{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.212 visninger | Oprettet:

laurids j
laurids j
Følger: 1 Emner: 92 Svar: 270

kan man svejse i 1,5mm med elektrodesvejser? {{forumTopicSubject}}

skal ha svejset nogle firkantede stålrør sammen.
de har en godstykkelse på 1,5mm; er det nok til jeg ka klare dte med elektrode svejsning? (arc/ stick welding)..

desuden må i gerne komme med gode råd.
ska svejse en firkantet ramme på 600x800mm. og den skal helst være så vinkelret som overhoved muligt!

(SKAL det være 45 grader jeg svejser imod hinanden eller kan jeg godt bare svejse den ene ende mod den anden side (90 mod 90/180)?)

tak, håber i kan hjælpe med nogle gode råd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan man svejse i 1,5mm med elektrodesvejser?
  • #1   15. feb 2013 Hvis du er rigtigt badass, kan du godt svejse i 1,5mm med pind, men så skal du virkelig vide hvad du gør, hvis det samtidigt skal holde noget som helst.

Det stærkeste bliver jo at du skærer enderne i 45 grader - men hvad er det til?

• #2   15. feb 2013 Hvis du skærer rørene så præcist at der ikke er luft i samlingerne og laver en faldende svejsning på "lavt blus" burde det kunne lade sig gøre...
    En faldende svejsning vil sige at du vender dit "emne" så din svejsesøm står "lodret" og du starter foroven og slutter forneden.

• laurids j
    laurids j Tilmeldt:
    okt 2009

#3   15. feb 2013 nogle råd til hvordan man ka samle dem stærkt, uden svejsning så? de er 20x40x1,5mm. det er til en cnc fræsemaskine jeg arbejder på smiley

• laurids j
    laurids j Tilmeldt:
    okt 2009

#5   15. feb 2013 du tror ikk det blir noget problem at det kun er 1,5mm gods? (har kun adgang til elektrodesvejsning- da jeg selv har en sådan maskine)

• #6   15. feb 2013 Smut da lige ned til den lokale smed og få en lærlig til at lime dem sammen for dig. Det tager 3 min og det vil han sikkert gerne tjene et par hundre på. smiley

• #7   15. feb 2013 Hvis du var fra silkeborg kunne du sq låne min svejser til de 5 min det tager..

• laurids j
    laurids j Tilmeldt:
    okt 2009

#8   15. feb 2013 tak for det CoooL, desværre bor jeg ikk i silkeborg hehe,,,Kristian S... ku da godt være man sku gøre det smiley ellers må jeg sku snakke med nogle a eleverne ud på TEC når jeg ska på hovedforløb næste gang smiley

• laurids j
    laurids j Tilmeldt:
    okt 2009

#9   15. feb 2013 ka oss være jeg bare laver nogle beslag, og ser hvordan det holder smiley

• #10   15. feb 2013 Mht. rammen ville jeg lave enderne af rørene i 45 grader, og så sætte dem sammen. Derefter tage et krydsmål (fra spids til spids eller fra hjørne til hjørne af rammen). Så skal du jo så have samme mål fra hvert af begge krydsmål. Får du det, har du en lige ramme.
    Du kan også godt lade være med at lave rørene i 45 grader i enderne og så bare sætte dem sammen direkte imod hinanden. Husk bare altid at tjekke dit krydsmål - så længe det er ens, er det lige.

• #11   15. feb 2013 du skal langt ned i strøm og brug som minimum en 2.5 elektrode
    og du vil stadig brænde hul i røret.

ville nok finde nogen der havde et co2 svejse og låne

• laurids j
    laurids j Tilmeldt:
    okt 2009

#12   16. feb 2013 jeg må se om jeg har nok materiale til at lave en test svejsning, og så hvis det dur prøver jeg, hvis ikk så må det blive beslag eller snakke med en smed om noget fusk.

• #13   16. feb 2013 Hvis du kan komme forbi køge kan jeg hjælpe :-))

• laurids j
    laurids j Tilmeldt:
    okt 2009

#14   16. feb 2013 ku da bestemt godt ha interesse, hvilke muligheder har du for at hjælpe mig? (hvor ligger køge?(stedsans=0))

• laurids j
    laurids j Tilmeldt:
    okt 2009

#15   16. feb 2013 - og tak for tilbudet!

• #16   16. feb 2013 Jeg har selv elektrode og co2.

Men sådan noget trækker sig af helvedes til nåe det hæftes op og svejses.

Så det er helt klart bedst at have et stort plan og ligge det på, når det skal svejses.

Så har man mulighed for at rette til uden de store problemer smiley

Har du mulighed for at skære det ordentligt i smig?

Jeg kan også tage det med på arbejde og skære det ud og svejse det for dig. Så bliver det lavet ordentligt smiley

Syd for Greve, , 30 km syd fra Roskilde.

Jeg kan også lave det hele i syrefast stål, hvis det kunne have interesse smiley

• #17   16. feb 2013 jeg har faktisk EN gang lavet det og til at starte med var det lort at lave. Det første rør bliv skippet. Andet forsøg sleb i kanterne skrå således svejsepunkterne nok kun var 0.5-0,9mm og så var det pludselig noget nemmere at svejse. Og ja skær dem i 45 grader så får du en lige overgang

Kommentér på:
kan man svejse i 1,5mm med elektrodesvejser?

Annonce