1.942 visninger
|
Oprettet:
Fortryde handel på daekonline.dk {{forumTopicSubject}}
Har bestilt 4 sommerdæk hos dem til mine fælge, men er så her til aften blever kontaktet af en som vil købe de fælge de skulle på.
Men dækkene er i levering, og jeg påtænker at nægte modtagelsen, hviklket jo er ok, men så bliver jeg bonget for fragt alligevel, og er der nogen som har en ide om hvad det er?
Gætter på 500-1000kr, men er der nogen der har erfaringer?
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 2.794
De kan annullere Deres kontrakterklæring skriftligt (f.eks. pr. fax eller e-mail) inden for to uger uden begrundelse. Fristen begynder tidligst, når De modtager artiklerne. For at overholde fortrydelsesfristen er det tilstrækkeligt at afsende annulleringen eller produktet rettidigt. Annulleringen skal sendes til:
E-mail: daekonline@delti.com eller
Fax: 0049-89-20 80 81 062 eller
Adresse: Delticom AG, Brühlstraße 11, 30169 Hannover, Tyskland
I Deres tilbagetrædelse bedes De frivilligt angive grunden til Deres tilbagelevering, og vi optager andre informationer, der er nødvendige for at foretage en hurtig og effektiv bearbejdning. For at De ikke skal have nogen ulejlighed med tilbagesendelsen, afhenter vi artiklerne hos Dem og tilbagebetaler fakturabeløbet til den bankforbindelse, der er registreret hos os. De skal altså ikke sende nogen artikler til hovedsædet i Hannover (angivelse af adressen er fastsat af lovgivningen).
§ 4 Lovmæssige følger af fortrydelsen
Ved en gyldig annullering skal de modtagne ydelser på begge sider refunderes og det evt. opnåede udbytte (f.eks. renter) tilbageleveres. Hvis De ikke kan returnere den modtagne levering helt eller delvist eller kun i forringet tilstand, skal De her yde erstatning for værdiforringelse. Ved overdragelse af produkter gælder dette ikke, hvis forringelsen af produktet udelukkende kan tilskrives kontrollen af det, som det ville have været muligt for Dem at gennemføre i en detailbutik. Desuden kan De undgå erstatningspligt ved ikke at tage produktet i brug som indehaver af det og undlade at gøre noget, der påvirker dets værdi. Både produkter, der kan sendes som pakkepost, og dem, der ikke kan, afhentes hos Dem. De bærer omkostningerne for tilbagesendelsen, hvis de leverede produkter svarer til det bestilte, og hvis prisen på det produkt, der tilbagesendes, ikke overstiger en værdi på 40 euro.
-Slut på fortrydelsesret-
§ 5 Vores 30 dages tilbagetagelsestilbud
Vi ønsker, at De skal være tilfreds med alle vores leveringer. Derfor kan De annullere alle købte artikler hos os inden for 30 dage. Dette tilbud overstiger de lovmæssige betingelser, som siger, at De kun har en fortrydelsesret på to uger efter modtagelse af artiklerne. Undtaget fra vores frivillige 30 dages tilbagetagelsestilbud og fra den lovmæssige fortrydelsesmulighed i henhold til § 312b i Bürgerliches Gesetzbuch er leveringer af artikler, der er fremstillet efter kundens specifikationer. Herunder falder blandt andet alle leveringer af komplette hjul, som vi fremstiller individuelt for hver enkelt kunde. Tilbagetagelse af komplethjul sker uden lovlig forpligtelse for Delticom's vedkommende og udelukkende mod betaling af den kontraktmæssig aftalte håndteringsafgift beløbende på 900 DKK.
Vores tilbagetagelsestilbud omfatter dog ikke forsendelsesomkostningerne. Det betyder, at vi ved kontrakter med forbrugere, der efter udløbet af den lovmæssige fortrydelsesfrist vil annullere (fra 15. til 30. dag), vil opkræve et forsendelsesgebyr. Brugeren bærer i princippet forsendelsesomkostningerne. Yderligere informationer, især om omfanget af forsendelsesomkostningerne og om vores 30 dages tilbagetagelsestilbud findes på den enkelte internetportal.
Anvend venligst vores transportemballage. Beskyt artiklerne mod skader.
Dæk skal forsendes i ren tilstand og skal bundtes to og to.
Beskyt venligst især ved komplette hjul for- og bagside med tilstrækkeligt pap og med pakkebånd. Ved skader på grund af ukyndig betjening eller mangelfuld indpakning ved tilbagesendelse forbeholder vi os ret til at stille erstatningskrav.
Transportfirmaerne vil kun tage imod artikler med tilstrækkelig indpakning.
Eller her : http://www.daekonline.dk/AGBs.html
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 41 Biler: 19 Emner: 170 Svar: 1.829
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 2.794
Har jeg iværtfald oplevet de gange jeg har haft sendt noget tilbage, men kender ikke den side du har købt fra og kender ikke betingelser/reglerne for det.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Men eftersom firmaet er fra Sverige, er det muligt, de kan "snyde" sig udenom...
okt 2005
Følger: 65 Følgere: 65 Biler: 9 Emner: 232 Svar: 1.110
sep 2006
Følger: 35 Følgere: 77 Biler: 11 Emner: 53 Svar: 1.960
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Det tror jeg nu ikke, du har ret i. Det er nærmere et spørgsmål om, hvorvidt der eksisterer en lignende europæisk lovgivning, vil jeg mene.
En sælger fra Kina, der sælger til en dansker, er vel ikke bundet af dansk lovgivning?
aug 2009
Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 932
sep 2006
Følger: 35 Følgere: 77 Biler: 11 Emner: 53 Svar: 1.960
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Det står ganske vist på dansk, men virksomheden er svensk.
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 41 Biler: 19 Emner: 170 Svar: 1.829
men deres svar var at returnering indenfor 14 dage er gratis.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
sep 2006
Følger: 35 Følgere: 77 Biler: 11 Emner: 53 Svar: 1.960
Fortryde handel på daekonline.dk