{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  store drenge i fitness world
  • #1   25. jul 2013 De tager sgu nok roids smiley eller også har de trænet i mange år, og dyrket kosten rigtig.

Rom blev ikke bygget på en dag, eat train sleep repeat min ven så kommer det.

• #2   25. jul 2013 Træner lige den del mere smiley

• #3   25. jul 2013 Du sidder på bilgalleri i stedet for at træne..

• #4   25. jul 2013 Du spiser ikke nok smiley

• #5   25. jul 2013 du skal spise det forkerte

• #6   25. jul 2013 Præcis, spis du et tog, så skal du nok blive stor smiley

• #7   25. jul 2013 2-2.5 g protein pr. kg. kropsvægt
    500 kcal over dit ligevægtsindtag pr. dag
    Sund og varieret kost

• #8   25. jul 2013 Der skal bare flere kilo på! smiley

• #9   25. jul 2013 80 % er hvad du putter i munden, 15 % er din søvn og kun 5 % er din træning.

• #11   25. jul 2013 Skal du være stor uden hjælp tager det 3-4 år.. Det første år går med at finde ud a du skal spise det dobbelte a hvad du gør nu... Du kan IKKE spise for meget hvis du vil vokse. Jeg har været igang on/off lang tid. Det sidste år 6 dage om ugen hele tiden og min hvilke dag bliver brugt på en løbetur smiley der skal ligges virkelig meget tid og dedikation i det hvis man vil ha resultater..

Det de færreste i fitness World der tager steroider.. De finder de små centre der døgn åbent og hvor anti doping dk ikke kommer

• #12   25. jul 2013 spiser sundt, salat til middag og aftensmad

• #13   25. jul 2013 Martin hvad er godt at spise om aften inden senge tid?

• #14   25. jul 2013 Læste superman skuespilleren havde spist 8-10.000 (!!!)kalorier om dagen året op til sin rolle. Han spiste til han fik kvalme og trænet flere gange dagligt. Men opnået også flot resultat på 1 år. Men de har selvfølgelig træner på 24/7..

• #15   25. jul 2013 Spis en masse kylling

• #16   25. jul 2013 Salat bliver du ikke stor a...

Kød og grøntsager... Kylling, tun, bøffer, broccoli osv.. Supplerer op med nogen proteinshakes evt weightgainer hvis du har svært ved a få alle de måltider ned..

• #17   25. jul 2013 troede faktisk salat var godt os smiley

• #19   25. jul 2013 Salat er fint til en vis grænse. Men hvis du skal have noget ordentlig pump på, skal du have noget kød og grøntsager.

Du vil også kunne mærke en forskel på antallet af kg du kan køre, når du får noget ordentlig mad indenbords...

• #20   25. jul 2013 Salat er slankemad. Der intet specielt brugbart i det udover pynt smiley

• #21   25. jul 2013 Rugbrødsmadder med tun/makrel
    Kød, ris, bønner, brocoli
    Proteinshake efter træning, da du skal have hurtigt optagende kcal der, og langsomme til om natten (mad)
    havregryn om morgenen er rigtig godt, masser af kcal og energi.

• #22   25. jul 2013 Som Dan C siger.

Jeg kører selv pt på cut, og har tabt 9 kg smiley jeg kan rigtig mærke hvordan energien er dalet og kg er røget ned på vægtene, eftersom jeg ikke spiser nær så meget som på bulk.

• #23   25. jul 2013 Du behøver vel ikke at være ligeså stor som de andre? smiley

• #24   25. jul 2013 nej helst større smiley

• V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Biler: 1 Emner: 261 Svar: 1.210
    #25   25. jul 2013 Du skal heller ikke pille ved dig selv så tit, da du mister proteiner

• #26   25. jul 2013 Det godt og ha nogen ambitioner med sin træning. Det
    Holder en igang ! smiley

