{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.803 visninger | Oprettet:

Vagt/dørmand - uddannelse {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har kigget herinde i de gamle emner omkring dette, men synes ikke jeg har fået svar på mit spørgsmål.

Jeg skal her til august starte på uddannelsen som vagt. Men jeg har også set at der er et vagtkursus som kun tager tre uger istedet for uddannelsen på 1 1/2 år som jeg skal til at tage. Men giver det bedre muligheder i vagtbranchen hvis man tager uddannelsen? For jeg går også efter at blive dørmand senere hen, men så tænker jeg bare om det så ligeså godt kan betale sig bare at tage kursuset? Også hvis jeg kun vil starte ud som vagt og senere hen blive dørmand.
Jeg beder kun om svar fra folk der ved noget om sagen og alle andre svar som ikke vedrøre dette emne, bedes i meget gerne bare lade ligge. Hvis der er en der evt har arbejdet som dørmand eller gør, og evt som vagt gerne i københavn området, så send mig meget gerne en pb smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vagt/dørmand - uddannelse
  • #1   23. jun 2013 De 3 ugers kursus kan du måske også bruge til dørmand. Det kommer an på din politikreds. Bogen politi stationer udlevere gerne dørmandskort ved fremvisning af gyldigt vagtkort. Ring til dem.

• #2   23. jun 2013 Men vil du være dørmand så tage de 2 ugers udd som dørmand.

• #3   23. jun 2013 jeg har taget det 3 ugers vagtkursus, men har pga sygdom aldrig arbejdet i branchen og dog det har jeg, men det var før der var noget der hed dørmandskursus, for har arbejdet som dørmand i et par år.

jeg mener det 1½ års vagtkursus osse giver adgang til bla bodyguards-arbejde, plus der er en hel del selvforsvar i kursuset og nåja man får osse dne tvivlsomme fornøjelse af at blive iklædt skudsikker vest og så blive skudt på. man lærer osse noget om søgning efter bomber, bedre kunne se noget mistænkeligt osv osv.

min viden har jeg fra den ene af de undervisere jeg havde da jeg tog vagtkurset, for han var osse underviser på det store vagtkursus og arbejdede som bodyguard ved siden af

• #4   23. jun 2013 Ja okay, tak for det. Men jeg tænker også mere på hvad man lære af kurset og uddannelsen. For har man ikke nemmere 'jobmuligheder' både som vagt og dørmand, hvis man har en uddannelse fremfor et kursus? Det må da give noget mere tænker jeg når der er så meget forskel på de to ting.

• #5   23. jun 2013 Har du undersøgt hvad udd på 1.5 år koster? Mener det er omkring 600000. De 3 ugers kursus lærer du en del lovgivning, selvforsvar, forskellige alarm typer og runderings fif.

• #6   23. jun 2013 Thomas k - uddannelsen koster ingenting. Den bliver betalt af staten som almindelig folkeskole.

• #7   23. jun 2013 Du behøver ikke tage den lange uddannelse, når du vil være dørmand. Tag det 3-4ugers kursus, og så tag de 2 uger efter til dørmand...

Selve uddannelsen er kun noget værd, hvis du vil videre til Bodyguard eller anden Personlig beskyttelse...

Tog selv vagtkurset får nogle år tilbage

• #8   23. jun 2013 Mikkel. Det er forhåbentlig løgn. Sådan kan man da også spilde penge

• #9   23. jun 2013 Morten - tak for svaret, det kunne jeg godt bruge til noget.

Thomas k - hvad snakker du om? Det er en gratis uddannelse ligesom så mange andre??

• V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Biler: 1 Emner: 261 Svar: 1.210
    #10   23. jun 2013 Thomas - Kurset på 15 dage koster 900 om ugen

• #11   23. jun 2013 Jeg snakker op de 1.5 år som bodyguard. Sådan som jeg husker det så forgår meget af uddannelsen i udlandet.

• #12   23. jun 2013 3 ugers grundlæggende vagt er rigeligt. Vagtbranchen er alligevel så gennemrådden at den lange uddannelse er spild af tid, og ingen af vagtselskaberne ansætter dig fremfor en med 3 ugers kursus medmindre du har erfaring.

Så 3 ugers kursus og så er det bare igang. Har selv været i branchen i 13 år så kender lidt til det. Se om du kan komme ind hos g4s eller dansikring, og hold dig laaangt væk fra firmaer som eks CNS.

Omkring bodyguard er der så vidt jeg ved ikke skoler i DK der er IBA godkendte, så skal du til udlandet. De siger det bedste IBA kursus foregår i Israel.

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 932
    #13   23. jun 2013 Thomas K. du blander 2 ting sammen, uddannelsen til bodyguard koster som du siger, rigtig meget, og foregår primært i england og tyskland (ihvertfald for 5 år siden) den uddannelse som Mikkel H derimod snakker om, er en udvidelse af vagtkurset, hvor man også skal i praktik for at gennemføre uddannelsen, hvor man på de 3 ugers kursus ikke kommer i andet praktik end en praktisk øvelse sidst på forløbet inde på skolen.
    Vagtuddannelsen er en af de nye kortere uddannelser som staten har lanceret, for at få flere til at tage en kort uddannelse, istedet for bare at tage kurser og ufaglært arbejde.

