Næsten kørt ned med vilje! {{forumTopicSubject}}
Jeg vil godt lige bidrage med dagens brok!
Jeg er motionscykelrytter og bevares, jeg ved da udemærket at bilister og cyklister (især cykelryttere) ikke er de bedste venner. Men da jeg tilhører begge grupper, så gør jeg alt hvad jeg kan for at opfører mig mest hensigtsmæssigt.
Jeg var idag ude og træne i det gode vejr. Kører på nogle mindre landeveje da jeg kommer til et 90 graders sving. Ser at der kommer en modkørende bil og trækker derfor så langt til højre som muligt. Svinget er ikke mindre end der sagtens kan passere to personbiler samtidig. Den modkørende og jeg når svinget samtidig, men pludselig skærer han svinget, som om han ville køre efter idealkurven, hvilket resulterer i at jeg må svinge ud i grusrabaten og ned i et par kedelige huller. Da jeg vender mig om efter bilen, ser jeg han rækker armen ud og giver mig fingeren!
Hvad fanden er det for en opførsel??? Jeg har placeret mig så jeg fylder absolut mindst muligt på vejen og alligevel skal man chikaneres på den måde. Hvem fanden bliver så provokeret af cyklister, at man er villig til køre dem ned?
Efter sådan en oplevelse forstår man bedre at nogle cykelryttere skider på bilisterne.
aug 2009
Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 3.663
Online Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
Er kun ved at køre jer cykelister ned, når i ligger 3 mand bred på en smal vej
apr 2011
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 404
Fordi jeg køre selv tit på cykel (mountainbike) og ved hvor træls det kan være når man ikke får noget plads..
Til dem der giver god plads plejer jeg lige og hilse for og ligesom og sige "tak"
apr 2011
Giver de plads giver jeg også plads. Giver de ikke plads gør jeg heller ikke
mar 2009
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 3 Emner: 293 Svar: 1.669
Jeg kører noget moutainbike, så kender det fra begges sider..
MEN, de selvbestaltede "Bjarne Riis´er" der kører en i en gruppe på 10-12 mand og lader fuldstændigt hånt om at, give tegn ved et sving, at fylde mere end hele den ene side af vejen osv
Nej, i kører IKKE Tour de France, nej i er IKKE Bjarne Riis og nej de danske færdselsregler glæder OGSÅ får jer...!
Hold ind til højre, ligesom alt andet trafik.!
okt 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 652
Når der er en udemærkedet cykelsti som intet fejler, så tænder jeg af..
Hvilket resultere i et laaangt strint med sprintervæsken.. Nogle gange, får de et alligevel et strint.. Det er rart, at være lidt på forkant;-)
Meen det er lige at gå til yderkanten, at præsse folk af vejen..
jul 2006
Følger: 163 Følgere: 159 Biler: 7 Emner: 104 Svar: 5.870
Dog er der her en lille historie fra bil-førens synspunkt ved dette års KOED.
Vi kommer en gruppe af mange BMWer og er lige ved at ankommet il KOEDs hovedkvarter - men inden da .. er der netop en gruppe cykelryttere, som på ingen måde vil give plads der fylder hele vejen - og derved spærrer muligheden for en række af 20+ biler på at forbikøre dem (således alle ville være glade) .. men nej .. de blev ved at fylde vejen - dette foregik så over en strækning på 4km .. det hører heller ingen steder hjemme ..
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 439 Svar: 3.633
Jeg hader når folk, ligesom BG Piraten, siger at "i" fylder på vejen. Sjovt nok bliver de samme folk pissesure når jeg hentyder til at de er spritbilister og minder om VRSÆJS-Steffan... Ikke alle cykelryttere er ens, ligesom ikke alle bilister er ens.
Jeg vil ikke forsvare andre rytteres opførsel, men jeg bliver fandme sur når man selv gør en indsats for ikke at være til gene for bilisterne og det så bliver kvitteret med et forsøg på at køre mig ned!
