{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Folk der blænder
  • #1   10. maj 2013 Bare blænd igen, så må de jo justere lygterne ned. Kan da næsten ikke passe andet end at det kan gøres inde fra bilen af i deres luksus biler?

  • #2   10. maj 2013 Jeg syntes ikke det er et problem. Jeg kan på lang afstand se om det er orginalt eller ej, jeg kan også se når en lygte af to er fejl justeret. men jeg har aldrig været ude for at blive blændet som om det vare en måne laser stråle lige i øje æblet. Jeg har ikke engang haft behov for at løfte hånden og skygge for lyset.

    Jeg har dog også kun haft kørekort i 13 år


  • #3   10. maj 2013 Når man kører på motorcykel så er det som om at man bare skal blændes.
    Folk som kommer kørende imod en registrere mange gange ikke at de skal blænde ned, og dem som kommer bagfra ved heller ikke at motorcykler faktisk har sidespejle som ofte er rettet til så man kan nøjes med at dreje øjnene ned på dem. Så hvis man kører af en lang og mørk vej og der er en bil bagved som ikke har blændet ned, så er det hånden på spejlet for forsat at kunne se hvor man kører henne smiley

    Nogle gange hjælper det dog at lege med bremselyset, så fatter de nogle gange at tjekke om det er deres lange lys som chikanere en smiley


  • #4   10. maj 2013 synes folk og deres brug af tågelygter blænder mere end ulovlig zenon

  • Martin
    Martin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 17 Biler: 21 Svar: 1.064
    #5   10. maj 2013 Folk er generelt bare uopmærksomme i trafikken. Det kommer tit bagpå folk at, der også er andre på vejen.
    Og så kontrollere folk ikke deres lys så ofte, som de burde smiley


  • #6   10. maj 2013 Sean

    Nogle er endda så fatsvage at selvom man blinker 10 gange med det lange lys så fatter de det først efter 10. gang man har blinket med det. smiley


  • Martin
    Martin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 17 Biler: 21 Svar: 1.064
    #7   10. maj 2013 Swag:

    Ja præcis, og nogen gange opfatter de det slet ikke smiley


  • #8   10. maj 2013 jeg har 8 fjernlygter på min L200 blænder folk mig skal de nok opdage det

  • #9   10. maj 2013 MANGE motorcykler blænder også af helvede når de accalerer,
    Men når jeg tit kører ind af djurslandsmotorvejen ved 10-tiden er det 100 procent sikkert at der er 4 eller mere der blænder af helvede til og de fatter det ikke


  • #10   10. maj 2013 Heller ikke det store problem her, gider ikke engang at blive irriteret over det. Men nu er jeg heller ikke typen, der glor direkte ind i lygterne og vurderer om de lyser for stærkt, jeg glor på min egen vejbane - uden at blive blændet.

    En mc rejser sig når den får gas - sådan er det bare.,


  • #11   10. maj 2013 Jeg oplever tit at folk forventer at jeg blænder ned, når jeg f.eks kører på en lang lige landevej og ser en modkørende langt fremme, så begynder de allerede at blinke med deres fjernlys længe før de er 300 meter fra mig.

  • #12   10. maj 2013 Michael F, jeg tror ikke på at du kan se om det et lovligt eller ulovligt xenon folk kører rundt med... Der er selvfølgelig nogen gange, hvor det er tydeligt, men der findes også nogle som kører med efter monteret xenon (ulovligt) som ikke blænder.

  • #13   10. maj 2013 Hvis folk eftermonterer Xenonlys så det ikke blænder generer det mig ikke. Er på ingen måde regelrytter, men kan ikke se hvorfor man skal genere hinanden i trafikken på den måde

  • #14   10. maj 2013 Det er der det er fedt at have 2 mægtige Langtlys lygter i udover sine lovligt eftermonterede HID kits smiley - det er så satans nemt at lave en enkel ting som lys ordentligt.. - men faktisk er der mange Mc's os der kører med konstant Langtlys smiley

  • #16   10. maj 2013 Mange Mc'er kører med langt lys, også i dagtimerne, fair nok at den rejser sig når den får gas. Men de lægger sig igen når de er færdige med at accellerere. Men det er belastende når de blænder, uanset om de får gas eller ej, om det er bil eller mc.

  • #17   10. maj 2013 At blive blændet i dagtimerne, det fatter jeg så ikke lige. Men igen, det hjælper at se "forbi" lyset - li'som når solen er lav og pludselig blænder.

  • #18   10. maj 2013 Der er da ikke noget værre end dem der kører rundt og leger politimand, og flasher langt lys af folk i trafikken. "Han har xenon i sin Corolla fra 92, det må han ikke. Av hvor det blænder mine sarte øjne. Han skal have det lange lys". Eller hvis folk har lyst til at køre med deres tågelys om aftenen, hvad skal folk blande sig i det for? Hvis det virkelig blænder folk at en har sine tåge lygter tændt, burde de nok ikke køre bil, og skulle bare holde sig til deres cykel?