• #27   25. jul 2013 martin: du blir ikke stor af at spise kød og grøntsager kun, hvad med kulhydraterne?!. møller: ja salat er godt, det er sundt og forbedrer blandt andet din insulinfølsomhed. hvis du skal være en ordentlig kalv så find ud af hvad dit ligevægtsindtag er også lig 500 kcal oveni. sørg for at spise godt med kulhydrater, hvis du ikke blir tungere, spiser du ikke nok. har ikke meget tilovers for weightgainer, det er bare proteinpulver og sukker. spis du noget kød, ris/groft pasta/kartofler og grønsager. vej dig hver 2 uge, blir du ikke større/tungere så er svaret ganske simpelt, spis mere. også tilbage til det oprindelig spørgsmål:synes dit første spørgsmål er totalt åndssvagt. tror godt du kender svaret, at blive en stor stærk mand kræver masser af dedikation, flere års træning med den rette kost og sidst men ikke mindst en vilje af stål. smiley mvh

• #28   25. jul 2013 V. det kan godt være at man mister protein ved det, men man opbygger testoron som hjælper med at opbygge muskler smiley

• #29   25. jul 2013 i modsiger jer selv drenge. i siger salat ikke er godt og kun til pynt men at han skal spise godt med broccoli og grøntsager. hvad er forskellen?

• #30   25. jul 2013 Thomas i grove træk jo når folk spørg hvad de skal spise istedet for salat...Men hvis man virkelig tænker sig om ved
    Man godt hvad der sundt og hvad der er noget bund i..

Bodylabs artikel er go. Der også et afsnit om kalorier. Go basis viden..

Jeg drikker selv 4 spiseskefulde udos choice olie om dageb..Folk glemmer hvor vigtig del olie/fedtstoffer er for ens kost smiley

• #31   25. jul 2013 martin: broccoli og det såkaldte "salat" i snakker om, hører ind under grøntsager alt sammen. og til fedtstofferne, der har du fuldstændig ret. folk er tit fedt forskrækkede men glemmer at der er forskel på mættet og umættet fedt. det med at få det gode fedt fra olie og fed fisk osv. er en super ide, dog alt med måde.

• #32   25. jul 2013 Spiser aldrig salat... Det hverken mætter eller smager godt... En go broccoli blanding fungere.. Salat er ikke dårligt men ikke det man skal bygge sin kost op om.. Det tilbehør..

• #34   25. jul 2013 massere af usundt mad så bliver du stor meget hurtigt

• #35   25. jul 2013 ØV at blive så stor.. så man ikke kan passe sit tøj. he he ..

• #36   25. jul 2013 Sune Larsen,,,,, Pizza og Burger er vejen frem :)))

• #37   25. jul 2013 Det ser da også dumt ud at være for stor! Find en mellem vej hvor du har det godt... Det andet holder man ikke til smiley

• #38   25. jul 2013 Altså jeg træner ikke.. Jeg spiser kun, og jeg da ved at være lidt stor smiley

• #39   25. jul 2013 Tror han har fået andet end burgere og pizza smiley

• #40   25. jul 2013 Mikael.
    Så længe man ikke tager storeioder er der ingen farer for a blive for stor. Medmindre man ligner en Bjørn inden man starter.
    Det kun folk på doping er bliver unaturlig store. Sjovt nok smiley

• #41   25. jul 2013 Der er chance for at man ikke helt har styr på sin kost, så ender folk der træner med at se lidt "tykke" ud! Men hvis du er meget tynd, så bare gå amok med mad og træning, så kommer der hurtigt resultater smiley

• #42   25. jul 2013 Spis spis spis. Her de sidste 2 måneder har jeg taget 8 kg på. Spiser æg om samt med proteinshake, og middagsmad består af rugbrød. Og hver eneste aften får jeg helst 500 gr, bøf med grøntsager til. Og er begyndt rigtig at kunne se det :-), også skal du selvfølgelig også træne, hæhæ

• #43   25. jul 2013 Tror det bedre du læser inde på nogle sider der har nogle artikler mm så du kan tage den derfra, bilgalleri er ikke lige stedet smiley

Og alt det der 500+ kcal i overskud, hvad er der blevet af lean mass ? smiley
    vil slet ikke ligge i så meget overskud, da man nok kan forvente man får et lille dæk på , men det finder man ud af hen af vejen smiley

• #44   25. jul 2013 Bilgalleri kan da sagtens være stedet? Der er da masser af folk der træner herinde, og vil næsten sige det er bedre, med nogle der snakker med erfaring, end en eller anden tynd knægt der sidder og skriver en artikel, som aldrig har løftet en håndvægt.

