{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.282 visninger | Oprettet:

Jeres største bil-fuckup? :-D {{forumTopicSubject}}

Her på BG er vi gode til at tage os selv vældigt højtideligt. Vi er ualmindeligt kloge i diskussioner og vi har altid det rette svar.

Men lad os glemme det et øjeblik!

Fortæl om jeres største fuckups når det kommer til biler. Om jeres dummeste køb, reparationer og kvajede handlinger og ikke mindst værste Georg Gearløs-løsninger.

Vær med og lad os grine af hinanden. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeres største bil-fuckup? :-D
  • #1   29. dec 2012 Hvad med at du starter? smiley

• #2   29. dec 2012 købte en gang en wv...!

• #3   29. dec 2012 dummeste køb; da jeg byttede min E36 touring til min G6R, forsatan det svært og undvære de 5 døre, når man nøjes med 3.
    Kvajede handling; at komme sidelæns ind i en transporter med det der ligner 2-3km i timen, det gik så langsomt at man bare kunne nå og tænke øv øv smiley
    Kvajede handling; at gå i gang med og lakere bagskærme, og finder så ud af at det er den forkerte farve xD

• #4   29. dec 2012 Belsi: Har gjort det samme.!

• per H
    per H Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 83
    #5   29. dec 2012 gælder knallert?

bore en popnitte ud af bagskærmen der holdte skærm stiveren på min bagskærm......

gæt selv resten:)

• #6   29. dec 2012 VW G3 for 8 år siden.... havde den knap 1 år og "pludselig" var der et GIGA hul i bunden af dørene, hallsensor fuckede konatant, gearkasse drillede, ja jeg ku fortsætte længere endnu... men satan en lorte-æske... der var man derefter meget bedre stillet med en Rolla fra 97' smiley

• #7   29. dec 2012 Behøver jeg virkelig nævne det? smiley

• #8   29. dec 2012 haha 6 svar og 33% er VW smiley

• #9   29. dec 2012 well, at købe 2 styk nye fælge fordi man er for doven til og tjekke det rent faktisk er dækket der slår sig var sgu heller ikke teknisk smart smiley

• #10   29. dec 2012 Jo, selvfølgelig.
    Kan jo starte med min første bil. En VW 1303 i skriggul og neongrønt læderrat. Det i sig selv kræver en kvajebajer. Men efter kun at have haft den i 3 uger, vælger jeg at parallelparkere den - på den forkerte side af kantstenen - i en hæk. Alt imens 25 unge mennesker så på. Stiger ud og råber: "HEEEY!!! Nogen der har en busk-ryder!?"

Eller da min kammerat og jeg skulle skifte forhjul på BMW. Han stikker donkraften ind under bilen og kommer med en forklaring om at han har set andre løfte på denne måde så begge hjul løfter sig og man sparer et løft. Dernæst står vi og kigger på den fine sorte pøl som render ud fra undersiden af bilen... Man skal åbenbart ikke løfte i bundkaret? :o.

• #11   29. dec 2012 Casper.
    I et andet forumindlæg husker jeg, du roste spark en del?
    Eller er jeg forkert på den.

• #12   29. dec 2012 dårligste reperation: udstødnings ophæng af patent bånd smiley

• #13   29. dec 2012 Dennis. Ja selvfølig er der ingen der nævner Peugeot. For der er vel ingen der er dumme nok til at købe en. smiley

• #14   29. dec 2012 Dennis D:

- Nej, ikke helt. For de to af dem købte åbenbart en W V? smiley

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.768
    #15   29. dec 2012 Købte en gang en Saab 90 som jeg var rigtig glad for, " kærligheden " var desvære kort for 3 uger senere omfavnede den et træ og blev totalskadet smiley
    Historien ender så ikke helt her, for jeg købte efterfølgende en Volvo 245 van for 3,500 og sælger sagde der var lang tid til syn. Øhh ny ved jeg ikke hvad han mente med lang tid til syn for 3 uger senere kom synsindkaldelsen og det kostede mig så lige 12,000 at syne den, til mit held havde jeg god forbindelse med et værksted som gav mig et halvt års henstand på rengningen.

• #16   29. dec 2012 Cato V... jeg mindes mere end 1 gang at han har rost "DET" smiley

• #17   29. dec 2012 Simon... Tjaaa... måske... mon ikk også at det ku være mangel på bedre dømmekraft? lidt som dig... køre tysk men vil IKKE HELT indrømme det smiley

• #18   29. dec 2012 På værkstedet: Skulle løfte en kundebil op på 2søjlet lift. Da bilen begynder at hænge noget skævt halvvejs, fandt jeg ud af, at jeg kun havde sat 3 arme under >-< Kan ikke anbefales smiley

• #19   29. dec 2012 Købte engang en fransk bil, havde den i to uger så var det lort solgt igen.

• #20   29. dec 2012 Synes det er en skam for det gode gamle Chevrolet at klistre deres logo og navn på de koreanske pisæsker. Godt jeg ikke købte det, da jeg skulle bruge en startbil. Billigt i indkøb og forsikring. Men hvad kan man bruge det til hvis den kun holder på værksted smiley

• #21   29. dec 2012 Købte en gang en Mitsubishi Sigma, den model med luftundervogn og 4WS. Den kostede mig ca. 40.000kr på det år jeg havde den.. Benzin ikke medregnet. Men den kørte fantastisk smiley

• per H
    per H Tilmeldt:
    dec 2012

#22   29. dec 2012 en længere historie jeg har været vidne til :

1 : jeg skal ud og købe en knallert til min niece... nu er det 20 år siden jeg sidst havde en så var helt lost! var lige ved at købe en peugeot speedfight 2 men nogen sagde på et forum den var ulovlig... det var så fordi der ikke var originalt udstødning på.... anede jeg ikke:)

2 : ringer så til en lærling i firmaet for at få hjælp da han er i den alder... han siger så jeg kan købe hans 1 år gamle speedfight 3 for 7.000 kr kostede 15.000 da han købte den fra ny.

3: jeg køber den og de penge bruger han så til hans første bil pug 106............... ....

4 : bilan han køber er fin efter en meget kort køretur og ham han købte den af var mekaniker og det var hans mors bil og han havde lige skiftet toppakning i den...............

5 : den kan ikke rigtig blæse varm luft og motoren bliver hurtig varm... han skifter termostat men det hjalp ikke... nu vil han skifte køler men jeg siger jeg kender en peugeot mekaniker der lige kan tage et kig på den og give ham en pris.....

6 : mekanikeren kigger ned i motorrummet i 3 sekunder og siger så : den er færdig og det kan ikke betale sig at fikse den!

7 : lærling låner over 20.000 af farmand og køber en skoda et eller andet.

8 : 3 uger efter totalskader lærling den skoda uden kasko.

9 : lærling låner (mener det var 40.000) af farmor til en "ny" bil.....

så han gik fra at købe en peugoet sf3 til 15.000 til at smide 27.000 ud på biler på et år:)

• #23   29. dec 2012 hehe ja svigerfar mente også at mig og damen skulle ha en spark for et par år siden... damen var lidt i tvivl og jeg holdte fast på at fik vi den måtte hun køre alene, så ku jeg godt tage scooteren bare for at undgå at sidde i den "bil" smiley

• #24   29. dec 2012 Per H, det der minder mig lidt om ham frisparket fra luksusfælden der havde brugt tæt på en million, på alle mulige mærkelige biler.. Som han så ikke havde mere..

• #25   29. dec 2012 det må nok være at bruge 50.000 på at bygge en golf 2 op og den dag den var færdig ente jeg med at totalskade den og min kammerats golf 2 vr6 jeg fik halvdelen af skylden og de vurderede min bil til 30.000 så jeg fik kun 15.000
    det var en dyr dag

• per H
    per H Tilmeldt:
    dec 2012

#26   29. dec 2012 eller mig selv :

havde lige købt en citroen zx for 62.000 og havde haft den en måneds tid da der kom sne...

jeg kører over til en makker for nu skal vi ud og køre i sne... YEHAAAA!

for enden af hans vej kommer man ned af en bakke og skal så dreje ind i et t kryds for at komme ind til hans hus.... ned af bakken kan jeg ikke bremse og glider op over fortov da jeg ikke kan dreje....

bakker ud og kører hen og henter ham og tilbage samme vej det går....

smart som jeg er så hiver jeg æ hånd anker lige inden det t kryds.... (inden i skælder ud... meget stille vej og mig i lav fart)

jeg snurer rundt og lander stiller og roligt ude midt i krydset..... men jeg kommer snurrende kommer der så en bil ned af bakken......

3 sekunder senere skyldte jeg ham 10.000 plus rep af min egen:)

• #27   29. dec 2012 Dummeste køb: Volvo 740 Turbo Intercooler, havde over 100 km til arbejde og startede hver morgen med at hælde 55 liter benzin på den. Jep, HVER morgen! Den var godt nok tørstig, men ret kvik.

Dummeste reperation: Fik engang skiftet tandrem i en Fiat Brava (det i sig selv var et dumt køb). Dækslet sad åbenbart godt fast, for det lykkedes mekanikeren at rykke det i stykker. Det fortalte han dog ikke, så i bunden var det åbent. En sen aften på motorvejeren åd den lige en gren eller noget andet fra vejen, og hoppede et par omgange over, så stempler, topstykke etc. blev smadret. Værkstedet erkendte at det var deres fejl, og reparerede motoren, men den kom aldrig til at køre godt igen.

Dummeste handling: At køre race med en Mercedes SLK55 AMG, og betjenten valgte at stoppe mig, fordi jeg vandt. Han råbte og skreg, og ville konfiskere min bil. Jeg havde kørt alt for stærkt, manglede nummerplade foran (nægter at køre med det) og jeg havde ikke et gyldigt kørekort (havde ikke fået taget mig sammen til at få taget mit Californiske kørekort). Endte dog med en advarsel.