    Nogle folk griber virkelig enhver undskylding for at lege med det lange lys, har faktisk en kammerat der gør det. Han er også typen der ligger 5 meter fra bilen foran der kører efter fart grænsen.


  • #19   10. maj 2013 Anders K: Kom et smut til århus, så skal jeg blænde dig i nogle sekunder og så kan vi se hvor meget du kan se bagefter - mens du kører.
    Når folk kører helt oppe i røven af mig bruger jeg først sprinkleren, det er meget effektivt 95% af gangene, men med de få der fortsætter der HAKKER jeg enten bremsen eller sætter farten meget ned. Skal lige hilse og sige at mange folk får problemer med at bremse lige så hurtigt som de hydrauliske bremser på en xantia!

    Folk må køre med det lys de vil, det rager mig. Jeg er på ingen måde paragraf-rytter

    Men hvis man tænker:
    jeg sætter xenonlys i min spand forbi det har en pæn farve, fuck om det blænder alle andre. Gammeldags lygter spreder lyset på en anden måde end dem der er lavet med xenon. Derfor blænder det af helvede til.
    Men tror nu det største problem er alle de fjolser der skal sidde og skrive sms og tjekke facebook mens de kører og så ikke lige fatter at få blændet ned


  • #20   10. maj 2013 Jeg oplever af og til at folk ikke blænder ned for det lange lys når det er mørkt og de kommer k'ørende mod én. Men jeg er sådan set ret ligeglad, jeg sidder noget højere end man gør i en almindelig bil. Og så har jeg et par kraftige fjernlygter ekstra på min bil, med et par 100w pærer i. Det virker på dem der ikke blænder ned..
    Dem der er mere irriterende er dem der kører bagved med langt lys på. Men der har jeg så fået monteret nogle 1200 lumen LED lygter siddene som arbejdslys bagud og til siderne.. Det giver dem hurtigt et preg om at man føler sig irriteret.

    Men én ting er folk der glemmer at blænde ned, noget andet er de dumme tågelygter der er så populære og biler med xenon der ikke er lavet til det..


  • #21   11. maj 2013 Kan så fortælle at IGEN idag mødte jeg folk ved 22:30 - 23:00 tiden som selvfølgelig mente at de ikke skulle blænde ned. Kommer kørende (motorcykel) og har lige blændet ned da jeg selv kunne se den modkørende (som man jo skal gøre så snart man kan se den modkørende) og jeg tror så at personen ikke har set mig, så jeg blinker da lige 2 gange med det lange lys. Nej nej, forsætter med at blænde mig og så må jeg trykke som en sindssyg med det lange lys, og efter 5-7 sekunder så fatter personen at blænde ned. Nogle gange frister det at ligge sig over i den anden vejbane, på med katastrofeblinket og så få bragt bilen til standsning for at spørge om de overhovedet fatter det med at blænde ned.


    En anden ting så tror jeg simpelthen at der er mange motorcykler som ikke lyser så langt frem på vejen. Det kan måske være derfor at de har det lange lys på. Jeg ved at eks. Kymco super 8 125cc (mc scooter) ikke lyser særlig langt frem, og kører man af en lang landevej, så er det sku rart at kunne se noget hele tiden. Det kan man ikke når lyset er slukket (har ejet en) og når der kommer biler kørende imod en og man ikke engang kan se sit eget kørelys på kørebanen, så ikke nok med at man bliver en smule blændet af de modkørendes lys, men når de er væk igen og der forsat er lidt biler længere fremme (så man ikke kan putte det lange lys på igen) så kører man lige 1-2 sekunder i blinde mens man får synet tilbage fordi man blev en smule blændet af de modkørendes lys, og fordi der stadigvæk kommer modkørende længere fremme, så kan man selvfølgelig ikke smide det lange lys på igen. Og så føler man det lidt...... irriterende? At man ikke kan se mere end et par meter frem på grund af lyset smiley

    Men når det lange lys så endelig er kommet på, på sådan en kymco super 8, så er det sku også bare hele vejen som er lyst op. Men når man kører bag andre biler så er det jo bare at kigge på lygterne og holde den nødvendige afstand smiley


  • #22   11. maj 2013 http://www.youtube.com/watch?v=FiszsJ6RjE4

    Misunder ham her. Jeg ville fryde mig ind i det nye årtusinde, hvis jeg kørte med dette setup, og mødte en klaphat der ikke blændede ned. Om jeg så skulle vende om for at ligge i røven af vedkommende.

    Det er specielt folk på motorvejene der er slemme til det. Uanset hvor mange der kører og blinker til dem, fatter de røv og nøgler. Eller også er de skide ligeglade.


Kommentér på:
Folk der blænder

Annonce