{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.433 visninger | Oprettet:

Oliefyr {{forumTopicSubject}}

Hej 
Jeg har sådan et oliefyr  http://www.gratisimage.dk/graphic/images/2013/March/29/6B63_515583E1.jpg 
Hvordan skal jeg indstille kedel temperatur og shunt, så jeg sparer mest muligt olie? Der er også tilkoblet varmtvands beholder. Kan jeg bare dreje shunten på kold og slukke pumpen når jeg ikke behøver varme på radiatorerne mere? Radiatorerne er forøvrigt med termostat ventil. 
De to måneder jeg nu har boet i huset, har jeg allerede brugt 500 liter, hvilket jeg synes er meget smiley
Hilsen Lars 

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oliefyr
  • #1   29. mar 2013 den bedste måde du kan spare på olie er ved at smide fyret ud og sætte et andet ind da det kun udnytter olien ca 50 % .Et nyt kondenserende olie fyr er oppe på noget der ligner 102-105 %.
    kedel temp bør ikke komme under 60 grader(temp justere du på den grå dims der sidder oven på fyret.Der skulle gerne være en drejeskive der på)angående shunten som jeg ser det ud fra billedet er shunten sat så den osse styre temp på varmevandsbeholder men det er altså lidt svært at se på billedet .hvis dette er tilfældet bliver du nød til at have din pumpe tændt samt din shunt til at stå så din varmvandsbeholder er min 55 grader da du ellers ingen varm vand vil have.
    I stedet for at slukke pumpen og dreje på shunten til sommer så kunne du jo i stedet bare lukke ned for dinne termostater på radiator men altså iden med en termostat er jo at den selv skal lukke ned når der er varmt nok

• #2   29. mar 2013 Skift det ud med et pilleform og spar 10000 om året

• #3   29. mar 2013 Huset er lejet så udskiftning er ikke en mulighed.

• #5   29. mar 2013 Ja det har du selvfølgelig ret i
    Men hvis jeg ikke kan slukke for pumpen om sommeren, men kun termostaterne, vil vandet så ikke stadig cirkulerer rundt i rørene? Så vil fyret jo stadig skulle varme vand til rørene.

• #6   29. mar 2013 500 er meget normalt. Selvom huset er lejet kan man stadig skifte varmekilde og måske de vil betale en del af det?

Kommentér på:
Oliefyr

Annonce