• #28   29. dec 2012 Carsten J... må nok sige at det er samlet set en god fuck up i sidste ende smiley

• #29   29. dec 2012 Dummeste køb: Renault
    Dummeste reperation: Lavede Reanult'en
    Dummeste handling: Købte en Renault

Eneste positive, lortet gav overskud smiley

• #30   29. dec 2012 Da jeg var for ivrig om at få et tændrør ud der sad fast, endte med at både det og topstykket knækkede og en regning på 8500!!

• #33   29. dec 2012 Digweed!.. den glidende fod på koblingen virker bare ikke! føler med dig... har lavet det samme smiley hehe

• #34   29. dec 2012 Købte engang et par opel'er, LAD VÆRE! Vw er vejen frem..

• #35   29. dec 2012 Afili8ted... totalt øv tur... men sadan den er svær ikk at grine af smiley

• #36   29. dec 2012 Opel er ligesom VW… tysk smiley

• #38   29. dec 2012 Var træt af gearkassen på min bmw, den bøvlede med at gå i 2 og 3. gear. så efter en del brændere hvor den fik fuld høvl i bakgear og så ellers bare i første døde den endelige, så havde jeg en god undskyldning til min værkføre om at få fri et par dage til at skifte gearkasse (skulle hente den på als også jo) da jeg så havde fået den nye på glemte jeg selvføldig at hælde oile på, så måtte bruge et par dage mere af min afspasering smiley

• #39   29. dec 2012 Afili8ted... ku godt forestilles... men mener jo self fra denne side af skærmen smiley

• #40   29. dec 2012 Cato v.. Ja de deler at de begge er tyske, men der er stadig forskel på skidtet.. Men stadig bedre en fransk :o) spøg til side...

• #41   29. dec 2012 Hej Simon, jeg var dum nok, men har ikke fortrudt min dumme handling endnu smiley

Tjaa dengang scooteren var "det fede" præsterede jeg at skille og fejlsøge den en million gange! Falsk luft, pakninger + endnu flere pakninger (Hvorfor helvede tog det 100 spark at starte den)
    Var lidt ærgerlig over ikke at tjekke cylinder, topstykke til at starte med (som jeg lige havde skiftet) - Der manglede sørme en møtrik i topstykket... smiley

• #42   29. dec 2012 Larsson... man kan jo kun sige at det er godt at der er smag og behag... kort og godt... ikk for at sige at den ene er bedre end den anden...

• #43   29. dec 2012 @AFILI8ED - Ingen billeder ? smiley

• #44   29. dec 2012 Dennis D.. Giver dog fuldstændig ret.

• #45   29. dec 2012 nicklas... Det er sgu noget jeg ka li at høre smiley hehe

• #46   29. dec 2012 Dummeste køb må nok være den corolla jeg købte i sin tid som min første bil...

Efter 1,5år havde den koste mig 1 motor 2 gearkasser 3 trækaksler 2kaboratorer 4 hjullejer 4støddæmpere og til sidst skulle den til syn hvor den viste sig at være rimlig råden.. Så den røg til skrot...

• #47   29. dec 2012 så havde du da oz fået den værste du ku finde! smiley

• #48   29. dec 2012 Bliver sgu lidt ærgerlig om hjertet, jeg har netop købt en ny Touran 2012. Og hold nu op jeg syntes det er en lækker bil!. Er i sikre på det ikke er fordi de gamle G2 og G3'er , ikke snart har aftjent deres værnepligt ?. Jeg syntes ikke man kan komme uden om det faktum, at VW er noget af automobilens absolutte top!

• #49   29. dec 2012 Min kæreste startede med en 205 Peugeot den kostede ham 6 motor 8 gearkasse 13 sæt aksler på 1 år , det nok den værste bil

• #50   29. dec 2012 Dennis D >>

Her er lidt læsestof til dig som elsker at høre om dårlige VW.
    Fem VW modeller skal vi forbi før vi når ned til en Peugeot. VW klarer sig faktisk væsentlig bedre end samtlige franske biler i samtlige klasser år efter år i disse index smiley

http://www.fdm.dk/sites/default/files/mediafiles//012-021_Motor10_20120928_08.pdf

• #51   29. dec 2012 nanna.. godt være det er fransk men det må sku være en fejl 40!

• #53   29. dec 2012 Nanna... misforstå mig ikk... men jeg kan også smadre det samme plus mere på 1 år... men kan man ikk køre bil så sæt sig ikk bag rattet... alle biler jeg har haft har får tæsk... men stadig med måde så jeg VED at den ku køre dagen efter... lidt lige som folk der siger at Alfa er noglet skrøbeligt pis... NEJ! lær at køre bilen og ikk tro det er en rallybil... så skal det nok gå....

• #54   29. dec 2012 ...kørt fra Ringsted til Ishøj med hastigheder mellem 130 og 160 km/t med en 10m forlængerledning siddende fast rundt om det ene hjul uden at opdage det, efter at have skruet bil en hel dag.

Har godt nok hørt en del for det siden smiley

• #56   29. dec 2012 dummeste køb e36 de ruster jo satme hurtiger end man kan svejse lortet sammen
    dummeste rep. opel vectra b 5 dages rust arbejde og så kom vinteren sidste år og havde ikke fået givet det grunder eller noget så bart metal i en lade om vinteren til foråret kunne jeg så starte forfra med rust arbejde

• #57   29. dec 2012 Martin E... muligt... men vil stadig ikk ha det tyske sprøjt!

• #58   29. dec 2012 Han har siden kun kørt tysk smiley vil nu også sige at fransk ikke fungere i biler har selv haft flere, han brugte den så også til manøvre prøve så den levede hårdt

• #59   29. dec 2012 peugeot duer bare ikk til at få tæsk, har kørt alle mine biler lige hårdt, da jeg fik peugoet gik der ikke mere end en månede inden motoren stod af....skiftede så motor og skyndte mig at sælge lortet

• #60   29. dec 2012 Dennis D >>

Så husk lige, at næste gang du siger at franske biler er bedre, så skal du også fortælle at du godt selv er klar over at du tager fejl smiley

• #61   29. dec 2012 grease monkey... har haft min 206 i snart ½ år... og jeg køre IKKE pænt, om det er kold motor er det ikk garanteret at jeg skifter gear før 4500 rpm... men den lever... dog er bilen passet og plejet af de 2 tidligere ejere men alligevel.... alle biler kan ta tæsk... bare med måde.. den eneste bil jeg har taget livet af var min blå rolla fordi jeg ubevist så bort fra olie... ellers har alt fået kniven kold og varm...

• #62   29. dec 2012 Martin E... henvis gerne til det punkt hvor jeg har sagt sådan... siger bare at jeg ikk vil ha tysk igen...

• #63   29. dec 2012 Er sååååå træt af folks "mærkeluder holdning.."
    Købte engang en vw fra 82 med 628t på tælleren den holdte kun til tæsk på kold motor i 2 uger!!! Den må jo have været bygget dårligt!! (Har jeg hørt fra rødhættes DSG nabo ;))

Gæt hvad min 106'er har kørt? smiley

• #64   29. dec 2012 Da jeg var ung og naiv gik jeg rundt og sagde at tyske biler bare var det bedste. Så jeg købte selvfølgelig en tysk bil selv som 19 årig. BMW e36 320i (fin bil den gang til 19 årige) tøserne var vilde med den - 6 cylindre og baghjulstræk. Og da man ikke kan forsikre en BMW som 19 årig blev det kun på ansvar altså ingen kasko.

Efter 2 måneder gik der et hjulleje
    Efter 6 måneder revnede topstykket - så den fik ny motor
    Efter 1 1/2 år gik der en plejlstang - så den fik ny motor
    Efter 2 år blev den stjålet og fik ingen penge af forsikringen

Så fik jeg øjnene op for japaner biler med samme layout. 6 cylindre og baghjulstræk og jeg må sige. De der taler godt om tysk har ikke prøvet en god japaner.

• #65   29. dec 2012 Hvad med bare at holde jer til topic?

• #66   29. dec 2012 Nanna B:
    Jeg kørte i en swift på glatbane der havde kørt under 5000 km, Der var ingen kobling, det ruskede i rettet når du bremsede, den trak til venstre, og håndbremsen virkede ikke.
    Jeg skal godt nok aldrig have en swift! smiley

• #67   29. dec 2012 Fik totalskadet en vw polort shit med en sølle fart som svarer til 25km/t, ved at glide ind i en kantsten i islag... Et skæv fjederben, et som stod i 45grader samt en styrearm og sidst men ikk mindst en længde vange som blev rykket 11cm.. Tror den var bygget nougat.. Og ja jeg kører Opel er stolt af det...

• #68   29. dec 2012 Dennis, den 406'er jeg havde var godt nok noget mærket af bilka buler uden på, men inden i var den næsten som ny. havde kørt 250k km. ved ikk hvordan dem der havde den før har holdt den med service osv. men havde nok kørt 15-20km i den da jeg tænkte nu skal den satme ha! og efter 3km kom der en pejlstang ud igennem blokken......det var sgu aldrig sket i en ford eller bmw smiley

• #69   29. dec 2012 Jacob K..... tror i dette tilfælde at det var anlæggets skyld!

• #73   29. dec 2012 Thomas K... man kan vel næsten kun sige at man skal kende sit køretøj før man tager chancer smiley

• #74   29. dec 2012 Dennis, hvorfor tror du jeg skriver det?
    Når Nanna B's gut brugte sin peugeot til manøvrebane, er det sq da klart at der kommer fejl!!

