{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.942 visninger | Oprettet:

Fortryde handel på daekonline.dk {{forumTopicSubject}}

Har bestilt 4 sommerdæk hos dem til mine fælge, men er så her til aften blever kontaktet af en som vil købe de fælge de skulle på.

Men dækkene er i levering, og jeg påtænker at nægte modtagelsen, hviklket jo er ok, men så bliver jeg bonget for fragt alligevel, og er der nogen som har en ide om hvad det er?

Gætter på 500-1000kr, men er der nogen der har erfaringer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fortryde handel på daekonline.dk
  • #1   2. apr 2013 Du har jo betalt? ring og sig du ikke skal bruge dem alligevel... du kommer ikke uden om fragten.

• #2   2. apr 2013 § 3 Fortrydelsesret
    De kan annullere Deres kontrakterklæring skriftligt (f.eks. pr. fax eller e-mail) inden for to uger uden begrundelse. Fristen begynder tidligst, når De modtager artiklerne. For at overholde fortrydelsesfristen er det tilstrækkeligt at afsende annulleringen eller produktet rettidigt. Annulleringen skal sendes til:

E-mail: daekonline@delti.com eller
    Fax: 0049-89-20 80 81 062 eller
    Adresse: Delticom AG, Brühlstraße 11, 30169 Hannover, Tyskland
    I Deres tilbagetrædelse bedes De frivilligt angive grunden til Deres tilbagelevering, og vi optager andre informationer, der er nødvendige for at foretage en hurtig og effektiv bearbejdning. For at De ikke skal have nogen ulejlighed med tilbagesendelsen, afhenter vi artiklerne hos Dem og tilbagebetaler fakturabeløbet til den bankforbindelse, der er registreret hos os. De skal altså ikke sende nogen artikler til hovedsædet i Hannover (angivelse af adressen er fastsat af lovgivningen).

§ 4 Lovmæssige følger af fortrydelsen
    Ved en gyldig annullering skal de modtagne ydelser på begge sider refunderes og det evt. opnåede udbytte (f.eks. renter) tilbageleveres. Hvis De ikke kan returnere den modtagne levering helt eller delvist eller kun i forringet tilstand, skal De her yde erstatning for værdiforringelse. Ved overdragelse af produkter gælder dette ikke, hvis forringelsen af produktet udelukkende kan tilskrives kontrollen af det, som det ville have været muligt for Dem at gennemføre i en detailbutik. Desuden kan De undgå erstatningspligt ved ikke at tage produktet i brug som indehaver af det og undlade at gøre noget, der påvirker dets værdi. Både produkter, der kan sendes som pakkepost, og dem, der ikke kan, afhentes hos Dem. De bærer omkostningerne for tilbagesendelsen, hvis de leverede produkter svarer til det bestilte, og hvis prisen på det produkt, der tilbagesendes, ikke overstiger en værdi på 40 euro.

-Slut på fortrydelsesret-

§ 5 Vores 30 dages tilbagetagelsestilbud
    Vi ønsker, at De skal være tilfreds med alle vores leveringer. Derfor kan De annullere alle købte artikler hos os inden for 30 dage. Dette tilbud overstiger de lovmæssige betingelser, som siger, at De kun har en fortrydelsesret på to uger efter modtagelse af artiklerne. Undtaget fra vores frivillige 30 dages tilbagetagelsestilbud og fra den lovmæssige fortrydelsesmulighed i henhold til § 312b i Bürgerliches Gesetzbuch er leveringer af artikler, der er fremstillet efter kundens specifikationer. Herunder falder blandt andet alle leveringer af komplette hjul, som vi fremstiller individuelt for hver enkelt kunde. Tilbagetagelse af komplethjul sker uden lovlig forpligtelse for Delticom's vedkommende og udelukkende mod betaling af den kontraktmæssig aftalte håndteringsafgift beløbende på 900 DKK.

