{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.366 visninger | Oprettet:

Vurdering af antik genstand. {{forumTopicSubject}}

Prøver lige om nogle af jer kan guide mig lidt ind på rette spor.
Først lidt forklaring:
For en del år siden, da jeg var en knægt på 12-14 år faldt jeg over en nøglering på et loppemarked. Der var ikke noget særligt over den. Bare en oval messingplade, men teksten var ret cool for sån en knægt. Der stod: "Alcatraz Federal Penitentiary Cell Block B San Francisco".
Nøgleringen kom med hjem og jeg brugte den i mit nøglebundt et par år inden den røg i en skuffe og blev glemt. Men så dukkede den pludselig op igen idag.
Jeg har altid regnet den for at være en souvenir fra Alcatraz, sikkert solgt i en souvenirbutik på øen til turister. Men da jeg sad og kiggede på den idag blev jeg lidt nysgerrig og googlede den. Der dukkede masser af Alcatraz-nøgleringe op, men ingen magen til min. Først efter et par forsøg var der held og jeg fandt kun billeder af én tilsvarende. Billedet var uploadet af en texaner som havde fundet den og spurgt til den på et forum. Han havde fundet ud af det skulle være et vagt-nøglemærke eller et ID-mærke til fanger og det skulle være autentisk. Jeg ved dog ikke om dette passer. Til de nysgerrige linker jeg til et billede af hans nøglering...
Eneste forskel på hans og min, er at min har banket et nr ind på bagsiden.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9b/Alcatraz2.JPG/355px-Alcatraz2.JPG

Nu er jeg jo blevet ekstra nysgerrig om det bare er en billig souvenir eller the real thing jeg har liggende. Jeg har brugt et par timer på at lede på nettet efter Alcatraz-eksperter eller steder hvor jeg kan få den vurderet, men uden videre held... Måske ser jeg mig bare blind på noget?

Er der nogen af jer der har prøvet at få vurderet sådanne effekter? Hvor kan man henvende sig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vurdering af antik genstand.
Kommentér på:
Vurdering af antik genstand.

Annonce