• #76   29. dec 2012 jo jo... HELT sikkert... der er jo ikk mange std biler der holder til det i lang tid smiley

• #77   29. dec 2012 Thomas K... kender det godt... har lavet lidt lignende... og FUCK jeg jeg skulle ha skiftet underbukser da jeg ku trække ind og der har under 20 frem til lastbilen hehe.. (altså panisk afstandsvurdering) smiley

• #78   29. dec 2012 Købte en rigtig fin corolla e10 af et ældre ægtepar. Den fik hele turen med farveskift inde ude og motor rum. Nye lejer i motor og gearkasse, stempel ringe, rustfri udstødning schmitt fælge og meget mere. Den stod mig i 105000kr efter et år og alle mine penge var brugt kørte jeg 12000km i den og solgte den for 25000kr. Nu køber jeg kun biler hvor jeg er 100% sikker på at få mine penge hjem igen!

• #80   29. dec 2012 ja det er jo det... derefter lærte jeg RET hurtigt at det ikk var en lambo jeg kørte i smiley

• #81   29. dec 2012 Hentede en Subaru Impreza i England for 3 år siden.
    Vi valgte at køre hjem via Frankrig, for vi skulle jo lige se hvad den kunne på Autobahnen..
    Vi nåede lige ud af tunellen og 50km ind i Frankrig da Check Engine lampen begyndte at lyse.. smadret plejlleje pga en halvdefekt oliepumpe..
    Vi valgte at køre hjem alligevel, da man på ingen måde kunne finde en mekaniker i vestfrankrig klokken 21 en lørdag aften.. og slet ikke en der kunne engelsk.
    Så vores race på autobahnen blev til en listen med 100 km/t..

I med en ny motor fra england.. defekte toppakninger.. ud med motoren og give den hele turen.. 30.000 alt i alt.

2 gange skiftet gearkasse + bagtøj

Et utal af skiftede dele og dæmpere..

Vil tro jeg har smidt 100.000 kr efter den alt i alt.. foruden bil og afgift..

Aldrig igen..

• #82   29. dec 2012 Hvor skal jeg starte! Har satme så mange

Havde en Opel Vectra A 2000, pillet lidt hist og her. Står i lydskryds hvor en kammerat prøver at lave en brænder i hans Bora 2.0 men tøver.. Så hiver jeg fat i håndbremsen, og giver alt hvad den kan trække, masser af røg til slut, BANG! Tandremmen sprang = 12 bøjede ventiler + alt hvad der hører dertil! Dagen inden jeg skulle ud og rejse (Heldigvis med fly)

Havde en Corolla GSi'er, der havde været med i Vmax osv, der kunne starte vha fjernkontrol. Min far, hans kammerat og jeg ankommer hjem hvor den holder parkeret. Så smart som jeg er, tager jeg nøglerne op, og siger, SE kan din bil det her. Vælger at starte den med ryggen til, hvor jeg hører et brag! Fordi den kører ind mod huset. den stopper lige efter at have smadret skostativet, men programmet prøver igen med mig der presser imod bilen med benene på vægen!

• #84   29. dec 2012 ^^ minder mig om min søster, hun kom tilfældigt forbi en dag og spurgte om ikk jeg ville kigge på hendes bil fordi den lød underligt, gik ud og startede den og det var virkelig metal mod metal man kunne hører, slukker straks og går ud og hiver oilepinden op. den var så tør for oile som noget overhovedet kunne være, den fik lige 4 liter på og så kørte den 40k km inden den måtte lide rust døden, længe leve Ford smiley

• #85   29. dec 2012 Kan huske da jeg var teenager, at jeg skulle skifte kronlejer på en knallert. Jeg havde taget styr, kåbe, ledninger osv fra. Forgaffel var også fjernet. Så stenede jeg lige en øjeblik og trådte i kickstarteren. Det resulterede i at den startede på fuld gas (pga tænding var afmonteret, og styret hang i gas kabel). Går selvfølgelig i panik og griber fat i den, og bliver slæbt med fuld smæk ind i en væg smiley Til stor morskab for tilskuerne.

• #86   29. dec 2012 Efter at altid have haft VW så købte jeg en Toyota Mr2 sw20, i kan selv gætte resten

• #87   29. dec 2012 Dummeste handling , fik 2 fartbøde inden for en time , 7500kr i bøde og 2500kr til ny køreprøve.
    Min kone havde fødselsdag skulle lige ud til en kammerat og have drejet et gevind på en anhængerknop til havetraktoren , blev stoppet på vej der ud og igen på vej hjem , og ikke nok med det så blev det vist på TV-Syd , flovt og dumt.

• #88   29. dec 2012 Dummeste handling: At køre om kap med en civil strisser, DOH!
    nr.2 dummeste handling: at trække en brænder foran en civil strisser...

Dummeste køb: En VW passat TD, lorte spand...
    Den bil der har været mindst bøvl med, er faktisk min guldfarvede E30'er, har måttet skifte en utæt brændstof tank, det var alt.
    Selv med M5 motor og tæv og hårde starter, så gav hverken trækaksler eller bagtøj op.

• #89   29. dec 2012 Købte en Passat.... Kostede 88000 kr på 14 måneder!!!

• #90   29. dec 2012 Dummeste køb....en MI16 jeg købte af en bruger herinde..

• #91   29. dec 2012 Jeg har lavet 3 dumme handlinger, som står helt klart i huskeren.

1. Fyldte en lånt Toyota LiteAce med diesel, det var en benzin'er.. smiley
    2. Solgte min helt originale Porsche 930 for 130k, pris idag 400k.. smiley
    3. Solgte min helt originale BMW E30 M3 for 105k, pris idag MEGET højere.. smiley

• #92   29. dec 2012 Dummeste køb: Ingen:) Ud over at bytte en yota for en vw:)
    Dummeste rep: Skiftet vandpumpen i celicaen fordi man troede at den var utæt, for at finde ud af at det er proppen i køleren der er problemet:( Bye bye 4 timers spildt arbejde...
    Dummeste handling: Var ude at lege i snevejr, og skal så ud for at pisse, hvor efter ens kammerat stiger ud af en anden kammerats bil og løber hen og "Stjæler" min for at parkere 5 cm fra en lygte pæl... Var lidt presset to sekunder:P

• #93   29. dec 2012 Dette er dog ikke min handling, men den er også ret dum:

Jeg købte engang en Skoda Favorit imens jeg lavede min Golf. Den kostede 3000 så havde selvfølgelig ikke de store forventninger. Men den kørte faktisk godt (alt taget i betragtning), men den havde møre kølerslanger som flækkede engang imellem.
    På et tidspunkt skulle jeg så på arbejde i udlandet i 14 dage, så min far lånte Skodaen imens. Havde sagt til ham at den kunne skyde en slange og givet ham tlf-nr til DAH som han bare skulle ringe til og få den kørt hjem.
    En dag snakker jeg i tlf med ham:
    Far: Forresten, bilen skød en kølerslange idag. Hold da kæft, der var meget vanddamp!
    Mig: Hehe, ja det ryger lidt. Hvor skete det henne?
    Far: Lige inden Ugerløse. (ca 10km fra mine forældre)
    Mig: Nå okay, måtte du så vente længe på DAH?
    Far: Nej nej, jeg gad ikke ringe... Jeg skyndte mig bare at køre den hjem.
    Mig: WHAT????

Den motor kom aldrig til at køre ordentligt igen.

• #94   29. dec 2012 Dummeste køb opel vectra b rust vogn byttede den for min gamle 525iX...
    Dummeste handling kører til Tyskland i den gamle mercedes w124 300D med meget negativ kamper og fylde den op med sort slots det kunne bagtøjet ikke klare.. Ellers den bil der har kostet mig 0 kr og Kører i den blev solgt efter det

• #95   29. dec 2012 Dan> haha...10km...damn....kan huske da min golf smed en kølerslange...temperaturen steg voldsomt med det samme...og det dampede så meget at jeg ikke kunne se ud af forruden....heldigvis var det lige udenfor skolen så jeg kunne få en makker til at køre mig ud efter en ny...:-D

• #96   29. dec 2012 Min sorte VW passat, må siges at være det værste køb, jeg nogensinde havde gjort.

Købte den som beset for 30.000 kr, i den tro den var koks-grå. Den tidligere ejer ejede også en kalk-grav og havde bestemt ikke døjet med at vaske bilen. Da jeg så kører bilen i vaskehal, falder overfladen af i store flager - viser sig den rent faktisk er sort indenunder alt kalket. Desværre tager kalken også en del af lakken med sig på den ene side. Maling af den ene side: 5000 kr.

Nå - jeg kører så i den i en tid. BUM - så rasler udstødningen af på motorvejen og bliver kørt over af en lastbil. Øv. Lastbilen fortsætter uden at standse og min udstødning , ligner mest af alt noget moderne kunst. Ny udstødning = 1500

Nå - jeg kører så i den i en tid. Så en dag på vej til arbejde, ryger den ene mølle af turboen - flækker indersiden af turboen og sender en fin blanding af olie og vand ind i motoren - som den sjovt nok godt kan køre på - faktisk kan den køre "så godt på det", at bilen ikke vil standse. En Lastbilchauffør standser i den tro der er ild i den, og løber ud med sin pulverslukker. Ved at sætte pulverslukkeren direkte i indsugningen, får vi da endelig bilen til at gå ud. Ny motor inkl. montering = 7.000 kr.