Om vagtselskaberne så hellere vil have en der har været 1½ år på skolebænken, og måske lært lidt mere omkring lovgivningen og sådan, skal jeg ikke kunne svare på, men har ikke ligefrem set nogle jobopslag hvor de har skrevet at du skal have uddannelsen, kun kurset.

• #14   23. jun 2013 Tak for opklaring:) men har aldrig hørt om nogen vagt firmaer der vælger dem med lang uddannelse frem for kort

• #15   23. jun 2013 Tak for svarene. Grunden til jeg vil tage uddannelsen istedet for kurset er fordi jeg så et opslag fra g4s omkring de søgte elev, men at man skulle have gennemgået 20 ugers skole og så kunne man få lærerplads. Så måske at de er begyndt at se efter folk med flere 'færdigheder' eller hvad man kan sige.
    Men tænker også bare på uddannelsen som at jeg så har noget at falde tilbage på. Jeg har ikke tænkt mig at være dørmand resten af mit liv, så når jeg engang vil stoppe vil jeg gerne have flere muligheder end du får kun ved et kursus smiley

• #16   23. jun 2013 Den udd. starter i fængslet præcis ligesom nedriver og stilladsudd.

• #17   24. jun 2013 Mikkel, og det er præcis den måde G4S får sig en rigtig billig vagtmand på. Glem det, tag 3 ugers kurset og kom igang med at tjen rigtige penge med det samme.

• #18   24. jun 2013 Hvis du søger et arbejde som sikkerhedsvagt efter din uddannelse hvor kontrakten skal hedde mindst 120 timer pr måned så vælg uddannelsen på 1,5 år.
    De vagter som har et 3 ugers kursus er der flere store firmaer, F.eks G4S som jeg arbejder hos, som ikke tilbyder fuldtid, men man mener derimod at dem som søger ind med 1,5 uddannelse i bagagen får større prioritet hvilket også er forståeligt nok.
    Jeg har taget uddannelsen på 1,5 år, og man lærer slet ikke faget i samme omfang som med et 3 ugers kursus.
    Mht uddannelsen så bliver man ikke iført en skudsikkervest og tager imod et skud som der åbenbart er den der har skrevet længere oppe .. smiley

Men hvis du udelukkende søger job som dørmand så er de 3 uger rigeligt. der behøver du sku ikke at uddanne dig yderligere.

• #19   24. jun 2013 Og det skal lige siges at de selvfølgelig ansætter folk på fuldtid hvis der mangles, uanset hvilken uddannelse man har, men at dem med 1,5 års uddannelse kommer i første række, selvfølgelig afhængig af ens ansøgning, CV, osv osv smiley

• #20   24. jun 2013 Og selvfølgelig er uddannelsen på 1,5 år gratis.
    KTS i valby, Aarhus og Slagteriskolen i Roskilde kan du søge ind på uddannelsen smiley

• #21   22. jul 2013 Esbo. Uddannelsen på 1.5 år er for unge folk eller folk på dagpenge der skal ha tiden til a gå.. Det jo 99% kun folk under 25 der tager den på 1.5 år. Og har snakket med flere der siger det spild a tid..

En vagt skal være "Voksen" og ha tilegnet sig en masse livs og erfarings erfaring. Gerne fra andet end vagt branchen...

Esbo hvor går du vagt? Er selv fuldtid og har 3 ugers

• #22   23. jul 2013 Hej Martin. Du har helt ret i at der er rigtig mange unge og folk som kun går efter dagpengene. Men de skal jo derfor stadig lige have hovedforløbet også før dette kan lade sig gøre.
    Og om det er spild af tid at tage 1,5 år syntes jeg ikke. For du lærer uddybende om flere af de emner som man har på et 3 ugers kursus. Nu er jeg 21 år, og mener derfor at jeg har rigtig meget erfaring at se frem til på længere sigt. Så det giver jeg dig helt sikkert ret i. Men en sikkerhedsvagt behøver ikke være 40 år og med med masser af erfaring. Der er flere vagtopgaver som man allerede som 21 årig sagtens kan udføre som jeg har gjort.

Jeg har kørt alarmpatrulje om natten, siddet som fastvagt diverse steder og har været centervagt diverse steder på sjælland.
    Jeg arbejder nu i København smiley

• #23   23. jul 2013 Og er ansat hos g4s forresten.

• #24   23. jul 2013 Er selv ved G4S.. Er du fastvagt? Evt hvor henne a smiley
    Ikke mange på 21 der ansat i G4S ellers

• #25   25. jul 2013 Har sendt pb til dig smiley

Kommentér på:
Vagt/dørmand - uddannelse

Annonce