• #45   25. jul 2013 sebastian m: 8 kg på 2 måneder, så har du godt nok taget meget fedtmasse på smiley

• #46   25. jul 2013 evt. gå in på www.bodybuilding.dk. super god side og der er mange kompetente folk der kan svare på dine spørgsmål smiley

• #48   25. jul 2013 sorry, lidt over 3 måneder,, teknisk....

• #49   25. jul 2013 Sebastian - hvor har du det fra ?
    Hvilken tynd knægt? - kan du henvise til en tynd knægt der skriver artikler på fx getbig.dk eller lign sider, for mindes da ikke de vedlægger billeder dem der skriver artiklerne, det set, men sjældent smiley
    uden tvivl der er en del der træner herinde, men størstedelen er her jo ikke pga træning, men biler - derfor jeg synes det ku være en go ide at opsøge siderne hvis han vil finde "koden" på det med at styrketræne - da det er alt andet end bare at kaste lidt vægt og ligge 500kcal+, men en livsstil..
    Men okay du har din mening og holdning og jeg har min smiley
    Go aften derude smiley

• #50   25. jul 2013 Har trænet i 7 måneder nu. Og i begyndelsen vejede jeg 80 kg, og der var meget fedt, så efter 3,5 månede, spiste jeg knap så meget usundt, og faldt så til 72-73, og så de sidste måneder her, er jeg så kommer op på 80 igen, men kan også godt se på min krop at vægtabet, også vægtøgelsen har taget lidt på den da jeg har fået store strækmærker under armhulen og på vej op til brystet... Men er blevet meget mere muskuløs at se på. smiley

• #51   25. jul 2013 Thomas
    vælger ikke at falde ned på dit niveau med de dumsmarte kommentarer - Men ta til foredrag med Henning Kristensen om det, han vil sige nøjagtig det samme som mig, netop ikke at ligge i 500kcal+ - og han hører da ikke til en af de små heller.

• #53   27. jul 2013 Kender du til steroider?;)

• #55   27. jul 2013 Hvad ved du så om dem der kommer i fitness World ???

• #56   27. jul 2013 Det skal i musklerene ik i blodet! smiley

• #59   27. jul 2013 Leo P: hvor vil du hen med dit totalt ubrugelige indlæg?

• #61   28. jul 2013 Skyd noget markrel i låret

• #62   28. jul 2013 Leo P.
    At samlingne motionister med professionelle cykelryttere er jo latterligt...
    Du skriver tydeligt om noget du ikke har forstand på. Er så træt a Folk der ikke kan anerkendes andres mennesker hårde arbejde. Hver gang de ser en pumpet fyr råber de doping, mens de smovser videre i deres chips....
    De fleste seriøse folk der træner dyrker deres krop og kunne ikke finde på a skyde sig med det affald. De træner 6-7 gange om ugen (ofte flere gange om dagen) og gør det fordi det deres hobby. Ligesom nogen folk bruger hele deres løn på en gammel golf.
    Og som tidligere skrevet kommer der utrolig få steroide folk i fitness World. De arbejder sammen med anti doping dk og der kommer tests i deres centre. Så der holder den type sig langt væk. De kommer derimod i de små lokale centre og ikke i de store kæder...

• #63   28. jul 2013 HØRT Martin! Folk har sku travlt med at kigge efter fejl på andre, og så snart de ser en der har større arme end dem selv siger de altid at det må være steroider, for at kunne retfærdiggøre over for sig selv at de sidder på deres fucking flade dagen lang og ikke er tilfreds med sig selv. Det er til at fucking brække sig over, folk ska bare passe sig selv, så er alle glade.

• #64   28. jul 2013 Martin>

Jeg har selv trænet i maaaaaange år og træner stadig. I gamle dage var det for at være stor og jeg færdedes i det "rigtige" miljø, omgivet af danske, nordiske og europamestre. Nu træner jeg for sjov og er ikke stor overhovedet.

Jeg ved ikke om du træner eller kender nogen som gør, men ENHVER med bare en lille smule viden om miljøet og en lille smule sund logik ved at man ikke bliver stor uden anabolske steroider og hormoner af forskellig art. Det er uanset hvor psykopatisk hårdt man træner. Enhver kan blive stor af at spise meget, men ingen kan forme en krop som bodybuildere gør uden hormoner.

