{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vedligeholdelse af Global knive
  • #1   26. apr 2013 Valget ligger imellem strygestål og en almindelig sliber

• #2   26. apr 2013 Valget ligger imellem strygestål og en almindelig sliber

• #3   26. apr 2013 Vil da tro strygestål er bedst... Man ser da aldrig prof. kokke og slagtere slibe knive... Det er altid strygestålet de bruger...
    og din kniv holder længere end hvis man sliber materiale af den...

Jeg bruger selv strygestål på mine knive og det virker sku fint.. Det er så godtnok ikke lige Global,men Zwilling knive...

• #4   26. apr 2013 Strygestålet bruges kun til at "vedligeholde" kniven. Den skal slibes uanset alligevel før eller siden smiley

• #5   26. apr 2013 RS2000mk 1:

er selv slagter, og vores knive bliver enten slebet eller poleret hver dag, strygestålet sliber ikke knivene, derimod retter den æggen op ved hjælp af magnetisme smiley så det er KUN som vedligehold mellem slibningerne de skal bruges smiley

• #6   26. apr 2013 Så lærte man lidt idag smiley Man ser bare aldrig andet på tv en stålet *GG*

• #7   26. apr 2013 Jeg købte en knivsliber hos Imerco til mine Global. Den fungere fint. Men vær obs på den rigtige vinkel i sliberen.

Det er ikke den i linket men en anden magen til med den rigtige slibe vinkel.
    http://www.imerco.dk/Default.aspx?id=6171&ProductID=100306758

• #8   26. apr 2013 Okay, tror bare jeg vælger et strygestål. Mange tak for den hurtige hjælp smiley

• #9   26. apr 2013 Mine 8 årgamle globalknive får bare med strygestålet og skære igennem en tomat som et Niinja sværd.

• #10   26. apr 2013 Hvis de gør det Michael, så er det ikke et strygestål, men et slibestål (mener jeg de bliver kaldt)

Et rigtigt strygestål, er en stang, der er glat, og som via magnetisme retter ægen.
    MEN der findes mange, især billige, "strygestål" som fejlagtigt har en slibende effekt!
    med disse, kan man faktisk godt holde kniven en smule skarp. MEN problemet er at man kan holde feks.17,5 graders vinkel konstant (det kan ingen) derfor er din kniv ikke så skarp, som hvis den bliver slebet professionelt, og holdt, med et ordenligt strygestål smiley
    det er muligt du er tilfreds. men folk der er det, har oftest ikke prøvet en ordenligt slebet kniv smiley

Jeg er hverken kok, skærsliber, eller på anden måde, en der arbejder med knive. jeg har bare sat mig ind i det. har desuden alt for mange køkkenknive, men sådan foretrækker jeg det smiley især mine Japanske kokkeknive, er sindsygt skarpe smiley

hvis i vil prøve rigtigt slebet knive, kan jeg anbefale Mighty-sharp.com
    han sliber mine. når man har prøvet det.... mener det koster 60 kroner.

det sagt, med rette udstyr, kan alle slibe en kniv nogenlunde. jeg sliber for hele famillien, med vådsliber, de er benovede, de har aldrig haft så skarpe knive. MEN det er så personer, der aldrig ville betale for at få slebet knive. og derfor ikke får prøvet ægte kvalitet.. så er mit klart bedre, end hvis de selv prøver. MEN langt fra en proff. slibers smiley

• #11   26. apr 2013 Man har et slibestål til at slibe kniven skarp og så giver man den med strygestålet som retter æggen og lægger jernmolekylerne op så kniven forbliver skarp længere tid..

• #12   26. apr 2013 Knivene er næsten helt nye, så det er kun for at bevare der skarphed. Så ville et af Globals egne strygestål være en god ide at bruge til det? Det jeg har kigget på hedder vist nok G45 smiley

• #13   26. apr 2013 det ville være fint til at vedligeholde bladet, men på et tidspunkt, skal den slibes. og alt efter hvor krævende man er, skal de slibes af en prof, eller selv! smiley

• #14   27. apr 2013 Mange tak for hjælpen allesammen! smiley

Kommentér på:
Vedligeholdelse af Global knive

Annonce