fra.. Men ikk gå i pause så kørte den bare hele tiden.. Fordi temp faldt hurtigere end den ku nå at gå i pause..

• #21   18. nov 2012 Hvis du bruger så lidt piller så ville jeg ikke være så nervøs og ked af 180 grader røggas. Hvis i er helt nede på 90 grader ville jeg være mere nervøs for løbesod og uren forbrændning, fortætning af damp i skortstenen osv. Jeg vil da helst have røgassen er over 100 grader ihvertfald - helst 140-150 grader. Hvis man har en gammel skorsten uden isokern så er det endnu bedre med høj røggas-temperatur.

180 er sgu fint nok. smiley

• #22   18. nov 2012 Sprit ny isokern.. Ja men irritere mig bare.. Vil helst bruge så lidt som muligt jo smiley og min har ligger noget under 100 men det selv os en næsten helt ny bio18

• #23   18. nov 2012 Har lige forsøgt med en tilpasset trapez plade og bukket end over brænderen.. Lige gået fra knapt 200 til 120 plus minus...den holder nok ikk i længden men os bare et forsøg.. Med sygt resultat smiley

Kommentér på:
Høj Røgtemperatur Hjælp.!

Annonce