{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

Telia? Rep? og min ret? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

jeg har en sony xperia S som jeg købte i Telia for under 2 mdr. siden, telefonen sendte jeg ind til rep, pga den frøs i menuerne, og der ingen netdækning var.

inden jeg sender den ind, får jeg medarbejderen i telia til at undersøge nøje efter ridser og skrammer, hvor der også blev noteret i rep. seddlen, at der var KUN lommeridser på beskyttelsesfilmen!

telefon sendes afsted, og allerede samme uge får jeg sms om at den er sendt fra telecare igen.

telefonen kommer, og der er masse ridser på bagcover og hjørnerne har også fået skrammer.. telefonen ligner en brugt? jeg konfrontere medarbejderen (ikke den samme som tjekkede den første gang), og hun siger at de kan kun skifte bagcover? og efter det var den sendt ind, med fejlbeskrivelsen, har fået ridser på bagcover og kabinnettet. og nu har jeg fået sms om at den er sendt fra værksted igen..

nu hvor den kommer imorgen eller tirsdag? og jeg opdager at de hjørner stadig har skrammer? hvad er min ret så?

kan jeg nægte og modtage den telefon? for de nægtede og lave de hjørner?

og kan jeg kræve en ny? mobil eller tilsvarende mobil? eller få rabat på en ny?

seriøse svar bedes


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Telia? Rep? og min ret?
  • #1   16. dec 2012 Altså du kan jo starte med at tjekke om den er blevet ombyttet eller ej..
    Find ud af hvilket imei nummer du havde før og tjek det du har nu..

    Hvis det er skiftet er det FORKERT og det må de ikke.. DIREKTE TIL forbrugerklagenævnet så smiley


    Hvis det ikk er tilfældet, så ved jeg ikke helt hvad du kan.. Fordi det er lidt påstand imod påstand, og hvis det ikk er noget slemt kommer du nok ikk så langt med det..
    Men du kan stadig kontakte forbrugerklagenævnet omkring dette smiley


  • #2   16. dec 2012 altså, det må da kunne gøres et eller andet, når jeg aflevere en ny tlf. og modtager en med ridser og skrammer?

  • #3   16. dec 2012 Selvfølgelig må de ombytte telefonen hvis ikke den kan laves. De skal bare oplyse forbrugeren om at den er blevet ombyttet da forbrugeren sådan set har ret til ny salgspakke og ikke "refurbished" produkt. En telefon kan også sagtens få nyt IMEI hvis man udskifter F.eks mainboard, og det er også helt lovligt.

    Bortset fra det så har de pligt til at aflevere telefonen tilbage til forbruger i samme stand som den er modtaget, dvs enten udskifte dele der har taget skade, eller ombytte telefon.


  • #4   16. dec 2012 D: så hvis den stadig har de skrammer ved hjørnerne, så har jeg ret til i ny telefon?

  • #5   16. dec 2012 De har pligt til at udbedre fejlen, de har selv kontrolleret den for fejl/mangler ved indleveringen.

    Men se papiret fra Telecare hvad de har gjort ved telefonen hos dem.

    Alle råber op om at kontakte forbrugerklagenævnet, men der sker sjældent meget, og det tager altså ekstremt langt tid at køre sådan nogle sager.


  • #6   16. dec 2012 jamen det eneste telecare har gjort er at opdatere telefonen og det er det?

  • #7   16. dec 2012 Så må Telia udbedre "skaden" hvis de stadig er der når den vender retur.

  • #8   16. dec 2012 okay super..

    og hvis de nægter det som sidst? hva så?


  • #9   16. dec 2012 tryk *#06#

    så kan du se om tlf har fået nyr IMEI nr


  • #10   16. dec 2012 Har medarbejder checket for skræmmer og skrevet det ned har de jo erkendt den stand du afl i så må de bringe din tlf tilbage på enten den ene el anden måde jeg ville bare holde på min ret

  • #11   16. dec 2012 - D -:
    Du tager fejl..
    Du må ikk bare skifte bundkort på en mobil.
    Hvis den er for defekt til at fikse SKAL den ombyttes ved at du får en helt ny..

    Det er ihvertfald hvad man har ret til.. at man accepterer andet er en anden historie smiley

    Der sker sjældent ret meget?
    En sag kommer igennem iløbet af en måned.. Og hvis man har ret ender det oftest (i mine tilfælde ihvertfald) at varen bliver ombyttet eller jeg får mine penge tilbage..


Kommentér på:
Telia? Rep? og min ret?

Annonce