Isolering af garage igen {{forumTopicSubject}}
Hey folkens...
jeg har mig en muret garage med nada isoleringen...
Da jeg gerne vil kunne holde det frost fri, og varme den op engang i mellem når der skal skrues i de kolde vinter dage, vil jeg smide noget isolering op inden jeg for smidt alt for meget der ind:) bar sådan lidt hen af vejen:)
MEN hvordan ?
jeg har søgt en voldsom masse og læst en voldsom masse men er ikke blevet voldsomt klogere nogle siger der skal dampspær andre siger der ikke skal, og det samme med vindpap??
Jeg har absolute ingen afaring med emnet så jeg er helt blank:)
Jeg tænkte 50/100mm i væggende Er der for meget??
Og hvor meget er nødvendigt på loft det er jo der varmen fiser ud?
Der er ingen loft nu så der er bar åbent helt op til og over spærne men tænker troldtek på spærne og isolering oven på..
Skal lige siges at garagen er på en 80m2 så det vil nok ikke kunne lade sig gøre at varme hele hytten op til 22 grader uden en større omkostning, men bar så der ikke fiser pingviner rundt i mellem værktøjet og bilerne:)
mar 2003
Følger: 44 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 191 Svar: 2.975
dec 2008
Følger: 66 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 133 Svar: 365
dec 2008
Følger: 66 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 133 Svar: 365
maj 2004
Følger: 37 Følgere: 35 Biler: 3 Emner: 9 Svar: 205
Mail Din-bolig@live.dk
kh
Allan
okt 2010
Følger: 58 Følgere: 57 Biler: 4 Emner: 24 Svar: 170
Dampspærren skal forhindre at der opstår kondens inde i konstruktionen.
I et uopvarmet rum er der ikke mere fugt i luften indvendig end udenfor, derfor er dampspærre ikke nødvendig.
Hvis rummet ikke er opvarmet til (mener det er omk 12 grader) vil der i sommerhalvåret være køligere inde i en garage end udenfor. en dampspærre SKAL sidde på den varme side, og det gør den ikke der så, og en eventuel dampspærre være skyld i en fugtophobnin inde i væggen, og med årene danne råd..
Set flere gange i forbindelse med arbejde!
At du lejlighedsvis varmer rummet nogle få grader op betyder ingenting.
God arbejdslyst.
jul 2003
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 79 Svar: 258
kasseren: Fed garage du har fået bygget dig der:) havde du isolering i dine yder murene i forvejen eller er det bevist du kun isoleret loftet da det er der varmen smutter fra?
Allan jeg takker mange gange:) jeg er lige på arbejde og her er jeg lige til 23:00 i aften så i morgen efter arbejde skyde rjeg lige et par billeder af og sender til dig...
Der er ikke varme på der ude, og allerrede nu er der faktisk køligere inde i garagen end uden for på en varm sommer dag, så efer hvad jeg har hørt læst og fået fortalt skal der vist ikke dampspærre i..
Men igen det er derfor jeg spørger da jeg er helt ny
mar 2003
Følger: 44 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 191 Svar: 2.975
jul 2003
Det ser i hvertfald godt ud
jeg skal også ha lavet gulv i den ene halvdel af garagen... Min garage har i sin tid været halv størrelse og så er der blevet bygget en halv størrelse til ca. så den nye del er gulvet nogenlunde ok og den gamle er det revnet og stykker af cement/beton kan somme tider falde af..
Så det er en større omgang jeg vil i gang med men havde tænkt at tag det i små etaper.. eks nu skal jeg have nyt værksteds bord op som skal hænges på muren, så villed et jo være dumt ikke lige at lave det stykke mur med noget isolering osv først:)
mar 2007
Følger: 52 Følgere: 49 Biler: 11 Emner: 3 Svar: 222
Vindpap og dampspær har ikke samme funktion. Deraf navnet på begge.
jul 2003
mar 2007
Følger: 52 Følgere: 49 Biler: 11 Emner: 3 Svar: 222
Mvh
jul 2003
Og igen tak for hjælpen:D
Isolering af garage igen