{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Formel for beregning af moment til Hk
  • #1   12. apr 2006 Som jo er forskelligt fra bil til bil, passer ikke efter hvad min er blevet målt til smiley

• #2   12. apr 2006 heste og moment er ikk lige det samme ... momet er overførels af kraft fra stempels nedadgåen bevæglse til en roterne bevæglels ... vis jeg husker rigtig fra min læretid

• #3   12. apr 2006 det kan jeg kun give dig ret i ... vis dem formel skulle passe så vil min mini have 47506,456 hk ved 5500 omdr ... så jeg tro at det er en and ... jeg vil godt vide hvor de heste er henne ... for jeg har dem ikk

• #4   12. apr 2006 Tvivler stærkt på der er en formel der kan udregne det, lidt svært når f.eks. Honda har motor med flere hk end nm, og turbo motor tit har mange nm.

Men skal nok være nogle den passer på smiley

• #5   12. apr 2006 hov det var en regne fejt .. tak for det ... men tro stadig ikk på at det passer ... for jeg har ikk 89.01 hk i en 99h motor den har kun 45 std

• #6   13. apr 2006 Den formel er skam ganske rigtig og til at gå ud fra, den eneste fejl jeg lige kan spotte er at den vist ikke er til nm men derimod med deres lbf.in.

Hvis vi skal bruge den med ting vi danskere kan forholde os til (HK og nm, og så kan vi selvfølgelig fluekneppe forskellige hk typer...).
    hk= Nm * rpm/min / 9550 x 1,36
    de 1,36 der ganges på er for at gå fra kw til hk.
    Denne formel skulle være temmelig gældende ligegyldigt HVILKEN motor man har, om det er benzin, diesel, suge eller tryk, damp eller methanol for den sags skyld, det hele er ganske logisk hvis man læser lidt baggrundsviden, hvor formlen faktisk også giver en masse mening (9550 er regnet med med noget 2pi*bla bla skulle jeg mene, pga. det er rotationskraft).

Har selv lige kørt den igennem efter saabs opgivelser (De er så dejlige) - Og der passer det temmelig perfekt smiley
    Og tidligere har jeg kigget den igennem en masse andre, og det skulle gerne passe hver eneste gang.

• #7   13. apr 2006 Et par eksempler :
    Ford Mondeo 2,5 har 170HK 220NM 4250rpm ifølge fabrikken - ifølge min formel 178HK

2,0 motor 190NM ved 4500 giver ifølge mine beregninger 145HK

Honda Civic
    174NM ved 4300rpm giver ifølge min formel 142Hk fabrikken oplyser 140HK

Honda Accord 2.4 223NM ved 4500rpm giver ifølge min formel 191 HK fabrikken oplyser 190HK
    Ja, du kan selv fortsætte...den passer desværre..

• #8   13. apr 2006 Kan godt være det bare er mig, men f.eks. Honda 1.6 vti, 160hk / 150nm, der synes jeg ikke helt den passer, får 149hk,

Kan heller ikke få den til og passe ved min motor, 150hk og 250nm, synes ikke nogle af dem passer

• #9   13. apr 2006 190 Lb-Ft / 257 nm @ 3500 rpm
    Skulle have 145hk ved 4300rpm, får 171 og 128 med de 2 formular, ikke helt det den er opgivet til, eller har smiley

• #11   13. apr 2006 Nu er det ikke sådan at folk sidder og misforstår den vel? Den giver jo HK ved det omdrejningstal.
    Udover det kunne jeg fristes til at tro at der var nogle herinde der ikke tastede det rigtigt ind på deres lommeregner smiley
    Kan man ikke få links til de rullefeltsudskrifter det er der ikke virker?

Kommentér på:
Formel for beregning af moment til Hk

Annonce