{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.078 visninger | Oprettet:

Isolering af garage igen {{forumTopicSubject}}

Hey folkens...

jeg har mig en muret garage med nada isoleringen...

Da jeg gerne vil kunne holde det frost fri, og varme den op engang i mellem når der skal skrues i de kolde vinter dage, vil jeg smide noget isolering op inden jeg for smidt alt for meget der ind:) bar sådan lidt hen af vejen:)

MEN hvordan ?
jeg har søgt en voldsom masse og læst en voldsom masse men er ikke blevet voldsomt klogere nogle siger der skal dampspær andre siger der ikke skal, og det samme med vindpap?? smiley

Jeg har absolute ingen afaring med emnet så jeg er helt blank:)

Jeg tænkte 50/100mm i væggende Er der for meget??
Og hvor meget er nødvendigt på loft det er jo der varmen fiser ud?

Der er ingen loft nu så der er bar åbent helt op til og over spærne men tænker troldtek på spærne og isolering oven på..

Skal lige siges at garagen er på en 80m2 så det vil nok ikke kunne lade sig gøre at varme hele hytten op til 22 grader uden en større omkostning, men bar så der ikke fiser pingviner rundt i mellem værktøjet og bilerne:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Isolering af garage igen
  • #1   3. feb 2013 loftet der ku ku jo gør ligende som jeg har gjort i min garage (se fotoalbum) væggende der vil jeg ik gå under 100mm hvis jeg er dig, sæt et skelet om enten i stål eller rekler og så i med isolering, så dampspær og så et lag gibs eller spænplader så du kan hænge ting op hvor du vil uden problemer... men husk altid dampspær mellem isolering og indvendig væg

• #2   3. feb 2013 Kommer an på om den er fuldmuret eller planen er at du kun har fået muret undermur og så skal ha et træskelet udenpå? Hvis det planen skal der vindpap uden på skelettet og så klemlister typisk og så beklædning. med hensyn til loft så smid 245mm isolering op gerne så dampspærren og så regler og så 45mm der mellem og så troldtek, evt tråde de sidste 45mm så de ik bar falder ned.

• #3   3. feb 2013 Hvis der både er muret i der og ydermur så få blæst noget hulmursisolering ind smiley

• #4   3. feb 2013 Dannie, skyd lige et billede eller 2 og send det til mig - så skal jeg forklare hvordan du kan, og ikke kan gøre.
    Mail Din-bolig@live.dk

kh
    Allan

• #5   3. feb 2013 Der skal ikke dampspærre i et U-opvarmet rum!!

Dampspærren skal forhindre at der opstår kondens inde i konstruktionen.
    I et uopvarmet rum er der ikke mere fugt i luften indvendig end udenfor, derfor er dampspærre ikke nødvendig.
    Hvis rummet ikke er opvarmet til (mener det er omk 12 grader) vil der i sommerhalvåret være køligere inde i en garage end udenfor. en dampspærre SKAL sidde på den varme side, og det gør den ikke der så, og en eventuel dampspærre være skyld i en fugtophobnin inde i væggen, og med årene danne råd..
    Set flere gange i forbindelse med arbejde!

At du lejlighedsvis varmer rummet nogle få grader op betyder ingenting.

God arbejdslyst. smiley

• #6   3. feb 2013 waoow takker for de mange svar allerrede:)
    kasseren: Fed garage du har fået bygget dig der:) havde du isolering i dine yder murene i forvejen eller er det bevist du kun isoleret loftet da det er der varmen smutter fra?

Allan jeg takker mange gange:) jeg er lige på arbejde og her er jeg lige til 23:00 i aften så i morgen efter arbejde skyde rjeg lige et par billeder af og sender til dig...

Der er ikke varme på der ude, og allerrede nu er der faktisk køligere inde i garagen end uden for på en varm sommer dag, så efer hvad jeg har hørt læst og fået fortalt skal der vist ikke dampspærre i..

Men igen det er derfor jeg spørger da jeg er helt ny smiley

• #7   3. feb 2013 jeg har ingen isolering i væggene, det er lidt bevidst at der ik er kommet det, da til vil komme til og tag en del plads derinde, men må indrømme at jeg alligevel overvejere at smide 100mm på til sommer, da det jo os vil hjælpe på varmen derude smiley du skal tænke på at varmen bestemt os smutter ud af muren, da den jo os bliver kølet ned..

• #8   3. feb 2013 ja det er jo det:)
    Det ser i hvertfald godt ud smiley

jeg skal også ha lavet gulv i den ene halvdel af garagen... Min garage har i sin tid været halv størrelse og så er der blevet bygget en halv størrelse til ca. så den nye del er gulvet nogenlunde ok og den gamle er det revnet og stykker af cement/beton kan somme tider falde af..
    Så det er en større omgang jeg vil i gang med men havde tænkt at tag det i små etaper.. eks nu skal jeg have nyt værksteds bord op som skal hænges på muren, så villed et jo være dumt ikke lige at lave det stykke mur med noget isolering osv først:)

• #9   3. feb 2013 Vil også sige. Ikke under 200 på loftet og ikke mindre en 100 i væggene. Ellers er det værdiløst hvis du vil ha lidt varme på kolde dage. Ville dog smide dampspær på, så er forarbejdet lavet hvis man vil ha varme på i længere tid, vintermånederne over senere hen.
    Vindpap og dampspær har ikke samme funktion. Deraf navnet på begge.

• #10   3. feb 2013 jamen hvis jeg så ikke har varme på der over ud over den enegang om ugen måske 2 måske hver anden uge eller lign... Vil det så ikke skade mere end gavne at smide dampspær på?

• #11   3. feb 2013 Det skader ikke at dampsæpærren sidder der selvom du ikke vælger at have konstant varme på. Det er jo bare en ekstra ting, HVIS du skulle finde på at få varme på, Det koster ikke alverden at smide på, og skal jo som bekendt under dine troldtek ellerplader alt efter hvad du vælger, Så får du ikke problemet med at skulle ha dem ned for at montere spærren den dag du vælger der så skal varme på længere tid.
    Mvh

• #12   4. feb 2013 Allan så har jeg sendt dig en lille mail med et par billeder, håber du blev en smule klogere på hvad jeg mener.
    Og igen tak for hjælpen:D

Kommentér på:
Isolering af garage igen

Annonce