{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fjernvarme vs naturgas?
  • #2   21. jan 2013 Som Thomas er inde på. Det kommer HELT an på hvor du bor.

• #3   21. jan 2013 Der er også en ting mere at tænke på med fjernvarme. TIT er det sådan at har din bolig fået det så kan du ikke slippe fri igen. Og det ER forbrugerne der betaler når der skal renoveres på værket = det kan blive dyrt.

• #4   21. jan 2013 Har haft bolig I 20 år, og aldrig oplevet eller hørt om "billig" naturgas. Heller ikke blandt familie som er spredt over landet. Jeg skulle ALDRIG have bolig med naturgas. Jeg har selv landets næstbilligste fjernvarme, men tror stadig at landets dyreste stadig er billigere end DONGs naturgas. Husk på fjernvarmen er oftest ejet af de tilsluttede husstande, men hvem mon ejer DONG....

• #5   21. jan 2013 Pille fyr;) nåh nej det var ik en af valgmulighederne..

• #6   21. jan 2013 min ven kigger på et hus og han sagde det var det der i. jeg kan evt sende link hvor det er hehe..

• #8   21. jan 2013 Konvertere fra opvarmning ved gas
    til opvarmning med træpiller det koster 50.000 kr ca men kan det betale sig? ang træpiller/pillefyr..

som sune K siger deroppe

• #10   21. jan 2013 3.578,2 m³
    naturgas bruger de om året hmm det lyder sku dyrt små 30,.000 kr ville jeg tro

• #11   21. jan 2013 det ved han ikk helt men han siger fra 1960 ca

• #13   21. jan 2013 Sidste fyrings sæson altså 2011/12 brugte jeg for 25000 i naturgas, denne fyrings sæson 2012/13 kommer jeg højst til at bruge for 11200kr i træpiller det ingen tvivl om at mit pillefyr og nybygget fyrrum tjener sig hurtigt hjem

• #16   21. jan 2013 Vi bruger Ca 13000 på at varme et hus på 140 kvm op i året med fjernvarme

• #17   21. jan 2013 Hmmmm, bruger 8kg om året til 200 utætte kvm, og jeg hader at fryse smiley

Thomas K

Det er desuden et anlæg kun til opvarmningsformål, og ikke spildvarme, så det kan fint lade sig gøre med billig fjernvarme i en lille by smiley Det er blot et spørgsmål om fornuftige bestyrelsesmedlemmer, som tænker fremad...

http://www.braedstrup-fjernvarme.dk/

• #18   21. jan 2013 Start med skallen ( vinduer/døre, isolering ) ellers bliver det ALDRIG billigt at fyre, tror ikke dit gasfyr er fra 60`erne da man ikke havde gas til varme dengang, så dit fyr er nok et gammelt oliefyr som er konverteret, skal du ha en gaskedel kan jeg varmt anbefale Bosch zsb-serien, top ydelse samt minimal vedligeholdelse, jeg er selv energi uddannet og har netop købt hus med et 48 år gammelt oliefyr og det bliver ikke udskiftet før der er nye vinduer og døre i huset.

• #19   21. jan 2013 Thomas k.. Nej har ikke efterisoleret endnu det kommer til sommer;) skal også lige siges at pille fyret varmer 175m2+ varmt vand

• #21   21. jan 2013 Ja det lyder sygt,

men vi læser nu her at der er 20 grader i huset året rundt derfor den stor forbrug. hmm

i kan selv tjekke hvad den har, det er min vens 1 hus køb. her er link :

http://home.dk/boligkatalog/nordfyns/5474/huse-villaer/bystaevnet_13_921v00114.aspx

så fortæl jeres mening om det der varme halløj, selv vinduer skift osv men hvad er bedst ang varme pillefyr eller ???

