{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.307 visninger | Oprettet:

Traktor-spørgsmål: Pacering af projektør-lys. {{forumTopicSubject}}

Hej BG..

Tænker at der måske sidder nogle traktor-folk herinde...
Jeg skal have monteret noget lys på en ældre traktor, der pt kun har et par "mini-øjne" som lygter.

Jeg regner med at anskaffe nogle 55W projektører, eller lignende, men er meget i tvivl om hvor de skal placeres...
Umiddelbart ville taget jo være et fint sted, men da der sidder et massivt udstødningsrør i motor-hjelmen, er jeg bange for at dette vil blive lyst så meget op, at det kan virke generende for føreren?!

Er der nogen der kan sige om mine antagelser er korrekte? Eller er det ikke et problem

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Traktor-spørgsmål: Pacering af projektør-lys.
  • #1   7. dec 2012 hvilken traktor er der tale om?

personligt er jeg selv ikke glad for at have for meget lys der sidder højere end min placering inde i førehuset, kører man om aftenen og det støver så kan man ikke bruge lyset til en fløjtne fis sammenlignet med hvis det havde siddet nede i højde med bunden af forruden, det hele ligner bare en tåge

og hvis du har blankt rør på så har du helt ret, det blænder som en gal

• #2   7. dec 2012 Oppe i toppen....

• #3   7. dec 2012 Kommer meget an på hvad traktoren skal bruges til, og hvilken model der er snakke om. Personligt montere jeg dem oftest selv lige over pos. lyset, så du akkurat sidder over lyset. Det er mere behageligt at kører med om natten. Er de tagmonteret, så kan de ofte også sende lys ind i en beskidt forrude, og så kører man med dem slukket alligevel.

• #4   7. dec 2012 Tak for jeres svar.

Ja, jeg er jo virkelig ikke inde i emnet, så jeg aner ikke hvilken traktor det er.
    Det er sådan en "lille" sag, der bliver brugt til at køre wrap/hø til heste.
    Den har kun 2 små lygter, i "front-grillen", så jeg er i tvivl om, om jeg kan finde plads til mere der....

Jeg prøver lige at se om jeg kan finde et billede af typen....

• #5   7. dec 2012 Så skal du have arbejdslys, og ikke "projektøre". Dem smider du bare på hvor det passer dig bedst. Moderne traktore idag har jo fandme både arbejdslygter på taget, på skærmene, ved pos.lygterne, og ved forlygterne... smiley

• #6   7. dec 2012 Den minder meget om denne: http://api.ning.com/files/TI2N6XdekcS6qkMKhfuQhjd2tNJpzB4zvl8-5l43oVrTQtJl7-ZoSMqUn9gIjszOVfaj0kWR4uFRqnQoabMaQOhhVeG-Mfyj/Ford4100.jpg

Dog er udstødningen højere, og dermed mere "belyst", hvis der kommer projektører på taget...

• #7   7. dec 2012 Jesper: Fedt, så blev jeg det klogere...arbejdslys!
    Men hvad er det, kontra projektører?

• #8   7. dec 2012 jeg har to monteret på taget foran smiley eller lige under taget så den ikke bliver højere end den er. også bagpå sidder den helt nede smiley

• #9   7. dec 2012 Jeg havde sat et par på taget, og et par lige under forruden. Google det, arbejdslampe, lygte etc. Projektøre er mere fjernlys, end arbejdslys... smiley

Omme bag på er det sådan lidt kartoffel hvor de sidder, hvis du vil have noget derom også. smiley

• #10   7. dec 2012 Lækkert med nogle kloge hoveder på området...
    Hvis de sidder under taget og lyser frem, vil de så ikke oplyse udstødningen (eller hedder det skorsten i dette tilfælde) og genere?

• #11   7. dec 2012 det link du sendte. sæt dem deroppe hvor der sidder 2 det vil ikke genere nej smiley

• #12   7. dec 2012 Hvis det er blankrør jo, men det vil alt lys der kaster lys ud i området af potten. Er det bare et sort std. afgangsrør, så betyder det fløjtende. smiley

• #13   7. dec 2012 Jeg tager nogle billeder af traktoren i morgen. Så må i meget gerne lige komme med jeres besyv, når jeg opdaterer tråden med dem.
    Tak for hjælpen indtil videre...

• #14   7. dec 2012 Fjernprojektøre er nogle der sender en lang lyskegle langt frem. rigtig godt og bruge ved pløjning om aften/nat og ved sneplovskørsel. men jeg ville ude tvivl placere 2 fjernlamper lige i flugt med kølerhjelmen/samme højde som pos. Lys. smiley arbejdslyset ville jeg sætte vi oppe under taget ligesom den på billedet og så 2/4 nede på siden i samme højde som forlygterne så du kan få noget lysspredning på det område du køre på og dem i taget vil lyse dit arbejds område op. smiley

• #15   7. dec 2012 OG køb LED arbejdslys hvis du vil have noget lys du ikke får ondt i øjnene af. smiley
    Og jesper M. det arbejdslys der sidder nede ved forlygterne i nyere moderne traktore. det er ikke ret meget værd. det lyser hele din frontlæsser/sneplov/frontvægt etc. op så man ikke kan se en skid. så mine nede på siden sidder der 2 sprunget pære i smiley

• #16   7. dec 2012 Det vil altid være noget værd Emil... Sæt du ikke har noget monteret foran traktoren og blot kører med vogn, som eks. Tror det er lidt overkill med diodelamper, og store rally projektøre til en bette lille traktor der kun kører lidt wrap og hø.

Tror umildbart bare gerne manden vil have lidt lys på så man kan se hvad man laver, noget de der universal 100.- arbejdslamper ( http://www.p-lindberg.dk/Katalog/Maskiner_og_olie.aspx?GroupID=358&ArticleID=37503) klarer fint. smiley

Kommentér på:
Traktor-spørgsmål: Pacering af projektør-lys.

Annonce