{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.145 visninger | Oprettet:

Shell V-Power 99 kontra oktan 95 {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har netop fået chip-optimeret min turbo-benziner og er derfor på det stærkeste blevet anbefalet kun at køre med minimum oktan 98.

Oktan 98 findes jo stort set ikke mere, så jeg skal til at tanke Shell V-Power i stedet. Alt efter om der lige er priskrig på benzin eller ikke, så ligger merprisen på V-power kontra oktan 95 vel desværre som minimum på den forkerte side af 1 kr. literen. Det er der jo ikke noget at gøre ved.

Men jeg har prøvet at søge lidt her i fora på BG omkring hvad folk siger angående et eventuelt mindreforbrug af brændstof, når man kører på V-Power frem for almindelig oktan 95.

Nogen siger ja, andre siger nej, så hvad skal man forvente?

Inden optimeringen kørte min vogn ca. 10,5 km. literen. Hvad kan man forvente ved at skifte til V-power?

Det skal siges, at jeg nu kører den sidste tank tom med oktan 95 inden jeg næste gang skifter til V-Power. Og jfr. min forbrugsmåler / boardcomputer har jeg ikke registreret nogen nævneværdig ændring i benzinforbruget siden optimeringen.

Hører gerne lige jeres erfaringer med V-power og forbrug.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shell V-Power 99 kontra oktan 95
Kommentér på:
Shell V-Power 99 kontra oktan 95

Annonce