Lad være med at modargumentere mig da jeg er teflonbelagt på dette felt. Jeg har mine, venners og bekendtes erfaringer og har skam prøvet det på egen krop.

Noget jeg væmmes ved er folk som tydeligvis tager det, men som lodret lyver en op i ansigtet.

Og der findes masser af dopede motionister i både fitness world og fitnessdk. Jeg kender i hvertfald en del. Når de blir taget, melder de sig ind i en anden afdeling med en anden sygesikringskort osv..

Så nej, der er ikke besynderlig meget forskel på store folk i fitnesscentret og dopede cykelryttere.

• #65   28. jul 2013 Slettet bruger. Har du læst mine tidligere indlæg?????

• #66   28. jul 2013 Ja?

• #67   28. jul 2013 25. jul kl. 21:38
    .
    Så længe man ikke tager storeioder er der ingen farer for a blive for stor. Medmindre man ligner en Bjørn inden man starter.
    Det kun folk på doping er bliver unaturlig store. Sjovt nok
    Slet indlæg

Og ja. Skal vi sige 1 procent a de folk der kommer i fitness World osv tager doping. Men absolut ikke alment a det bliver brugt her.. Jeg træner flere forskellige steder i Kbh og støder sjældent på nogen af disse folk

• #69   28. jul 2013 Leo P. Det kan vi sagtens. Nu jeg ikke løber men styrketræner og de 2 ting kan ikke rigtig hænge sammen da løb modarbejder mine resultater ved træning smiley men det ikke mere end 5 mdr sidenn jeg løb halv marathon. Kunne jeg, løb jeg meget oftere...

Folk bliver ikke tosset men selvfølgelig er det trættende og hører på og selvfølgelig modargumentere man for så noget ævl når folk tror man fylder sin krop med så noget når man netop lever et liv stik modsat og bruger så stor en del a sit liv på det...

Når folk træner 1-2 timer hver dag, har en ekstreeem stram kostplan hvor ALT du indtager er gennemtænkt og en livsstil uden røde pølser, alkohol, hygge guf i weekenden osv har man ikke behov for a fætter guf kommer med kommentarer med noget han ikke har forstad på?
    Selvfølgelig er der folk der snyder. Men det der inde for alting. Men dem der snyder bliver så bare unaturligt store, men tro ikke de er kommet nem til heller.det kræver stadig ekstremt meget a folk a se ud som de gør...

• #71   30. jul 2013 http://m.youtube.com/watch?v=d0tnvmm_K1U

Eat big to get big! Siger sig selv. Og man bliver ikke stor af grøntsager! ??.

• #72   1. aug 2013 Man bliver på ingen måder pumpet af at spise salat og pastaskruer. Det er hurtigere kulhydrater, og er du rigtig heldig sætter det sig som fedt hvis du ikke træner nok...!

Indenbords med MASSER af kød og fedt, især dyrefedt er rigtig godt (koteletter med fedtkant, stegt flæsk, and osv) og så godt med valnødder og fiskeolie til at stabilisere dit kolesteroltal.

Spis intet brød, kartofler, ris, pasta, og når du spiser grøntsager så hold dig langt væk fra majs, bønner og andre grøntsager der indeholder stivelse. Og så hold frugten til et minimum, så skal du bare se løjer, du vil rende rundt med stådreng hele dagen smiley

I bund og grund en paleodiæt (hulemandskost).

Når du så igen ikke bliver større længere så skal du igang med proteinpulver.

• #73   1. aug 2013 Træner ikke selv, men har haft en roomie der lignede van damme i sine unge dage, og han stoppede fanme peanut butter i hans protein shakes. Spurgte faktisk aldrig hvorfor.

• #74   2. aug 2013 ved min gamle roomie.
    spist ris og tun døgnet rundt og træne hver aften i 4 timer på maks.. vi snakker MAks. så han dårlig kunne gå hjem og tjaa 4 månedere efter havde han Stor størrelse.. men det er hårdt og passe job samtide

• #75   2. aug 2013 Peanut butter i protein shakes - FTW!!!! c",)

Peanut butter er en god fedt kilde. http://www.youtube.com/watch?v=uh752bxHEeU

• #76   2. aug 2013 her er lidt fra mig er ikke stor som sådan men jeg har opnået gode resultater med no xploee pulver for energi boost, nitric oxide piller 9 indtages om dagen 3,76 L vand til 90 kg skal optages. cellmass 3 gange dagligt.

profilbillede
  • #77   2. aug 2013 tar kun det her. men vil hellere anbefale noget fra usa da det kkke er blandet op

profilbillede
  • #78   2. aug 2013 glemte li sige jeg ik har fitness medlemsskab smiley

• #80   9. aug 2013 sku da ikke kneppe!!! er du sindsyg! man mister protein ved sædafgang smiley

• #81   9. aug 2013 Martin A det er en myte det der. De protein der bliver brugt i sædvæsken er ikke noget man får nytte af hvis man lader være med at kneppe.

