{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.838 visninger | Oprettet:

Maling af ryger-lejlighed {{forumTopicSubject}}

Ja, som overskriften antyder, har jeg købt en lejlighed, som der er blevet røget i en del år. Lejligheden er købt til at jeg skal renovere den, køkken samt alle skabe er revet ned, men hvilken maling skal jeg bruge for at dække loft og vægge ordentligt? Der er ingen lugt af tobak nu, men jeg går ud fra at det kommer når jeg begynder at vaske ned.
Jeg har tænkt mig at købe Dyrup IsoPro, som skulle være en spærrende maling, men skal jeg også give dem noget spærrende grunder først? Alt bliver selvfølgelig vasket ned med grundrens først, med mindre der er nogle der kender til noget mere effektivt?

Mvh. Ole M.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maling af ryger-lejlighed
  • #2   27. jan 2013 du skal have en special-grunder - det kan du med fordel købe hos flügger. Hvis der har været røget i lejligheden, så er grunder det sidste sted du vil spare. Hellere ofre det som det koster hos flügger, frem for at købe noget bæ i et lavpris bryggemarked.

Du bør under alle omstændigheder vaske alt godt af i "grundrens" - ligeledes også fra Flügger.

Husk at give listerne en omgang også, hvis du da ikke vælger at skifte dem.

Hvis det virkelig er en storryger-lejlighed, kan du også opleve at plast-dele, så som dørhåndtag og især toiletbrædtet, kan afgive lugt. Her bør du først som sidst udskifte.

• #3   27. jan 2013 æv - to slow

• #4   27. jan 2013 Vask ned flere gange end 1 gang.... Jeg troede jeg kunne nøjes med at vaske ned 1 gang, men det vidste sig at efter 3 gang kom der ikke mere tobaksrøg ned af væggene

• #5   27. jan 2013 Hvis der er tapet og det skal ned, bør du overveje at lade vægene filte i stedet. Det ser rigtig godt ud smiley

• #6   27. jan 2013 Det er savsmuldstapet, alle gerigtere bliver også vasket ned, stikkontakterne bliver alle skiftet. Er den IsoPro fra Dyrup ikke god nok, siden alle herinde anbefaler Flügger. Hvad det koster betyder ikke så meget, er mere interesseret i ikke at skulle lave arbejdet om.

• #7   27. jan 2013 Du maler med nordsjös isomat den maler du bare ovenpå med
    Og lader lader tørre i 24 timer og derefter maler du med en alm loftmaling
    Så slår det ikke igennem

Er maler gennem 13 år så har prøvet 1000 gange

• #8   27. jan 2013 Bliv ryger så har du ikke alle de problemer med røg lugt fra tidligere beboer.

• #9   27. jan 2013 Klaus S:
    Er der nogen ulemper ved den maling, eller er den afsindig dyr?

• #10   27. jan 2013 der er ingen ulemper med den
    det er en man normalt også bruger til sodskader efter brand eller grafiiti

sys den er lige i skabet

butikspriserne er dyre men jeg handler ved min grossist og får en helt anden pris smiley

• #11   27. jan 2013 Jeg har en gang købt maling i et discount-byggemarked. Gør det aldrig mere. Mage til ral skal man lede længe efter. Nok er det sjovt at male, men ikke så sjovt at man gider gøre det om igen, bare fordi malingen var for billig.

Jeg er på ingen måder proff maler, men de gange jeg har skulle male, er jeg endnu ikke blevet skuffet over det, jeg har købt hos Flügger. Ligeledes finder jeg servicen og rådgivningen hos Flügger god og ikke mindst kompetent.

Klaus S> hvor kan man købe nordsjös maling? det lyder da som noget der skal undersøges til næste male-projekt. Rart at se, der er fagfolk herinde, der gerne tør sætte deres proffision bag deres udtalelser smiley

• #12   27. jan 2013 I nogen Flügger er det udlærte malere der står bag disken

• #13   27. jan 2013 nordsjo er et norsk mærke der bliver solgt i sadolin butikker

men ja det ka slet ikke svare sig at spare de penge

personligt sys jeg man betaler for mere end hvad man for i flugger

og det maling du ka købe i bilka "swingcolor" er faktisk flugger der levere deres rester dertil også blir det tyndet op.

det er hvad jeg har fået at vide fra en meget pålidelig kilde smiley

• #14   27. jan 2013 Klaus S>> nu har du jo heller ikke brug for alt den "vejledning" som i andre "hjemme-malere" har brug for smiley

ahhh - så det er i Sadolin. Den lokale Sadolin-forretning lukkede desværre flere år inden, jeg havde behov for at købe maling - eneste lokale er for mit vedkommende Flügger - så - det forklarer jo hvorfor jeg ikke har hørt om nordsjös før smiley

• #15   27. jan 2013 hmm ja ellers er det bare at google det

for der er stor besparelse at hente fremfor flugger som selv sys deres alm maling skal koste 995 kr for 10 liter flutex 5 smiley

Kommentér på:
Maling af ryger-lejlighed

Annonce