Telia? Rep? og min ret? {{forumTopicSubject}}
Hejsa
jeg har en sony xperia S som jeg købte i Telia for under 2 mdr. siden, telefonen sendte jeg ind til rep, pga den frøs i menuerne, og der ingen netdækning var.
inden jeg sender den ind, får jeg medarbejderen i telia til at undersøge nøje efter ridser og skrammer, hvor der også blev noteret i rep. seddlen, at der var KUN lommeridser på beskyttelsesfilmen!
telefon sendes afsted, og allerede samme uge får jeg sms om at den er sendt fra telecare igen.
telefonen kommer, og der er masse ridser på bagcover og hjørnerne har også fået skrammer.. telefonen ligner en brugt? jeg konfrontere medarbejderen (ikke den samme som tjekkede den første gang), og hun siger at de kan kun skifte bagcover? og efter det var den sendt ind, med fejlbeskrivelsen, har fået ridser på bagcover og kabinnettet. og nu har jeg fået sms om at den er sendt fra værksted igen..
nu hvor den kommer imorgen eller tirsdag? og jeg opdager at de hjørner stadig har skrammer? hvad er min ret så?
kan jeg nægte og modtage den telefon? for de nægtede og lave de hjørner?
og kan jeg kræve en ny? mobil eller tilsvarende mobil? eller få rabat på en ny?
seriøse svar bedes
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Find ud af hvilket imei nummer du havde før og tjek det du har nu..
Hvis det er skiftet er det FORKERT og det må de ikke.. DIREKTE TIL forbrugerklagenævnet så
Hvis det ikk er tilfældet, så ved jeg ikke helt hvad du kan.. Fordi det er lidt påstand imod påstand, og hvis det ikk er noget slemt kommer du nok ikk så langt med det..
Men du kan stadig kontakte forbrugerklagenævnet omkring dette
okt 2008
Følger: 57 Følgere: 49 Biler: 2 Emner: 903 Svar: 2.886
apr 2010
Følger: 9 Følgere: 16 Biler: 2 Svar: 486
Bortset fra det så har de pligt til at aflevere telefonen tilbage til forbruger i samme stand som den er modtaget, dvs enten udskifte dele der har taget skade, eller ombytte telefon.
okt 2008
apr 2010
Men se papiret fra Telecare hvad de har gjort ved telefonen hos dem.
Alle råber op om at kontakte forbrugerklagenævnet, men der sker sjældent meget, og det tager altså ekstremt langt tid at køre sådan nogle sager.
okt 2008
apr 2010
okt 2008
og hvis de nægter det som sidst? hva så?
jan 2011
Følger: 38 Følgere: 34 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 875
så kan du se om tlf har fået nyr IMEI nr
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 60 Svar: 641
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Du tager fejl..
Du må ikk bare skifte bundkort på en mobil.
Hvis den er for defekt til at fikse SKAL den ombyttes ved at du får en helt ny..
Det er ihvertfald hvad man har ret til.. at man accepterer andet er en anden historie
Der sker sjældent ret meget?
En sag kommer igennem iløbet af en måned.. Og hvis man har ret ender det oftest (i mine tilfælde ihvertfald) at varen bliver ombyttet eller jeg får mine penge tilbage..
Telia? Rep? og min ret?