{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Arbejdsgiver bestemme selvvalgt kursus
  • #1   8. jul 2013 Nej, men i skal være enige om tidspunktet - så du ikke vælger at være væk når i har allermest travlt.

http://ikuf.dk/

• #2   8. jul 2013 Selvvalgt!

Du har svaret på dit eget spørgsmål smiley

• #3   8. jul 2013 Du har ikke ret til 6 ugers selvvalgt hvis du er i arbejde, det kan du kun gøre brug af hvis du er arbejdsløs.

• #4   8. jul 2013 A A -> Der tager du gruligt fejl smiley man kan gennem industriens kompetenceudviklingsfond og som jsj M skriver det gemme ialt 3 år bagud og man har ret til 2 uger om årtet.
    Man skal dog være ansat 9 mdr. Samme sted og i et firma med LO overenskomst.
    ( hilsen tillidsmanden )

• #5   8. jul 2013 Men tænkte bare på om arbejdsgiveren kunne sætte en begrænsning på hvilke uddannelser man måtte benytte sig af smiley

• #6   8. jul 2013 BR

Okay det vidste jeg så ikke, har bare altid fået at vide det kun var for ledige.

• #7   8. jul 2013 industriens kompetenceudviklingsfond, er noget man har opfundet for at man kan videreudvikle sine færdigheder og det behøver ikke være inde for sit fag. Så hvis du vil lære blomsterbinding, selvom du er smed - så er det iorden.

• #8   8. jul 2013 Fedt smiley den ordning vil jeg sku benytte mig af smiley

• #9   8. jul 2013 Det er det, den er der for - din arbejdsgiver betaler til den.

• #10   8. jul 2013 Hvis det ingen relevans har for det arbejde du laver, så kan din chef vælge ikke at op supplere din løn.
    Men du får stadig 85% af din løn udbetalt. Kæmper nemlig selv for det for tiden og det var det svar jeg fik fra fagforeningen. =)

• #11   9. jul 2013 K9 -> jep, det er rigtig.
    jsj M -> kom til at tænke på det med kørekort, jeg mener Ikuf er blevet lidt stramme i betrækket med hensyn til det. Så det er en god ide at ringe til dem og få klarlagt hvad du må og hvad du ikke må. Ligeledes er der indført at man ikke længere skal lægge pengene ud for et kursus, det skulle man før hen. Så det kunne godt blive dyrt med sådan et kursus.

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
    #12   9. jul 2013 Jeg har en kollega der tog trailerkort gennem IKUF, damen der skulle godkende blev lidt mobset over det, men det gik alligevel igennem. Dog skulle kollegaen selv lægge beløbet ud, men fik så refunderet det fulde beløb efterfølgende. Vores arbejdsgiver blev slet ikke blandet ind i det, men undervisningen foregik dog også efter arbejdstid.

• #13   9. jul 2013 igen en fed fordel som de gule ikke får glæde af haha

• #14   9. jul 2013 Keldvra.-> Hvor meget jeg end ønskede du havde ret, så er det desværre ikke rigtig, du har ret til Kurser gennem Ikuf hvis du er ansat i en virksomhed som har overenskomst med en LO fagbevægelse, uanset hvilken fagforbund du er medlem af. Dette skyldes at det dr din arbejdsgiver som betaler et fast beløb pr. Medarbejder til den ordning uanset hvilken fagforbund han/hun står i.

• #15   9. jul 2013 træls troede lige. men advokat hjælp må de jo stadig selv betale hvis de skal søge om erstatning, der er de hånd ører som de sparer sku hurtig væk. når sådan en advokat lige vil ha 1200 kr i timen

• #16   9. jul 2013 Kelevra -> Det ved jeg så ikke om de skal - interessere mig ikke sådan for den type virksomheder, som sælger sig selv med falske reklamer. Jeg tænker tit, på om folk virkelig ikke kan se at det er noget mærkeligt ved at lade tidligere arbejdsgivere og direktører lave og styrre den overenskomst man som timelønnede skal arbejde under. Har da en umiddelbar ide om at nogle ting hurtigt kan blive til arbejdsgiveres fordel.

Men igen, jeg har ikke sat mig ind i tingene - da vi på min arbejdsplads står sammen og støtter op omkring en rigtig god gammel LO fagbevægelse. smiley og det helt uden tvang, men pga. Sundfornuft - i flok løfter vi bedst.

Kommentér på:
Arbejdsgiver bestemme selvvalgt kursus

Annonce