{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.931 visninger | Oprettet:

Gulv hjælp?? {{forumTopicSubject}}

Efter at hunden har både skidt og brækket sig på vores fyrplanker og det er trængt ned i dem, kan man så slibe dem. Tænker med en rondelsliber - de står pt. som ludbehandlede?
Hvad efterfølgende - skal de så have lud igen og er lud nok, eller skal de også have sæbe/olie ... Vil bare give dem en let tur for at friske dem op?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gulv hjælp??
  • #1   15. jan 2013 høvl gulvet af få slibet det og en gang lak

• #2   15. jan 2013 Vis det er trængt med i gulvet, kommer det til at stinke når du sliber det, da mine forældre købte deres nuværende hus havde tidliger ejer bare ladet katten skide på gulvet på 1salen, også fjernet det ved lejlighed, da mine forældre så fik afhøvlet gulven kom kattelort lugten op igen, ham gulvsliberen var ved at brække sig flere gange. Min mor har så vasket dem til der ikke var mere at komme efter, bare med sæbespåner. gulvmanden havde også givet dem lud.

Ved ikke om det er brugbart viden, men eller så se det som en advarsel om at det nok kommer til at lugte af varm hundelort når du starter sliberen. smiley

• #3   15. jan 2013 Gulvet er høvlet og det skal ikke have lak .. Det skal holdes lyst.. altså der er lidt forskel på hund og kat, kattelugten kan olde ved meget længe.. har selvfølgelig tørret op, men plamagen kan ikke altid undgåes ... smiley

• #4   15. jan 2013 Det kommer an på hvor slemme de pletter er. Du kan køre den over med et korn 80slibenet til en "poleremaskine" og så bare gå til den og lig nogle kræfter i. når det er støvsuger, så en god gang lud. Dagen efter kører du den over med et korn 120 slibenet støvsuger og giver sæbe. Det bedste resultat får du ved at køre sæben ned i gulvet med en svamp på poleremaskinen.

• #5   15. jan 2013 Jeg, som faglært gulvmand, vil anbefale dig at få det slebet ned og give det en ny omgang ludsæbe, og da du allerede har skrevet det i forvejen er ludbehandlet, så koster det ikke ret meget at få slebet, og ludbehandlingen kan du sagtens selv udføre ..

• #6   15. jan 2013 Tüv Meister. Det er ikke sikkert det er nødvendigt at skrælle mere af gulvet, lud æder jo rigtig meget af alt det skidt og lort der engang er på gulvet, og en hård mellemslibning er i de fleste tilfælde nok når det er et ludbehandlet gulv, hvilket du da sikkert ved. Jeg har godt nok lavet mange rigtig slemme tilfælde på den måde med et perfekt resultat til følge. Men er nok nemmere hvis han smider et billede op så man kan vurdere hvor meget der skal til.

• #7   15. jan 2013 Ja den professionelle kan godt gøre det med en wibis (rondell) men mine erfaringer er at amatøre så at sige ofte får lavet et område som kommer til at fremstå i en anden farve fremfor resten af gulvet. men jo, man kan sagtens plet reparere i det, hvis man har lidt teknisk snilde smiley men ja et billede ville være fint

• #8   15. jan 2013 super ... Tak begge 2.. ! Skal siges det ikke er slemt, vil bare at det fremtræder super lyst og flot smiley

• #9   15. jan 2013 Så er det nok at få det mellemslebet og behandle det igen vil jeg tro. Jeg har også lavet gulve i 6 år, så ved også lidt om det som Tüv Meisteren smiley

• #10   15. jan 2013 Har du prøvet at hælde vand på og tørre af ? Nogen gange kan man "trække" det op på den måde smiley

• #11   5. okt 2017 http://ocd-gulvservice.dk

Kommentér på:
Gulv hjælp??

Annonce