Protein er det eneste man kan indtage uanede mængder af, man kan ikke æde for meget protein. Hvis man indtager mere protein end kroppen kan absorbere ender det i urinen.

• #82   9. aug 2013 Ruben u: i Call bullshit. Indtager du for mange proteiner omlagres det til fedt. Der er energi i alt . Der er omkring 4 kcal Per gram protein. Lad være med at udtale dig om ting du ikk aner noget om!

• #83   9. aug 2013 derfor gælder det stadig om at være i proteintilskud hvis man vil øge kilogene nede i centeret. og husk nu at kroppen kan kun optage meget lidt af gangen og det sker ik bare for den ene dag til den anden smiley

• #84   10. aug 2013 Ja er jeg godt klar over men man skal ikke bare hælde proteiner i sig smiley

• #85   10. aug 2013 Træner du seriøst er det bare ned med nogen proteiner.. Kører selv 4-5 shakes om dagen med 30-40gram i pr stk. Ved siden a en sund kost!

• #86   10. aug 2013 Thomas D jo du kan køre ubegrænset proteinmængder i kassen så længe vi snakker RENT protein, den energi din krop bruger på at det protein du indtager fyrer nemt de 4 kalorier af pr gram du ævler om. Prøv at læs lidt op på det, og så lad være med at udtale dig om ting du ikke aner noget om.

• #87   10. aug 2013 Ruben u: stop dig selv, please. Rent protein?? 100 % rent protein pulver indeholder stadig energi der skal forbrændes. Og nej man pisser ikke bare det protein ud som kroppen ikke når at nedbryde/ optage, det lagres som fedt!

• #88   10. aug 2013 Pisser man proteiner ud så er der noget galt med ens nyre.

• #89   10. aug 2013 http://news.bodylab.dk/artikler/1026-protein-pulse-feeding

Hvis man vil have større muskler, så skal man indtage store mængder protein hver dag. Og det daglige indtag af protein skal helst spredes ud over hele dagen, for optimal optagelse. Der er sågar en tommelfingerregel som siger man ikke kan optage mere end 30 gram protein pr. måltid. Faktum er dog, at det er noget vås. For det første er der absolut intet belæg for 30 grams myten, og for det andet er der meget der tyder på, at der ligefrem er fordele ved at indtage måltider med meget store mængder protein.

Myten omkring de 30 gram protein pr. måltid

Som nævnt i indledningen, så har der længe eksisteret en regel indenfor bodybuilding, som dikterer, at man ikke kan optage mere end 30 gram protein pr. måltid. Det er blandt andet en af årsagerne til at man anbefaler mange små måltider i løbet af en dag. Det skulle sikre optimal optagelse af den daglige mængde protein. Det sjove er bare, at ingen aner hvor tallet stammer fra. Der findes ingen undersøgelser som specifikt har undersøgt om der eksisterer en grænse for hvor meget protein et menneske kan optage pr. måltid.

I øvrigt virker det højest urealistisk at der skulle eksistere en så specifik grænse, som samtidig skulle gælde for alle, uanset alder, vægt, aktivitetsniveau, kostvaner osv. Det er immervæk en verden til forskel, på en 120 kg tung mandlig bodybuilder på 28 år, som næsten spiser ligeså meget som en elefant, og så en 50 årig inaktiv kvinde som spiser 3 mindre måltider om dagen. At påstå at deres evne til at optage protein er den samme er direkte tåbeligt. Og så kan man kaste et blik på folkefærd, som eksempelvis eskimoerne, som indtager meget store mængder protein. Det ville være katastrofalt for deres overlevelse, hvis der eksisterede en sådan urokkelig grænse.

