{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.311 visninger | Oprettet:

BMW for/imod {{forumTopicSubject}}

hej folkens.. jeg søger en stak folk der kan stå inde for at en bmw er en fin hverdags bil uden de store problemer (e30/e36)

problemet er at min far havde engang en rigtig fin e30 325i med alt i udstyr og han havde ikke andet end problemer med den.. den kostede mange gange sin værdi i reservedele de år han havde den faktisk.. så han frarådede mig self. at købe sådan en..

MEN.. alligevel valgte jeg at købe en e36 316i som en af de første biler jeg havde.. og bum 2 dage efter købet kunne jeg skifte toppakning + alt elektronik i den skulle have nye ledninger osv osv..

nu er jeg igen blevet lun på en e36 model (320/325) men har svært ved at overtale mig selv til at få sådan en pga. alle de problemer..

er der nogle derude som aldrig har haft problemer med sådan en bayerische mist wagen ?

mvh Mikkel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW for/imod
  • #1   24. feb 2013 det er gamle biler og det er tit de er for kneppet og rustene.
    men hvis man kan finde en fin en, og behandler den ordenligt er den vel ikke dårligere end så mange andre gamle biler.. dog er en fin for dyr syntes jeg smiley

• #2   24. feb 2013 Jeg har haft utrolig få problemer med min E30'er synes jeg selv. Især når jeg sammenligner med min kammerats Peugeot.

Det vigtigst er at du finder en hvor at service er overholdt så holder de altså utrolig længe.
    Der kan være problemer med det elektroniske klima anlæg i E36, men det sidder kun i de nyere, altså efter 325 blev lavet om til 323 og 328.

Der vil altid være nogle svagheder, men dem kan du læse alt om på nettet. Så kan du kommer i forkøbet så de ikke skaber store problemer.

• #3   24. feb 2013 Jeg havde en e30 320i med 240.000kilometer på klokken, jeg havde den 3 år den fik olie/ filter hvert 10.000 kilometer! På de 3 år fik den kun Skiftet skiver/klodser!! Og den fik tæsk hver dag, den fik tæsk i 90.000 kilometer jeg kørte i den!!!! Og den kørte altid fejlede aldrig noget.... Savner den bil smiley

• #4   24. feb 2013 Har to bmw'er lige nu, e36 cab og en e34 525, og de er begge fantastiske maskiner. Ja der er fejl på de gamle bimmere i større eller mindre grad, det er jo gamle biler smiley men gør dig selv den tjeneste og køb en 325 som minimum har haft en e30/e36 320 og det er begge sløve slæder i forhold til 325 smiley

Jeg har aldrig koster dyre reservedele i mine, det dyreste var et bagtøj på den ene af dem ellers kun almindelige reservedele, men man kan jo være uheldig, især hvis man ikke ved hvad man skal kikke efter.

Svagheder på e36 er rust i bagskærme bagklap paneler, støj fra drivlinje fordi de har været kørt hårdt. Men alt i alt er det en fantastisk maskine, især med en 2,5er i smiley

• #5   24. feb 2013 Jeg har haft min E36 325 i snart 2 år og den har aldrig fejlet noget som helst .. den har kørt 240000 cirka ..

• #6   24. feb 2013 Jeg har kun kørt 5000 km i min e30 og den har kørt og startet upåklageligt alle 5000 km smiley det eneste jeg har skiftet der gik til er en baklys-pære

• #7   24. feb 2013 Har kun været glade for de 2 e36 jeg har haft og den e34 525, min personlige mening er at bmw er omtrængt det bedste bil du kan få fingre i. Men gør dig selv den tjeneste at køb en af en privat person helst en børnefamilie eller noget i den dur fordi mange af dem er helt udtrampet af diverse folk der køre helt vildt og bukket. Men husk at du må aldrig giv en bmw pedal når den er kold slet ik de 6 benede, så går topakningen mellem cylinder 5 og 6. Du må hellere aldrig køre dem for hårdt det første stykke rid da bilen skal nå at vende sig til din kørestillingens og din højre fod. Hvis den nu er kørt af en ældre herre der aldrig har været over 2000rpm. Kan du være sikker på at når du på vej hjem lægger den bred i det første sving med motoren i begrænseren og ellers bare lade den synge og give dig den magi kun bmw kan så blæser de pakninger. Køb en, behandl den ordentlig og giv den hvad den fortjener af service og kvalitets olie og den giver dig præcis hvad du ønsker dig af en bil. Bmw the ultimate dribling machine

• #8   24. feb 2013 Stavefejl er selvfølgelig gratis i netop denne time:)

• #9   24. feb 2013 Jeg havde også store problemer med min 535i E34.

Generelt har jeg det indtryk at de 6 cylindrede ældre BMW´ere har det rigtig svært med varme. Toppakning og topstykke har meget svært ved at klare varme, og så bliver skidtet utæt.

De 4 cylindrede gamle har jeg kun hørt godt om, M10 motoren var noget af det bedste BMW nogensinde har lavet, men selvfølgelig ikke så sexet når man kigger på ydelsen.

Men en gammel E30 med en 4 cylindret M10 motor (316 eller 318) tror jeg kan køre for evigt smiley

• #10   25. feb 2013 Håber du tænker m20 motorene for m10 er da en gammel Svend der er mega sjældne

Kommentér på:
BMW for/imod

Annonce