• #23   21. jan 2013 Thomas k. Henter pillerne i Tyskland til 1600kr pr Palle og kommer ikke engang til at bruge alle 7 paller.. Lyder måske usandsynligt men det er rigtigt. Mit gasfyr var fra 94 så virknings grad var også noget lavere end de 89,9% jeg kører med nu;)

• #24   21. jan 2013 jeg tror nok man kan skifte til træpiller da der står i raport sådan her Konvertere fra opvarmning ved gas
    til opvarmning med træpiller

• #25   21. jan 2013 Og man er under ingen omstændigheder tvunget til at aftage gassen!!
    Fylder min silo hver 14dag hvor jeg også renser kedlen. Tar under 1 time så ved squ ik hvor meget arbejd der er i det

• #26   21. jan 2013 550.000 for det der hus, det er langt under halvdelen af hva en grund koster her hvor jeg bor, lader til man får meget hus for pengene hvor det så end ligger,
    jeg kunne forestille mig der kun er 150 eller 200 mm. isolering på loftet og det er ganske enkelt for lidt, der skal være minimum 300.hulmursisolering er også væsenligt, her kan også være meget at hente.

• #27   21. jan 2013 Sune. Hvilket anlæg har du ?

• #28   21. jan 2013 ja hus ligger 20 km fra odense c, og der er inkøbsmuligher også.

self der skal skiftes tag og isolering som der skal være og evt hulmurisolering osv. vinduerne osv osv..

men hus er sku flot hehe..

• #29   21. jan 2013 Frist-name last-name. Har købt et BioMax og det kører bare super fantastisk;)

• #30   21. jan 2013 Sune.
    Jeg skal til at investere i et pillefyr, og det er naturligvis derfor jeg spørger.

Jeg har endnu ikke sat mig ind i de forskellige mærker ,og deres fordele og ulemper.

Men du er glad for dit kan jeg forstå.

Hvad var total prisen på anlægget ?.

Tænder det selv ?.

• #31   21. jan 2013 Sune... ja jeg spørger også det samme som first-name-last-name..?

• #32   21. jan 2013 syntes sku bare at et pillefyr i et lille parraselhus er lidt klodset, du skal ha et stort skrummel af et fyr med en stor silo hvis ikke du gider at fylde i hver dag, dertil skal du også ha en varmtvandsbeholder, det kommer til at ligne en rodebutik det fyrum, ville meget hellere ha 2 små hvide kasser på hver 44 cm. i breden hængene på vægen i fyrrumet.

• #34   21. jan 2013 First-name last-name. Jeg er super glad for mit "MadMax" og ja det er med en el tænder;) total pris på kedel med snegl og silo kan du se på vvseksperten, jeg skulle jo også bygge fyrrum, skorsten osv så jeg kom af med ca 60.000kr

• #35   21. jan 2013 First name, bio max er et discount pillefyr bygget i polen som vvs eksperten sælger, det koster dog også kun 1/2 delen af rools royce mærkene som ex. passat eller baxi. ville personligt ikke selv købe det, har også været ude og se på det og blev lidt skuffet, men du får hva du betaler for.

• #37   21. jan 2013 Thomas k sikke da noget sludder, de kan ikke tvinge dig til at aftage gassen. Min gas ledning ligger stadig ved huset da jeg ikke ville betale 8000 for at få den fjernet, betalte 1500 for at få måleren ned og det var det.

• #38   21. jan 2013 Ronnie N.

Jeg skal ha` kigget på mange, men det koster ikke noget at høre på folks erfaringer :-).

• #39   21. jan 2013 Ja har regnet på det Thomas og gassen blir bare dyrere og dyrere og så fik jeg jo lige en tilbygning til mit hus det var da ik så ringe:)
    Kan godt være et biomax ikke koster 55000+ som et Passat men det virker squ bare;)

• #41   21. jan 2013 Sune husk nu på at elektronikken betyder rigtig meget i et fyr, og her er der altså bare sparet på de billige, de brænder på ingen måde ligeså effektivt samt der er noget mere aske, tør væde på dit heller ikke er selvrensende, et passatfyr skal måske kun renses 2 gange årligt,

first name, lige her kan det godt betale sig at gøre hjemarbejdet godt, tag evt. på nogle boligmesser eller lign. der er stor fokus på sådan noget i disse år, husk på at det billigste fyr kan blive dyrest i længden.

• #43   21. jan 2013 Sorry Thomas min fejl;) håber du kan tilgive mig!!

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #44   21. jan 2013 I det område jeg bor i kan man kun få naturgas eller ha et fastbrændsels/olie/pillefyr. Der var engang gasfyr i mit hus, det er så heldigvis pillet ned, da stiklednings afgiften alene var på 4500/år, det var det hos min kammerat, der bor 5 km væk. Den tidligere ejer installerede en salamander kedel til fastbrændsel, som vi så brugte i et år, inden vi installerede en opop kedel med en NBE brænder, det kører perfekt... smiley

• #45   21. jan 2013 Ronnie.
    Det billigste kan blive dyrest i længden ,gælder mange ting. I know i know.

