{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
18.389 visninger | Oprettet:

'Bedste' vej til Toscana (kør-selv-ferie) {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Har I erfaring med hvilken rute man skal køre til Toscana (Cecina, Italien)?
Google maps' korteste og hurtigste rute går ned gennem Østrig, Liechtenstein og Schweiz hvilket jeg kan forestille mig er den konstallation der også bliver den dyreste i vejafgift, og måske også den mest traffikerede?

Vi er to om at køre, så vi har ingen planer om stop. Det skal gå hurtigt, så kø-frit som muligt og gerne være billigt i vejafgifter.

Del gerne jeres erfaringer! Tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  'Bedste' vej til Toscana (kør-selv-ferie)
  • #1   11. jun 2013 Bare fuld gas ned af autobahn og så kør om natten Mads! smiley

• #2   11. jun 2013 Har du søgt på google?
    Evt. Efter flere steder hvor du kan beregne rute og bruge nogle via punkter.

Kører du østrig, Schweiz kommer man jo ikke udenom afgifterne. Du kan kigge på noget landevej, det er ofte gratis.

• #3   11. jun 2013 Det også planen Troels!
    Ja jeg har læst en masse, men det meste er for folk med campingvogn og så omhandler det bjerge osv. smiley

• #4   11. jun 2013 Du kører A7 ned til kempten. Over fernpass. Drejer til venstre efter insbruch. Og derefter over brennerpasset. Så er det mod verona, modena og ja, hvor du skal hen i toscana.

Kører den tur hver uge, bare nordpå.

• #5   11. jun 2013 - Sidst jeg kørte til Toscana kørte jeg over Berlin, München, Innsbruck og kom til Italien den vej mod Bolzano, så kørte jeg mod Modena og så mod Pisa men ved self ikke hva vej du helst vil, har også kørt over Schwiez og kom ud ved Como og kørte mod Livorno, alle veje føre til Rom som man siger smiley

• #6   11. jun 2013 A7 til hannover, a2 til magdeburg, a14 til halle/leipzig, a9 til München, a8 til rosenheim, a93/a12 til insbruck, a13 til brenner og følg a22 til verona/modena.
    Glem schweiz og andre småveje med mindre du har rigtig god tid.

• #7   11. jun 2013 Fernpass er ikke smpveje mere... det er dobbelt sporet, var over i onsdags, fra vi kørte af autoban i østrig, til vi var i Kempten, tog 35min...

• #8   11. jun 2013 pas i hvert fald på oversvømmelser smiley

• #9   11. jun 2013 De bygger da også hele tiden, da jeg kørte der nede var det håbløs at køre den vej hvis det ikke var for at kigge på naturen.
    Men det er nok også tæt ved 10 år siden smiley

• #10   12. jun 2013 Morten D: Det er den korteste af de tre ruter der er blevet foreslået, men er det så den mest trafikkerede? smiley
    Dakine: Vi kører fra Nordjylland, så det med at køre omkring Berlin kan vist kun svare sig hvis man sejler over fra Lolland/Falster? smiley
    Ronni: Det er den længste af de tre ruter. Hvorfor ville du vælge at køre mod øst nede i Tyskland? smiley

Vi er interesserede i at få den rute der bliver kortest tidsmæssigt, om vi skal køre 50 eller 100 km mere for at undgå kø er lige meget smiley Ved ikke om I kan hjælpe os med at sortere lidt i budene? TAK for dem i hvert fald! smiley

• #11   12. jun 2013 Og man kan selvfølgelig ikke undgå kø, men vi vil gerne undgå så meget af det som muligt smiley

• #12   12. jun 2013 Jeg ville køre over magdeburg fordi det er efter min erfaring at det er den mest sikre med hensyn til trafikken og så slipper man for bakkerne i kassel

• #13   12. jun 2013 Kan hilse og sig at der er bunkevis af vejarbejde ned gennem tyskland. Kørte til Schweiz for et par uger siden og vi holdte utroligt nok meget lidt i kø, på trods af at vi kørte på trafikerede tidspunkter. Turen tog 14 timer og det var inkl flere stop på ialt en times tid

• #14   13. jun 2013 Okay tak for responsen! smiley så må vi se om vi også kan være heldige med at snige os uden om vejarbejdet smiley

• #15   13. jun 2013 Jeg vil mene det bedste i kan gøre er at køre om natten som der også er skrevet smiley god tur. Ville ønske det var mig smiley

• #16   13. jun 2013 Det gør vi også, vi kører fredag tidligt på aftenen, så vi kan køre på en 10-12 timer til trafikken sikkert går amok smiley
    Og tak skal du have! Men du kan nok nå det endnu
    smiley

• #17   13. jun 2013 Lyder som en god ide smiley
    Hvis det bliver nogen steder bliver det nok schweiz igen. Men så bliver det nok med fly smiley

• #18   13. jun 2013 Aldrig mere Brennerpasset.... Holdte i kø i over 8 timer sidste år for at få en billet på motorvejen for at komme ind i Italien og derefter utallige køer de næste 150-200 km til syd for Garda søen. Ingen p-pladser på de overfyldte rastepladser og lange køer for at komme til at betale ved de få afkørsler, der nu er på motorvejen...

Meget stressende og en utrolig dårlig måde at starte en ferie på. Jeg og konen var ved at rive hovederne af hinanden, da vi endelige nåede frem...

Overvejer derfor også Fernpass :-).

• #19   13. jun 2013 Hvornår skulle i gennem Brennerpasset? Og hvis man kører gennem Fernpass skal man vel stadig gennem Brennerpasset (eller)?

• #20   13. jun 2013 Vi var ved Insbruck ved syv tiden lørdag den 7. juli sidste år. Ankom først til Sirmione (sydlige Garda søen) ved 20 tiden om aftenen (under 300 km)...

Det foregik i Køge bugt myldre trafik det meste af vejen....

Skal lige finde den rute, som jeg har planlagt for til i år smiley

• #21   13. jun 2013 Dét vil vi gerne undgå! smiley
    Det lyder godt smiley

Kommentér på:
'Bedste' vej til Toscana (kør-selv-ferie)

Annonce