Nå - kører så i den i en tid, hvor der så lyder et skrald ude fra motorrummet. Bilen går i stå og lader sig ikke starte. Lyder ret så underlig, så jeg kikker i motorrummet. Det beslag, der holder dieselpumpen er knækket og dieselpumpen er faldet af. Ringer til min vejhjælp og beder dem hente bilen og køre den på mit "lokale landsbyværksted" - samme som havde skiftet motoren og som iflg, mig nu skyldte mig en ny motor. Jeg tager toget hjem. Den næste dag hen om eftermiddagen ringer de fra VW. Lidt / meget overrasket får jeg at vide, at de havde fået min bil ind i går, men at den nu var lavet efter 10 timer på bænken. W T F - jeg beder dem vente og ringer straks til vejhjælpen, som benægter alt om, at den skulle være blevet kørt til min lokale mekker. Ringer så til VW, som med stor ros til dem, giver mig en knækkelig rabat. Meget kan man sige om VW, men lige det værksted tager jeg sq hatten af for. Anyways - 15.000 kr fattigere, henter jeg bilen næste dag. Skifter ligeledes til et mere civiliseret vejhjælpsfirma.

Nå - kører så i den i en tid, hvorefter det ene baghjul så pludselig falder af da jeg bakker ud af indkørslen. Hvorfor vides ikke, og værkstedet kan da heller ikke helt forstå det. Rep = 8.000 kr

Når - kører så i den i et stykke tid, så flækker oliefilteret pludselig under køsel = olie overalt i motorrummet undtagen inde i motoren. Heldigvis sker der ikke større skade, end at der bare skal gøres rent og skiftes et par remme.

Ovenstående skete inden for det første år jeg havde bilen - dertil kommer et utal af småreparationer, som jeg forlængst har glemt alt om.

• #97   29. dec 2012 Har kun været rigtig uheldig en enkelt gang da jeg byttede en gammel Golf 2 VAN benzin til en Fiat Brava 1.6 16V med defekt gearkasse.

Tog chancen og kørte hjem fra Nordjylland, men lige ved Viborg gav den et drøn og gearhjulene lå spredt ud over vejbanen.

Og det skete selvf. en dag hvor der valgte at komme snestorm og Falck havde travlt.

• #98   29. dec 2012 Har aldrig købt en bil jeg ikke ville eje.

Største dummert er der to af.
    Een gang hvor jeg skulle skifte hjul på min Punto GT gik donkraften gennem bunden og bilen stod på jorden igen.

Samme bil, men skulle føre kabel fra batteri til anlæg bagi. Skulle over sprinklertanken som sidder i venstre forskærm. Kunne hvis jeg åbnede døren halvt få fingre fra begge hænder ind i sprækken for at fiske kablet ud. Skubbede så til døren så den åbnede helt, hvilket resulterede i jeg fik dørpladen til at klemme på begge hænder og jeg sad fast, sad på knæ. AV..

• #99   29. dec 2012 haha...jeg har faktisk også engang lavet noget lignende Hans...jeg stak to fingre ind i et hul i døren for at fiske en ledning ud...og så satte mine fingre sig fast....sad bare og tænkte på hvordan fuck jeg skulle komme fri, og om de mon ville skære døren i stykker...men til sidst tog jeg mig lidt sammen og fik trukket mig fri...:-P

• #100   29. dec 2012 jeg glemte engang at sætte det bagerste ophæng på, efter jeg skiftede motor i min corolla.. Det blev jeg så gjort opmærksom på dagen efter, da det kostede en motorblok og en gearkasse! - Det var en bitter, men lærerig erfaring..

• #101   29. dec 2012 "lånte" min fars bil som 15årig, for at hente en tøs som jeg havde bildt ind at jeg var 19år.. 1 time senere bliver jeg stoppet af politiet kl 2 om natten... Jeg overbeviser dem at jeg er min 20årige storebror, og oplyser min fødselsdagsdatoen uden at kunne de sidste 4 tal i hovedet haha..

Da jeg glemte at sætte olieproppen i, inden en trackday og hele motorrummet vlev badet i castrol10w60 :-[

• #102   29. dec 2012 Dummeste køb/lån: lavede en låne aftale med min X-svigerfar, så jeg kunne køre rundt i hans gamle Ford Escort med CVT, ABS'en virkede ikke, Airbag fejl og det eneste der holde den bil sammen var rust.... også var manden ekstremt paranoid så alt hvad jeg lavede kunne forsikringen se.

Dummeste handling: skulle skifte tændrør for første gang på min bil, så i stedet for at tage det roligt begyndte jeg at flå tændrørshætterne op, da jeg så skulle skrue tændrørende ud kunne jeg ikke få tændrøret ud af cylinder 1... jeg havde flået elektroden ud af tændrørshætten... så den stop på ekstra topsæt som var længere end den almindelige tændrørshætte og et sæt nye tændrørshætte, det gik fra et service til ca 80,- og op til ca. 1000,- smiley

George gearløs: en sodavandsdåse og spændebånd er da fint som påfyldningsrør?

• #104   29. dec 2012 Dummeste køb/bytte:
    Fik en Peugeot 306 i bytte, da den så fin ud og på dagværende tidspunkt ikke var en så gammel bil, hvad kunne så gå galt ?, forvangeren var såment ved at knække og bagbroen ved at falde af.!
    Aldrig igen fransk!

Dummeste rep.
    Kunne ikke få varmeviseren i min Audi Coupé til at lade vær med at falde ved motorvejs kørelse, efter alle føler, termostat og kølerer var skiftet, og motoreren hovederenovert.
    Viste sig af være vindturbolens i motorrummet, og føleren bare skulle have en "frakke" på!

• #105   29. dec 2012 Dummeste handling : at hjælpe med og finde en fornuftig fransk bil.. Dette er umuligt.. smiley Bliver ringet op konstant om det møg endnu en gang er i stykker..

Dummeste bilkøb : vw golf 3 1.6, magen til skrammelkasse skal man ik lede længe efter.

Dummeste rep : En kobberledning fungere fint som tændkabel ? (ca. 25 km og holder på lang tyndskids mark ) smiley

• #106   29. dec 2012 Købte en Mercedes . Havde den i et halt år hvor den drev mig til vanvid med utallige el fejl.
    Fik den solgt for nærmest ingen penge men var glad for den var ude af vagten.

Købte ny/ere Mercedes. Historien forfra !!!!.

Aldrig Mercedes igen

• #107   29. dec 2012 Sad 2 dage før syn og var ude og hente en stelring og det hele fordi den lorte airbag lampe hele tiden lyste! Får så kigget under instrument brættet og finder ud af at stikket til airbag var sat sammen med lampens signal, og at airbaggen var sat til lampen i instrumentet: Nøj man kan blive toss over sådan noget smiley

• #108   29. dec 2012 Eller klassikeren med at købe en bil der havde stået et år, også ikke rense tanken. Det var godt snasket det benzin filter, så den gav altså op lige midt på en bro under vejarbejde hvor jeg så pænt måtte stå og vinke folk fordi mens jeg kunne se hvordan køen bare blev længre og længer smiley

• #109   29. dec 2012 Da a var ung (16 år) købte jeg en brugt knallert til 5.000 brugte 20.000 på den og gjorde den show lækker.
    solgte den for 7.000 som 19 årig...

• #110   29. dec 2012 Har ikke rigtig fucket noget op med biler endnu (-:

Så skulle det da være alle de skod radioer jeg har ejet igennem tiden

• #111   29. dec 2012 Købte engang en ellers rigtig fin og velkørende mazda 626 UDEN rust... Fuck hvor var den bare komplet umulig at komme af med igen til en dansker... Fik så lidt for den at jeg har fortrudt mange gange at jeg ikke beholdt den.

Har engang repereret dobbeltbunden i en kadett e med krydsfiner, selvskærende skruer, brædderbolte til bærearmsbeslaget og varmet tagpap på det hele og smovset den til i et fed lag tectyl smiley (Den var så rådden at bærearmsophænget brækkede af og trækakslen røg ud af gearkassen...

Kørte selv 5000km med det og fik sgu da penge for bilen smiley

• #112   29. dec 2012 Nytårsaften 2010/2011 havde jeg haft min grå Starlet i ca. 3 måneder.... skulle fra Skælskør til Slagelse ca. 25km men skulle først hente en veninde i den anden ende af byen Skælskør, så hidser den lidt, da vi var sent på den og klokken snart var 12 !

Har for meget fart på over et bump, med det resultat at min udstødning, som var ret rådden i forvejen knækker af oppe med maniffold og hænger kun i ledningen til lamdasonden -.- Nååå.... fuck det tænker jeg, og kører mod slagelse, med en bil som LARMER mere end den største nytårsraket... ind igennem byen med udstødningen hængende hen af jorden og fri udblæsning fra turbo... nøøøj det var pinligt og ALLE var self. ude på gaden... Efterfølgene kørte jeg 8 måneder og 19 dage UDEN udstødning før jeg fik taget mig sammen til og få lavet den 3" rustfri der sidder på nu...

I samme bil, skulle jeg engang i byen, og en anden veninde sad ved siden af, og havde lovet at vise vej - fint nok... hun viser mig så DIREKTE op foran alle diskotekerne, et sted man ikke må køre om natten og 2-3 politi biler holder self. klar.... I en ulovlig bil uden udstødning og fulde mennesker der ikke kan holde kæft ! Fed aften...

• #113   29. dec 2012 Det her er ikke min historie, men...

En kammerat køber en gammel Ford granada 2,3 V6 aut. gear af en åbenbart fusker brugtvognssælger. Bilen blev lovet at være iorden til min kammerat som ikke anede en kæft om biler, men havde lidt vandspild som sagtens kunne tages med lidt køletætner. Han køber bilen for xxxxx,- og køre i den 1 dag, og efter han har hældt køletætner på er den stadig utæt, så han får en mekaniker til at kigge på det.

