{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.078 visninger | Oprettet:

Brun pandesovs {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer om jeg skal lave kartofler med brun pandesovs og frikadeller idag.
Jeg er dog lidt i tvivl med den pandesovs der.
Skal jeg ikke bare stege frikadellerne i noget margarine og til sidst benytte mig af det smeltede smør som jeg har stegt frikadellerne i, og så benytte mig af piskefløde og eventuelt noget vand hvis det bliver for tykt, og så smage det til med salt og peber? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brun pandesovs
  • #1   22. mar 2013 CK

Google kan bruges til mange ting.
    Men herinde er folk vel over 18 år og har lært at lave mad, og de kunne eventuelt komme med forslag til hvordan den ellers kunne laves så den smager bedst smiley

• #3   22. mar 2013 Jeg plejer at gøre følgende:

Steg frikadellerne i godt med margarine (eller smør) - når frikadellerne er færdige kommer jeg mel på panden og laver en klump på cirka samme konsistens som modellervoks. Så kommer jeg vandet fra kartoflerne i til det har den konsistens jeg ønsker. Mælk kan også bruges, alt efter smag. Smag til med salt og peber.

Skal det være helt fornemt, kan en bulion-terning (gris) tilsættes. Eller - bedst af alt - en maggi-sovseterning (og ja, det hedder de) - men - smag på den, inden du tilsætter den - måske er det ikke nødvendigt.

• #4   22. mar 2013 nok ikke så god til frikadeller, men du kan jo prøve når du laver bøffer.

Brug "resterne" fra panden. Tilsæt: fløde, ketchup, HP sauce, det tredje krydderi, soja og smag til med salt og peber.

Den går rent hjem når den laves rigtigt.

Men hver sin smag selvfølgelig

• #5   22. mar 2013 CK

Jeg er bruger på bilgalleri og valgte at benytte mig af bilgalleri, netop fordi at jeg ved at folk herinde også spiser mad til hverdag for at kunne overleve, og derfor er det ikke utænkeligt at de har lavet pandesovs før smiley

• #6   22. mar 2013 og det ligger jo i OT så kan det være lige meget jo..

CK hvis du er tæt at OT forum emner kan du bare slå dem fra smiley

• #7   22. mar 2013 HAHA CK stop dog med og hakke på folk når du selv spørg ind omkring dine ferier herinde som du selv sagde spørg google.dk inden du kommer her ind bilgalleri sælger heller ikke ferier.

Swag Pandesovs er det bedste ! smiley

• #9   22. mar 2013 Jacob

Klovnen CK benytter sig også af off topic som os andre smiley

<b>
    Se charlie !
    Hahahah det er feedt ... Så der weekend ! bom bom bom bom smiley
    Off Topic
    Ck
    317
    9. dec 2012

Kessler ??? Hvor ??
    Haha der troede du lige smiley Muhahah God kamp røvhuller !!! Og go snestorm ! //C
    Off Topic
    Ck
    321
    9. dec 2012

København..
    Hey BG.. Mig og kæresten skal til noget jule halløj i københavn i weekenden så kunne...
    Off Topic
    Ck
    303
    20. nov 2012
    </b>

• #10   22. mar 2013 brug vand fra kartofler og så hæld dit fedtstof fra frikadeller oveni stry så lidt mel over fedtstoffet gennem en si ellers for du klumper vent til melen synger og rør så tilsæt lidt peber og fløde bang en røv godt sovs hvergang

• #11   22. mar 2013 Jeg ville personligt ikke selv spise en pandesovs, pga forkullet mad på panden.. det er ikke sundt på nogen måde at spise noget der er "sort"/forkullet...
    Tværtimod hille jeg hælde fedtstoffet igennem et kaffefilter sammen med noget kartoffelvand(evt med laurbærblade i vandet) og spæd til med fløde.. bliver den for tynd, spæd til med mere fløde eller en lille meljævning... bliver den for tyk, spæd til med vand, mælk eller fløde indtil den har konsustensen

• #12   22. mar 2013 Havenissen

Puha, men der er mindre at gøre rent bagefter så smiley

• #13   22. mar 2013 Swag - den ene gryde ?? smiley måske jeg er lidt "fimset" på det punkt med mad... men et stykke kød der er sort, spiser jeg ikke... så hellere undvære.. får vildt dårlig mave af det, det smager ikke godt, det er ikke sundt, og er ikke indbydende at spise... derudover kommer den ubeskrivelige tandpine, at brændt mad giver, hvis man i forvejen har dårlige tænder...

• #14   22. mar 2013 Hva faen! .. Fik hun dig overtalt til at lave mad idag - det er sådan det starter du!

Ej .. tror du har fået dit svar smiley

• #15   22. mar 2013 Det bare 3 år siden jeg sidst har fået frikadeller med brun sovs og kartofler smiley

• #16   22. mar 2013 Pandesovs er en yderst undervurderet spise...

• #17   22. mar 2013 Swag > Jesus .. jeg skal have mine deller med sovs mindst 1 gang om ugen kan jeg godt fortælle dig .. ellers bliver jeg sgu alvorlig i betrækket!

• #18   22. mar 2013 FreakaZoid

Da jeg var yngre fik vi det også noget oftere. Men kan næsten ikke betale sig at lave når man kun er alene. Svinekød kostede 22 kroner for 400g, kartofler var hjemme og løg kunne jeg ikke finde i butikken, og fløde kostede 11 kroner tror jeg det blev.

Og så er det jo noget mad man skal stå ved hele tiden. Ikke lige hvad jeg er fan af. Men idag valgte jeg altså lige at prøve det.

Her er resultatet.
    http://peecee.dk/uploads/032013/DSC_0719.JPG

• #19   22. mar 2013 Ak ja .. jeg er glad for at kunen handle i Tyskland - også dagligvarer.

Men, måske skal du stå ved det hele tiden, ja - men så lav en ordenlig portion af de deller der - så er der altid nogen at varme - toflerne skal sgu bare stå og koge for sig selv jo smiley

• #20   22. mar 2013 Det første gang at jeg selv har lavet det, og ærligt så smager de bedre end nogensinde før smiley Ellers er det fordi det er så lang tid siden jeg har spist det, haha.

FreakaZoid

Ja, købte 800g hakket svinekød ind men valgte kun at lave halvdelen. Måske dumt, for så kan jeg ikke gå og spise af det senere på aften / natten og heller ikke i morgen. Men igen, jeg var ikke sikker på flere ting selvom jeg havde undersøgt det på nettet. Bl.a den side der var linket til længere oppe, der stod intet med fløde, men det valgte jeg dog at putte i efter at den var blevet lidt ''sjasket'' af det vand fra kartoflerne, og det viste sig til at blive super godt.

Går måske lidt hurtigere næste gang, da det også er første gang jeg steger kartofker, haha. Og de var ikke færdige efter forskrifterne af hvad jeg havde læst mig frem til i linket. Så de måtte stå lidt længere tid selvfølgelig smiley

• #21   22. mar 2013 swag - en kartoffel er ligeså individuel som mennesker.. nogle skal have et par minutter mere end andre, for at være kogt smiley

• #22   22. mar 2013 jeg er selv kæmpe mad fan.. men hvis jeg selv skal lave noget bliver det mere til noget udenlandsk mad af en art.. det er rigtigt forskelligt.. men holder mig nu mest til mine oksestege, lammekoteletter, kartoffelmos, kødsaucer, lasagne og pizza og diverse brød/kager smiley

Kommentér på:
Brun pandesovs

Annonce