{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.403 visninger | Oprettet:

Liter diesel/ pr time for store maskiner? {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri.dk
Jeg sidder og er igang med at skrive et skoleprojekt omkring aluminiumsdåser og hvor meget det forurener.
Derfor er jeg igang med at finde ud af, hvor mange liter diesel de rigtig store entrepanørmaskiner sluger i timen?
Jeg har simpelthen søgt og søgt, men kan ikke finde noget som helst om det.
Er der nogen der kan hjælpe mig?
Jeg leder især efter tal på læssemaskiner, dumpere og gravmaskiner.

Mvh. Frederik Jensen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Liter diesel/ pr time for store maskiner?
  • #1   25. maj 2013 Prøv at ring til nogle entreprenør firmaer, det må være der du får det bedste svar smiley

• #2   25. maj 2013 Den traktor jeg køre med bruger ca 65 litter i timen ved fuld belastning

• #3   25. maj 2013 Hvad har entreprise maskiner at gøre med aluminiums dåser??

Men jeg ved da følgende med vores læssemaskiner på arbejdet:
    Vores 12 tons Volvo ged bliver tanket 2x i stakken på en dag, som vel er gennemsnitligt omkring 12-13 timer. Den rummer omkring 150 liter, og der er den max belastet hele dagen.

Vores 9m teleskoplæsser tankes en gang om dagen når vi tømmer kviehaller, men der er den så heller ikke i brug "hele tiden". Så på en ca. 8 timers arbejdsdag bruger den omkring 110l diesel, vel og mærke når den er belastet.

Vores JCB 4CX rendegraver (den største i deres program) tanker jeg nok i snit en gang om dagen på en 8 timers dag, men den har så også kun en 90 liters tank. Hvor den er nogenlunde belastet på en dags tid.

Traktoremæssigt kan jeg som eks tanke en Fendt 818 2 gange på en 8 timers arbejdsdag når den virkelig for noget at se til i marken. Og den har en 340 liters tank. På sådan en dag bruger den nok lidt over 1½ tankfuld.

Håber det var til lidt hjælp... smiley

Kommentér på:
Liter diesel/ pr time for store maskiner?

Annonce