Heldigvis er der flere videnskabelige undersøgelser som modbeviser denne myte, hvilket vil fremgå af de næste par afsnit.

Protein Pulse Feeding i et videnskabeligt perspektiv

I 1999 udførte en fransk kvinde ved navn Marie-Agnès Arnal, en undersøgelse(1), med det formål, at finde ud af hvordan Protein Pulse Feeding (PPF) påvirker protein anabolismen hos ældre kvinder, sammenlignet med en mere typisk jævn fordeling. Tab af muskelmasse er et stort problem hos ældre mennesker, og det har store positive gevinster for den enkelte person, hvis man kan minimere tabet af muskelmasse. PPF går grundlæggende ud på, at man indtager størstedelen af ens daglige protein indtag i et enkelt måltid. I forsøget spiste kvinderne i PPF gruppen 3 måltider om dagen, hvor de indtog cirka 80 % af deres daglige proteinindtag via middagsmåltidet. De resterende 20 % blev indtaget, om morgenen og om aftenen. Den anden gruppe af kvinder fulgte en mere traditionel diæt, hvor de indtog 4 daglige måltider, med 4 timer imellem hvert måltid. Det daglige proteinindtag blev jævnt fordelt på de 4 måltider. Begge grupper fulgte en identisk kostplan i ugerne op til forsøget, for at ”nulstille” deres ernæringsmæssige tilstand, og dermed undgå en åbenlys fejlkilde.

Resultaterne ved forsøget er ret interessante. Den gruppe som fulgte en PPF protokol havde nemlig en mere positiv nitrogen balance end den gruppe som fulgte den traditionelle protokol. Når nitrogen balancen er positiv, så viser det at kroppen optager mere nitrogen end den udskiller, hvilket betyder at den totale mængde protein i kroppen øges. Man kunne samtidig registrere en større protein syntese aktivitet hos PPF gruppen. Forsøgspersonernes FFM (fat free mass) i PPF gruppen forblev den samme, mens den faldt en lille smule i gruppen som fulgte den traditionelle protokol.

Nu er der sikkert nogen som vil mene at man ikke kan konkludere det store, når det for det første kun drejer sig om et enkelt forsøg, og når det sågar omhandler ældre mennesker. Men Marie-Agnès Arnal lavede faktisk et identisk forsøg året efter, hvor han undersøgte effekten hos yngre kvinder(2).

Resultatet på undersøgelsen med de yngre kvinder, var på ingen måde så opløftende, som resultatet ved de ældre kvinder. Der var reelt ikke de store forskelle i nitrogen balance, protein syntese aktivitet og FFM, de 2 grupper imellem. Men det gør det ikke mindre interessant af den grund. For det interessante er i princippet ikke om en PPF protokol er bedre. Det interessante er, at det reelt ikke gør nogen forskel om man spiser en stor del af ens protein i et måltid, og kun får mindre mængder protein resten af dagen.

En anden undersøgelse af Marie-Agnès Arnal, som har interesse i forhold til 30 grams myten, er en undersøgelse, hvor hun undersøgte hvorvidt en PPF protokol ændrer kroppens protein metabolisme(3). Og meget tyder faktisk på, at der opstår forandringer i kroppens evne til at optage protein, når man indtager store mængder protein i et enkelt måltid.

Praktiske implikationer for bodybuildere

Rent praktisk betyder det, at man ikke nødvendigvis behøver at bekymre sig om at få tilstrækkelig med protein mange gange om dagen. I princippet kan man indtage en relativt stor mængde protein efter træning, og så spise relativt normalt resten af dagen. Det betyder samtidigt, at man ikke nødvendigvis behøver følge den klassiske fremgangsmåde med mange små måltider hver dag.

Og sidst men ikke mindst, så viser disse undersøgelser tydeligt, at den famøse 30 grams myte er en stor omgang ammestuesnak. Kroppen er selvfølgelig langt mere avanceret end det. Hvis ens kost er meget proteinrig, og hvis et eller flere af ens måltider indeholder store mængder protein, så tilpasser kroppen sig selvfølgelig denne kostsammensætning, og bliver bedre til at omsætte protein. At der skulle eksistere et endegyldigt tal for hvor meget protein vi kan optage er ulogisk og tåbeligt.

