{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.057 visninger | Oprettet:

Montering af xenon {{forumTopicSubject}}

Hej forum

Jeg har lige brug for jeres praktiske ekspertviden.

Da jeg sidst monterede xenon for cirka 10 år siden, skulle jeg skære et hul i plastikdækslet der dækkede for adgangen til pærerne, og den vej igennem trække ledningerne ud til ballasterne.

Nu står der så flere steder, "mini-ballaster". Og ét sted skriver ligefrem at de ofte kan monteres INDE i lygtehuset. Hvad er jeres erfaringer, skal man stadig skære hul i dækslet, eller er det blevet meget smartere??

Til Info, så drejer det sig om en Nissan Qashqai 2013, som ikke er blevet leveret endnu.


Ps: Jeg behøver ikke få at vide at det er ulovligt, det ved jeg såmænd godt. Og jeg skal nok skrue ned for mine lygter osv osv, og hvis folk blinker af mig, så lover jeg at tage det af igen. Men sidste gang lykkedes det altså at montere det uden at det generede nogen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Montering af xenon
  • #1   17. sep 2013 Erhm.. Kun lige et sprøgsmål... Går lidt ud fra du køber en fabriksny, så hvorfor i HE...DE har du så ikke købt en hvor det er fabriksmonteret?

    Og hvis du aligevel vil skrue ned for dine lygter, får du jo intet ud af at montere xenon, tvært imod.

    Men for at svare på dit sprøgsmål, kan du godt få klemt mini ballaster ind i lygten på nogen.. Ikke alle.. Og de mp ikke lægge i spænd ( Så kan lygten ikke vippe parabolen op/ned ) Jeg ville lime dem på undersiden af lygten, men du kommer nok ikke uden om du skal lave et hul i plastikdækslet / Gumme proppen hvor pæren sidder.
    Ved ikke hvordan det ser ud på en Qashqai


  • #2   17. sep 2013 Vil mene du skal overveje at købe et sæt osram cool blue hyper. Er også ulovlige men stadig halogen

  • #3   17. sep 2013 Jeg har ikke købt xenon som standardmonteret, da det ville betyde en merudgift på cirka 50.000 kr, fordi man er nødt til at gå op på den højeste udstyrsversion.

    Da jeg monterede det sidst fik jeg masser ud af det. Jeg vil jo ikke skrue lygten ned i jorden, men blot justere den lidt ned, så den stadig har et lysfald på den lovpligtige 1%. Det vil stadig lyse længere end halogen, og mere klart og behageligt.

    Steen T: Jeg er ikke interesseret i blå pærer, og slet ikke ulovlige halogen. Så kan man lige så godt købe nogle kraftige LOVLIGE halogen. Xenon bliver også på 4300K...


  • #4   17. sep 2013 Jeg forstår det simpelthen ikke. Når man selv monterer xenon så:
    Generer det modkørende
    Giver bøder
    Går ikke igennem syn.

    Ja undskyld mig men det er nok fordi jeg ikke er 18 år.


  • #5   17. sep 2013 Kong Gulerod: Jeg er heller ikke 18, men er ærgerlig over at det koster så meget (bla. i afgift) at få noget godt lys på bilen.

    Og som jeg skriver længere oppe, så vil jeg justere det, så det ikke blænder, som jeg har gjort før, og ellers piller jeg det af igen.

    Så hold venligst din uønskede mening for dig selv, for jeg har jo netop beskrevet dette allerede i første indlæg.


  • #6   17. sep 2013 Ved heller ikke hvordan det ser ud på netop den model. . Du må prøve dig frem smiley så længe bilen er med DE linse så kan jeg sku ikke se problemet.. det er først hvis man smider det på en bil med parabol lygter..

  • #7   17. sep 2013 Jeg er sådan set ligeglad om min mening er uønsket, det er et frit land og et åbent forum.. så jeg siger min mening som det passer mig, præcis som du gør.

  • #8   17. sep 2013 til vores i40 kostede det 7.000 i tyskland... men i dk 25.000... så de 18.000 er direkte ned i statskassen

Kommentér på:
Montering af xenon

Annonce