SMS til udlandet {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en kæreste, der pt. befinder sig på den anden side af jordkloden.
Jeg vil gerne være i kontakt med hende via SMS, da det ikke altid er lige nemt for hende at finde en Internet cafe, der hvor hun pt. befinder sig.
Hvis jeg sender SMS beskeder til hende via min alm. mobilabonnementsudbyder, koster det 3 kr. pr. 160-tegns SMS. Skriver jeg lange beskeder er det 3 kr. pr. 160 tegn, så en lang besked til hende koster hurtigt 9 kr. - og det bliver jo hurtigt til mange penge for en ludfattig student som mig
Pga. sygdom i familien mv. er vi lidt afhængige af, at være i tæt kontakt det meste af tiden, så der ryger ofte 3-4 lange beskeder afsted om dagen - og så kan i selv regne ud hvad det koster
Jeg betaler gerne for at sende mine SMS´er - men det må meget gerne koste LIDT mindre end 3 kr. pr. 160 tegn.
Jeg har prøvet flere forskellige SMS services, med skiftende held.
Det er min erfaring, at SKYPE simpelthen er det værste LOR* at sende SMS´er i - fordi hovedparten af de SMS-beskeder jeg skriver på min PC i Skype til hende enten aldrig bliver modtaget, eller når jeg har skrevet beskeden står systemet bare og skriver "sender" i en uendelighed, hvorefter jeg efter nogen tid får besked om at SMS´en ikke kunne sendes. Skodprogram
Jeg har derudover prøvet noget der hedder VOPIUM, der er lidt billigere end SKYPE, og hvor jeg ganske fint hver gang får en besked om at min SMS er sendt uden problemer, men desværre konstaterer vi rigtig ofte, at beskeden aldrig kommer frem ;-(
Nu til spørgsmålet:
Kender i andre, billige alternativer, hvor man kan sende SMS til udlandet - som også virker stabilt og HVER GANG - og hvor jeg ikke har de ovenstående problemer?
På forhånd mange tak for jeres svar.
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 422
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 54 Svar: 1.227
okt 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 47 Svar: 727
bare rolig, en regning er sikkert på vej til dig......
mvh
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 216 Svar: 865
Jeg har et alm. abo med automatisk optankning.
sep 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 120
Læs denne side ;o)
Mvh Danny
jul 2003
Følger: 13 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 35 Svar: 1.445
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 422
aug 2008
Det var nødvendigt for hende med et mobilnr. / abo. dernede fra, så det er muligvis der problemet ligger. Så vidt jeg ved bruger hun en eller anden form for taletidskort.
Det mystiske er, at jeg ALDRIG har haft problemer med at sende hende beskeder via det alm. Telmore-abonnement, men som nævnt er det bare en hel del dyrere, så det vil jeg helst undgå
aug 2008
jul 2003
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
Så er man jo lige vidt.
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 979
Se om du ikke kan finde landet der. Det koster intet, og fungerer som regel uden problemer.
jul 2003
SMS til udlandet