{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spirituskørsel
  • #1   5. dec 2012 Det er jo også nemt nok at spørger her ikk smiley men tak for dine svar.

• #2   5. dec 2012 de skulle skære hænderne af dem der drikker og kører!

• #3   5. dec 2012 Det er netto DU mister en løn

• #4   5. dec 2012 Rune K:

Eller mærkeligt man ikke spørger betjenten som har stoppet een.

• #5   5. dec 2012 Måske har han spurgt betjenten, men ikke husker svaret- han var jo trods alt fuld smiley

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #6   5. dec 2012 Peter J
    Hvis man ikke kan huske hvad der sker, når man kun har en promille på omkring 1, så har man altså lidt problemer xD

• #7   5. dec 2012 Underligt folk er så pisse hellige, når de skriver her lyder det som om de aldrig har gjort noget ulovligt i trafikken. Jeg er selv blevet tager for spiritus kørsel og mistet kortet. Jeg havde et problem med alkohol ( ikke bleg for at indrømme det ) jeg har bare været så heldig der aldrig er sket noget. Jeg har så valgt helt at stoppe med at drikke og har ikke rørt nogen former for alkohol i lidt over 3 år. Har også kørt for stærkt et utal af gange og det er jo også ulovligt, og det er der nok ingen der kan sige sig fri for at have gjort. Men ja spiritus kørsel er sgu ikke for smart.

• #8   5. dec 2012 Han burde blive kørt ned af hans egen bil som straf

• #9   5. dec 2012 folk der mener man sku skyde, brændes og hænges for deres handlinger og overtrædelser af loven bør aflives på den mest humane måde. de kan jo tilsyneladende ikke tåle at leve i en verden hvor der rent faktisk er risiko for ting. så de ville være bedre tjent med at undgår et liv hvor de konstant skal være bange for alt.... sørgeligt men det nu en gennerel tendens at folk i danmark er nogle små forskrækkede personer som lider sygt af dobbelt morale og frygten for alt der er bare kommer tæt på "gråzoner"

• #10   5. dec 2012 kan kun have ret i hvad Ketil og Brian siger...
    jeg har sku også selv været ung og dum og er blevet taget for sprit et hav af gange..
    men nu er jeg blevet voksen og så tænker man sku lidt over tingene.. så nul sprit i blodet bag rettet på 4 år og er kun blevet stoppet 1 gang på de 4 år..
    til de hellige hoveder herinde, hvor mange lovovertrædelser har i fået lavet på det sidste og var i kun heldige at paderne ikke var i nærheden.

• #12   5. dec 2012 ja har selv haft fået frakendt mit kørekort.
    den dag i dag er jeg typen der meget gerne træk lidt ind til siden. sætter farten lidt ned eller bremser hvis en ung gut køre bukket. for det ikke mere end 3 år siden det var mig. og vil hjertens gerne give dem så meget plads som muligt så det ikke er MIG der er skyld i deres ulykke... de fleste hellige dansker holder jo på deres "ret" til ar køre 80. kommer der en ung gut og overvurdere sig selv eller bilen ja så det modkørendes problem. vil han trække ind i en række han lige har prøvet at overhæle skal man være iskold og bare trække ind. for den generelle dansker nægter at give plads.
    så de hellige danskere er jo bestemt ikke farlige..

• #13   5. dec 2012 I min verden er der sq en væsentlig forskel på at få en fartbøde og så tage bilen hjem i 400 hestes brændert.
    Jeg har skam osse mine pletter på kørekortet, men det er for fart og snakke i mobil og sådan.

Stadig ulovligt ja, men harmløst set i forhold til spritkørsel

• #14   5. dec 2012 det er jo så bevidst at snakke i mobil under kørslen svarer til en promille på 0,7.
    men det er jo også kun i din verden at det ikke gælder..

• #15   5. dec 2012 Hvorfor skal der ALTID skrives om hellighed når nogen kommer ind i en debat som denne, der rent faktisk aldrig har kørt med sprit i blodet ??
    Er det for at fremstå bedre, og fremstå bedre ved at mene det kan ske for alle ??

Jeg har ALDRIG kørt spritkørsel, og kommer ALDRIG til det.

Dog kører jeg da til tider for stærkt, det kan man så skrive at det gør ALLE, for det gør ALLE.
    Selv er jeg da blevet straffet for at køre for stærkt da en civil patrulje mente jeg kørte alt alt for stærkt, men såån er det jo. Jeg piver ikke op om det.

Men spritkørsel er mig så fjern som noget andet.

• #16   5. dec 2012 jeg skulle betale en halv månedsløn , 4500 på daværende tidspunkt.. smiley

• #17   5. dec 2012 Hold da op hvor er det da bare pludseligt blevet helt i orden at køre med sprit i blodet da.

