{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.312 visninger | Oprettet:

Næsten kørt ned med vilje! {{forumTopicSubject}}

Jeg vil godt lige bidrage med dagens brok!

Jeg er motionscykelrytter og bevares, jeg ved da udemærket at bilister og cyklister (især cykelryttere) ikke er de bedste venner. Men da jeg tilhører begge grupper, så gør jeg alt hvad jeg kan for at opfører mig mest hensigtsmæssigt.
Jeg var idag ude og træne i det gode vejr. Kører på nogle mindre landeveje da jeg kommer til et 90 graders sving. Ser at der kommer en modkørende bil og trækker derfor så langt til højre som muligt. Svinget er ikke mindre end der sagtens kan passere to personbiler samtidig. Den modkørende og jeg når svinget samtidig, men pludselig skærer han svinget, som om han ville køre efter idealkurven, hvilket resulterer i at jeg må svinge ud i grusrabaten og ned i et par kedelige huller. Da jeg vender mig om efter bilen, ser jeg han rækker armen ud og giver mig fingeren!

Hvad fanden er det for en opførsel??? Jeg har placeret mig så jeg fylder absolut mindst muligt på vejen og alligevel skal man chikaneres på den måde. Hvem fanden bliver så provokeret af cyklister, at man er villig til køre dem ned?

Efter sådan en oplevelse forstår man bedre at nogle cykelryttere skider på bilisterne.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Næsten kørt ned med vilje!
  • #1   18. maj 2013 Nogle folk er bare idioter, sådan er det desværre.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #2   18. maj 2013 Må støtte Bjørn her..

Er kun ved at køre jer cykelister ned, når i ligger 3 mand bred på en smal vej smiley

• #3   18. maj 2013 Jeg giver altid så meget plads som det nu er muligt og gi til fodgængere, cyklister og alt hvad der nu måtte være..
    Fordi jeg køre selv tit på cykel (mountainbike) og ved hvor træls det kan være når man ikke får noget plads..

Til dem der giver god plads plejer jeg lige og hilse for og ligesom og sige "tak" smiley

• #4   18. maj 2013 Men ja dem som ligge i en stor flok eller bare køre side om side og ikke giver plads til bilerne giver jeg heller ikke plads.. Syntes der er latterligt når de skal ligge og cykle MIDT på vejen hvor de ikke høre til.. Self. skal de da heller ikke køre på kanten af vejen..

Giver de plads giver jeg også plads. Giver de ikke plads gør jeg heller ikke

• #5   18. maj 2013 Blander mig lige..

Jeg kører noget moutainbike, så kender det fra begges sider..

MEN, de selvbestaltede "Bjarne Riis´er" der kører en i en gruppe på 10-12 mand og lader fuldstændigt hånt om at, give tegn ved et sving, at fylde mere end hele den ene side af vejen osv

Nej, i kører IKKE Tour de France, nej i er IKKE Bjarne Riis og nej de danske færdselsregler glæder OGSÅ får jer...!

Hold ind til højre, ligesom alt andet trafik.!

• #6   18. maj 2013 Jeg har som sådan intet imod cykelister på vejen.. Men..
    Når der er en udemærkedet cykelsti som intet fejler, så tænder jeg af..
    Hvilket resultere i et laaangt strint med sprintervæsken.. Nogle gange, får de et alligevel et strint.. Det er rart, at være lidt på forkant;-)

Meen det er lige at gå til yderkanten, at præsse folk af vejen.. smiley

• #7   18. maj 2013 Det var da en underlig adfærd, at dømme ud fra dit topic - latterlig bilist.

Dog er der her en lille historie fra bil-førens synspunkt ved dette års KOED.

Vi kommer en gruppe af mange BMWer og er lige ved at ankommet il KOEDs hovedkvarter - men inden da .. er der netop en gruppe cykelryttere, som på ingen måde vil give plads der fylder hele vejen - og derved spærrer muligheden for en række af 20+ biler på at forbikøre dem (således alle ville være glade) .. men nej .. de blev ved at fylde vejen - dette foregik så over en strækning på 4km .. det hører heller ingen steder hjemme ..

