{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.053 visninger | Oprettet:

martin B
martin B
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

iphone 4 s stjålet {{forumTopicSubject}}

købte en iphone 4s og da den holdte op med at virke så sendte vi den ind til reparation og de fandt ud af den var stjålet og afleverede den til politiet
og har sammenarbejde med politiet om at finde ham men hans mobil var et smikort og har igen adresse på ham så nu har de sigtet mig for hæleri
hva gør jer nogen forslag
mobil blev købt på gul og gratis

stavefejl ved jeg godt der er i det

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  iphone 4 s stjålet
  • #1   3. jul 2013 Hvorfor sætte den op 2 gange.??

• #2   3. jul 2013 Du starter med, at oprette 4-5 tråde... Så sker der noget!

Ej' du får selvfølgelig fat i en advokat.. Der er gratis advokatrådgivning om torsdagen.. Google er din ven.. Det var sælgeren umiddelbart ikke.. smiley

• martin B
    martin B Tilmeldt:
    jan 2013

#3   3. jul 2013 vidste ikke lige hva emne jeg skulle sætte den under så satte den under begge

• #4   3. jul 2013 Åndsvagt politi alligevel. Jo vel er den stjålet og skal tilbage til den rigtige ejermand, men at sigte dig for hæleri er groft. Hvis man vidste den var stjålet ville man nok ikke sende den til reparation smiley Held og lykke med det.

• #6   3. jul 2013 Morten F: ellers ville alle andre jo også bare kunne sige den var stjålet og så slippe for straf

• #7   3. jul 2013 Tim.. Ja det kan godt være, men man mister stadig sin tlf og den rette ejermand får den tilbage, så hvorfor skulle man gøre det hvis man ved den er stjålet..

• #8   3. jul 2013 Du behøver ikke gøre mere. Det er en standard sag, hvor man ser på beviser og om du har handlet i god tro. Har du købt den for 200 kr, får du be bøde for hæleri, har du købt den for 2000 kr, tja så har du allerede betalt bøden jo smiley

• #9   3. jul 2013 Jeg tvivler desværre på, at du kan gøre noget. Læser man straffeloven igennem omkring hæleri, så er det ens eget ansvar at tjekke om det er en stjålen vare. Selv om du køber i god tro, så var det din pligt at finde ud af det.
    Du kan få alt fra en bøde og op til 6 års fængsel (Ved virkelig grov adfærd).

De sætter altid ens adfærd op mod en Patos (Som en gennemsnitlig dansker ville gøre, et dydsmønster).

Derfor køb næsten aldrig sådan noget over nettet, slet ikke hvis prisen er for god. Jeg var selv ved det engang, men da jeg ville have oplyst IMEI nummeret som var utydeligt på kvitteringsbilledet, så ville han ikke oplyse det og han ville mødes på en tankstation og handle.. Jeg snakkede med politiet om det, og ham som jeg ville handle med var ikke straffet for noget tidligere, men de rådede mig til at lade være.

http://www.dkr.dk/er-du-h%C3%A6ler

http://www.dkr.dk/h%C3%A6leri-2

• martin B
    martin B Tilmeldt:
    jan 2013

#10   3. jul 2013 tjekkede imei nummeret og den var ikke meldt stjålet og satte mit simkort i og tjekkede om den kunne kople op til nette og hvis den var stjålet så ville den ikke kunne gøre det havde jeg læst mig frem til så derfor købte jeg den til 2100
    men stadig meget surt både at miste mobil og måske få en bøde for det nu og måske være

• #11   3. jul 2013 overvej om det er sælger, der har meldt den stjålet?

• #12   3. jul 2013 Har du fået nogen form for købskvittering eller mulighed for at bevise hvornår du købte telefonen? For man kunne så se på hvornår den blev meldt stjålet og af hvem, samt hvem du købte den af. Om der er nogen sammenhæng mellem disse personer eller om det er den samme?

• #13   3. jul 2013 Og jeg som købte en knallert 45 (peugeot speedfight 2) på et tidspunkt med registreringsattest, og det viste sig endda og være en 30'er hvor begrænsningen var fjernet. Jeg solgte den, den nye ejer blev stoppet på den af ejermanden som mente det var hans (han kunne beskrive skrammerne osv.. og havde allerede meldt den stjålet hos politiet med de kendetegn) og ejeren kom så hjem til mig og spurgte om jeg havde solgt den til ham, hvilket jeg indrømmede at jeg havde. Og det gik han så i retten med. Han vandt, jeg skulle af med 5000 til ham og betale sagens omkostninger på 15.000. Noget og gøre? Nææh.

På trods af at jeg havde byttet en 110ccm pgo T-rex som ialt havde kostet mig 5300 kr, byttet den til et stk Gilera Stalker fra 2004 hvor stelnummer var rustet væk, og havde kørt over 20.000 km, og så endte med og bytte den til den Peugeot Speedfight 2 hvor der var registreringsattest på, sælge den for 4400 kr (tab på 900 kr) og så alligevel få en plet på straffeattesten, + af med 15.000 i sagsomkostninger og 5000 i erstatning.

Fedt? Nææ, slet ikke som studerende, når de alle steder kræver ren straffeattest når man er ude og søge læreplads smiley

Men det er jo bare hvad man må tage med, og sådan må det vel bare være smiley

Så ja, nu står jeg og har en plet på straffeattesten for tyveri af en sådan en scooter, men der er der intet og gøre ved smiley

• #14   4. jul 2013 Peugeot speedfight 2 laves også kun som 45 knallert

• #15   4. jul 2013 Tim

Er du blæst oveni skallen?

• #16   4. jul 2013 Swag: er du en smartass gay shithole ?

Min pointe med kommentaren var at man som regel søger på nettet om det ser rigtigt ud inden man køber

• #17   4. jul 2013 Du må bestemt være blæst oveni skallen, for du aner jo ikke en skid om hvad du snakker om.

En peugeot speedfight 2 er IKKE kune lavet som 45. Det er KUN Speedfight 1 som KUN er lavet som 45'er. Der er både 30'er og 45'er speedfight 2 og speedifght 3.

Kommentér på:
iphone 4 s stjålet

Annonce