{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.386 visninger | Oprettet:

Købe hus til udlejning .. Dum ide? {{forumTopicSubject}}

Har fået den ide at jeg vil købe et hus til udlejning. Huset er 94 kvm og med lille have til - et lille byhus med udsigt til vand fra 1.sal.

Der skal laves lidt/noget indenfor og meget udvendig, kan dog selv en del og kender en tømmer der kan yde support. Der er foretaget en del modanisering gennem tiden senest år 2000.

Huset skal koste ca. 900.000kr.og vil bruge 100.000 på at shine det op`.

Nu til spørgsmålet -

Kan det overhovedet løbe rundt, at lave sådan en investering. Jeg ligger inde med 100.000kr.

Er ikke så stærk med skat, og bolig regnestykker. Men vil gerne prøve at få de 100k til at vokse - tidshorisonten er pt. underordnet.

Mvh. Mads

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Købe hus til udlejning .. Dum ide?
  • #1   1. apr 2013 Hvis du kan tjene på at leje det ud, er det da en go ide, det skal jo også ligge godt før nogen gider leje det....
    Lejer selv en lejlighed ud, men den ligger os godt...... tæt på uddannelses steder, tæt på århus, indkøb, strand osv.

• #2   1. apr 2013 Hvis du med dit køb og hvad du bruger på at sætte det i stand kan få 7,5 % af beløbet så ja. Men pas på hvilke lejere du får.

• #3   1. apr 2013 Hvis du har 100.000 og skal bruge 100.000 på at shine det op? Så har du 0 kr. Så skal du låne 900.000? At låne penge, kan stortset aldrig være en investering.

Med mindre du investere dem på gæld, med høj rente. Så kan du måske undgå at betale lige så meget tilbage.

Hvis du vil have 100.000 og have dem til at vokse og det udelukkende er det du vil. Så vil det være dumt at købe et hus til 900.000?

Men hvis du f.eks. Har 30.000 om måneden efter skat og 100.000 nu og du bruger alle 30.000 om måneden på lort. Så er det måske en god investering i og med at du så ikke bruger dem?

Men hvor lang tid vil du låne pengene over?

Der findes hvert fald en masse andre bedre investeringsmuligheder, hvis du bare vil have 100.000 til at blive til flere.

• #4   1. apr 2013 jeg ville ikke gøre det. Man hører alt for ofte om folk der har problemer med beboere som splitter det hele af, ikke betaler husleje osv..

• #5   1. apr 2013 Min far har 2 huse til udlejning.
    Det ene købte vi for 1 mio. sidste år ... lånte penge til det.Lejes ud for 4500 månedligt + forbrug
    Det andet er købt kontant for 900.000 og renoveret kontant for 350.000
    - det
    lejes ud for 5500 månedligt + forbrug...

• #6   1. apr 2013 hmm har man mulighed for det så jo... overvejer selv at købe sommerhus. udleje det. min kami har lige lånt et her i påsken 1800kr for 1 uge det løber nok ikke rundt men ejerne har da et sommerhus billiger end normalt

• #7   1. apr 2013 Husk at lejere LEJER huset og dermed er helt ligeglade med den oftest. Op til vinter kan de rejse uden varsel og slukke for varme og el spalt fristspringer, bompenge huset med lort og affald, spraymaling alt over, smadre vinduerne osv osv.. Oftest efter de en periode ikke har betalt deres husleje. Jeg sidder med dette til dagligt davi på mit arbejde lejer omkring 60 ejendomme ud og dette sker ca.2 gange årligt. Hertil svampeskader m.m. Fordi folk bare er ligeglade... Jeg vil sige du skal være glad hvis det går i 0...

• #8   1. apr 2013 Nicolai p .. Jeg håber selvfølgelig at "lejeren" vil dække mine låneomkostninger og at huset om f.eks. 5-10 år er langt mere værd og så score fortjenesten på den måde. Men har ikke regnet på det - endnu ..

Hvor store er de Jonas og hvor ligger de

• #9   1. apr 2013 Madsen - Min kæreste har muligvis en veninde der gerne ville leje det - så forhåbenlig kender vi lejer og hun kender udlejer..

• Marcus L
    Marcus L Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 353
    #10   1. apr 2013 Umiddelbart vile jeg også mene at det var en ringe investering. - Ellers skal du i hvert fald være sikker på at huset stiger i værdi over de næste mange år. Husk på, at du som lejer ikke nødvendigvis kan få dækket alle dine udgifter - altså er det ikke sikkert at du månedligt kan tjene på dine lejere. Derudover står du formedtlig også for vedligehold - dvs der skal være lidt luft i økonomien til at udskifte hvis lejer beder om det. Til sidst skal du overveje hvad planen er med huset? Du kan ikke bare smide dine lejere ud, hvis du får et godt tilbud huset eller mulighed for at sælge det.

• #11   1. apr 2013 Så er det straks lidt sjovere smiley

• #12   1. apr 2013 Alle lejere er ikke lige gode, se dig godt for hvis du gør det....