• #8   18. maj 2013 Der er idioter alle steder, både på cykler og i biler. At nogen ikke vil give plads, kører på vejen istedet for cykelstien eller giver tegn ved sving, er jo ikke mit ansvar? Jeg gør alt hvad jeg kan for at gøre opmærksom på mig selv ved at give tydeligt tegn, trække ind når der kommer biler bagfra og alt andet for ikke at den resterende trafik skal generes af mine Bjarne Riis-tendenser.
    Jeg hader når folk, ligesom BG Piraten, siger at "i" fylder på vejen. Sjovt nok bliver de samme folk pissesure når jeg hentyder til at de er spritbilister og minder om VRSÆJS-Steffan... Ikke alle cykelryttere er ens, ligesom ikke alle bilister er ens.

Jeg vil ikke forsvare andre rytteres opførsel, men jeg bliver fandme sur når man selv gør en indsats for ikke at være til gene for bilisterne og det så bliver kvitteret med et forsøg på at køre mig ned!

• Bjerggaards
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

#9   18. maj 2013 LilleDan
    Jeg har ikke noget imod jer cykelister, som følgerne reglerne nogenlunde, at jeg valgte at bruge bogstavet "i" ved jeg ikke, men dette faldt mig mest naturligt ind lige i den sammenhæng..
    Ikke møntet på dig, eller på dem af jer som holder jeg i højre side/cykelstien

• #10   18. maj 2013 En sjov ting er, at man snakker meget om at Danmark er et meget cykelvenligt land og storbyer som f.eks New York kalder deres cykelstier for københavner-baner. Men imellem bilister og cyklister er der jo nærmest et had der er på grænsen til krig.

I sydeuropæiske lande, hvor bilisterne er kendt for at køre utroligt alternativt, der har man en helt anden mentalitet overfor cyklister. Der holder man tilbage for hinanden og har en gensidig respekt.

Ikke at jeg forventer de skal være sådan herhjemme, men det er da tankevækkende.

• #11   18. maj 2013 BG Piraten.
    Nej nej, det ved jeg skam godt. Men det er bare noget man høre ret tit som cykelrytter. Og folk mener det nok ikke, ligesom dig... Men når man så kalder dem for spritbilister eller dødsbilister(selvom jeg godt ved de ikke er det), så tænker de lidt over den. smiley

• Bjerggaards
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

#12   18. maj 2013 Jeg er både sprit og dødsbillist.. Har jo en bmw, så er vant til det smiley

• #13   18. maj 2013 på har vi et cykel team kaldt team flying hero

og de er virkelig nogle pikhoveder ang køre cykel

det er midt på vejen uanset om der kommer en sportsvogn bus eller lastbil.
    når jeg møder dem så overhaler jeg tæt på den yderste fordi de beder selv om at blive kørt ned når de ikke lige kan trække ind til siden smiley

har fået et par af dem til at køre ind i hinanden og der stoppede jeg self som en god borger ville og der fik jeg bare en sviner til den store medalje med erstatning mm jeg svarede bare jamen okay skal vi indblande politiet fordi jeg har et cam lidt der ( pejede mod dashcam ) og sagde den video kan jeg da godt give politiet smiley

har ikke hørt mere og de flytter sig når de høre hondaen brøle smiley

• #14   18. maj 2013 Steffen, jeg forstår skam godt at det er irriterende og jeg er udemærket klar over at det er dem som gør noget forkert. Men synes din opførsel er ligeså hjernedød som ham jeg mødte idag. Du risikerer at forvolde stor personskade ved den slags overhalinger. Det er svært at styrer sig når man har hængt bag sådan flok spader, men tænk lige over det... Hvis bare dit sidespejl strejfer styret på en af dem, så ryger han i vejen og der er risiko for at han ryger under dit baghjul eller han hiver de andre med i asfalten. Selvom de har gjort noget forkert, så retfærdiggør det jo ikke at du kører dem i smadder.
    Nu du har et dashcam, så kunne du jo meget passende filme det og indgive en politianmeldelse.