Så finder de ud af at pakningen ved vandpumpen er dårlig, og da de vil skifte den ser de at thermostaten er væk, pillet ud for at holde bilen kold pga. 2 defekte toppakninger.

Så de skifter toppakningerne + får planet de 2 vind og skæve topstykker, og samlet igen, men bilen bliver stadig varm,

Så skulle der kigges til den køler som var stoppet at køletætner, olie og alt muligt lort, men da det var med oliekøling i bunden til gearolien var en ny brugt eller en ny umulig at finde, så den gamle blev renoveret.

Nu kørte bilen endelig, i ca 2 uger før bilen blev forsøgt stjålet, 4 ruder blev smadret + en tændingslås. Kammeraten magtede ikke mere med den bil og blev solgt til højst bydende.

Det var en rigtig fuckup handel, fuckup bil og fuckup situation.

• #114   29. dec 2012 hov..nu ved jeg det dummeste....jeg har sat min bil til salg, og troede rent faktisk jeg ville få nogen seriøse henvendelser...:-P

• #115   29. dec 2012 Til at starte med, er jeg bestemt ikke nogen mekaniker - kun en IT nørd smiley

Kan ikke helt huske hvorfor, men jeg ville vel tjekke tændrørene på min RS2000, fordi, sådan noget gør man jo smiley
    Jeg skruer det lille røde dæksel af, og hiver tændrørene op, jep jep, de ser fine ud.
    Så af en eller anden grund, taber jeg selvfølgelig en af boltene ned til en cylinder!!?!"#"¤
    Og jeg skulle på arbejde. Godt nok er jeg ikke så bilkyndig, men vidste da i det mindste, at jeg ikke skulle noget som helst med den bil, før den bolt var oppe.

Men heldigvis var det så nemt, at der blev lånt en magnet-pind hos en mekaniker, og fik den fisket op, efter et par gange smiley Der blev jeg sgu RÆJ! smiley
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Dummeste køb: VW Golf 2 GTD - Motor og gearkasse stod af + 2 gange røveri smiley
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Dummeste handling: Boede hos en kammi i Viborg, og ville lige tuller op efter noget til madpakken til natholdet senere. Tøffer afsted i RS2000'eren og havde tænkt, at jeg ikke ville ræse eller noget, da det var en kort tur også.
    Jeg handler ind, og kommer hen til et kryds (krydset ved døgntanken), og ser en gejlet Opel Vectra i lyseblå agtig, og en random kedelig spand. Jaja, ræs I bare, jeg gider ikke i dag, og jeg holder for rødt, de kommer fra anden vej med grønt.
    FUCK DET tænker jeg lige, og ræser afsted med det samme der bliver grønt, får overhalet den kedelig spand og "vinder" sådan set også over Vectra'en, men skal til venstre (ved Vestas), bremser ned og blinker af.. Men det skal han så også, og der er grønt i lyskrydset, men så bliver der gult og han bremser for det gule, selvom de begge sagtens kunne have nået det. Jeg havde vinterdæk på og det regnede, så jeg skøjter med ABS'erne op i røven af Vectraen. Det var selvfølgelig min skyld, og der blev givet penge til personens storebror, da det var hans bil.

Min bil fik bøjet hjelmen, lygtebom og vist også ny køler. Vectraen fik en ridse (måske revne) i bagkofangeren!?!!?!? Det var lige godt satans, men fik så at vide, at en smed havde haft bilen før, og havde svejst et profilrør i bag kofangeren -.-

Det var vist lige det smiley

Og dog, var god til at smide mit tankdæksel væk på min allerførste bil, så jeg kørte tit med en klud/viskestykke i åbningen smiley
    Der var selvfølgelig andre ting. Forrør og midterrør på udstødning var gået fra hinanden pga. nedkørsel/kantsten, så den larmede jævnt godt og et flat dæk lige dén dag, jeg skulle køre fra Handelsskolen i Skive ned til McD. Vi tøffer afsted, to mand, får lige pumpet dækket op (husker ikk hvordan, skiftede det måske?) og skal forbi et sted hvor der tit holdte en policevogn smiley Den havde jeg set, og ville ikke brøle forbi, så koblede ud, da det gik ned af bakke, men med kluden hængende ud til den side, plus den brølede op af bakke igen. Vi blev ikke holdt ind, men hold da kæft den Escort 84 var en lækker vogn smiley

• #116   29. dec 2012 Mitsubishi galant 2,0 gti med 4wd. Kostede mig 30.000 kr i stumper på halvandet år.
    Samme bil lærte mig at man ikke skal styre kontra i en 4wd bil. For så ender man i en majsmarke smiley

• #117   29. dec 2012 haha...Jacob R> du får en like..:-D

Nej det er sgu både DBA, G&G og her...

Folk skriver kl. 2 om natten for at skambyde, lover at de kommer forbi, tilbyde bytte med scooter(selvom der står jeg ikke vil bytte til andet end bil) osv....

• #118   29. dec 2012 .

• #119   29. dec 2012 Største Fuckup er nok jeg var idiot nok til at tænke jeg nok bare var uheldig med min VW. 5gange og så var jeg overbevist om det ikke var mit held.
    kostede samlet set knap 90.000kr at holde de 5 VW´ere kørende over en periode på ialt 2år. uden indkøb.

næste fejl da jeg solgte min Grønne AE92 GSI

mindre fejl
    har købt mig en opel og må indrømme den ikke gør det for mig.

• #120   29. dec 2012 første fejl var at købe en alfa 33 der brød sammen på vejen hjem

største fejl var helt klart da jeg købte en honda

• #122   29. dec 2012 Brian O, helt enig. BG er bare ikke det rigtige sted at sælge noget som helst. For det meste er det helt unge knægte der sidder og spilder ens tid med uendelige spørgsmål om bilen, når de alligevel ikke har nogen penge. Pisse irriterende.

• #123   29. dec 2012 min dummeste handling nogensinde mht biler var nok at købe mig en Honda civic 1,5 3 dørs fra 95. ikke fordi jeg ikke synes det er en pisse fed bil (nok min yndlings bil) men den kostede mig ca 30.000 (lidt for dyrt)
    den skulle jo selvfølgelig styles i JDM style og der blev købt dyre original stumper fra honda (intet mindre kunne jo gøre det!)
    ca et år senere finder jeg ud af at 3 døre, ingen AC og gevindundervogn bare er rimelig ubehageligt at køre med og beslutter mig for at sælge den, på det tidspunkt stod den mig nok i ca 65.000 og fik 25.000 for den smiley uha man kunne ha købt en fin BMW E39 for de penge med masser af komfort!

• #124   29. dec 2012 Mit dummeste køb ever.

Nissan premiera jubiliie 1.6
    Vw Golf/passat

skal aldrig have noget af de overstående igen,,,, jeg køre i dag opel og skal aldrig have andet hvis jeg kan blive fri

• #125   29. dec 2012 Købte en ny Citroen C3 værste bil på denne jord. 3 dage gamle kunne den ikke starte første gang. Den var bare i stykker hele tiden i de 3 år jeg havde den. Det var en dejlig dag den dag den blev byttet til en skoda som bare har kørt og kørt de sidste 6 år uden problemer smiley

• #126   29. dec 2012 Dummeste køb:
    efter jeg kørte galt i min ellers dejlige opel astra, så havde jeg akut brug for en ny bil til at komme til og fra arbejde i.
    fint nok. jeg køre en tur med min far dagen efter jeg havde smadret oplen. og vi køre så forbi en indkørsel hvor der står en ellers fin seat cordoba. min far sætter så mig af og køre videre ned i byen for at handle. og jeg skulle bare ringe når jeg ville hentes..
    jeg går så ind til ejer af bilen og siger jeg godt kan være intra i bilen da det var en fair pris. og om jeg måtte høre lidt mere om den og prøve en tur. selfølgelig måtte jeg det sagde han. og vi var ude og køre. den bremsede fint og den blev ikke varm. den larmede ikke. og olien var fin.. men kobling hang lidt kunne jeg mærke. men tænkte fuck det. kan den køre 1,5 til syn så kan den sku ryge af H til..
    han spørger så om jeg ville se den i bunden, det ville jeg så gerne. så vi får den kørt hen over hans grav ude på hans værksted og jeg kigger og imellemtiden er min far kommet tilbage og han kigger så med. den så sku godt ud med alt det tekstyl der var på bunden af den, det var ikke ikke ny tekstyl men ældre. så kunne ikke se nogle huller. der var så et lille hul i rerservehjulsbrønden. men det kan få noget kunstig metal/spartel.. tænkte jeg. jeg køber så bilen og køre i den i en måned. så punktere bilen 50 fra indkørslen så jeg for den kørt ind i indkørsle på det sidste luft der var i dækket og begynder så med finde donkraft frem og sætter den under bilen (højre forhjul punkteret) og da jeg har hævet bilen og pillet hjulet af. går så om og har ikke mere end lige løftet rerservehjulet ud af bilen da der så siger BANG og så står bilen nede på rammen til donkraften. donkravten er så gået igennem bunden af bilen og op.. det laver jeg senere.. får så med hjælp fra bilens donkrafte løftet bilen op igen og skal sætte ekstrahjulet på (stålfælg med dæk, ikke normalt rerservehjul) og da jeg vil sætte hjulet på finder jeg ud af ekstrahjulet er 5 huls og bilen har 4 bolte!!!! når men bilen blev stående på en træklods til dagen efter hvor jeg fik lappet lortet. solgte den heldigvis en månede senere til en 18 årig som begynderbil.. smiley gad hvide hvor den er nu smiley

Dummeste reperation. lave rusthul i ovenævnte bil med metalspartel. der var så bare et hul til i den anden side på størlese med en 25 øre jeg ikke havde set. det kostede forstærker og sub til 6000 kr.. efter kørsel i regnvejr ;(

Dummeste handling: en mørk aften med 1 kammi i min bil og 3 andre i en anden bil. kørte i min chevrolet s10 pickup og den kunne godt sætte dækkene rundt smiley og så holde nedepå nettos parkeringsplads med en kæde fra et træ og til anhængertrækket og svide dæk af. og der så ligepludelig midt i røgen så kommer panserne.. de troede ikke på det var nogle der var ude efter mig og de havde spændt min bil fast og jeg prøvede at flygte smiley

• #127   29. dec 2012 min første fejl... købte en alfa 33...
    min anden fejl.... købte en alfa 33 til reservedele...
    min tredje fejl... købte en alfa 155...
    min største fejl... købte en alfa 156...
    min næste fejl.... køber en alfa 159

• #128   30. dec 2012 første fejl - golf 2 MØGKASSE altid i stykker

Største fejl - fransk bil Citroen Zx. Var i værkstedet med den ca 2 gange om måneden og skrue den gamle møgkasse. Købte den for 4000 kr og bruge over 18.000 kr alene i stumper igennem 2 år. !!!!!!!!!!!!!!!!!