• #13   1. apr 2013 Du skal bare huske at der er noget der hedder huslejeloft og at man ikke bare umiddelbart kan bestemme huslejen. Jeg ved at i en af mine fars ejendomme, der havde han sat for dyr husleje og så fik lejeren 2 års for meget leje tilbage. smiley

Men ja på den måde - Så er det jo op til dig. Altså hvis jeg selv var håndværker f.eks. og købte et "håndværkertilbud" med god udsigt eller lign. og så selv kunne istandsætte det. Så havde jeg gjort det selv, hvis økonomien er til det. Man skal bare også huske på at man kan risikere at det lige pludselig er ubeboligt og at der kan komme uventede regninger smiley

Men okay. Så er 900.000 jo hellere ikke mere.

Men ja, så er det jo op til at vurdere det.

Jeg ved hvert fald at en af mine fars lejligheder, har generet så stort overskud at deres ene sommerhus er blevet købt kontant af overskudet smiley Men han købte det så også kontant og satte det i stand selv. Men tja. Kommer an på hvor meget du får for pengene.

En af mine fars venner, var så heldig at købe en strandvejsvilla som var vurderet til 15.000.000 for kun 7.500.000 på tvangsauktion, fordi at dem der havde penge til gode ikke ville byde mere. smiley <--- Eller noget i den stil og så er det jo nok en god handel, hvis markedet en dag vender. Eller vi en dag bliver SÅ mange at der ikke er boliger nok smiley

• #14   1. apr 2013 Der er mange ting der spiller ind. Lad os antage at du skal låne 900.000 der fordeles sådan her:

720.000 ved realkredit til eks. 3.5%
    180.000 som banklån til 7,5%

Så vil renterne alene udgøre ca. 25.000 realkredit og ca. 13.500.
    Dvs. du skal min. have en husleje på 38.500/12 = 3208 pr. md. for at gå i 0. Dertil skal du selv overføre til afdrag af gælden x tusinde i måneden plus eventuelle andre udgifter.

Så man skal lige tænke sig om en ekstra gang. Og skulle du gå hen og sælge boligen med gevinst, koster det skattekroner.

Beløbene skal selvfølgelig regnes nøjagtigt ud, det var et tænkt eksempel.

• #15   1. apr 2013 nicolai p - Ja man kan jo være heldig, at den er på tvang og man får den billigt. Tror også der er mange faldgrupper indenfor udlejning og køb af udlejning.
    Men ned til marina/havn, midt i centrum og i rolig kvarter så frygter jeg ikke "location" så meget og at det vil stige igen engang, men min økonomi skal også kunne klarer det hvis vi selv en dag vil skifte bolig bil osv smiley

• #16   1. apr 2013 Ja, det er et tænkt eksempel. Der skal betales skat hvis der er overskud. Men alt efter hvilken "ordning" han anvender så er der jo ingen skat hvis det går i 0, som i mit eksempel smiley

• #17   1. apr 2013 Bolig priserne er helt i bund lige nu, så det er bestemt ikke en dårlig investering at købe hus nu.... Har man mulighed for at låne penge nu, så er det bare med at gøre slå til smiley

• #18   1. apr 2013 boligpriserne bliver da nede de næste 10 år

• #19   1. apr 2013 Dichael: Boligmarkedet er begyndt at vende i København og Århus.... og eksperterne siger at om en 2-3 år vil boligmarkedet vende i resten af landet, og boligpriserne vil begynde at stige igen smiley Det var på samme måde boligmarkedet vendte i starten af 90érne smiley

• Chris M
    Chris M Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 130
    #20   1. apr 2013 Bare husk at hvis din lejer går i boligankenævnet og får sat lejen ned, så kan du risikere kun at få 500 kr. årligt pr/m2

Det svarer til knap 4.000 om måneden.

Jeg fik samme idé som dig for 5 år siden, men er sikker på det er en dårlig forretning når man er privat udlejer.

For det første kan du kun låne de penge til bolig, som du selv kan afdrage på.
    Det vil sige du kan ikke bare gå ud og låne til hus nummer 2. Din egen løn skal betale for hus nr. 1 og evt. 2 og lejeindtægter regner banken ikke med for noget smiley

Ellers kunne vi jo alle have til pensionen, hvis det var så let..

Et hus med en m2 pris til 9500 ligger heller ikke et super attraktivt sted smiley

• #21   1. apr 2013 jeg er ikk enig vel smiley

• Dan D
    Dan D Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 1 Svar: 2
    #22   3. mar 2017 Jeg købte faktisk en grund, hvorefter vi fik bygget et typehus gennem http://www.eurodan-huse.dk/ . Det udlejer jeg selv i perioder, da jeg arbejder meget i udlandet.

• #32   3. nov 2017 Virksomhed der låner penge ud...
    Gmail konti...

Lugter satme råddent

• #35   13. nov 2017 jo jo.. smiley smiley smiley smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #37   13. nov 2017 Shit jeg tager sgu et lån ved dem alle og er milliardær når dagen er omme smiley

Kommentér på:
Købe hus til udlejning .. Dum ide?

Annonce