Online Tilmeldt:
apr 2006
Jeg har ikke noget imod jer cykelister, som følgerne reglerne nogenlunde, at jeg valgte at bruge bogstavet "i" ved jeg ikke, men dette faldt mig mest naturligt ind lige i den sammenhæng..
Ikke møntet på dig, eller på dem af jer som holder jeg i højre side/cykelstien
mar 2006
I sydeuropæiske lande, hvor bilisterne er kendt for at køre utroligt alternativt, der har man en helt anden mentalitet overfor cyklister. Der holder man tilbage for hinanden og har en gensidig respekt.
Ikke at jeg forventer de skal være sådan herhjemme, men det er da tankevækkende.
mar 2006
Nej nej, det ved jeg skam godt. Men det er bare noget man høre ret tit som cykelrytter. Og folk mener det nok ikke, ligesom dig... Men når man så kalder dem for spritbilister eller dødsbilister(selvom jeg godt ved de ikke er det), så tænker de lidt over den.
Online Tilmeldt:
apr 2006
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 51 Svar: 210
og de er virkelig nogle pikhoveder ang køre cykel
det er midt på vejen uanset om der kommer en sportsvogn bus eller lastbil.
når jeg møder dem så overhaler jeg tæt på den yderste fordi de beder selv om at blive kørt ned når de ikke lige kan trække ind til siden
har fået et par af dem til at køre ind i hinanden og der stoppede jeg self som en god borger ville og der fik jeg bare en sviner til den store medalje med erstatning mm jeg svarede bare jamen okay skal vi indblande politiet fordi jeg har et cam lidt der ( pejede mod dashcam ) og sagde den video kan jeg da godt give politiet
har ikke hørt mere og de flytter sig når de høre hondaen brøle
mar 2006
Nu du har et dashcam, så kunne du jo meget passende filme det og indgive en politianmeldelse.
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.951
Jeg lyver sku ikke når jeg siger at jeg måtte lave katastrofe opbremsninger 5-6 gange på under 4 KM´s kørsel. De lå som om de kørte Tour, og at alt var afspærret til dem. -Og sjovt nok var det mig der fik fingeren og skældsord, SELVOM de lå i modsatte vejbane og legede Bjarne og Co.
Til sidst erkender jeg gerne at jeg besluttede mig for ikke at bremse op hvis en cyklist igen tog en skæring af et sving i min vejbane, for i retten vinder jeg den altid selvom han er blød trafikant. Jeg mødte heldigvis ikke flere af dem.
Jeg er så træt af Danske motions cyklister, og nogle af dem skulle virkelig have nogen på snotten sagt lige ud.. Og jeg kender mit temperament nok til at det kommer til at ske en dag desværre. De har ingen respekt - hvis man redder dem over en bred kam. Men politiet gør intet - de har travlt med at dele bøder ud for at en penol pære er sprunget over nummerpladen bag på..
Skal lige tilføje at jeg overholdt fartgrænserne den dag endda minus 10-15 KM/T.
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 32 Svar: 824
mar 2006
Det er da surt for dig at du havnede midt i et cykelløb... Men hvorfor skal jeg så køres af vejen når jeg rent faktisk overholder færdselsloven?
jul 2007
Det jeg vil frem til er egentlig at cyklister er alt for beskyttet af loven...
jul 2007
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 51 Svar: 210
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 32 Svar: 824
mar 2006
Visse bilister tænker virkelig med røven når de ser en cykelrytter... Som sagt mange gange før, så ved jeg godt at nogle ryttere er nogle spader. Men nu hvor mange af jer fortæller om jeres oplevelser, så kan jeg skam også fortælle om mindst ligeså mange oplevelser hvor bilisterne er helt til grin og virkelig nogle idioter overfor cyklister. Også selvom cyklisterne intet har gjort forkert. Men det gør sgu da ikke at jeg kommer med tilråb eller prøver bevidst at skade alle andre biler jeg møder? Det er da en underlig indstilling til tingene?
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
jun 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 466
mar 2006
mar 2006
Det er da i den grad også en holdningsændring der skal til hos jer bilister, når dine kompaner kører med sprit i blodet og brager igennem byer med 120km/t.