• #15   18. maj 2013 For nyligt var der Grejsdals løbet i Vejle, med en rute der gik tæt på hvor jeg har hus. jeg skulle besøge mine forældre samme dag, og på vejen der ud kørte jeg mod den retning som cyklisterne kørte i.

Jeg lyver sku ikke når jeg siger at jeg måtte lave katastrofe opbremsninger 5-6 gange på under 4 KM´s kørsel. De lå som om de kørte Tour, og at alt var afspærret til dem. -Og sjovt nok var det mig der fik fingeren og skældsord, SELVOM de lå i modsatte vejbane og legede Bjarne og Co.

Til sidst erkender jeg gerne at jeg besluttede mig for ikke at bremse op hvis en cyklist igen tog en skæring af et sving i min vejbane, for i retten vinder jeg den altid selvom han er blød trafikant. Jeg mødte heldigvis ikke flere af dem.

Jeg er så træt af Danske motions cyklister, og nogle af dem skulle virkelig have nogen på snotten sagt lige ud.. Og jeg kender mit temperament nok til at det kommer til at ske en dag desværre. De har ingen respekt - hvis man redder dem over en bred kam. Men politiet gør intet - de har travlt med at dele bøder ud for at en penol pære er sprunget over nummerpladen bag på..

Skal lige tilføje at jeg overholdt fartgrænserne den dag endda minus 10-15 KM/T.

• #16   18. maj 2013 Bliv indenfor, hvis i ikke kan tåle lidt modspil. Det var da ekstremt som alle de her dagligdags-historier overfylder forum. Tænk hvis vi alle fremlagde hvert irritationsmoment i løbet af vores dagligdag

• #17   18. maj 2013 Thomas M.
    Det er da surt for dig at du havnede midt i et cykelløb... Men hvorfor skal jeg så køres af vejen når jeg rent faktisk overholder færdselsloven?

• #18   18. maj 2013 Du skal heller ikke køres af vejen.. Så længe du bliver helt til højre, bliver du ikke makker til Stjernen på hjelmen..

Det jeg vil frem til er egentlig at cyklister er alt for beskyttet af loven...

• #19   18. maj 2013 Danmark skovler penge ind på bilister i biler der dummer sig med mobiltelefon, seler, fart og kørsel over for rødt.. De kunne tjene de samme penge ved at tage cyklisterne for manglende lys, cykler i dårlig stand, manglende tegngivning, cykling over fodgængerfelt, farlig kørsel osv.

• #20   18. maj 2013 LilleDan er prøvet men ser du politiet her ovre gider ikke tage sig af sådan noget har prøvet flere gange inden jeg startede på mit eget roadrage at få politiet til at tage sig af det men nej det hade de ikke tid til

• #21   18. maj 2013 "bilister i biler" haha smiley lidt skuffende du ikke fortsatte den med cyklister på cykler

• #22   18. maj 2013 Der er vi enige... Jeg forstår bare ikke at folk ser sig sure på mig, bare fordi jeg har en racercykel? Jeg ville blive noget overrasket hvis ham gutten der nær havde pløjet mig ned idag, havde gjort det samme hvis det var en ældre dame eller et barn der var kommet cyklende.
    Visse bilister tænker virkelig med røven når de ser en cykelrytter... Som sagt mange gange før, så ved jeg godt at nogle ryttere er nogle spader. Men nu hvor mange af jer fortæller om jeres oplevelser, så kan jeg skam også fortælle om mindst ligeså mange oplevelser hvor bilisterne er helt til grin og virkelig nogle idioter overfor cyklister. Også selvom cyklisterne intet har gjort forkert. Men det gør sgu da ikke at jeg kommer med tilråb eller prøver bevidst at skade alle andre biler jeg møder? Det er da en underlig indstilling til tingene?

