Knallert 45 PÅ VEJENE {{forumTopicSubject}}
Jeg har en knallert 45'er som jeg bruger når jeg skal ud og handle, og det er som om nogle ikke forstår at den hører til ude på vejene.
Man lærer det både når man er ved at tage kørekort, og man lærer det på den hårde måde hvis man er under 18 år (eller ikke har erhvervet kørekort til bil) og bliver stoppet af politiet
Idag (som så mange andre dage) er jeg på vej hjem fra Fakta af hvor jeg lige havde handlet. På vej ind i en rundkørsel hvor der ikke kommer flere biler, så ligger jeg mig i inderbanen og tager udkørsel 4. Bil der kommer fra udkørsel 2 kommer så med høj fart ind i rundkørslen og dytter og laver aggressiv kørsel. På vej ud af rundkørslen hvor den er 2-sporet så ligger personen på min højre side (jeg lå jo i inderbanen og lå derfor længst ude) og han laver jo så denne overhaling ovenom.
Selv i bil kan jeg opdage mange røvhuller, men på 2 hjul er der bare dobbelt så mange.
Hvordan kan man overhovedet have erhvervet sig et kørekort hvis man ikke har forståelse for at der både er motorcykler i trafikken, men der altså også er knallert 45'er som hører til ude på vejbanerne?
jul 2006
Følger: 163 Følgere: 159 Biler: 7 Emner: 104 Svar: 5.870
Men jo .. generelt mangler der nok respekt for andre i trafikken
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 266 Svar: 1.616
Nej, vil også mene at de skulle væk. Men hvad så med MC scootere? De kan følge lidt mere med i trafikken...... men igen så ser folk på dem som scootere og at de ikke hører til derude. Man møder den slags billister hver dag, og selvom det kun er her rundt omkring i byen den bruges, så bliver man godt nok arrig overfor de aber.
jan 2009
Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 152 Svar: 3.172
jun 2009
Faktisk ikke engang. Selvom jeg mødte sådan en der kom med høj fart nede i et S-sving i byen og slingrede rigtig meget...
Dette var en almindelig gut i 25-30 års alderen (af hvad jeg lige kunne gætte mig til) og i en ''varevogn'' eller en bil på papegøjeplader
jul 2006
Følger: 163 Følgere: 159 Biler: 7 Emner: 104 Svar: 5.870
Thimofey > Ja .. det hedder mine brødre - hvad vil du?
jun 2009
Jeg kom faktisk selv med relativ høj fart ind i denne rundkørsel, netop fordi at der ingen der lige umiddelbart kom kørende imod rundkørslen fra venstre side af, og så har jeg en tildens til at jeg gerne vil kunne få den længst mulig ned i rundkørsler og sving. Så det er ikke engang fordi at jeg kørte langsomt igennem den
Og ude på vejene der skal knallert 45'er altså ligge sig i højre side af vejen så der er mulighed for at bagfrakommende billister kan overhale om nødvendigt. Men nu er det altså her i byen hvor man kun må køre 50 at den bruges, og der overhaler bilerne sku sjældent her hvor jeg bor
apr 2011
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 404
Det er derfor jeg ALTId køre med kamera i bilen. Pga. folk der køre rådent..
Jeg kan godt huske det fra jeg kørte scooter.. Dog en 30 scooter men, der var der også folk der sagde jeg ikke måtte køre på cykelstien..
For det ikke skal være løgen sadge flertallet jeg SKULLE køre på vejen hvilket ville være ulovligt hvis andet var muligt.
dec 2004
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 5 Emner: 271 Svar: 5.497
jun 2009
Ja, mange forstår ikke hvor de egentlig hører til
Kasper
Super god ide. Så går det også noget hurtigere og man slipper for at skulle bruge 11.000 på kørekort til motorcykel
Det helt forkert at en 18 årige kan låne onkels mercedes S63 med en kæmpe motor, hvor en 18 årige med kørekort ti bil ikke må køre noget på 2 hjul med 9 hestekræfter, haha.
jan 2010
Følger: 46 Følgere: 1086 Biler: 18 Emner: 90 Svar: 814
dec 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 519
jun 2009
Haha, det gik lidt hurtigt kan jeg se.
Han overhalvede indenom
dec 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 519
Knallert 45 PÅ VEJENE