• #129   30. dec 2012 Det dummeste er nok alle de biler jeg IKKE har købt smiley

• #130   30. dec 2012 Hmm.. Første bil blev en Mazda 626 Ge '94, den kostede 7000 og der blev lovet 1 år og 3 måneders syn. Den blev så kaldt til syn 3 uger senere, men de satans gamle mazdaer har jo en svaghed for det der man kalder rust... I gang med paneler, skærme, tårne, motorrum osv (!!!) så lidt nye sager til undervognen da den heller ikke kunne mere, så en lakering, så en motor, så komplet bremser, og jeg kunne blive ved.. 60.000 står den mig i nu!!! For en skide mazda 626. Er vel heldig hvis jeg kan få 10-15.000 for den?? Men det kan ikke svare sig, så jeg må vel køre i dyret til den springer i luften eller lignende... Man må lære af sine fejl:-)

• #133   30. dec 2012 Kan egentlig komme med en dummert mere.
    Havde købt/byttet mig til en Peugeot 205 MI16.
    Havde jo så været til race med den kvikke vogn, og havde egentlig kørt fra alt og alle der stillede op.
    Da jeg på hjemvejen skullen overhale en bil, da dør min komplet (stel til benz. pumpe der hopper af) og hvem kommer forbi, alle der har været med til det race noget.

• #134   30. dec 2012 Og tænker jeg, så kan jeg jo komme med et par flere smiley

• #135   30. dec 2012 Hans, frem i lyset med dem smiley

• #136   30. dec 2012 Here comes..

Som 16 årig, købt markbil hos den lokale til 500 kroner. Skulle køre den 300 meter, men starter seføli med en giga brænder, som smadrer bagtøjet.. coolt nok ikk.

Den herlige Punto GT skulle skynde sig på job. Ligger bag een der ikke har så travlt, så ville lige bruge al ladetrykket til en overhaling på vor bro hernede, og da jeg knalder pedalen heeeelt i bund gives der et stort knald, og bilen reagerer slet ikke på noget som helst, da der er presset en trykslange af turboen.. slet ikk coolt nok.

Peugeot 106 1,5 Ralley.. Den daværende kæreste skulle låne den i høkeren et kort øjeblik, den havde sprit nye fælge, og der var en kantsten. Tror det er første gang jeg har set et fælg være smadret hele vejen rundt på yder kanten.

Samme vogn. Nye fælge, men af een eller anden grund passede ET ikke helt 100 %. Sætter fælge på, men opdager ikke at de går en lille bitte smule på bagbroen. Sætter bilen på jorden igen, og kører med en hyle/skrabe lyd som giver gåsehud. Det var de fælge.

Så er det den med Punto GT´eren og anti-lag systemet og politiet gennem en by.

Mååske et fejlkøb var min første bil, en org. mini cooper, den kunne stå på tværs i mine forældres garage til min 18 års fødselsdag, med 10 cm luft både for og bag.. tak til venner og kammerater for det smiley

Det var vidst de mest nævneværdige.. tror jeg.. og mindst pinlige.

• #137   30. dec 2012 lavede engang en ford taunus for 50.000kr solgte den for 5.000 efter et par år , men den kørte godt stillede ventiler hver 5.000km og fik service der også så kunne sætte et glas vand på motoren uden det bevægede sig. den fik lavet rust og skiftet motor og gearkasse , blev nylakeret blank sort. fejl tror den spiste startere og fjedre he he de gik i stykker hele tiden. hmmm det værste må være at ligge under bilen når man skifter gearkasse og taber den ned på brystkassen og få trykket sine ribben ( tung lort he he ).

bedste bilkøb er min nuværende bil peuget 407 1,6HDI fra 2007 fejlfri rustfri køre 1200km på en tankfuld diesel.

• #138   30. dec 2012 Thomas K: Jeg ved det, og du kan tro jeg har fortrudt det mange gange! Tænk en dejlig vogn man kunne få i forhold til mazdaen for 60k..

• #139   30. dec 2012 Fiat Uno Turbo i.e har stadigvæk mareridt over den

• #140   30. dec 2012 Købte for mange år siden en helt ny Peugeot 306 diesel.
    Jeg sad ikke helt godt i den og fik forhandleren til at lave beslag så sædet kunne komme længere bagud. Det gjorde at jeg sad rigtig godt men kunne ikke nå rattet hvis ikke jeg havde en meget underlig kørestilling. Når jeg kørte mere end 10 km begyndte begge ben at sove og det gjorde ondt i ryggen. ( Har 28 km til arbejde )
    Solgte bilen efter 12.000 km.

• #141   30. dec 2012 For et par år siden købte jeg en Mondeo hos A1 Biler. Jeg nåede kun lige ned af afkørslen på motorvejen (ca.5km) for bilen var brændt sammen. Jeg ringede til dem, og de fik henter bilen på autotransport, hvilket de vil have tusind kroner for. Men fik da mine penge igen. Det viste sig senere, at der intet vand havde været på bilen.

• #142   30. dec 2012 Hr. Wegersleff

Det var da også dumt ikke agt tjekke smiley

• #143   30. dec 2012 @Mike - Naturligvis korrekt smiley . Men man forventer bare lidt, at når man køber en bil ved forhandler, at den så lige er gennemgået

• #144   30. dec 2012 Overhovedet slet ikke ved A1 biler.

Hvis man spørger ind til en bil i tlf svarer de ganske simpelt.
    Det ved jeg IKKE, kom og se den i stedet.

• #145   30. dec 2012 købte en golf 2 gtd til 8000, lørte den tør for olie, 2 dage efter jeg fik den.. den var med 6 mnd garanti.. forhandler sætter ny motor i og syner den med 1,9
    jeg er diesel mand, så inden 6 mnd har golfen 250 diesel hk..
    det kostede i det års tid ejg havde den omkring 25000.. plus div..
    motoren er ikke driftsikker ved 250 hk, ligesom karrose dæk og bremser ikke goler evigt

• #147   30. dec 2012 Min første 106 rallye mk1 1,5 magnum. Købte den for 60.000kr og nået at have den 5mdr inden jeg totalskadet den i et uheld. Havde kasko forsikring, med de gav kun 30.000kr for den smiley Dyr fornøjelse som 19årig dengang

• #148   31. dec 2012 dummeste byt. ja eller byt. det var nok at bytte min VW vento til min sorte BMW E30 2,0... kan godt lide bmw men lort som det skal man lede længe efter. 2 dage efter røg udstødningsophænget den begyndte at tikke og fik afvide af en mekaniker at der var et bugget stempel....

dummeste handling. var nok da jeg kørte op i røven på min gode ven. på vej ud af en tank station. hans kofanger blev ridset min VW skulle have nye lygter grill og motorhjelm....

bedste georg løsning var nok da jeg hang min udstødning på E30 op med ståltråd!

væreste køb. var den seneste golf jeg købte for 8000. havde den i ca 4 uger så blev den stjålet.

• #149   31. dec 2012 Belsi og lilledan..

Syntes det er meget fint at i skal nedværdige vw, jeg er selv stor vw fanatiker, men kan da klare at se på andre der er utilfredse.. Kan bare ikke se hvorfor i overhovedet skal udtale jer, når i ikke en gang kan skrive vw uden at bytte om på bogstaverne?!

Men immerweg, så de bedste køretøjer jeg har ejet, har tilhørt vag gruppen, jeg har ALDRIG haft problemer.. Det mest driftsikre jeg har, er min gamle bobbel fra 73. Har prøvet Toyota og andet riskoger pjat, som ikke kan holde til noget, BMWer som har smidt gearkasser osv osv..

Vag kan KUN anbefales!

Det dummeste jeg har ejet, vAr at købe en Toyota.. Intet andet en problemer og udgifter.. Gør det aldrig igen!

Dette er udelukkende MIN mening.

• #150   31. dec 2012 Belsi og lilledan..

Syntes det er meget fint at i skal nedværdige vw, jeg er selv stor vw fanatiker, men kan da klare at se på andre der er utilfredse.. Kan bare ikke se hvorfor i overhovedet skal udtale jer, når i ikke en gang kan skrive vw uden at bytte om på bogstaverne?!

Men immerweg, så de bedste køretøjer jeg har ejet, har tilhørt vag gruppen, jeg har ALDRIG haft problemer.. Det mest driftsikre jeg har, er min gamle bobbel fra 73. Har prøvet Toyota og andet riskoger pjat, som ikke kan holde til noget, BMWer som har smidt gearkasser osv osv..

Vag kan KUN anbefales!

Det dummeste jeg har ejet, vAr at købe en Toyota.. Intet andet en problemer og udgifter.. Gør det aldrig igen!