• #23   18. maj 2013 Vi er blevet et samfundt hvor det generaliseres og alle grupper skæres over en kam. Er der 10% cyklister som ikke kan finde ud af at vise hensyn. Så SKAL det gå ud over alle de andre

• #24   18. maj 2013 Midaldrende mænd i cykelbukser glemmer hjernen.... Kørte selv bag en af dine kompaner i formiddag. Han havde tilsyneladende købt, "hele"vejen sammen med udstyret. Så er måske også en holdnings ændring, der er behov for hos jer smiley Hermed siger jeg ikke det er ok at køre jer ned, men en del skyld har i sgu selv...

• #25   18. maj 2013 Steffen, så lad os vende den om... Du synes jo, ligesom os andre, at cyklister der ikke kører på cykelstien er mega irriterende. Hvis du en dag får parkeret din bil på en cykelsti, så du fylder halvdelen af cykelstien, og samme cykelhold kommer forbi og må sænke farten og bøvle med at komme udenom din bil. Er det så iorden at de sparker dit sidespejl af, fordi politiet ikke har tid til at komme ud og gøre noget ved det?

• #26   18. maj 2013 Mogens S
    Det er da i den grad også en holdningsændring der skal til hos jer bilister, når dine kompaner kører med sprit i blodet og brager igennem byer med 120km/t.

(Læs evt mine andre indlæg igennem.) smiley

• #27   18. maj 2013 Du skriver jo selv du er en af dem smiley Lad nu være at blive "kællingesur" Du har selv lagt et godt emne ud i forum. Der burde da være plads til meninger fra alle, ellers drop det...

• #28   18. maj 2013 Jeg er normalt ikke enig med Mirza, men han har dog fat i noget rigtigt her smiley

• #29   18. maj 2013 LilleDan: Ja det vil jeg sige de har ret til da det ikke er lovligt at PARKERE på en cykelsti..

• #30   18. maj 2013 Jeg har aldrig skrevet at jeg er en af dem som ikke overholder færdselsloven. For det er jeg ikke... Og derfor bliver jeg kællingesur når jeg skal drages til ansvar for deres handlinger.
    Som tidligere skrevet, så prøver jeg virkelig at køre så hensigtsmæssigt som muligt overfor alle andre trafikanter. Det betyder bilister, såvel som andre cyklister, fodgængere, knallerter, heste osv.

Men hvis du mener at det kræver en holdningsændring, så kan jeg da sagtens køre som alle de andre spader og være en ligeså stor idiot?

• #31   18. maj 2013 Måske du selv skulle læse din start..... Du er selv bilist, nu er det "mine" kompaner og sikkert også jeg selv, der kører for stærkt og med sprit i blodet?????????? Hvor f... kom den fra. Så Mirzas 10% holder vist alligevel ikke. Vis dog hensyn...... Også på cykel.....

• #32   18. maj 2013 Det er ligesom "voksne" mennesker siger "de unge køre som sindsyge"...
    Det er jo ikke alle unge der køre råddent og det er ikke alle unge der køre med for høj promille osv..... Vi er også nogen der tager hensyn for loven og andre i trafikken..

Min pointe er at der ALTID vil være nogen der sætter alle i samme bås pga. andre dummer sig og tror de kan det hele..