Jamen jeg undskylder da mange gange min foragt for spiritus kørsel, og så tager jeg da bilen hjem fra Julefrokost på fredag, det er jo tydeligvis bredt accepteret

Tak for info

• #18   5. dec 2012 jeg tænkte faktisk også over den med at det altid en vennen smiley
    men grunden til jeg spurgte var at jeg troede det var brutto smiley

jeg siger ikke det er i orden. jeg syns det er komplet åndsvagt men jeg kan ikke gå og være barnepige for ham.

• #19   5. dec 2012 Ja dem som kalder os fornuftige mennesker for hellige, burde jo takke os istedet.
    Et lille tak er nok mig smiley Et tak fordi vi tænker på andre.

• #20   5. dec 2012 Jeg siger ikke det er iorden at køre med sprit i blodet. Men for satan hvor er folk hellige lige så snart der bliver spurgt om noget med en lovovertrædelse, har læst flere gange om folk der spørger med en fart bøde, og straks er der folk herinde der skal komme med smarte bemærkninger. Men i bund og grund er man selv skyld i de bøder man får. Og det må man stå til ansvar for.

• #21   5. dec 2012 Rune K

hehe ja jeg tør da ikke lade en fuld kammarat køre.. så er det jo pludseligt mig der er i søgelyset smiley

• #22   5. dec 2012 Straffen for spritkørsel afhænger af, hvor høj en promille du har, og hvor mange gange du har kørt spritkørsel. Jo højere promille og jo flere gange du har kørt spritkørsel, jo strengere er straffen.
    Straf for spritkørsel

1. gang du kører spritkørsel:

Du får frakendt kørekortet enten betinget eller ubetinget.
    Promille mellem 0,51 og 1,2 = betinget frakendelse.
    Promille over 1,2 = ubetinget frakendelse i mindst 3 år.
    Du får en bøde og/eller fængselsstraf.
    Hvis din promille er mellem 0,51 og 2, så svarer bøden til din netto månedsløn ganget med din promille.
    Er din promille over 2,0 får du 20 dages betinget fængsel og en bøde, der svarer til din netto månedsløn.
    Du skal gennemføre et ”Alkohol og Trafikkursus”.
    Du skal selv betale kurset, der koster 2500 kr. og varer 4 gange 2 ½ time.

2. gang du kører spritkørsel:

Du får en betinget fængselsstraf.
    Promille mellem 0,5 og 2 = betinget fængsel i mindst 10 dage.
    Promille over 2 = betinget fængsel i 30 dage.
    Hvis du 1. gang fik betinget fængsel, får du nu ubetinget fængsel i mindst 20 dage.
    Dit kørekort frakendes ubetinget.
    Promille mellem 0,51 og 1,2 = ubetinget frakendelse i 3 år
    Promille over 1,2 = ubetinget frakendelse i 5 år
    Du får en bøde, der svarer til din netto månedsløn

3. gang du kører spritkørsel:

Du får en ubetinget fængselsstraf.
    Promille mellem 0,51 og 2 = ubetinget fængsel i mindst 20 dage.
    Promille over 2 = ubetinget fængsel i mindst 40 dage.
    Du får frakendt kørekortet ubetinget.
    Promille mellem 0,51 og 1,2 = ubetinget frakendelse i 5 år
    Promille over 1,2 = Ubetinget frakendelse i 10 år
    Du får en bøde, der svarer til din netto månedsløn.

4. gang du kører spritkørsel:

Du får fængselsstraf.
    Promille mellem 0, 51 og 2 = 30 dages ubetinget fængsel.
    Promille over 2 = 50 dages ubetinget fængsel.
    Du får en bøde.
    Du får frakendt dit kørekort ubetinget i 10 år.

Vidste du at …

Hvis du kører spritkørsel to gange på tre år med en promille over 1,2 bliver din bil konfiskeret. Den overgår til statens ejendom, og du får den ikke tilbage igen.
    Du kan ikke få dit kørekort tilbage før frakendelsesfristen udløber, selvom du er startet i alkoholbehandling.
    Din arbejdsgiver kan underrettes, hvis du kører spritkørsel, mens dit kørekort er frakendt. Det gælder erhverv, hvor bilkørsel er en væsentlig del af arbejdet som f.eks. chauffører og sælgere.
    Der er ikke faste promillegrænser for cyklister og ryttere. Men du må ikke færdes i trafikken, hvis du kører eller rider uforsvarligt.
    Der findes ingen særlige regler for fodgængere, der er påvirket af alkohol.

• #23   5. dec 2012 Det sjove er jo, man hver gang skal tage det der alko kursus. Er man taget anden gang, så kan man vel blot sende pengene, for den er jo ikke feset ind første gang skulle man mene.
    Eller skal kurset revurderes..

Kommentér på:
spirituskørsel

Annonce