Konklusion

Kostråd indenfor bodybuilding har altid været meget dogmatiske, men i takt med at myterne dør, så får vi stille og roligt et andet syn på hvordan kosten kan skrues sammen, uden at det har negative konsekvenser for vores resultater. Budskabet i artiklen er ikke, at det er ligegyldigt hvor meget protein man får dagligt. Når man træner hårdt skal man have en vis mængde protein, og en vis mængde kalorier, for at give musklerne noget at vokse af. Men meget tyder på, at ens kost ikke behøver at være sammensat så slavisk som man tidligere har troet. Hvis man engang imellem misser et planlagt måltid, så går verden ikke under af denne grund. Man kan sagtens kompensere ved at spise lidt ekstra senere på dagen, og eventuelt indtage et måltid med ekstra protein. Der er absolut ingen grund til at bekymre sig om hvorvidt kroppen kan optage det. For det tyder alt på at den

• #90   10. aug 2013 Spoon: hvor vil du hen med det?

• #91   10. aug 2013 nu diskuterede i bare hvor store mængder osv og at det blev til fedt men vil gerne se bevis på det fedt der for jeg kan ik finde noget om det smiley

• #92   10. aug 2013 Myte 9: For meget protein sætter sig som fedt
    Skal man frygte et bildæk om maven, hvis man spiser meget protein?

Kristian Overgaard: Det er korrekt. Protein er et energiholdigt næringsstof, og den overskydende energi vi indtager, bliver lagret som fedt. Derfor skal man være opmærksom på at kompensere for et øget indtag af protein ved at nedjustere energiindholdet i resten af sin kost.

Taget fra videnskab.dk efter 1 søgning.

• #93   10. aug 2013 er det ikke kreatin man bare pisser ud, hvis man er i overskud? hehe....

har sgu aldrig hørt det om protein...

• #94   10. aug 2013 http://news.bodylab.dk/sporg-eksperterne/2792-kan-man-fa-for-meget-protein

Nr 2 søgning og kan blive ved.

• #95   10. aug 2013 tjae bare sjovt samme side de har skrevet det på og modsiger sig selv lidt men holder nu på man ik blir fed af protein self skal man ha fedt før man kan bygge muskler men man blir jo ik direkte fed.

• #96   10. aug 2013 en logisk konsekvens af for højt indtag af protein, vil jo være at man kommer i kalorieoverskud...overflødige kalorier lagres som fedt....så for mig virker det ret logisk at man kan få for meget....

• #97   10. aug 2013 Præcist Brian smiley

• #98   11. aug 2013 Men træner man seriøst skal der stadig en DEL indenbords. Så bør man bekymre sig over så nogen ting...........
    Hoppet lige i køkkenet og lavet disse proteinbomber med 150 gram protein. Det sund og lækker lørdags guf smiley

profilbillede
  • #99   11. aug 2013 Opskrift? smiley

• #100   11. aug 2013 har faktisk også lige bagt....:-D....

cutter dog pt. så mine er måske ikke helt så spændende som dem der...

men med 81 kalorier pr. muffin synes jeg nu jeg har gjort det godt...:-D

• #101   11. aug 2013 Fandt den på nettet engang..
    Til ca. 25 stk alt efter størrelse.
    Ingredienser:
    290 g. havregryn
    150 g. proteinpulver (helst chokolade) dog ikke vigtigt da smagen ikke trænger særlig meget igennem..
    90 g. becel 40% (indeholder sunde plantefedtsyrer)
    300 g. letmælk doser lidt a gangen for at finde rette konsistens
    40 g. kakao
    Romessens 10 dråber eller lign alt efter smag
    Sødemiddel doser efter smag
    Kokus. Hjælper på at holde det hele sammen. Kan evt undværes

Fremgangsmåde:
    Man blander de tørre ingredienser sammen og tilsætter så resten. Ælt hele svineriet godt igennem og form det til nogle passende kugler. Man kan evt. rulle dem i kokos.
    Og så bare i køleren eller fryseren alt afhængig af hvor lækker sulten man er ..
    Makronutrientfordelingen pr. 100 gram.
    Kcal: 230
    Protein: 19
    Kulhydrat: 21
    Fedt 8

• #102   6. okt 2013 Eat.. Sleep.. DRIFT. smiley
    (Y)

Kommentér på:
store drenge i fitness world

Annonce