Vores tilbagetagelsestilbud omfatter dog ikke forsendelsesomkostningerne. Det betyder, at vi ved kontrakter med forbrugere, der efter udløbet af den lovmæssige fortrydelsesfrist vil annullere (fra 15. til 30. dag), vil opkræve et forsendelsesgebyr. Brugeren bærer i princippet forsendelsesomkostningerne. Yderligere informationer, især om omfanget af forsendelsesomkostningerne og om vores 30 dages tilbagetagelsestilbud findes på den enkelte internetportal.

Anvend venligst vores transportemballage. Beskyt artiklerne mod skader.
    Dæk skal forsendes i ren tilstand og skal bundtes to og to.
    Beskyt venligst især ved komplette hjul for- og bagside med tilstrækkeligt pap og med pakkebånd. Ved skader på grund af ukyndig betjening eller mangelfuld indpakning ved tilbagesendelse forbeholder vi os ret til at stille erstatningskrav.
    Transportfirmaerne vil kun tage imod artikler med tilstrækkelig indpakning.

Eller her : http://www.daekonline.dk/AGBs.html

• #3   2. apr 2013 alt det er jeg med på, men hvad er fragten. Det skal jo helst kunne betale sig, ellers må jeg jo bare sælge dem igen

• #4   2. apr 2013 Mange firmaer betaler faktisk fragten igen så du får hele købs beløbet både dæk pris og fragt returneret til din konto.
    Har jeg iværtfald oplevet de gange jeg har haft sendt noget tilbage, men kender ikke den side du har købt fra og kender ikke betingelser/reglerne for det.

• #5   2. apr 2013 Hvis købet er omfattet af dansk lov, så har du krav på at få såvel fragt- som varepris retur. Sådan er det altid for fjernsalg i Danmark.

Men eftersom firmaet er fra Sverige, er det muligt, de kan "snyde" sig udenom...

• #6   2. apr 2013 Hvorfor dævlen har du købt dæk til et pak fælge du sælger ?:)

• #7   3. apr 2013 De kan ikke snyde sig udenom da den danske købelov gælder ved et salg til en dansk forbruger.. men har nu ikke haft nogen problemer med hverken daekonline eller andre udenlandske med at de ikke ville sende alle pengene tilbage.. Har fået det de par gange jeg har været ude for det smiley

• #8   3. apr 2013 D. Dinesen
    Det tror jeg nu ikke, du har ret i. Det er nærmere et spørgsmål om, hvorvidt der eksisterer en lignende europæisk lovgivning, vil jeg mene.

En sælger fra Kina, der sælger til en dansker, er vel ikke bundet af dansk lovgivning?

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 932
    #9   3. apr 2013 Hvis du kigger på din faktura, kan du se hvad fragten udgør, står der ikke noget med fragtpris, er der fri fragt = du kan ikke blive hold ansvarlig for en fragtpris ved fortrydelse af købet, da de jo så har fragtprisen i varens pris.

• #10   3. apr 2013 Hmm, det var bare hvad der stod i lærebøgerne da jeg gik på handelsskolen.. Selvfølgelig er der ikke ens regler i alle lande og derfor kan det være svært for sælger at efterkomme reglerne, og dermed bliver der ikke overholdt noget.. Men på den anden side er daekonline.dk jo en dansk side. Ergo går det også efter den danske lovgivning, den er de jo nødt til at rette sig efter uanset hvor de kommer fra smiley

• #11   3. apr 2013 Nej, Daekonline er en svensk side smiley
    Det står ganske vist på dansk, men virksomheden er svensk.

• #12   3. apr 2013 nej daekonline er en tysk side - en pandent til reifendirekt.de

men deres svar var at returnering indenfor 14 dage er gratis.

• #13   3. apr 2013 Ja, tysk selvfølgelig - beklager smiley Det står også længere oppe i et tidligere indlæg...

• #14   3. apr 2013 Jeg ved godt de er tysk. Men de må jo have valgt at gå på det danske marked siden de har en side på dansk. Det var det jeg mente smiley Sidder lige og tåger ved computeren for tiden heh

Kommentér på:
Fortryde handel på daekonline.dk

Annonce