• #46   21. jan 2013 Et moderne kondenserende gasfyr har en teoretisk nyttevirkning på 108 % som noget af det højeste jeg har set, men det kan jo selvfølgelig ikke lade sig gøre i virkeligheden, satte et Bosch zsb-14-3 op hos min fætter og effektmålingen sagde 98.7 % eller deromkring, et effektivt pillefyr med ordenlig opbygning og elektronik kan nå 90-92 % afhængig af kvaliteten på pillerne, de billige pillefyr ligger nok noget lavere, men det kan jo gøre en stor økonomisk forskæl i længeden.

• DisConFlubberated

#48   21. jan 2013 det er jo fordi der ikke er den samme vandmængde i røggasserne fra et pillefyr, som der er fra et gasfyr, det der giver de sidste 10% er jo netop pga røggassen bliver kondenseret, så man også får en varme effekt ud af det... Hvis jeg havde valget mellem fjernvarme og gasfyr, så valgte jeg fjernvarme. Det giver mere arbejde til jeg selv, da jeg servicerer gasmotorerne på kraftvarmeværkerne... smiley

• #49   21. jan 2013 Ja jeg havde diskutionen med weismann, jeg mener jo at hvis din kedel yder 108 % så sender den gas tilbage i ledningen. nok ikke helt sådan i den virkelige verden.

• DisConFlubberated

#50   21. jan 2013 thomas, er du sikker på at det ikke er omvendt? De bruger den øvre fordi den indeholder kondensgevinsten, hvor de burde bruge den nedre i stedet?

• #51   21. jan 2013 Doctor G. du bliver ikke arbejdløs, fra 2014 er det ikke længere lovligt at sætte en gaskedel op i nybyggeri, det skal enten tilkobles fjernvarmenettet eller være med alternative energiløsninger.

• #52   21. jan 2013 Som Doktor G siger så er procenterne over 98 "vundet" ved det kondenserende aftræk. det varme kondens løber tilbage til kedlen og giver kedlen mindre arbejde ved drift.
    Det er ikke raketvidenskab.

• #54   21. jan 2013 Man kan også lave om kombination med gas fyr og solvarme

• #55   21. jan 2013 Det er også en mulighed, det kan lave 70 % af alt varmt vand på et år, men det er en smådyr investering.

• #56   21. jan 2013 Jeg nåede lige at komme med under de gamle regler på solceller heldigvis. Og nu står den så på pillefyret for at gå all-in .
    Ville der være en ide i også at kombinere solvarme eller er jeg ude i øko-trip ?.

• #57   21. jan 2013 Der kunne en kombivandvarmer måske være en idè, du bruger elpatronen om sommeren når fyret er slukket og i den kolde tid kan fyret suplere når det alligevel laver varme.

• #58   21. jan 2013 Vi har gulvvarme i husets stueetage ,og det simre altid en smule da vi har klinker på over det hele. Så fyret ville hos os ikke være slukket om sommeren :-). Så kombivandvarmeren ser jeg ikke lige på væggen. Jeg overvejer derimod at bygge en lille brugsvandsveksler på anlægget ,og på den måde lave det varme brugsvand over den.
    Ved ikke endnu om det kan svare sig. Det ville jo ihvertfald spare ca 70-100 liter vand der konstant skulle holdes varmt.

• #59   22. jan 2013 Vil sige, det kommer an på hvilken type anlæg man har og hvilket fjernvarmeværk man har, for de fleste værker ude på landet er helt firkantet og kan binde dig så det næsten er umuligt at komme ud.
    Der er også forskellige priser fra værk til værk, men generelt siger man at det er billigst med fjernvarme inde i større byer og de andre alternativer som gas og pillefyr er billigst udenfor de store byer, så man skal lige have regnet lidt på de priser osv. først.

• #60   25. jan 2013 http://www.biofox.dk/

• #61   28. jan 2013 Kan man skifte naturgas selskab? F.eks hvis det koster 7 kr pr kubik(m3) og andet selskab har 3,50 pr m3???

Kommentér på:
Fjernvarme vs naturgas?

Annonce