(Læs evt mine andre indlæg igennem.)
jun 2011
jun 2011
apr 2011
mar 2006
Som tidligere skrevet, så prøver jeg virkelig at køre så hensigtsmæssigt som muligt overfor alle andre trafikanter. Det betyder bilister, såvel som andre cyklister, fodgængere, knallerter, heste osv.
Men hvis du mener at det kræver en holdningsændring, så kan jeg da sagtens køre som alle de andre spader og være en ligeså stor idiot?
jun 2011
apr 2011
Det er jo ikke alle unge der køre råddent og det er ikke alle unge der køre med for høj promille osv..... Vi er også nogen der tager hensyn for loven og andre i trafikken..
Min pointe er at der ALTID vil være nogen der sætter alle i samme bås pga. andre dummer sig og tror de kan det hele..
apr 2011
jun 2011
mar 2006
Du kan også læse det sidste indlæg jeg skrev. Men jeg tager den gerne igen... Fordi jeg er både bilist og cykelrytter, kan jeg se problemerne fra begge sider. Derfor kører jeg altid, både i bil og på cykel, efter at være til mindst gene for mine medtrafikanter. Det vil sige, at jeg ikke kører og hyggesnakker ved siden af andre ryttere. Jeg holder mig altid længst mulig til højre på vejbanen og jeg giver altid tydeligt tegn når jeg skal dreje. Jeg gør alt hvad jeg overhovedet kan for IKKE at være de her irriterende cykelryttere som tror de ejer vejen... Og præcis DERFOR bliver jeg sur når folk hentyder til at jeg er én af dem. For alle cylister er nemlig ikke sådan... Du kan også læse at der er et par MTB-gutter med samme holdning som mig. Så når du siger mine kompaner og vores holdning og dermed hentyder at ALLE ryttere er ens, så tager du fejl.
Og hvis du læste tidligere indlæg, ville du netop se at den med sprit og høj fart er for at pointere hvad du netop siger. Hvis du mener at jeg skal holdes til ansvar forhensynsløse cykelryttere, så mener jeg at du skal holdes til ansvar for spritbilister. Get the point?
Jeg viser jo netop hensyn, både i bil og på cykel... Og det har jeg hele tiden sagt. Jeg vil ikke blandes ind i hvad andre gør!
jun 2011
jun 2011
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 232
Må erkende, jeg bliver fuldstændig vild og tovlig ( det er jysk for, mental retarderet ) over de %#}]#^*+*^^}%#%}^%%{^{*}}#<#_~\|\}% cykel idioter, der ikke kan finde ud af vi skal DELE vejen, men det betyder ikke det er jeres/deres vej helt alene.
Hvordan skal man forklare sine børn, det IKKE er ok, at køre ude midt på vejen, når granvoksne mænd gør det, bare fordi man har cykel uniform på, når man har det, må man ikke, nej man SKAL ligge 3-4 side om side, ellers leger man jo ikke, Tour de France.
Vi skal alle være på vejen, men de/i har ikke førsteret på vejen, særlig ikke på veje med mange sving eller dårlig oversigtsforhold, det duer bare IKKE. Jeg bliver så vanvittig inde i knolden over dem/jer.
( kender ikke din kørestil, derfor de/i osv osv, så må du tage det til dig, som du vil
maj 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
apr 2012
Følger: 22 Følgere: 20 Biler: 5 Emner: 16 Svar: 223
Kan huske for en 5-6 år siden hvor en hel gruppe (en 10-15 stykker) Cyklister blev pløjet ned af en bil i Aarhus, på bagvejen imellem fjældevænget ud til ikea. (smal vej med mange bakker og blinde sving.)
cykelisterne fyldte hele vejen hen op af en bakke, bilen der kom modsat havde ikke en chance, og han kørt de tilladte 50 km/t fandt politiet ud af bagefter.
mener det endte med 2 eller 3 døde, og ingen straf til billisten.andet end et ødelagt liv med 3 liv på samvittigheden, selvom det ikke var hans skyld.
Næsten kørt ned med vilje!