• #33   18. maj 2013 LilleDan: Vil lige ha' mit på det rene og sige at jeg ikke har sat dig i samme bås som andre cyklister som tror de ejer hele vejen og køre som om hele verdens veje var lukket af til dem smiley

• #34   18. maj 2013 Kenneth J Du er sgu en fornuftig ung mand smiley

• #35   18. maj 2013 Mogens, prøv nu at læs de andre indlæg jeg har skrevet... Så ville du vide hvor f... den kom fra. smiley
    Du kan også læse det sidste indlæg jeg skrev. Men jeg tager den gerne igen... Fordi jeg er både bilist og cykelrytter, kan jeg se problemerne fra begge sider. Derfor kører jeg altid, både i bil og på cykel, efter at være til mindst gene for mine medtrafikanter. Det vil sige, at jeg ikke kører og hyggesnakker ved siden af andre ryttere. Jeg holder mig altid længst mulig til højre på vejbanen og jeg giver altid tydeligt tegn når jeg skal dreje. Jeg gør alt hvad jeg overhovedet kan for IKKE at være de her irriterende cykelryttere som tror de ejer vejen... Og præcis DERFOR bliver jeg sur når folk hentyder til at jeg er én af dem. For alle cylister er nemlig ikke sådan... Du kan også læse at der er et par MTB-gutter med samme holdning som mig. Så når du siger mine kompaner og vores holdning og dermed hentyder at ALLE ryttere er ens, så tager du fejl.
    Og hvis du læste tidligere indlæg, ville du netop se at den med sprit og høj fart er for at pointere hvad du netop siger. Hvis du mener at jeg skal holdes til ansvar forhensynsløse cykelryttere, så mener jeg at du skal holdes til ansvar for spritbilister. Get the point?
    Jeg viser jo netop hensyn, både i bil og på cykel... Og det har jeg hele tiden sagt. Jeg vil ikke blandes ind i hvad andre gør!

• #36   18. maj 2013 Kan se hvor den gik gal.... Du er jo fra sjælland...

• #37   18. maj 2013 SORT HUMOR KAN FOREKOMME smiley smiley

• #38   18. maj 2013 Vil også lige blande mig her.

Må erkende, jeg bliver fuldstændig vild og tovlig ( det er jysk for, mental retarderet ) over de %#}]#^*+*^^}%#%}^%%{^{*}}#<#_~\|\}% cykel idioter, der ikke kan finde ud af vi skal DELE vejen, men det betyder ikke det er jeres/deres vej helt alene.

Hvordan skal man forklare sine børn, det IKKE er ok, at køre ude midt på vejen, når granvoksne mænd gør det, bare fordi man har cykel uniform på, når man har det, må man ikke, nej man SKAL ligge 3-4 side om side, ellers leger man jo ikke, Tour de France.

Vi skal alle være på vejen, men de/i har ikke førsteret på vejen, særlig ikke på veje med mange sving eller dårlig oversigtsforhold, det duer bare IKKE. Jeg bliver så vanvittig inde i knolden over dem/jer.

( kender ikke din kørestil, derfor de/i osv osv, så må du tage det til dig, som du vil smiley )

• #39   20. maj 2013 Jeg kørte på en hovedvej igår, kom forbi en gruppe af de middelalderene mænd på racer cykler og det er som om de ikke ved at det rent faktisk er farligt for dem også når man lige kører langsom forbi dem og siger de skal trække ind for det er ingen cykel sti bliver man mødt af til svininger og en regn af drikkedunke efter sin bil...

• #40   22. maj 2013 Jeg kan ikke forstå mentaliteten på disse grupper af amatør cyklister der fylder hele vejen, især ikke når man kommer ud på små B og C veje. Det er dem det gør ondt på. Føren i bilen kommer ikke til skade, andet end i hovedet hvis han slår en ihjel.

Kan huske for en 5-6 år siden hvor en hel gruppe (en 10-15 stykker) Cyklister blev pløjet ned af en bil i Aarhus, på bagvejen imellem fjældevænget ud til ikea. (smal vej med mange bakker og blinde sving.)

cykelisterne fyldte hele vejen hen op af en bakke, bilen der kom modsat havde ikke en chance, og han kørt de tilladte 50 km/t fandt politiet ud af bagefter.

mener det endte med 2 eller 3 døde, og ingen straf til billisten.andet end et ødelagt liv med 3 liv på samvittigheden, selvom det ikke var hans skyld.

Kommentér på:
Næsten kørt ned med vilje!

Annonce