{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.900 visninger | Oprettet:

Studiejob og SU, skat? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

Jeg er i den situation, at jeg ved siden af mit studie har haft et studiejob i de sidste 2 måneder (8 timer) om ugen. Da mit studiejob er bagudbetalt har jeg først nu fået set min lønseddel, som står til udbetaling imorgen. Der kan jeg se de trækker 38% i a skat, udover arbejdsmarkedsbidrag selvom jeg har et fradrag på xxxxx,- kr. Jeg har intet modtaget i år udover min SU. Har i tidernes morgen angivet mit bikort til arbejdsgiver og hovedkort til skat for min su.

Er der nogen der ved, hvor fejlen ligger?`da jeg mener arbejdsgiveren skal bruge mit fradrag og ikke få trukket 36% i skat ?

Tak på forhånd og beder kun om relevante uddybende svar !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Studiejob og SU, skat?
  • #1   29. apr 2013 fradraget ligger ved din su og bikort betaler du altid skat af

  • #2   29. apr 2013 Der bliver trukket 5xx af min SU (udeboende) i forvejen og sagen er den, at jeg dimittere fra min uddannelse sidst i Juni, så regnede med det skulle være mit studiejob der brugte fradraget? Det var os sådan jeg fortalte det til SKAT i telefonen.

  • #3   29. apr 2013 Hvis du betaler ca. 500 kr. i skat af din SU, så er det fordi dit fradrag bliver brugt der. Ellers ville du skulle betale langt mere i skat af din SU.

    Når det så er sagt, så forstår jeg ikke, hvorfor det er så vigtigt for dig, at det er omvendt? smiley


  • #4   29. apr 2013 du har vel brugt fradrag på su ? og derved skal arbejds giver jo trække ren skat, ellers trækker de jo skat af SU. Da du ikke kan have fradrag 2 steder.

  • #5   29. apr 2013 Jeg har et befordringsfradrag på xxxx oveni det normale grundet kørslen til og fra mit studiejob, som ikke er modregnet? Det er derfor jeg ikke ønsker de trækker af min løn men derimod min SU, som jeg ikke får kørselsfradrag for. Forklarede jeg tydeligt os damen i SKAT, som åbenbart ikke satte sig ind i min situation.

  • #6   29. apr 2013 Du kan selv ændre det, kan ikke huske om det er på minsu.dk eller skat.dk

  • #7   29. apr 2013 Dit bundfradrag bliver trukket på dit hovedkort (SU). På bikortet arbejder du derfor trækkerde 37% i skat.

    Det du kan trække fra der er fx kørselpenge osv, det kan du enten gøre pr måned eller bare senere om året. Det kommer lidt an på om du har faste arbejdstider eller ej om det give rmening. Jeg laver kørselfradrag først i slutningen af året.

    Alt lyder til at være rigtig med det du betaler i SKAT osv.


  • #9   29. apr 2013 Jeg ringede ind og oplyste dem om mine arbejdstider da jeg fik jobbet og kunne godt tænke mig, at benytte det med det samme, så jeg ikke får "hele kagen" når året er omme .

    Som jeg kan forstår det, vil det så ikke være en fordel, hvis jeg ønsker flere penge mellem hænderne med det samme (månedligt) i stedet for en stor bonus sidst på året, at få lavet det om så min SU er over mit bikort og studiejobbet er hovedkortet ?


  • #10   29. apr 2013 Om du har befordrings fradrag, eller ej er ligegyldigt. Du får stadig kun dit fradrag et sted, det samme gælder hvis du har 2 arbejdsgivere.

  • #11   29. apr 2013 læs det sidste tak

  • #13   29. apr 2013 omkring din kørsel, er det ligemeget om det er hovedkort eller bikort ... du går ind på su.dk logger på minsu med dit NemID og så går du ind og ændre SU til bikort, hvis det er så vigtigt . så skulle det hele ske automatisk . men ellers giv også lige din arbejdsgiver informationen om, at du vil ha' de kører din løn på hovedkortet ...

  • #14   29. apr 2013 peter L nu er det jo ikke alt i befordrings fradrag du får udbetalt f.eks skriver du 15.000 på får du ca 5000 mere i fradrag om året. så det er vist ikke det vilde beløb du skal regne med

  • #15   29. apr 2013 sorry 15k mere om året så du har ca 4 til 500 mere om måneden.

  • #16   29. apr 2013 Lasse P lige præcis men det er de 500 jeg gerne vil få udbetalt hver måned oveni min løn i stedet for, at få det hele på en gang når året er omme.

  • #17   29. apr 2013 Det er fuldstændigt ligegyldigt, om du bruger dit fradrag på SU eller på din løn fra dit studiejob. Det eneste, der betyder noget, er oplysningerne på din forskudsopgørelse.

Kommentér på:
Studiejob og SU, skat?

Annonce