Dette er udelukkende MIN mening.

• #151   31. dec 2012 Hey hov holdt stop stands! Jeg har da ikke nedværdiget VW??? Jeg er jo selv VAG-mand til benet!

Hvis du mener min udtalelse om 1303'eren, så var det farvesammensætningen jeg hentydede til.

• #152   31. dec 2012 jeg synes altså at vi ser mange flere el fejl, knækkede ledningen og ting der går i stykker på VAG biler nede på værkstedet. min erfaring er at toyota har mindst fejl og er mest driftsikker. men har også kun arbejdet som mekaniker i 4 år og mange af jer herinde har flere års erfaring. MEN MAN KAN JO ALTID VÆRE UHELDIG MED ALLE SLAGS BILER!

• #153   31. dec 2012 Tror også man skal huske der bliver solgt en del flere VAGbiler..
    Så Fejl vil der naturligvis være flere af smiley i forhold til biler der bliver solgt mindre af.

• #154   31. dec 2012 Største fuckup var at jeg solgt min første bil, en Ascona B 2.2i for 10.000.- da jeg panikkede da den skulle til syn smiley

• #155   31. dec 2012 carsten T ; den havde været en formuge værd idag ;D

• #157   31. dec 2012 Største fejl :
    Købte en Peugeot 306 som min første bil, og så får man jo en romance med den, som ender med at koste i omegnen af 36.000kr i reparationer fordi man ikke vil skrotte lortet.. ens første bil skal åbentbart aflive ens økonomi..
    Anden største fejl :
    Købe en Aygo.. er en af de få heldige der kom af med den igen for anstædige penge..

lidt positiv har jeg da været ude for, var sindsygt glad for min Avensis, og skal helt sikkert have sådan en igen

• #158   1. jan 2013 dummeste rep.

som 1 års lærling på et busværksted glemte jeg at spænde bundproppen i gearkassen på en dobbeltdækker andet end med fingrene. den faldt så ud da den var nået til Kroatien.

det kostede firmaet en ny gearkasse. hjemkørsel af bussen fra kroatien på en specieltransport. og 2 mand kaldt ind for at skifte den 1 juledag. det løb op i godt 250.000.

• #159   1. jan 2013 aav søren smiley den var træls

• #160   1. jan 2013 ja det var sku ikke så godt. men jeg vil sige de tog det rigtig pænt. fik ingen skideballe som sådan. men de ville da være glade hvis det ikke skete igen.

• #161   2. jan 2013 Da jeg købt en 206 cc smiley

• #162   2. jan 2013 Brian O

Jeg har skam en i dag som er godkendt med Turbo smiley

• #163   2. jan 2013 æv...så er det ikke engang sjovt at vise dig en tom karosse der koster ligeså meget som du solgte en komplet bil til...:-P...

well..jeg prøvede, og Likehunter O fik sit like..:-D

• #164   2. jan 2013 Værste køb:
    Købte engang en BMW 750il, V12, 5L fra 1989.
    Efter 2 dage røg vandpumpe og køler, pris 7.000 kr.
    efter 14 dage kørte den kun på 11 cylindre, og efter 1 uge på værksted og 11.000 kr. fattigere, kunne man ikke finde fejlen på den. Jeg besluttede at skifte motoren på et andet værksted, og købte en donor bil med fin motor i tyskland til 12.000 kr.
    prisen for at få skiftet motoren på værkstedet løb op i 28.500 kr. så alt i alt et dyrt bekendtskab for en bil jeg havde givet 78.000 kr for. Bilen kan ses i mit foto album. Det er den sorte af dem , den grå er donorbilen.

• #165   3. jan 2013 Da jeg købte en peugeot 307 fra 2004.. Alt elektronik, pære osv virkede a h til.. Løse forbindelser flere steder.. Det lange halve år jeg havde den bil havde jeg nok stået på vejen med en bil der gik død over 50 gange.. Turboen døde og koblingen gled og blev smadret.. Aldrig om jeg nogensinde skal eje en fransk bil!!
    Nu har jeg en Audi a3 Fra 98.. og den kører bare og der har aldrig været noget med den! 7,9, 13

• #166   3. jan 2013 Kørt en Lexus på svenske plader i DK? må være den største fuck op man kan lave smiley blev sku dyrt

• #168   3. jan 2013 Lisberg >
    Hvad er begrundelsen, er det ikke en fin vogn ellers?

/Kasper.

• #170   3. jan 2013 Ah bittert!
    Ja man skulle tro at sådan en maskine var 100 % i orden, for den ser sku ellers godt ud.

/Kasper

• #172   3. jan 2013 <i>Troede ellers VW havde uppet sig lidt</i>
    Du har misforstået det... At de har uppet sig, betyder bare at de har lavet VW Up! Ikke at det er blevet bedre smiley

Fnis fnis grin fnis

• #173   3. jan 2013 Lisberg >> Hvilken type fejl har bilen været behæftet med?
    Nu da du også har tunet den, så går jeg ikke ud fra det er motor problemer der er tale om ... smiley

• #174   3. jan 2013 Har kørt i en gammel Opel Vectra B fra 96 i et år uden at lave en bule/rids eller lign, og har ellers kørt som et svin...
    Så vælger jeg at købe en 2 år gammel Colt... Har den kun i to uger, så bakker jeg ind i et træ og laver en bule i bagsmækken + knækker bagrudeviskeren af... -.-"

• #175   3. jan 2013 største bil bommer tda jeg var knægt købte en meget fin bil der næsten ikke havde kørt noget og var som ny skulle dog lige have svejset lidt i inderskærmen køre den fine bil ind på mit fine værksted og begynder at svejse syntes det bliver lidt mørkt i værkstedet og kigger ud under bilen og sort røg står ud af bilen og når lige at trille bilen ud af værkstedet inden den stikker ild til værkstedet

• #176   4. jan 2013 Jeg har et par dumme beslutninger
    1. jeg kiggede efter en bil ved en landevej og en dame foran mig vælger så at dreje af til en markvej ( på en dobbelt optegnet vej, uden at blinke) hvor jeg så ender op i røven på hende, heldigvis var det kun med 20 km/t fordi vi var i kø bag en traktor smiley

2. at kører på Mcd i et frikvarter. endte med en totalskadet bil og skulle op til ny køreprøve. det skete ved at jeg holdte i et kryds og skulle dreje til venstre, så da det var grønt kørte jeg ind i krydset og ventede til der ikke var flere biler, men der fortsatte ind til det blev rødt for mig, så jeg ville jo rydde krydset, dog er der en ældre dame der mener at det stadig var gult og brager ind i siden på mig. Jeg fik skylden for det da jeg krydsede hendes vejbane.... smiley

men til jer der synes peugeot er dårligt så har jeg nok en lille solstråle historie om en peugeot 106 diesel min far købte for 500 kr, ( han er autoelektromekaniker), det eneste der skulle laves var nyt bagtøj, det fik han for 1800 hos ophugger, og så valgte han ny kabine som jeg fandt herinde til 500 kr, bilen er nu på 4 år har rundet 35x.xxx km.
    sidste år ved den her tid var min søster så i Tyskland for at handle lidt en sen aften, det endte dog med at bilen ryger i grøften med 20 km/t ( pga. isglatte veje) og lander på hovedet, vi troede den var totalskadet og ikke kunne mere.
    Men næ nej, den blev vendt om igen, smidt på traileren og vi kiggede så på den dagen efter, det eneste der var sket var at den havde fået nogle lettere buler i venstre side. Men startede som den plejede.

• #177   4. jan 2013 Sætte min Renault 19 16v på et helle anlæg med en alternativ cambervinkel.. www.coool.dk/16v/

• #178   4. jan 2013 En af mine første og største fuckups forgik faktisk over to dage..
    Det startede med jeg skulle hjem fra arbejde en aften vi havde Open By Night i byen, jeg får fyret op for swiften på vej ud af Hadsund for jeg var godt træt og ville bare hjem! Jeg når lige uden for byen da jeg bliver blitzet til en bøde og et klip. Dagen efter har jeg heldigvis fri og er på vej på mac d med bilen fyldt af kammerater. Vi kører forbi en stylet Golf 5 i den modsatte kørebane, men efter et par minutter ligger han i røven af mig, jeg tænker "nuvel, jeg piller ham da nemt i min 1.3 suzuki swift fra 05.. Det mindede mest om alt en politijagt fra need for speed da han tændte for blinkene og inviterede mig på film i hans golf..

Efter Suzuki'en fik jeg selv en Golf 4, hvor jeg fik lakeret ny bagkofanger grundet en 18årig knejt lige havde fået kørkort og ikke kunne finde bremsen på vej til grand opening af striben i esbjerg. Nå men dertil fik jeg selvfølgelig lidt maling med i en bøtte, jeg havde så fået lidt lakskader på fronten grundet stenslag, jeg besluttede så at plet lakere stenslagene, jeg var så bare så dum at tage der maling der hang på siderne af bøtten hvilket jo var ufortyndet og meget lysere i farven end det maling der lagde i bunden......

Men derefter har jeg så ejet en Polo 6R og nu min elskede Seat Leon Cupra, engang VAG altid VAG! smiley

• #182   4. jan 2013 Mitsubishi colt gti var den stolte ejer 4 uger 3 uger af dem på værksted..
    Fiat bravo 2,0 hgt var den stolte ejer 2 uger så sprang den Tandremmen og kvaste motoren. Fik heldigvis forhandleren til at tage bilen tilbage mistede dog 7000kr på reparationer på en nysynet bil. Og alle fejl var ting som den ikke burde kunne synes med.

• #183   9. jan 2013 vil lige dele den her smiley

Olieskift:

1. Køb olie, oliefilter, pakning og savsmuld.
    2. opdag, at beholderen på tanken med spildolie er fuld. Grav et hul i haven i stedet.
    3. Åbn en øl og drik den med velbehag.
    4. Klods bilen op. Brug først 30 minutter til at lede efter klodserne.
    5. I ren frustration - åbn en øl og drik den.
    6. Skub oliebakken ind under bilen.
    7. Led efter en 17" nøgle.
    8. Opgiv og brug en svensknøgle.
    9. Løsn bundproppen.
    10. Bundproppen tabes i oliekarret, mens du får varm olie på hænderne.
    11. Rengør det værste svineri.
    12. Snup en øl, mens olien løber ud af motoren.
    13. Led efter oliefiltertangen.
    14. Opgiv. Stik en skruetrækker gennem filteret.
    15. Det kræver en øl mere.
    16. Naboen dukker op. I tømmer ølkassen.
    17. Næste dag. Spildolien graves ned.
    18. Kast savsmuld på den olie, du spildte i går.
    19. Øl? Nårh nej, de blev drukket i går.
    20. Ned til købmanden for at købe øl.
    21. Nyt oliefilter. Husk lidt olie på gevindet.
    22. Hæld den første dunk olie på bilen.
    23. Husk den manglende bundprop fra punkt 10.
    24. Led febrilsk efter proppen.
    25. Husk at proppen røg ud med spildolien.
    26. Drik en øl.
    27. Grav ned til spildolien for at finde proppen.
    28. Forsøg at skrabe den friske olie op under bilen.
    29. Nu trænger du til en øl.
    30. I forsøget på at spænde bundproppen, glider svensknøglen og knoerne slås til blods.
    31. Hovedet slås i gulvet som reaktion på punkt 30.
    32. Hvæs bandeord.
    33. Kyl svensknøglen væk for altid.
    34. Rens hænder og pande og forbind knoerne.
    35. Bid smerten i dig med en øl.
    36. Hæld fire liter frisk olie på motoren.
    37. Det må fejres med en øl.
    38. Rul bilen ned af klodserne.
    39. Du kan lige nå en øl, inden bilen prøvekøres.
    40. Prøvekørsel.
    41. Politiet stopper dig for spritkørsel.
    42. Bilen slæbes væk.
    43. Stil kaution og hent bilen.

Udgifter: Dele: 450 kr.. Bøde for promillekørsel: 5500 kr. Transportudgifter: 1250 kr.
    Kaution: 2500 kr. Øl: 230 kr. I alt: 9930 kroner.

• #184   10. jan 2013 Købte en nissan primera 2,0 GT på sjælland og skulle køre den til jylland med dårlige plejllejer, og 2 km fra og være hjemme, springer motoren og jeg må gå det sidste stykke vej hjem. dagen efter kommer falck og smider den på adressen og der stod den så i over et ½ år, indtil jeg skrottede den..

penge lige ud ad vinduet.

• #185   10. jan 2013 Mark :

Var den ikke værd og smide ny kværn i da?

• #186   10. jan 2013 Mark. Vidste du den havde defekte plejllejer eller ? For så synes jeg da det er lidt friskt at forsøge at køre så langt.

• #187   10. jan 2013 Nej det var et sminket lig, så den var ikke værd og ofre penge på + forsikringen var helt gal på den..

Ja, det havde sælger gjort opmærksom på i annoncen, men havde spurgt om den kunne klare turen og det svarede han ja til så tog chancen

• #188   22. jan 2013 Fik skiftet en frostprop nede i Løgum Kloster ved en MB, han satte så remmen forkert på, så pumpen stod forkert og motoren bankede sådan at en bolt i knasthjulet brækkede og motoren stod fuldstændigt af, kr 17.000 for hans reparationer samt rust, der var lavet rimeligt, og så lige 10.000 til en ny motor 3-4 dage og 180 km senere, tak Martin.
    Da jeg så var nede og hente den hos en anden meget dygtig mand, så kørte jeg lige forbi Martin og forklarede ham at jeg synes han skyldte mig til en ny motor, han var 98% sikker på han ikke havde sat den forkert på.
    Nå, men han hjalp lige med at lufte på øverste kølerslange, det resulterede i at han tabte sin Bacho skruetrækker ned i en kørende motor, propel og remme, den knækkede clean-off, fin hærdning Bacho, nå men vi luftede ud og det blev rimeligt. jeg kørte hjemad, men 20-30 km senere da lyste pludselig 2 røde lamper. Jeg stoppede ved et hus op ad landevejen, gik ind og bankede på, lånte en lampe og gik ud og lukkede hjelmen op, der lå bare 2 remme op over luftfilteret. så var jeg jo godt klar over hvad der var sket. Skruetrækkeren var kørt med remhjulet rundt og var stødt på vandpumpen og knækket. Desuden var der et større hul i skjoldet rundt om propellen, lige der hvor han havde stået, stumpen er simpelthen skudt lige igennem der, cm fra hvor han stod, han var ufattelig heldig der.
    Det er nok de 2 dummeste ting jeg har gjort i min auto verden, køre til ham og så køre der hen igen.

• #189   23. jan 2013 allan
    har du aldrig hørt ordsproget gå aldrig tilbage til en fuser ?
    ;O)

• #191   23. jan 2013 Købte en udstødning til min Lancer hos Thansen. Det gør man kun 1 gang.

• #192   25. jan 2013 Dan R:
    Haha, jo, men ville jo gerne lige sige til ham at han skyldte mig 10.000, bedst at gøre personligt, men ja, han kommer ik til at lave min bil mere. Han har også haft navet skilt ad, nu duer spærret ikke mere, den siger bare klak-klak inde i navet når der skal trækkes.

• Snoopy
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
    #193   13. feb 2013 min første bil sku forkæles, så jeg købte nye tændrør kabler, olie og en masse småting

fik skiftet alt undtagen tændkabler

jeg tænker ikke nærmere over tingene, og flår kablerne ud (uden at se hvordan de sidder)
    smækker nye kabler på som jeg lige syntes det passer, og prøver så at starte bilen

det gør man kun en gang skal jeg hilse og sige smiley

• #194   21. feb 2013 Fart og bilglad som jeg er, købte jeg en peugeot 206 1,1!!! hold da ferie for en raket, som jeg havde i flere uger !! HAHA

• #198   6. mar 2013 Morten C :

Det er meningen den ikke skal løfte for og bagende samtidig. Men 1 af gangen... sådan er de bygget op. Men den skal hæve sig inden for 1 minut - ellers er gaskuglerne sandsynligvis færdige.

• #199   7. mar 2013 Største bil bommert må være samme dag jeg fik mit kørekort, fik jeg lov til at tage en tur i en kammerats mercedes C220 med tomat gear. Vi køre en lille tur hvor vi kommer til et sving og jeg herefter vælger at dmide svinet sidelæns. Det blev han ikke glad for. Og har ikke fået lov til at sidde på føresæddet i hans bil siden.

• #200   7. mar 2013 Smadrede 2 1.6 diesel motore i min Jetta coupé på ganske kort tid og faktisk den samme strækning (motor vejen ved Skanderborg fra Horsens) så solgte den med defekt motor og er vidst egentlig den eneste jeg reelt har solgt med underskud (1000kr :p)

• #201   8. mar 2013 Valgte at bytte mig til en BMW e36 320i. rigtig dejlig bil at køre i. Men som jeg skulle ofre knap 14000 for at få gennem syn fordi den var bund rusten og havde alt for mange fejl. BMW ruster op så snart man kigger væk......

• #202   9. mar 2013 Tror ikke gearkasser bare går i stykker, kender flere der har kørt 200 k uden at ødelægge deres Spark, men de er også ældre mere erfarne billister.

• #203   9. mar 2013 Når man tager kørekort lærer man at træde koblingen i bund og sætter gearstangen i det ønskede gear. Det kan man vel ikke gøre meget forkert. smiley

• #204   9. mar 2013 Nej - men hjulspind er der ingen FWD gearkasser der er konstrueret til. Så laver man det i en bil der i forvejen har ringe gearkasser, så dør baby før eller siden.

Så der så Toyota gearkasser der overfører 600hk ovre i det mørke jylland, uden ombygning og uden problemer.

• #205   9. mar 2013 Tror egentlig også det er de færeste rwd gearkasser der er konstrueret til det til hjulspin. Ingen standardbiler er som sådan konstrueret til st være særligt glade for hjulspin. Men klart. Nogen kasser er svagere end andre.

• #206   9. mar 2013 Afmonterede min radio, uden at tænke så meget over at dække de resterende kabler til med isoleringstape.

Ude på motorvejen kørte jeg over et bump i min sænkede hårde bil, så antennekablet rykkede sig og kortsluttede med noget andet.

Resultat : kablerne blev varme, og isoleringen smeltede. Kom syyygt meget røg i kabinen på få sekunder, og måtte trække ind i nødsporet i blinde da jeg intet kunne se, og springe ud af bilen. Kunne heller ikke trække vejret i alt det "plastikrøg". Rimelig meget panik på smiley

Endte med en stor del af ledningsnettet smeltede sammen, men det virkede dog forsat efter et fix af et par ledninger, selvom isoleringen på alle andre kabler var smeltet sammen smiley

• #207   24. apr 2013 Ja min største brøler må vel ha været fra dengang jeg stadig kørte knallert.

Husker ihvertfald noget med at jeg igang med at skifte cylinder og taber så en af låseringene til stemplet ned i krumtaphuset. Og tænkte ikke mere over det hvor at jegså skruededen sammen og startede den for første gang. Det kostede så et nyt cylinderkit.

Kommentér på:
Jeres største bil-fuckup? :-D

Annonce